ندای وظیفه با چاشنی جنگ سرد | نقد و بررسی بازی Call of Duty Black ops Cold War
فرانچایز Call of Duty سالهاست که در زمره محبوب ترین و پرفروش ترین آثار در صنعت بازی های ویدیویی به شمار می آید. این سابقه طولانی، خود منجر به این شده که در طول سالهای مختلف، شاهد عناوین مختلفی از این سری با کیفیت های بسیار متفاوت باشیم. برخی نسخه های سری مثل سه گانه Modern Warfare و یا نسخه WWII، عملکرد بسیار فوقالعاده ای از خود به جای گذاشتهاند و از طرف دیگر برخی نسخه ها مثل Ghost آنچنان موفق ظاهر نشدند. با این وجود آنقدر Call of Duty در میان مخاطبان محبوب هست که حتی عناوین ضعیف تر این فرانچایز نیز با استقبال خارقالعاده مخاطبان همراه می شوند.
نسخه Modern Warfare که سال قبل عرضه شد، عملکرد بسیار موفقی چه از لحاظ نمرات و چه از لحاظ فروش کسب کرد و پرفروشترین نسخه ندای وظیفه در نسل هشتم نیز لقب گرفت. گرافیک هنری بسیار مطلوب، گان پلی جذاب و روان در کنار مود ها و بخش های جدید Multiplayer همگی دست به دست هخ دادند تا Modern Warfare را به نسخهای بسیار موفق تبدیل سازند. عرضه نسخه رایگان بتل رویال Warzone نیز به محبوبیت Modern Warfare بسیار بیشتر کمک کرد.
بنابراین طبیعی بود که پس از عرضه موفق این نسخه، انتظارات از نسخه بعدی سری بسیار بالاتر باشد.
در ادامه به نقد و بررسی بازی Call of Duty: Black Ops Cold War می پردازیم تا ببینیم آیا این عنوان توانسته است انتظارات را برآورده سازد یا خیر…
بررسی بخش داستانی (Campaign)
در همان ابتدا باید بگویم بخش داستانی نسخه Cold War, هر چند از لحاظ کلی اکثر ویژگی های نسخه های قبلی را به ارث برده، اما یکسری نکات جدید دلچسب به همراه دارد. اول از آنکه می توانید کمی شخصیت خود را شخصی سازی کنید و مواردی مانند Background او را تعیین کنید. انتخاب این موارد یکسری Bonus نیز به همراه دارد که هر چند نمی توان این امتیازات خاص را انقلابی خواند، اما در طول تجربه کوتاه چندساعته بازی می تواند به شما کمک کند.
برویم سراغ داستان بازی. بازی در سال ۱۹۸۱ جریان دارد و شاهد حضور شخصیت هایی آشنا مثل Woods و Mason نیز هستیم. مانند همیشه، روسیه یا بهتر است بگویم شوروی محور اصلی داستان بازی را شکل می دهد. متاسفانه نمی توانم به جزییات بیشتر داستان بازی اشاره کنم چرا که هر گونه صحبت میتواند اتفاقات بازی و سوپرایز های احتمالی آن را برای شما اسپویل کند.
اما این نکته را بدانید که در این نسخه شاهد لحظات متعددی هستیم که لزوما مشغول تیراندازی نیستید بلکه المان های جاسوسی و مخفی کارانه ای که در فیلم های چون Mission Impossible و یا سری بورن دیده ایم، در این بازی نیز به چشم می خورد. در برخی از لحظات باید در قالب پوشش فردی خاص به پایگاه KGB نفوذ کنید. در مرحله ای دیگر باید سرنخ ها و اطلاعات را بررسی کرده تا به نتیجه برسید و در کل در Cold War لزوما همیشه سلاح به دست مشغول تیراندازی نخواهید بود.
البته این مسأله به این معنی نیست که لحظات اکشن و نفسگیر در بازی کم تعداد است. هنوز لحظات بسیاری وجود دارند که شما را در بطن نبردی عظیم قرار می دهند و انصافا این مراحل طراحی بسیار خوبی نیز دارند. اما به هر حال در Cold War شاهد لحظات مختلفی هستیم که این تنوع در اتفاقات و مراحل، بخش داستانی کوتاه بازی را بسیار جذاب ساخته است.
تنها مشکلات بخش داستانی، یکی کوتاهی بیش از حد آن است و دیگری این مساله که داستان بازی با وجود جذابیت کلی، آنچنان دارای پیچش داستانی و یا Plot Twist خاصی نیست و کمی روند یکنواختی را دنبال می کند. البته اشاره به این نکته ضروری است که بخش داستانی بیش از یک پایان دارد که نکته بسیار قابل توجهی به شمار میآید.
بررسی بخش Multiplayer یا چندنفره
بازی Call of Duty: Black Ops Cold War، بسیاری از نکات جذاب بخش های چندنفره عناوین پیشین سری را به ارث برده است. از مود های متنوع گرفته تا سیستم Gunsmith عمیق بازی که امکان شخصی سازی عمیق سلاح ها را ممکن می سازد. تقریبا تمام مود ها و حالت های محبوب و نام آشنای نسخه های قبل در این نسخه نیز وجود دارند. بخش چندنفره همچنان جذاب، لذت بخش و سرگرم کننده است و از آنجایی که امکان Mount کردن سلاح در این نسخه وجود ندارد، تعداد کمپر های بازی نیز کمی کمتر شده است.
اما بزرگترین مشکلی که در حال حرکت حاضر در بخش چند نفره وجود دارد، بالانس نبود کلی سلاح های بازی است. به عنوان مثال سلاح MP5 آنقدر قدرتمند و کامل است که تقریبا در هر مسابقه و لابی، حداقل نیمی از کل بازیبازان از این سلاح استفاده می کنند و عملا هشتاد درصد سلاح های دیگر در کلاس های مختلف LMG, AR و غیره، آنچنان شانسی در مقابل MP5 ندارند. سلاح M16 نیز تا حد زیادی شرایط مشابهی دارد. البته معمولا نسخه های مختلف کالاف همیشه با مشکل قویتر بودن بیش از حد منطقی بعضی از سلاح ها دست و پنجه نرم می کنند که در ادامه، از طریق اپدیت های نرم افزاری، قدرت و ویژگی های این سلاح ها بالانس تر می شود. اگر به خاطر داشته باشید شاتگان ۷۲۵ نسخه MW نیز در اوایل عرضه به خاطر برد غیرمنطقی اش صدای بازیبازان را درآورده بود.
در کنار این معضل، مانند همیشه شاهد یکسری باگ ها و مشکلات فنی هستیم که می توانند به نوبه خود به تجربه بازیبازان لطمه وارد سازند.
از طرف دیگر، طراحی نقشه ها، تنوع Mode های بازی، تنوع سلاح ها، بخش Gunsmith و موارد دیگر همگی در سطح کیفی خوبی قرار دارند. در کل می توان به خوبی از بخش چنذنفره بازی لذت برد اگر یکسری مشکلات کلی را بتوانید نادیده بگیرید. خصوصا به واسطه صداگزاری فوقالعاده سلاح ها و افکت های صوتی بازی
بررسی بخش Zombie
یکی از نکاتی که همواره پس از تجربه مود زامبی نسخه های مختلف کالاف به سرعت به آن پی می برم، این است که سازندگان همواره از فرمولی ثابت و مشخص برای طراحی بخش Zombie استفاده می کنند و از آنجایی که هر گونه خلاقیت، نوآوری و یا حرکت جدید ممکن است جواب ندهد، سازندگان از هر گونه تغییر بزرگ و بنیادی خودداری کرده، و به کم و زیاد کردن یکسری نکات کوچک بسنده می کنند. به همین دلیل بخش Zombie تقریبا تمام نسخه های ندای وظیفه، بسیار به یکدیگر شبیه است چرا که سازندگان نمی خواستند با تغییری انقلابی، ریسک عدم استقبال بازیبازان را به جان بخرند. به شخصه فکر می کنم ترسو بودن سازندگان باعث عدم پیشرفت بخش زامبی می شود چرا که تا زمانی که ایده های جدید و نوآورانه در این بخش پیاده نشوند، همچنان شاهد مودی معمولی، قابل پیشبینی و نسبتا تکراری خواهیم بود. البته بدیهی است تجربه نبرد با زامبی ها و بعضا هیولاهای جهش یافته در کنار دوستان و به کمک کار تیمی همواره جذاب خواهد بود. اما صادقانه بگویم تفاوت خاصی میان بخش زامبی این نسخه، با عناوین دیگر سری وجود ندارد(با در نظر گرفتن تغییرات کوچک و سطحی)
با این وجود سازندگان در خلق یک بخش سرگرم کننده بسیار موفق بوده اند. شاید بتوان بزرگترین اتفاق جدید در این بخش را این نکته دانست که هر ۱۰ دور, این امکان را خواهید داشت تا بازی را به اتمام رسانده و با درخواست کردن هلیکوپتر و دوام آوردن در آن لحظات بازی را در آنجا تمام کنید.
سخن پایانی
عنوان Call of Duty: Black Ops Cold War را نمی توان عنوانی انقلابی یا فوقالعاده در سری ندای وظیفه برشمرد چرا که هم مشکلات مختلفی دارد، و هم از برخی جهات مثل گرافیک هنری نسبت به نسخه Modern Warfare دچار افت شده است. با این وجود به لطف بخش Campaign کوتاه اما جذاب، بخش چند نفره اعتیادآور و صدالبته مود محبوب زامبی، هنوز ارزش تجربه بالایی دارد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
نمره ی خوبی بهش دادین من فکر کردم کمتر میشه
ولی واقعا از نظر من cod mw 2019 یه چیز دیگه بود
با اینکه گرافیک و گیم پلی در مقایسه با modern warfare افت کرده ولی نسخه ضعیفی نیست مبارک طرفدارش
اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
بزرگترین ضربه ای که بازی بهش وارد میشه نداشتن خلاقیت و نوآوری هست.
سکانس شروع بازی کپی پیستی از bo1 هست که مخاطب رو امیدوار میکنه این نسخه قراره طوفانی ظاهر بشه و یه شاهکار جدید باشه.
اما در همون مرحله اول نداشتن هیجان و خلاقیت کافی بیداد میکنه.
محیط های بازی به شدت شبیه به bo1 هست تا جایی که همون مرحله اول، نبرد روی پشت بام ها و داخل خیابان دقیقا از bo1 گرفته شده.
یا قسمتی از بازی که به شما ماده تزریق میکنن تا حافظه شما بررسی بشه، اون قسمت که شما در حال مرور ویتنام هستید، جایی رو خاطرم هست که وارد تونل های زیر زمینی نیرو های وتینام میشید و یه جامپ اسکر مسخره میاد جلوی شما که دقیقا توی bo1 این رو داشتیم.
میخوام بگم نداشتن خلاقیت و ایده جدید واقعا بیداد می کرد که همین باعث شد من همش فکر کنم یه کلون و کپی ضعیف از bo1 رو دارم بازی می کنم.
از این بخش که بگذریم، شخصیت پردازی ها سه صفر به الکس میسون توی bo1 باختند! کجاست اون فضای پر از تردید و تعلیق ، اعداد کجا هستند؟
تیم سازنده از صداپیشه و بازیگر جدیدی برای میسون و وودز استفاده کردن که اصلا و ابدا به گرد پای قبلی ها نمی رسند و برای جبران این ضعف، شخصیت ادلر رو به بازی اضافه کردن.شخصیتی که هیچ پیش زمینه ای ازش نداریم و از همون اول بازی مدیریت تیم جدید نیرو های عملیات سیاه رو دستش گرفته و برای من مخاطب قابل قبول نیست.
نداشتن شخصیت پردازی مناسب در این کاراکتر و به حاشیه رفتن دو شخصیت محبوب بازی ، قابل قبول نیست!
الان مثلا وودز از بازی حذف میشد چی میشد؟ ادلر جاش رو حقیقتا پر کرده بود.
ایراد بعدی بازی این که باز تیم سازنده به دلیل نداشتن خلاقیت سراغ bo1 رفتن و ایده اصلی داستان باز هم ذهن شویی هست.
اینبار یه شخصیت به نام bell رو که از نزدیکان پرسیوس هست رو ذهن شویی می کنن،طوری که فکر کنه با ادلر توی ویتنام حضور داشته و یه مامور مخفی cia هست که ماموریتش کشتن پرسیوس هست.
بله ، می بینید که باز هم از bo1 کپی کردن.
اوج ناامیدی من در پایان بازی بود.
شما وقتی در حال بازجویی شدن با تزریق مواد هستید، لا به لای این بازجویی می فهمید که بله اونا شما رو ذهن شویی کردن (چون ماده که تزریق شده باعث برگشت خاطرات و تقویت حافظه میشه، ادلر سعی داره با این کار محل پرسیوس رو بفهمه ولی خاطرات قبلتر هم به شما بر می گردونه)
حالا شما می دونی که مامور مخفی cia نیستی!
ولی میتونی خودت رو بزنی به کوچه علی چپ که نمیدونی و مثلا این قضیه رو شخصیت bell نفهمیده (یا شاید هم میخوای عمدا به شوروی خیانت کنی) که در این صورت میرید و در یه عملیات پایانی، نقش پرسیوس رو به فنا می دید.
بعد از این شخصیت ادلر ، شما رو به یه صحبت خصوصی در اون پشت پشت ها دعوت می کنه و به شما هفت تیر میکشه و شما رو میکشه (دلیل دارم برای این حرفم)
که نشون میده bell دیگه یه مهره سوخته است.
اگر من نوعی قراره bell رو کنترل کنم ، واقعا این پایان جذاب نیست و خیلی زننده است!
پایان های دیگر هم این که ادلر شما رو به خاطر دروغ گفتن در بازجویی میکشه یا شما تیم ادلر رو می کشونید به جایی که تیم پرسیوس
کمین کردن و این میشه پایان شیطانی بازی.
در پایان شیطانی ، شما bell را کنترل می کنید.میسون و سایرین را می کشید.موشک ها شلیک میشه و اروپا با خاک یکی میشه.
پایان درست بازی همون اولی هست که bell را به عنوان یک مهره سوخته حذفش می کنن.
جالبه که پایان شیطانی رو بیشتر دوست داشتم.
واقعیت تلخ این که بازی اصلا هویت خودش رو نداره، مدام به bo1 گریزی میزنه تا مثلا خودش رو بالا بکشه ولی بیشتر توی باتلاق فرو میره.
برعکس mw که داستان جدیدی رو کاملا از نو تعریف کرد و روح و هویت خودش رو داشت، اینبار ما شاهد هستیم سازندگان فقط وودز و میسون و اسم بلک آپس رو اوردن وسط و از bo1 کپی کردن تا یه نسخه دیگه تحویل بدن و فروش بکنند.
انقدر فن کالافم حتی اگر نمره صفر هم بهش میدادین با تمام وجود بازیش میکردم. چون برای من بهترین و جذابترین گیمه حالا میخواد کوتاه باشه و فقط ۶ ساعت داستان باشه ولی همون ۶ ساعتش رو به تمام بازیای مولتی پلتفرم و انحصاری های ۳ کنسول ترجیح میدم.
حالا منفی بدین ولی کالاف برای من با همه فرق داره.
تنها نکته منفی راجبش برای من فقط و فقط حجم زیادشه
فن بودن خوبه باعث میشه به عشق یه بازی صب و شبت رو بگذرونی ولی تعصب نه!
همه ما یادمونه بلک اپس ۱ و ۲ چقد شاهکار بودن
حالا شما با این حمایتتون ازین نسخه باعث میشید که اکتیویژن بهتر نسازه و بازیشو و میگه من که هرچی بسازم میخرن ازم.پس چه کاریه که شاهکار بسازه
مشکل اینجاست نمیشه
این تعصب نیست
عشقه
من به واسطه ی علاقم به سری اساسین هر چی بدن حالا یا با تخفیف میخرم یا کرکی بازی میکنم
بالاخره بازی میکنم!
وقتی علاقه داشته باشی به یه سری هر چقدر هم بد باشه بازیش میکنی؟
نه؟
سعی خودمو میکنم
و خب قبل اودیسه اخرین بازی که خریدم اتزیو کالکشن بود و بلک فلگ
بقیه رو نخریدم و کرکی بازی کردم
با حرفتان موافقم
ولی نمیتونم جلوی خودمو بگیرم که بازی نکنم
نه
من عاشق سه گانه مس افکتم ولی هیچوقت اندرومدا رو در سطح بایوور ندیدم
چون نمیخواستم افت کنه شرکت مورد علاقم
پس تعصب خوب نیست هرچقدم عاشق یه بازی باشی
به نظر من اندرومدا در سطح بایوور بود
اونقدرا بد نبود
ولی شاهکار هم نبود
ولی انتم…
این بازی رو هر کی خریده باید ببره پس بده
این بازی حتی در سطح ea هم نیست
چه برسه به بایوور
واقعا این تعصب نیست. علاقه شخصی زیادم به بازیه.
منم دلم میخواد خیلی بهتر بشه و بخش داستانیش طولانی تر بشه ولی خب کاری که دست من نمیاد. نمیتونم خودمو از همین نسخه هاش محروم کنم که
این علاقه است نه تعصب که هر سال بازیش کنی.
تعصب اینه من بیام بگم این بازی بی نقصه
در نظر داشته باش تحریم کردن چنین اثری فایده نداره
چون نخریدن من یه نفر تاثیری روی اکتی نمیزاره و فن بیس کال آف هم خیلی وسیعه، با بازی نکردن لذت تجربه اش رو از خودت میگیری فقط.
پس هر سال کال آف رو بازی می کنم
ایراداتش هم میگم
کسی الان از من بپرسه ارزش داره اینو بخرم میگم نه صبر کن سایبرپانک یا اساسین رو بخر
در حالی که خودم تمومش کردم.
نمیشه دیگه من عشق سری رزیدنت ایول هستم واشغالم باشه ولی همیشه دوسش دارم بازی میکنم
کاملا با Dexter موافقم مثلا گوست نه از نظر یوزر نه متا نمره خوبی نداشت ولی من کلی لذت ازش بردم و یکی از بهترین بازی های عمرم بود اگر میخواستم به حرف بقیه که ازش بد میگفتن گوش کنم اون همه خاطره به یاد موندنی ازش نداشتم مهم نمره ای هست که خود شخص به بازی که میکنه میده نه نظر دیگران در ضمن نقد خوبی هم بود تشکر از آقای زاهدی
جدیدا بخش داستانی COD خیلی کوتاه شده و بیشتر تمرکز رفته روی بخش آنلاین ! اصلا از این موضوع خوشم نمیاد ، دلم برای آثاری مثل MW2 تنگ شده چه قدر خفن بود لامصب . ولی از حق نگذریم گان پلی COD خیلی روان و لذت بخشه به خصوص از استریم هایی که با PS5 و دوال سنس دیدم انگار کیف و حالش توی نسل ۹ چندین برابر شده …
از لول دیزاین ضعیف بگذریم ، این نسخه حتی در مفهوم کلی داستان از bo1 کپی برداری میکنه و من نمیدونم تری آرک چرا اینقدر در خلق داستان ضعیف شده.
از بس انلاین محور ساختن مثل بلک اپس سه و چهار دیگه یادشون رفته یه زمان بلک اپس یک و دو رو ساختن.
فیوریتیت کدومه؟
من بلک اپس ۲
ولی خیلیا بلک اپس ۱
من مدرن وارفر دو
بعدش گوست
بعدش بلک اپس دو
بعدش کال اف دیوتی یک (اوریجینال دارم سیپیو)
گوست اگه روی شخصیت پردازی ها بیشتر کار میکردن و گرافیک مناسب تری داشت عالی میشد.
توی گیمپلی چیزی کم نداشت ولی واقعا هیچ کاراکتری اندازه حتی سیگار کاپیتان پرایس ارتباط برقرار نمی کرد نتیجه این که انگار یه مشت روح (به معنی جذاب نبودن) همراه تو بودن.
گیمپلی توی فضا،زیر آب، خدا چی میشد تیم اصلی اینفینتی وارد اون نسخه رو میساختن.
اره
گیم پلی محشر بود
به جرات میتونم بگم بهترین کالاف بود
پایان بازی هم کاملا دهن ادمو باز میزاشت
من هنوز منتظر ادامشم
اخ اخ گوست رو یادم رفت
هیجوقت اون ماموریتی که روی شیشه های ساختمون داشتیم با طناب میرفتیم بالا رو یادم نمیره
خیلی خفن بود
با اینکه خیلیا از کال اف گوست خوششون نمیاد ولی برای من بهترین نسخه تو کل سری کال اف بود بعد از بلک اپس دو
یکی اون
یکی اون مرحله ی زیر اب
یکی هم مرحله ی اخر بازی
جایی که باید سریع کلتو میگرفتی تیر میزدی تو کلش
یکی هم اون مرحله ی تنها در جنگل
من یه ماه تو اون گیر کرده بودم
بلک اپس دو.
شخصیت منندز یک ضد قهرمان چند لایه بود، بر عکس خیلی شخصیت منفی های تک بعدی و ساده.
بلک اپس یک هم خیلی عالی بود.
سه گانه مدرن وارفار که اصلا دوران طلایی کال آف حساب میشد.
دوست دارم برگردم اون موقع با سن کم دوباره بازیشون کنم.
برای من اولی مدرن وارفر ۳
بلک آپس۱
بلک آپس ۲ و مدرن وارفر ۲ به یک اندازه
هعییییییی مدرن وارفار ۳
.
اولین باری که سر یه بازی گریه کردم سر همین بازی بود 😥
شمایی که از دکل مولتی مقابل هیلو بالا میرفتی
این بود مولتی که میگفتی هیلو کیلره :rotfl:
پست نقد و بررسی رو دیگه به گند نکشین
مدرن وارفر۲، بلک اپس۱٫و نسخه world at war :heart: :heart:
اتمام بخش داستانی ۴ الی ۵ ساعت زمان میبرد لول های تکراری شخصیت های بازی خیلی دلنشین نیستن.
اسپم شرمنده لطفا خبر ۲۰ میلیون نسخه فروش بازی اسپایدر من ۲۰۱۸ رو هم برین
واوووووو۲۰میلیووووووون
گیم پلیش کلن سه ساعته 😐
از ۲۰۰ گیگ ۴۰۰ گیگش برای مولتی پلیرشه
یادش به خیر اون دوران که کالافو با داستانش می شناختن ولی الان شده مثله بتلفیلد
این نسخه اسپیلیت اسکرین داره ؟
برداشتن قفل باز کردن فال اوت مخفی کاری فارکرای فینیشر های دیس انرد و کلی بازی رو ریختن کنار هم اسمشو گزاشتن کالاف دیتی کمپین داستانی یکم هم طول میکشید یکم نید فور اسپید بازی هم اضافه میکردن
نمی دونم چرا کلا سری mw را بیش تر از سری black ops دوست دارم.
چون کل MW ها شاهکار بودن
از هرکی بپرسی همینو میگه حسی که موقع دیدن پرایس تو MW بهت دست میده توی هیچ کدوم از نسخه ها نیست(تو نسخه ۲۰۱۹ خیلی چاغ شده بود اصلا خوشم نمیاد از پرایس چاق)
فکر کنم اکثراً همین طوریم
کلا کالاف برای من اخرین نسخه که دوست داشتمش کالاف دیوتی گوست بود. ودیگه برای من مرد چون رفت سمت انلاین
چطور به همچین مزخرف و زباله ای ۸ میدین؟اصلا نمره دهیتون تو بازیا منطقی نیست یه سر به یوزر اسکور بازی بزنید قرمزه و هروز پایین تر میره الان که ۳٫۷ شده متاش هم شده ۷۷ هیچکی از این اشغال راضی نیست هرکی بازیش کرده حالش بهم خورده کالاف و بتلفیلد به فنا رفتن و دیگه دورانشون تموم شده فقط به عنوان یک بازی انلاین باید شناختشون
دقیقا کالاف دیگه اصلا بازی خوبی نیست هیچوقت بازی مثل سری مدرن وارفر نمیتونن درست کنند اکتیویژن گند زده به کالاف چند ساله باز بتلفیلد که نسخه۱فوق العاده هست ولی کالاف این نسل افتضاح عمل کرد ونسل بعدم ادامه میده. میان یه بخش ۴ساعته میدن بازی کنین بقیشم انلاین بازی کنید من دلم کالاف مثل مدرن وارفر۲میخوام
سلام . ممنونم ازنقد بازی. انصافا گان پلی بازی هم چنین گرافیک بازی نسبت به مدرن وارفیر پسرفت داشته . همچنین بازی یه کم فانتزیه . اما فکرکنم بخش کمپین خوبی داشته باشه . به شخصه به شدت منتظر نسخه بعد مدرن وارفیر از اینفینیتی هستم . صدالبته منتظر دستپخت جدید ea برا بتلفیلد هم هستم . وای چی میشه اگه بتل بیاد تو جنگ مدرن . دیگه همه میدونن تو بخش گرافیک بتلفیلد خارق العادس . بدجور منتظرشم
الان دقیقا تنها مشکلی که من با بتلفیلد دارم سلاح هاشن چون قدیمی از نظرم یه ایرادی دارن نمیدونم انگار نصفه نیمه ان یا چی
۳ ساعت؟
راس ادلر خیلی نامرده حواستون باشه!
باشه سلطان
نقد مختصری بود برای همچین بازی بزرگی
ای کاش دقیق تر بیان میشد که چرا و رو چه ملاکی گرافیک هنری بازی ضعیفتر شده و یا به چه دلیل گانپلی نسخه قبلی به نظر منتقد بهتره.
کسی توی ps4 از مرحله سه به بعد، کنترلرش از کار نیوفتاده؟! که از اونجا ب بعد فقط باید حتما با کابل دسته رو وصل کرد وگرنه بلوتوثی کار نمیکنه؟!
سپاس از زحماتتون.
سوال داشتم که بررسی این بازی مربوط به کدوم نسخه بوده.
کنسولهای نسل هشتم یا نهم؟
ایا نسخه های نسل نهمی هم نقد میشه؟
خیلی ممنون اقای زاهدی عزیز
دوروزه که زیاد وقت نکردم بیام گیمفا اعصابم خرابه :pain:
ولی با نقد شما حالم خوب شد ایول دارید 😉 :clap: :clap: :blush:
در مورد بازی بگم به نظرم در خیلی جهات از modern warfare قبلی بهتر عمل کرده ولی در بعضی قسمت ها ضعیف تر بوده کلا انتظار گیمرها رو براورده کرده ولی میتونست خیلی بهتر باشه اما چه کنیم call of duty یا به قول خودمون کالاف :laugh: همیشه عشق بوده و هستش
ولی در یه مورد هیچوقت نخواستم فکر کنم اما کم کم دیگه بهش ایمان اوردم اینکه دیگه به زور دارن بخش داستانی رو تو بازی جا میدن درسته واقعا بخش های داستانی دو نسخه قبلی واقعا عالی بودن ولی به اندازه ای کوتاه هستن که ادم فکر میکنه حکم یه بخش اضافی رو داره که چندان مهم نیستش و فقط میخوان با قرار دادنش یه جوری گیمر هارو راضی کنن
اما به هر حال
تمامی کم و کسر هاش رو توی بخش انلاین جبران میکنه 😀
ممنون از شما نویسنده عزیز بابت نقد
بنده ب شخصه نسخه Call of duty modern warfare 2019 رو بیشتر میپسندم