تحلیل فنی : ارواح سنگی | تحلیل فنی و بررسی عملکرد بازی Mortal Shell
در جدیدترین قسمت از بخش تحلیل فنی به سراغ بازی Mortal Shell رفته و به تحلیل فنی و بررسی عملکرد گیمپلی این بازی پرداختهایم. با قسمت جدید تحلیل فنی همراه باشید.
عنوان Mortal Shell یک شروع قابل ستایش از سوی تیم تازهکار کُلد سیمتری (Cold Symmetry) به حساب میآید. ما با اثری رو به رو هستیم که ظاهر آن به یک بازی با بودجهی بسیار بالاتر شباهت دارد اما در حقیقت اندازهی تیم توسعهی آن بسیار کوچک است. بازی مانند بسیاری از آثار مستقل دیگر با استفاده از موتورگرافیکی آنریل انجین ۴ (Unreal Engine 4) توسعه یافته است و البته از هر نظر نمیتوان اثرگذاری و الهامات دریافت شده از سری Dark Souls را نادیده گرفت. تاثیرات آثار استودیوی فرامسافتور (FromSoftware) عمیقاََ در Mortal Shell حس میشود و در تار و پود آن شاهد اعمال مکانیکهایی مشابه هستیم، از کنترل و سیستم هدفگیری دشمنان گرفته تا نحوهی بازگشت شما به سطوح ابتدایی منطقهی در حال بازی پس از مرگ. مطمئناََ از همان دقایق ابتدایی آن حلقهی تکرار سری سولز دیده میشود و طرفداران این سبک حس نزدیکی نسبت به این عنوان خواهند داشت. اما باید متذکر شویم که Mortal Shell ایدههای تازهای را نیز به همراه دارد در کنار این موضوع که طراحی هنری تاریک و گاتیکتری را به ارمغان میآورد. بازی در زمان لانچ برای سه پلتفرم رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان در دسترس قرار گرفت و برروی کنسولها بهترین پلتفرم برای تجربه اکسباکس وان اکس خواهد بود چرا که نسبت به کنسولهای پایه بهترین پشتیبانی از ۴K و اجرای روانتر را به مخاطبین خود ارائه میدهد. خب، چهار کنسول مختلفی که بازی برای آنها توسعه یافته و بهینه شده است در مقایسه با یکدیگر چگونه عمل میکنند و رایانههای شخصی در به ارمغان آوردن قابلیتهای ویژهتر چگونه عمل میکند؟ بیایید این موضوع را بررسی کنیم.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
مثل همیشه عالی.ممنون آقای حلاجیان.این آیتم تحلیل فنی واقعا خیلی (حداقل به من)برای خرید بازی ها کمک میکنه.بی صبرانه منتظر آیتم بازی برتر و اون سورپرایز که گفتین هستیم.
عالی این بازی هاردکور. مرسی