مایکل پکتر: سرویسی مشابه با گیم پس برای سونی عقلانی نیست
در حالی که مایکروسافت تمام تخم مرغهایش را در سبد سرویس اکسباکس گیم پس گذاشته است، اما سونی با وجود داشتن سرویس PS Now، چندان به گسترش آن و رقابت با مایکروسافت در این زمینه علاقهمند نیست.
سرویس گیم پس به مرکز برنامههای مایکروسافت برای آیندهی اکسباکس تبدیل شده است و با توجه به سرمایهگذاری زیاد و خرید بتسدا (Bethesda)، به نظر میرسد که این شرکت واقعا به برنامههای خود باور دارد و قصد ندارد تا سرعت خود را کم کند. گیم پس هم اکنون با اشتراک ۱۰ دلاری، یکی از ارزشمندترین پیشنهادها در دنیای بازیهای ویدیویی است.
همین امر باعث شده است که برخی بخواهند تا سونی هم چنین رویهای را پیش بگیرد و با گسترش PS Now و در دسترس قرار دادن بازیهای بیشتر در آن سرویس، با مایکروسافت در این زمینه رقابت کند. اما مایکل پکتر (Michael Pachter)، تحلیلگر صنعت بازیهای ویدیویی، معتقد است که چنین کاری اصلا از نظر تجاری برای سونی عقلانی نیست.
پکتر به تازگی در مصاحبهای با GamingBolt، در پاسخ به اینکه آیا سونی سعی خواهد کرد تا با گیم پس رقابت کند گفت:
خب آنها چنین سرویسی دارند، اما چندان روی بازاریابی آن وقت نمیگذارند. سرویس PS Now وجود دارد، اما نه به تعداد گیم پس بازیهای با کیفیت در آن وجود دارد و نه خبری از وجود بازیهای جدید برروی آن سرویس است. مشکل همین است که مایکروسافت حاضر است که بازیهای جدید را برروی سرویس خود قرار دهد و سونی این طور نیست.
پکتر معتقد است که سرویسی مانند گیم پس که احتمالا همین حالا هم برای مایکروسافت درآمد زیادی کسب نمیکند، نمیتواند پاسخگوی نیازهای مالی سونی باشد:
من مطمئن نیستم که مایکروسافت از این سرویس درآمدی کسب کند، پس فکر نکنم که برای سونی رفتن به سوی این مدل تجاری منطقی باشد. مایکروسافت آن قدر پول دارد که میتواند هر کاری انجام دهد، اما سونی این طور نیست. فکر کنم برای همین است که سونی تا کنون به چنین سمتی نرفته است.
پکتر در این مصاحبه در مورد مسائل دیگری هم صحبت کرد. او گفت که اکسباکس در بهترین حالت ۴۵ درصد از بازار نسل بعد را در اختیار خواهد داشت. همچنین گفت که خرید بتسدا، باعث فروش بیشتر اکسباکس خواهد شد، اما تاثیری برروی فروش پلیاستیشن نخواهد داشت.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
سونی از سال ها قبل از عرضه بازی چنان برنامه و تبلیغات میکنند تا بازیشون بفروشه و هزینه ها برگرده
روی تک تک ۶۰ دلاری ها حساب کردند
اگر روز عرضه بیارند، مگه توان مالیشون اجازه میده که اون بودجه رو پس بدهند
اگر حتی بازیشون نفروشه هم منجر به تعطیل کردن اون استودیو میشوند، دقیقا یکی مثل شعبه دوم گوریلا گیمز که چند سال پیش تعطیل شد
یا حتی خود گوریلا گیمز که اگر horizon رو نمیداد، احتمال تعطیلیش بالا بود
پس اینها روی اون ۷۰ دلاری حساب کردند، نمیخواهند که ضرر بلند مدت داشته باشند
Days gone هم به خاطر تبلیغات و هایپ سونی فروخت
تو این زمینه اعتراف میکنم که دستشون بالاست
سلطان،کسی که یبار انحصاری های ناب رو بازی کنه میفهمه ارزش انحصاری های سونی،به اندازه قیمتش ارزش دارن،شما با گیم پس خوش باش همه بازی هارو اصلا ۱۰ دلارم نه مفت و مجانی استفاده کن ما میخوایم پول بدیم بهترین رو بازی کنیم یادت باشه بازیا انحصاری سونی ترکوند این نسل رو مگر نه شما دو تا شبیه ساز ورزشی و خلبانی متای ۹۰ داشتید،ایونم از هیلو که میخواست امسال گوتی شه لست هم بزنه…
فعلا بزار بازی نسل هشتت توی نسل نهم بیاد متاشو ببینیم بعد بیا بلبلی
ما بازی هامون شاهکاره با ۱۰ دلار تو ماه میزنیم، مایکروسافت توانشو داره
Microsoft flight simulator و Gears 5 و Forza horizon 4 و Forza motorsport 7 و Tell me why و Ori و….
شماها هم ۷۰ تا بدید، اصلا به ما چه
اون شعبه گوریلا کمبریج ؛ بازی vr میساخت و بعد از تعطیلی خیلی از کارمنداش رفتن به استودیو لندن ؛ از طرفی سال پیش هم گودیلا یه شعبه جدید ( اگه اشتباه نکنم تو گیلفولد) زد که ۳۵۰ نفر توش استخدام شدن
.
درمورد دیزگان ؛ لطفا وقتی بازیش نکردی نظر نده ؛ دیزگان با آپدیت هایی که داد ؛ الان جز top 10 2019 هست ومیتونی از هرجایی که خواستی نگاه کنی ؛ جز بهترین بازی های زامبی محور هست ؛ من به شخصه وااااااقعا از تجربش لذت بردم ، لذت دسته های هزارتایی فریکر وصف نشدنیه!!!!!
.
در مورد قیمت بازی ها ؛ موقعی که برای هر بازی حداقل ۱۰۰ میلیون هزینه میشه ؛ و بهترین بازی میشه ؛ من حاضرم ۱۰۰ دلار بدم ، چون ارزش داره ؛
.
سونی اگه قرار بود روی تک تک ۶۰ دلاری هاش حساب کنه ؛ برای هر بازی ۳ یا ۴ سال وقت نمیزاره ؛ درمورد گیم پس هم ؛ سیاست و خط مش فکری سونی کاملا جداست و اعتقادی به سرویس ندارن ؛ هر کس راه خودشو میره و کاری به اون یکی نداره
سونی مثل اپل میمونه باکیفیت در راستای سیاست های خودش ماکرو معلومه دیگه زیاد به جنس بنجل نباید اعتماد کرد 😀
فقط یه سوال تا به حال دیزگان بازی کردی که چشم بسته نظر میدی من خودم از دیزگان بدم میومد ولی بلاخره خریدم بازی کردم میتونم بگم یکی از بهترین بازی های زندگیم ترکیب گیم پلی لست اف اس با جهان باز خیلی بازی خفنی یهو یه دسته ۲۰۰۰تایی فریکر میاد روت از موتور میفتی یه ترسی میاد تو وجودت که نگو
به همون دلیلی که شما تا یک هفته قبل با دوستات از دکل بازی های xbox بالا میرفتید;)
خدایی شما از دکل لست اف اس ۲ و گوست اف سوشیما بالا نمیرفتید؟!!! خسته نشدین از این همه ترول :yawn: :ZZZ:
دیزگان یک بازی واقعا یک نواخت گیم پلی
Days gone بازی بسیار خوبی هستش اما مشکلات هنگام لانچ بازی گریبان گیرش شد
یجوری نوشتی days gone انگار افتضاح بوده تو همه زمینهها 😐
در کنار باگ ها
ایرادهای دیگری هم داشت
نقد ign و مخصوصا gamespot رو بخون
اگه تجربه کردی بیا سه تا ایرادشو بهم بگو
سریع
میدونم اینو نباید اینجا بگم ولی یه نفر انگار بات زده و داره کلی منفی میده به همه فقط دو تا دیدگاه دیدم که منفی کمی داشتند.
(حالا نمیدونم این وسط دیزگان بدبخت چکارس)
باشه دیزگان بده فاجعه ی کرک داون ۳ با متای ۶۰ خوبه
خوشبختانه دیزگان کلی فروخت و طرفدار پیدا کرد فقط بدلیل مشکلات فنی و باگ های اولیه متاش کم شد که بازم صدها برابر از کرک داون ۳ بهتره
سرعت قندشکنت تو حلق مستر چیف
کی از crackdown 3 حرف زد
بله استودیو سازنده sackboy a big adventure بدجور گند زد و امیدوارم دیگر همکاری با مایکروسافت نداشته باشند
شما هم به هر کی میرسی بگو قندشکن میزنی
جناب end game و باقی ترول کننده ها ؛ سومو دیجیتال درسته که کرک داون رو ساخته ولی بازی های بسیار خوب دیگه ایی هم ساخته
.
در ثانی ، x_dev و san Mateo هم دارن به سومو دیجیتال در ساخت سک بوی کمک میکنن ؛ همین ۲ استودیو ضامن یه نتیجه خوب هستن
سومو دیجیتال تا به حال هیچ بازی خوبی نساخته
اگه ساخته یکیشو لطفاً بگو میخوام امتحان کنم
کلا استدیو ی بی استعدادیه
قندشکن آخرین ترفندیه که میتونن استفاده کنن
رو در رو حرفی برای گفتن ندارن
آقا یک سوال من نمیفهمم قند شکن یعنی چی. میشه برام توضیح بدید؟
واقعا دارم سوال میکنما
همون چیزیه که باهاش میری تلگرام
یوتیوب و توییتر
برای شکستن فیل…. استفاده میشه
باید گفت که گیم پس تنها و تنها یک مدل از کسب کارهای دنیای گیمه، ما نمیتونیم گیم پس را تنها مدل این صنعت بدونیم.
مسئله دوم اینکه دوست من گیم پس بر حسب دنیای خودش حرکت میکنه، درواقع سونی و ماکروسافت بر طبق قابلیت و زیر ساختهایی ک دارن حرکت میکنن، پس هر کدوم قشری از گیمرها رو هدف قرار میدن، نه مایکروسافت جرأت رفتن ب قلمروی سونی داره و نه سونی جرأت رفتن به قلمروی مایکروسافت. اینا هر کدوم برحسب باز هدفشون حرکت میکنن. استودیوهای مایکروسافت هیچگاه بازیهای شبیه بازیهای سونی رو نمیسازن چون بازارشو سونی گرفته و صرفه اقتصادی نخواهد داشت، اینو رو میشه از استودیوها که خریده متوجه شد، غالب استودیوها از بهترین استودیوهای آر پی چی ساز و اکشن ساز تحت شبکهان. یعنی بازیهایی رو ارائه میده که بخش دیگه گیمرها رو جلب میکنه. سونی چرا وارد نمیشه و این بخشم مال خودش نمیکنه چون اصلا ظرفیتشو نداره، سونی ی شرکت سخت افزاریه و سعی میکنه ت دنیای خودش حرکت کنه.
مسئله سوم اینکه دوستان هی نگید مایکروسافت پول داره، اون پول پشتوانه مالی خط اصلی شرکتشه، قسمتی که داره واسش پول سازی میکنه، اون پولو همینجوری و عشقی نمیاد وقت و بی وقت همه جا خرج کنه، اون پول صرف همون قسمت سوده خودش میشه ( پشتوانه مالیه اون قسمته).
کاملا صحیحه دوست عزیز ؛ در ضمن یه نکته دیگه هم هست اینه که چون سیاست های سونی و مایکرو جداس ، یه جورایی رقیب هم نیستن ( اینو خود فیل اسپنسر گفت )
رقیب مایکروسافت ؛ لونا و استادیا هست
رقیب سونی ؛ نینتندو و pc ( خود جیم رایان گفت که هدف اصلی ما آوردن بازیکنان pc به اکسیستم پلی استیشنه )
مایکروسافت بعضی اواقت برای اینکه یه جهش بزرگ داشته باشه مثل خرید استدیو ها و … میاد به بخش بازیش پول میده که رشد کنه ، اینطور نیست که بگیم هر کاری تو بخش بازی میکنن فقط از سود خود اون بخش هست ، آخه ۷٫۵ میلیارد رو مگه میتونه بخش بازی داشته باشه ؟ سوال هست ، نمیدونم شاید داشته باشه و من اشتباه میکنم ، لطفا نظر بدین دوستان 🙂
منظور اینکه وقتی میگن ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیارد پول نقد واسه خرج داره، این به معنای این نیست که پس صنعت گیم رو به جاش میتونه بخره، بلکه اون مقدار پشتوانه مالی قسمتیه که کل شرکتش وابسته به اونه، یعنی هزینه اون قسمت میشه، همینجوری نیست ک بیاد برا استدیو و گیم پول خرج کنه اتفاقا کاملا چرتکه میندازن.
مشخصه که نمیره طرف سرویس کردن اگه گیم پس بشه که کلا فاتحه این صنعت خوندست همه چی میشه هیلو گیرز بازی داستان محور خداحافظ و بکش برو جلو بتل رویال دیگه تمام دعا کنن جعبه فنا که سونی قویتر از قبل بشه وگرنه بتل رویال مارپله بهتون سلام میکنه 😀
درباره دیز گان واقعا بازی که در حقش کمی نامردی شد، درسته ماموریتاش یکم خسته کنندسو باگو افت فریم داره که با اپدیتم ی چیزایی رو برطرف کردن ولی در کل از باز لذت خواهی برد
کرک داون بازی خیلی خوبی با گیمپلی و داستان جاه طلبانه که هیچکس حتی منتقدا هم درکش نکردن :-((
رفیق خودتو بنده متا نکن ؛ فقط لذت خودت شرط اصلیه ، از نظر من دترویت باید بالای ۹۰ و دیزگان بالای ۸۵ میشد ؛ خودتو بی خودی ناراحت نکن :male: ؛ شاید لذتی که تو در کرک داون بردی رو هیچکی نبرده و این مهمه
نفهمیدی منظورشو؟ 😐
ببین جدی رفتارت عادی نیست، یکم فک کن به کامنتات
گرچه باید اعتراف کنم تو این کامنت خیلی تلاش کردی درست رفتار کنی ولی بازم نیشتو زدی
ناتی داگم سر انچارتد ۴ اگر نمیداد بازی رو به موقع ممکن بود تعطیل بشن….کلا اینجور حساب کنی استدیو های سونی رو لبه پرتگاهن…..
میشه منبعی که استفاده میکنی رو بدونم ؛ دیگه شورشو درآوردی ؛ فکت الکی صادر نکن لطفا :quiet:
فکر کنم خبرش رو خونده بودی که اگر پلی استیشن ۴ خوب نمیفروخت دیگه کنسولی نمیتونست سونی بده 😐 ، باو سونی خیلی پشتوانه مالی کمی داره ، تمام تصمیم هاش باید درست و عاقلانه باشن تا بتونه دووم بیاره 😐 ، حالا در مورد استدیو نمیدونم دیگه 🙂
یه جوری میگین انگار سونی گداست و واقعا هر لحظه در حال ورشکستگیه
بیخیال حاجی ازون روز بترسین که مایکروسافت اکس باکسم مثل بخش میکسر ببنده و بره پی کارش که ارزو میکنم هیچوقت واس هیچ کمپانی ازین اتفاقا نیفته
منبع بده
اینو بیخیال داش
حرف زیاد میزنه
اینجوری باشه چون متای انچارتد لاست لگسی ۸۹شد باید ناتی داگ رو تعطیل میکردن
نه اون پروژه اصلی نبوده
خرج زیادی هم براش نکردن
سونی چون فقط به فکر جیبش خدمات دهی سونی ۱۰
خدمات مایکروسافت ۲۰
دیگه انقدر این حرفا رو زدن خسته شدیم به خدا دیگه همه کاربرا الان خودشون تحلیل گر هستن ! به جای این حرفا کاش اکثر کارشناس ها و ناشرین تمرکز اصلی خودشون رو بازی بزارن
اصلا کدوم سونی فنی درخواست گیم پس داشته
فرض کن گاد اف وار بزاری کنار بشینی ماینکرافت بازی کنی!اگر سونی میخواست مثله ماکروسافت باشه الان داشتیم قارچ خور میزدیم!
از خدات هم باشه سونی بتونه یه فرانچایز مثله قارچ خور داشته باشه
این آرزویه سونیه که با خودش به گور میبره !
۳۰ ساله این فرانچایز هر سال واسه خودش انقلابی به پا میکنه
این حرف فقط از آدم بی سواد مثله شما بر می آید
روز به روز فن بوی های دو طرف دارن به فن بوی های اپل شبیه تر میشن!هر روز بی مغز تر از دیروز!
تو عمرم آدم به نوبی تو ندیدم قارچ خور نماد صنعت گیمه
پرفروش ترین بازی تاریخه
هرسال نسخه های مختلف میاد و تقریبا همشون عالی بودن
یه چیزایی میگه که همه میدونن.
سوال: سونی از سود کوتاه مدت میگذرد؟
جواب: خیر
این حقیقته مایکروسافت هم بازی هاش رو داره بزرگتر و گسترده تر میکنه تا کاربراش رو بیشتر کنه
سال ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ کاربران گیمپس از مرز ۵۰ میلیون “مشترک ماهانه” میگذره و روز به روز سود بیشتری برای مایکروسافت میاره
الان سونی داره پول به جیب میزنه ولی چند سال بعد مایکروسافت چندین برابر سونی به جیب میزنه
این – این +
خب به تو چه سود کوتاه مدت سونی رو از جیب تو برمیدارن یا سود بلند مدت ماکرو رو میدن به تو
همه اینارو میگید ولی نمیدونم چرا بازم میبازید نسل به نسل،فعلا دلتو خوش کن به گیم پس و بازیا قدیمی ما اول نسل اسپایدی و گرن و دیمون سولز بزنیم….یاد اون شعار افتادم که از ترس دلار ۵ هزاری ۳۰ هزاری داریم استفاده میکنیم
ما هم اول نسل قراره هلبلید ۲ و فورتزا موتور اسپورت و کراس فایر و فیبل و هیلو انفینیت و اوروایلد بزنیم
فکر کردی فقط خودتون بازی دارید
هیلو؟!!! موتور اسپورت؟!!!! اوروایلد؟!!!! عزیز جز هیلو بقیه ۲۰۲۲ میاد ؛ با کی اومدی؟!! :rotfl: :rotfl: (شوخی)
درضمن ؛ الان فقط ۱۵ میلیون کاربر گیم پس داریم ؛ ۵۰ رو از کجا آوردی؟
بعید میدونم مردم پلی استیشن رو ول کنن برن سمت ایکس باکس !
من دارم کاربرای گیمپس رو میگم، بی زحمت فقط اون دو خطی که نوشتم رو بخون 😐
Double-Fine
:/ اون در صورتیه ک ۲۰۰ میلیون گیمر داشته باشه مایکروسافت که مثلا ۵۰ میلیونشون عضو ثابت گیم پس باشن
در هر صورت خواب دیدی خیر باشه
اون سودی که شما داری پیش بینی میکنی از بازار هدف خودشه، واضح بگم از قسمت هواداری سونی و به عبارتی قسمت هواداری بازیهای سونی خارجه،
آیا با سودی ک مایکروسافت به دست میاره سونی کنار میره؟ جوابش نه چون سونی بازار خودشو حفظ میکنه شاید در آینده سود مایکروسافت بیشتر بیشتر اما از سبد سودی پلی استیشن برنمیداره، اون از بازار خودش سود برمیداره. این دو شرکت برحسب بازیا و محتواشون تقسیم بندی میشن نه بر حسب سود.
همونطور که میبینید ما ت ایران خودمونم ک کلی مشکل مالی داریم و با اینکه میدونیم ایکس باکس به صرفهتره بازم غالب بچههای این سایت که همگی گیمرن انتخابشون پلی استیشنه، آیا اطلاع ندارن؟ چرا کاملا متوجهان منتها سبک ایکس باکس و بازیهاش سلیقه شون نیست این انتخابا بعد از اینم ادامه پیدا میکنه، خوب آیا ایکس باکس شکست میخوره؟ نه اونم گیمرای مخصوص خودشو جلب میکنه و شاید به قول شما در آینده سود بزرگی هم کسب کنه. اما این به معنای نابودی پلتفرم بخش دیگه گیمرا نیست
این که مایکروسافت میلیاردی سود کنه چه چیزی به شما میرسه؟ فکر می کنید پول بدست آمده خرج این موضوع میشه که عناوین انقلابی بشن؟ نخیر این پولا خرج این میشه که عناوین بیشتری برروی گیم پس بیان و سرویس ها قدرتمند بشن چون سیاست این شرکت در این راستا قرار داره. این همه بودجه و سرمایه داشته کی استودیو تاسیس کرده یا استعداد پرورش داده؟ تنها استودیوهایی که تاسیس کرده و حداقل امیدی بهشون هست کوالیشن هستش و اِنِشتیو که باز هم در سطح استودیوهای سونی قرار ندارن مگر این که عکسش ثابت بشه تا به این لحظه که کوالیشن هیچ اثر خاصی برای بازی سال شدن یا متای بالای ۹۰ یا هر چیز دیگری توسعه نداد اینشتیو هم که داره از استعدادهای پرورش یافتهی استودیوهای دیگه تغذیه میشه که بازم هنوز ثابت نشده و مطمئناََ تفکرات مایکروسافت تاثیرگذار خواهد بود در خروجی. بقیه استودیوها رو هم همرو از دم خریده مثل دابل فاین و نینجا تئوری و آبسیدین و …. پول داشته نوش جونش ولی سنگ استعداد یابی و پرورش استعداد و هنرمند بودن و استعداد داشتن مایکروسافت رو به سینه نزنید چون هیچوقت در زمینهی گیمینگ در سطح و اندازههای نینتندو و سونی استعداد پرورش نداده و استودیوها رو در طول زمان به سطح بالا نرسونده و خدمت مایکروسافت به صنعت گیم از نظر هنری و انقلابی یک هزارم نینتندو و سونی هم نبوده و نخواهد بود چون سیاست این شرکت ایجاب می کنه که خدمات مالی داشته باشه و سرویس ارائه بده نه خدمت هنری و تغییر و تحول. سونی هم استودیوهای زیادی خریداری کرده اما قبل و بعد از خریداری توسط سونی رو مقایسه کنید. ناتی داگ با خط فکری سونی به اینجا رسید ساکرپانچ بعد از خریداری سونی به این سطح رسید و فرنچایزهای خارق العاده تولید کرد اینسامنیاک در طول فعالیتش با تامین منابع سونی به این سطح از کیفیت و سرعت در توسعهی عناوین AAA دست پیدا کرده. هر جا سونی ورود کرد یک اثر انقلابی به وجود اومد سونی نبود دیمنز سولز وجود نداشت. تصادفیه که بازی مورد علاقهی میازاکی میان پروژه هاش انحصاری سونیه؟ تصادفیه که سونی میاد از پروژه های خاصی که ممکنه فروش نکنن مثل دث استرندینگ و استاد کوجیما پشتیبانی کی کنه؟ از بازی هایی مثل MGS 4 پشتیبانی می کنه؟ اینا یعنی ریسک یعنی سونی اهمیت میده به همهی بازی ها فقط به دنبال سود نیست فقط به دنبال بلاک باستر نیست هنر هم براش اهمیت داره. چرا از دل بازی های مایکروسافت یک ژانر مثل سولز بورن خلق نشد. سونی و نینتندو نبودند مطمئناََ صنعت گیم محدودیت های شدیدی داشت و بسیاری از آثار خاص دیگه وجود نداشتن چون مایکروسافت هیچوقت اجازه نمیده چنین پروژه هایی زنده باشن.
مایکروسافت حتی به طرز عجیبی سازنده های بی نظیری مانند بانجی و کلیف بی رو هم از دست داد میشه گفت آثار موفقشون یعنی هیلو و گرز هم دیگر در سطح قبل قرار ندارن متاسفانه. تنها اثری که برای مایکروسافت باقی مانده و واقعاََ حاصل استعداد یابی و پرورش خودشون هستش Forzaئه. واقعاََ تاسف برانگیز و ناراحت کننده س.
من الان قصد ندارم بگم سونی بهتره یا مایکروسافت اما یه سری نکات رو با هم مرور میکنیم:
«سونی فقط به فکر سود نیست، هنر براش مهمه»
!!!!
سونی نسل هفت خودشو کشت، خودوشو کشت یه بازی شوتر اول شخص داستانی همراه بخش مولتی پلیر قوی مثل هیلو/کالاف دوتی بسازه(که به قول شما سرویس محور حساب میشن)، که بخاطرش گوریلا گیمز و اینسامونیاک رو کل نسل بسیج کرده بود که فقط بازی شوتر اول شخص با بخش چند نفره قوی بسازن(کیلیزون و رزیستنس) دید نمیتونه توی این بخشِ بازار رقابت کنه بیخیال شد رفت سراغ همون عناوین سوم شخص اکشن ادونچر که توان رقابت رو داشت، عناوین سونی هم(که کاری به کیفتیشون ندارم و میخوام از زاویه نوآوری و اضافه کردن به صنعت گیم برسیشون کنم) میتونم بگم که ۹۰% کپی برداری از بازیهایی قبلا ثابت شده و موفقی مثل تامب رایدر و ویچر(هوارایزن)،اسسین کرید(گوست اف سوشیما)، dmc و اونیمایشا(گاد آف وار) دد رایزینگ و رزیدنت اویل(لست آف آس و دیزگان) (اسپایدرمن هم که دیگه وضعیتش مشخصه) تامب رایدر(انچارتد) هستن، الان کجای این بازیا به صنعت گیم چیزی اضافه کردن و ویژگیهای انقلابی داشتن و باعث رفع محدودیت صنعت بازی شدن که ما خبر نداریم!؟ که سونی رو میزارین بغل نینتندو(!) اون سونی ای خوب بود که نسل ششم شادو آف کلوسوس و آیکو میساخت، لست گاردین مساخت، حتی فرام سافتور هم قبل از سونی با مایکروسافت همکاری میکرد، این نسل تنها بازیهای نوآورانه سونی دت استرندینگ (که اونم به خاطر سنگینی اسم کارگردانش اجازه ساختش رو دادن) و دریمز بود، مایکروسافت هم این نسل ori رو ساخت که خارق العاده بود از نظر هنری و طراحی، سونی هم اون افراد رو بوجود نیاورده اکثرا از استودیوهای دیگه مثل راکستار و یوبیسافت، کریستال داینامیکز و… خیلیاشون اومدن فقط رسانه ای نمیشن مثل استخدامای مایکروسافت، اوری، فیبل، لاست اودیسی، آلن ویک و… هم کلا سرویس محور بودن و مایکروسافت اونا رو بوجود نیاورده و شما هم فنِ کنسول خاصی نیستین.
اگه اینجوری باشه هیلو کپی آشغال از آنریل تورنومنت بوده ؛ فورتزا موتور اسپورت کپی آشغال از گرن توریسمو بوده ؛ اوروایلد کپی آشغال از الدر اسکرول بوده ؛
خواهشا چرت نگو و انقدر فن بوی بی فکر نباش!
اولا که من تاریخ سونی رو گفتم همونطور که میبینی نام دیمنز سولز رو آوردم بنابراین منظورم فقط نسل هشتم نبوده بماند که سونی بسیار فراتر از مایکروسافت به این صنعت خدمت کرده، سه چهار تاشو خودتون نام بردین دیمنز سولز و یک ژانر جدید نکنه انتظار دارین سونی هر روز یک ژانر جدید پایه هاشو تشکیل بده. میشه توضیح بدین مایکروسافت از خودش چی داره؟ من توضیح دادم که سونی ژانر سولزبورن رو پایه زد و رهاش نکرد می تونین بخونین تاریخچه اش رو. دث استرندینگ یک بازی خاص پسند دیگه هست که زیر بال و پر سونی تونست نفس بکشه. انچارتد هیچ شباهتی به تامب رایدر نداره تامب رایدر کلاسیک رو مثل این که اصلا بازی نکردین؟ آنچارتد یک اثر سینماتیک هستش اون تامب رایدر کلاسیک اصلا حتی کوچک ترین شباهتی به انچارتد نداره اما بعدها همین تامب رایدر از آنچارتد های جدید به صورت وقیحانه ای کپی برداری کرد. بعدشم یه سوال لست گاردین نسل ششمه؟ ساختش مال اون زمان بود عرضه اش مال پلی استیشن ۴ هستش. توچین کردن کار خوبی نیست. همین زمانی که هیچکس به تجربه های رمان تعاملی و آثار دیوید کیج حمایت کرد؟
https://www.windowscentral.com/heavy-rain-was-destined-xbox-360-never-made-it
مایکروسافت اجازه ی ساختش رو نداد. ولی سونی به خوبی ازش حمایت کرد و موفق هم شد. کی بود scalebound رو کنسل کرد حداقل طبق گزارش های رسمی ۵۰ درصدش تقصیر مایکروسافت بود. به من توضیح بدین در زمینهی ارائهی تجربیات جدید و ریسک پذیری مایکروسافت چه حرکت بزرگی رو انجام داده؟ اصلا در مورد سری گرز آو وار ریسک کرد؟ همش یکسان. ولی همین سونی که میگین چرا کنار نینتندو آوردینش gow رو ۱۸۰ درجه تغییر داد و بزرگ ترین ریسک رو با یکی از آی پی های نمادینش انجام داد. مایکروسافت هیچ وقت از این ریسک ها متحمل نشده. همین هیلو همچنان همون هیلوی قدیمی هستش و از ترس شکست گیمپلی هیچ تغییری نکرده فقط محیط گسترش پیدا کرده.
در مورد TLOU 2 حالا چه خوب چه بد کدوم شرکتی حاضره چنین ریسکی رو با یکی از بزرگ ترین آی پی های تاریخ انجام بده و تا این حد به سازنده اش آزادی عمل بده. همون نینتندو هم اینقدر ریسک پذیر نیست که چراغ سبز چنین اثری رو بده بعد. بازم میگم من به اندازهی کافی توضیح دادم در زمینهی گیمپلی و خلق جدید سری سولز مدیون سونی هستش کوجیما برای دث استرندینگ مدیون سونی هستش هیچ ناشر دیگری چنین اثری رو به راحتی چراغ سبز نمیده. بقیهی آثار جدید هم همانطور که در آثار دیگه هیچ انقلابی ندیدیم مطمئناََ در آثار سونی هم کمتر دیده شده همون نینتندو هم در ده سال اخیر اثر انقلابی نداده و The lEgend of zelda انقلابی نبود بلکه بی نقص بود اما از نظر ریسک پذیر و روایت مطمئناََ سونی کارهایی فراتر از دو شرکت دیگر انجام داده. مایکروسافت که بماند صحبت نکنم در موردش بهتره. صنعت گیم مدیون نینتندو سونی هستش. تمامی خاطرات بازی بازان هم بر می گرده به پلی استیشن و نینتندو چون این دو شرکت هر کدوم در مسیر خودشون راه رو هموار کردن برای صنعت گیم بنابراین این صحبت ها شرم آوره که سونی در حد نینتندو خدمت رسانی نکرده به صنعت گیم و این مایکروسافت رو در سطح این دو شرکت بدونیم در زمینه ی ابداع نوآوری و ریسک پذیری هنری خیانت به صنعت گیمه و پایین آوردن شان نینتندو و سونی.
در ضمن منتظرم کسی از حرکت های مایکروسافت در زمینهی توسعهی آی پی های مهم و گسترش دادن هنر بازی ها دفاع کنه که چیز قابل دفاعی نیست غیر از هیلو و گرز که متاسفانه اونا هم آثاری از قدیم درشون باقی نمونده. اگرم خواهان جواب دادن هستید با نقل قول بدون نقل قول مطمئناََ ارزش پاسخ وجود نداره و منتظر نباشین.
یعنی یوبی و راکستارو سی دی پراجکت و بتسدا و … اینا کشک بودن و فقط سونی با چهارتا آی پی صنعت گیم رو متحول کرده 😐 تمام خاطرات بازیبازان هم بر میگرده به نینتدو و سونی آره ؟این وسط wow قلعه و کانتر و نیمه جان و … کشک بودن و هیچکی خاطره ای ازشون نداره سگا هم هیچوقت وجود نداشته 😐 ماکروسافت و ویندوز نبودن نمیدونم چطور صنعت گیم وجود داشت اصلا چطور ساخته میشدن که اینطور ماکروسافت رو ترول میکنی .ما هم بلدیم بگیم سونی یک هزارم ماکروسافت نیست
“همون نینتندو هم در ده سال اخیر اثر انقلابی نداده و The legend of zelda انقلابی نبود بلکه بینقص بود.”
این جمله واقعا عجیبه. کاری به صحبتهای اون آقا ندارم، انصافا تا الان این بازی یا هر بازی دیگهای از switch رو تا حالا تجربه کردین؟ اگر نه که این جمله عذر بدتر از گناهه و شما میشین مثل همون افرادی که tlou2 رو بازی نکرده میکوبیدن.
با کمال احترام اقای کریمی
ولی این کامنتتون ترولی بیش نبود
اینم حرف کسی که سالها توی گیم بوده و بازی تحلیل کرده.
(خدمت مایکروسافت به صنعت گیم از نظر هنری و انقلابی یک هزارم نینتندو و سونی هم نبوده و نخواهدبود)……..مستر چیف سکوت//مستر چیف نگاه////حالا شما نظرته که میگی نبوده اوکی من مخالفم ولی اون تیکه نخواهد بود دقیقا روی چه حسابی؟
یعنی الان مسترچیف خودش داره خجالت میکشه که داره جلو یه لشکر یه تنه فقط نگاه میکنه
بعدشم این مایکرو اون مایکرو قدیم نیست
اقا بر میگرده بالاخره از تحرکات اخرشون معلومه میخوان یه دستی به سر و روی عناونیشون بکشن….بتسدا اگه عناوینش انحساری بشه کم چیزی نیستا!هیلو هم خیالت راحت چون ادیسه فضاییه شاید داستان مستر چیف تموم شه و هیلو ادامه میده!
مسترچیف
کاورگیری
گیم پس
این گیم پس فعلا که خوبه حالا بعدا شاید گندش در بیاد
مس افکت یک و دو
الن ویک
ماینکرافت
شاید کمتر از سونی و نینتندو خدمت کرده باشه
ولی نه یک هزارم
حدودا یک سوم
کاملا درست گفتید جناب کریمی. متاسفانه خیلی از کاربران چشم و گوش های خودشون رو میبندن و فقط دهان باز میکنن که کلمات و جملاتشون رو به هدف حمایت و طرفداری از محصولات مورد علاقه شون به سمت مخاطب پرتاب کنن. این مسئله باعث میشه ما از واقعیت ها دور بشیم و موضوعاتی که ممکنه واسمون خوشایند نباشه رو انکار کنیم. بدون شک سونی و نینتندو شرکت هایی هستند که دنیای گیم به اونها مدیون هست. اغلب اوقات فقط نظاره گر این اتفاقات هستم اما کامنتتون انقدر خوب و کامل ابعاد این مسئله رو پوشش داد که گفتم ازتون تشکر کنم❤
مایکروسافت سود مالی ببره، خب خیلیم خوب
سوال اصلی اینجاست که به شمایی که کاربریشی چی میرسه الان؟!
#ترول_نکنیم
#احترام_به_کنسول_حریف
#جواب_ترول_هام_ندیم
فک کنم اقای پکتر با چشم بسته غیب میگه فقط 😐
اسپم..
ترو خدا یکی جواب منو بده
ببخشید برای اسپم اما کسی میدونه یاکوزا روی سری اس چند فریم اجرا میشه. یکی توی یو.تیوب هست که میگه رزولوشن ۹۰۰ با فریم ریت ۶۰ اجرا میکنه میخوام ثابت کنم بیشتره
https://www.youtube.com/watch?v=y9vixgnsvmY
اینم لینکشه ته پادکستش میگه..اگه کسی میدونه بگه این طرفو ضایع کنم
عکست چه قدر بهت میاد :rose:
حیلی عکست بهت میاد :heart:
:rotfl:
این باز اومد اینو خود سونی هم گفته بود
این کارها فقط از دست آمریکایی های اصیل به دست میاد
داستان زندگیقسمت دوم ♡♡♡ناجی Xbox♡♡♡ (گیتار + PS + دانگرید) King is Xbox بعد از اینکه توسط پسر دایی ps4 دار سوخت رفت رو پشت بوم گفت یا ps4 میخرین یا خودمو پرت میکنم که پدر محترم با لگد پرتش کرد پایین اما زنده ماند
پایان فصل اول
لینک قسمت اول https://gamefa.com/677637/prince-of-persia-the-sands-of-time-remake-interview/
یه جوری میگه امریکایی اصیل انگار امریکایی شجر نامه شو نگاه کنی به سلطان محمود افغان میرسی بعد از اصالت حرف میزنه
ماشاله قند شکن افرین فقط یه امریکایی اصیل از قند شکن استفاده میکنه
اصالت رو کسایی دارن که با یه اسم میان سایت…نه کسی که اسمشو هر روز مثله مداد رنگی عوض میکنه و هرچی میرسه ذهنش میزاره،الان معنی گیتار+ ps + دانگرید چیه؟خودت ثبات گفتاری داری که رئیست هم داشته باشه؟
اینو تازه شناختی فقط اسمایی که از اول سال ۹۹گزاشته مثلث طلایی ماکرو سافت — گرافیکی واقعی هیلو بتمن انحصاری —–گیتار زدن اشتباه الی ——- سونی ویل دای ——- هیلو گوتی ادیشن ———– فیل اسپنسز ناجی صنعت گیم ———سونی خونخوار ایکس باکس فروتن ————- و………………. اگه چیزی رو از قلم انداختم بگین
این حرفها هم فقط از آدمهایی با عقل تو برمیاد
تصمیم گرفتم بدون ترول ایکس باکس حال اینو بگیرم پس به طنز رو اوردم خودتم ببین دیگه
موفق باشی عزیز دل :heart:
چیزی بنام آمریکایی اصیل نداریم… مگر اینکه سرخ پوست منظورت باشه که بعید میدونم… آمریکایی بودن کمتر از ۲۰۰ سال میشه که هویت شده و کمتر از ۱۰۰ سال میشه که یک هویت ملی شده…
خوشبختانه این حرف رو قبلا خود جیم رایان زده بود
به نظر خودم همین سرویس پلاس کالکشن خیلی خوبه مخصوصا برا کسایی مثل من که اصلا بازی های انحصاری سونی رو بازی نکرده بجز اونایی که واسه پیسی پورت شدن
دوست عزیز ؛ پلاس کالکشن کاملا رایگانه ؛ بزن تو رگ حال کن
“من مطمئن نیستم که مایکروسافت از این سرویس درآمدی کسب کند، پس فکر نکنم که برای سونی رفتن به سوی این مدل تجاری منطقی باشد. مایکروسافت آن قدر پول دارد که میتواند هر کاری انجام دهد، اما سونی این طور نیست. فکر کنم برای همین است که سونی تا کنون به چنین سمتی نرفته است.”
غیب گویی به سبک پکتر !
خب مایکروسافت بیشتر تمرکزش روی سرویسشه و ایندشم بیشتر برروی سرویس محور بودنو انلاینه تو تریلرای قبلیشم ی اشاراتی کرده بود خوده سونی هم از این سرویس زیاد خوشش نمیاد و تمرکز اصلیش رو PSNOW نیست فقط میخواد حرفی برای گفتن داشته باشه.
این آدم نمیتونه حرف نزنه اینو خوده سونی گفت دوباره تکرار کردنش به نفع هیچکس نیست فقط وقط نویسنده ها و خبر نگارا حوضه گیم رومیگیره
اسپم
ناتی داگ لخت شد
دو تا کله گنده دیگه انگار رفتن اینشتدیو
کارمندان سابق*
چه سابق چه فعلی کسی بودن واس خودشون
اگه ۲ نفر از استودیو بالای هزار نفری ناتی داگ برن ؛ ناتی داگ لخت میشه؟!!!! امسال نیل دراک من رو خود سونی پرورش داده ؛
مثال فوتبالی میزنم ؛ تیم بورسیا دورتموند رو نگاه کن ؛ امسال اوبامیانگ و لواندوسکی رو پرورش داد و فروخت ؛ یعنی الان لخت شده ؟؟!!!! سانچو و هالند مصداق بارز نقص جمله شما هستن
عزیز من طراح ارشد بودن
دولوپر معمولی که نبودن
چه حرف ابلهانه ای: مایکروسافت آن قدر پول دارد که میتواند هر کاری انجام دهد، اما سونی این طور نیست.
.
.
.
ینی چی مثلا؟! چون مایکروسافت خیلی پول داره پس باید بریزه دور؟! ینی اگه چند سال دیگه سوداوری نداشت واسش مهم نبوده این همه هزینه؟؟؟؟ درسته مایکرو یخوردا بریز و بپاش داره ولی دیگه احمق نیست که همینطوری کلی هزینه کنه. کلی حسابدار و حسابرس و اقتصاددان و بازاریاب وووو توی اون شرکت گنده کار میکنن. همینجوری که از روی شکم تصمیم نمیگیرن که. چقد حرفای این پکتر ابدوغ خیاریه. اصن فک میکنه حرف میزنه؟! چطوری معروف شده این؟!!! ?:-)
کاش سونی هیچوقت نره سمت همچین سرویسی.همین بازی انحصاری با کیفیت بده گرونترم باشه خیلی بهتره تا بازی بی کیفیت ارزون
این چه مسخره بازی ایه یعنی الان آوری که توی گیمپس بیکیفیته؟
سایبرپانک چون ۶۰ دلاره کیفیتش از nba2k21 کمتره چون اون یکی ۷۰ دلاره؟
دوبار چک کردم که اشتباه نشه آخرش اوری رو نوشت آوری 😐
۱۰ تا بازی مولتی رو ps میشه ۲۵ ملیون .۱۰ تا بازی مولتی رو گیمپس میشه ۳۰۰ هزار ۱۰ تا بازی مولتی رو pc میشه ۰ ریال الان بغضت بترکه