بر مبنای سرعت | پیش نمایش Grid 2
تصور کنید همراه رانندگان در مسیری قرار گرفته اید که به آسانی نمی توانید از آن ها جلو بزنید! ریسک های حساب شده اساس کار شماست و مثل خیلی از ریسینگ های دیگر نمی توانید تخت گاز تمام رقبا را پشت سر بگذارید.
پشت فرمان می نشینید … ۱ … ۲ … یک لحظه! نمی خواهیم مثل خیلی از مقاله ها برای راحت کردن کار خودمان از جمله های کلیشه ای استفاده کنیم، چون با یک ریسینگ کلیشه ای روبرو نیستیم پس این صفحه ی کلیشه ای را ورق میزنیم و می رسیم بر مبنای سرعت …
بر مبنای سرعتی که مبنایش سرعت است اما سرعت تمام کار نیست مواردی هستند که باید آن ها را چاشنی کار خود کنید. خیلی ساده می توان گفت که اگر برنامه ای برای رقابت نداشته باشید عملا در مقابل رانندگان بزرگ حرفی برای گفتن نخواهید داشت.
نام: Grid 2
سازنده: Codemasters
ناشر: Codemasters
سبک: Driving/Racing/GT/Street
تاریخ انتشار: ۲۰۱۳/۰۵/۲۸
پلتفرم: PC / XBOX 360 / PlayStation 3
بسیاری از بازیبازها خیلی راحت می توانند با گیم های واقع گرا ارتباط برقرار کنند چون خودشان نیز جزئی از واقعیتی هستند که در آن زندگی می کنند. فرنچایز Grid نیز در درجه ی اول تعریفی از واقعیت است و همواره تیم سازنده تفکری خارج از این محدوده نداشته است و امیدواریم از این پس نیز طبق این روال پیش رفته و از چارچوب تعریف شده ی Grid خارج نشوند.
در بین کارهای Codemasters می توان به عنوان های مسابقه ای خوبی مثل سری Dirt اشاره کرد که توانست از جنبه های مختلف خوب باشد و نظر منتقدان را جلب کند. اما اکنون عنوانی با نام Grid پا به عرضه گذاشته است که یکی از مدعیان بهترین ریسینگ سال ۲۰۱۳ است و قصد دارد با بزرگان رقابتی نفس گیر داشته باشد. این عنوان با آوردن جزئیات جدید در سبک خود طرفداران بسیاری را جذب کرده است. Grid 2 توسط Codemasters توسعه داده شده و مسابقاتش برگفته از رقابت های گروهی و تیمی خواهد بود و باید با تیم های مشخص شده از هر گروه مسابقه دهید.
یک ایده ی خوب
تحت هیچ شرایطی ممکن نیست که بتوانید بطور یکنواخت رانندگی کرده و تعادتان را از دست ندهید! حتما در بسیاری از مسابقات ماشین سواری ملاحظه کرده اید که حتی بهترین راننده ها هم در بعضی مواقع دچار اشتباه می شوند و تعادلشان را از دست می دهند. پس اگر شما هم از بهتری گیمرهای سبک ریسینگ باشید ممکن است در مسیر هدفتان با خطاهای متعددی روبرو شوید. این ایده ای از واقعیت است که شما را ناخواسته مجذوب خود می کند و به معنای واقعی کلمه درگیر کننده است چون بازی تمام پتانسیل خود را به منظور القای حس طبیعی رانندگی جذب کرده است و دوست دارد بازیباز را با استرس و هیجاناتی که یک راننده در مسابقات خود پشت سر میگذارد را آشنا کند که در این مورد باید به Codemasters تبریک گفت چون آن ها کاملا موفق به پیاده سازی طرح خود در بازی شده اند و این مسئله را به راحتی در تریلر گیم پلی این عنوان می توانید ببینید :
[jwplayer mediaid=”67777″]
دانلود تریلر با کیفیت HD – حجم ۲۷۳ مگابایت
دانلود تریلر با کیفیت SD – حجم ۶۸ مگابایت
مسلما فرد کنترل کننده ی خودروها در تریلر یک گیمر حرفه ای و با با تجربه است اما همه ی این ها را کنار بگذارید و فقط به نوع رانندگی او متمرکز شوید. او اصلا دوست ندارد به جایی برخورد کرده یا به خودرو آسیبی برساند اما نمی تواند و چند باری در مسابقه هایش تعادل خود را از دست می دهد اگر به لاستیک های جلویی ماشین دقت کنید متوجه می شوید که گیمر برای کنترل ماشین تا چه حد با کلید های جهتی چپ و راست بازی می کند تا به بهترین شکل ممکن بر روی رقابت تسلط داشته باشد. تکان ها و لرزش های دوربین نیز بسیار خلاقانه صورت گرفته و فقط قصد دارد به بازیکن حس ناب رانندگی را القا کند.
نحوه ی رانندگی شما بر روی سایر رانندگان تاثیر می گذارد و اگر دوست دارید در مسیر رانندگی اذیت نشوید سعی کنید با سایر اتومبیل ها زد و خوردی نداشته باشید در غیر این صورت باید منتظر واکنش های متعددی از رانندگان باشید!
ماشین ها تنها عامل موفقیت شما در مسابقات نیستند بلکه راننده ها نیز در پیروزی شما نقش خواهند داشت. در بازی ۶۰ قابلیت مختلف برای راننده ها در نظر گرفته شده است که باعث تمایز رانندگان نسبت به هم می شود. هر کدام از این راننده ها مهارت ها و قابلیت های خاص خود را خواهند داشت و به نوعی می توان گفت که با انتخاب هر یک آن ها سرعت و نحوه ی کنترل متفاوت تری را تجربه خواهید کرد. علاوه بر راننده ها برای این که حس بهتری در زمان رانندگی داشته باشید می توانید با تغییرات مکانیکی اتومبیلتان را تقویت کرده و سیستم کنترل یا Handling بهتری برای خود داشته باشید.
Grid نیز همانند Dirt در گیم پلی از سیستم Flashback استفاده می کند که می تواند کمکی در راستای رفع اشتباهات بازیباز در مسیر مسابقه باشد. Flashback زمانی در دسترس شما خواهد بود که دچار اشتباهاتی نظیر انحراف از جاده یا تصادفات سنگین شوید که در این حالت قادر خواهید بود بازی را به چندین ثانیه قبل بازگردانیده و دوباره تلاش کنید البته زیاد به این سیستم امیدوار نباشید چون این سیستم برای همیشه در دسترس شما نخواهد بود و فقط در سطح آسان مسابقات قادر به استفاده خواهید بود البته قرار گرفتن این حالت در درجه های آسان بیشتر به منظور آموزش درست رانندگی کردن است تا رفع اشتباهات.
سازگار با سلیقه ها و ذائقه های مختلف
کمپانی Codemasters این بار سراغ سوژه های مختلفی رفته است تا محصولش را غنی تر از گذشته به بار بنشاند. فکر نمیکنم هیچ یک از شما با ماشین های قدیمی و قدرتمند چهار دهه پیش مشکلی داشته باشید یا از جاده های خاکی گرفته تا خیابان های شیکاگو بدتان بیاید (? OK ) – تیم سازنده هدفی در راستای آزادی برای گیمر در پیش گرفته است تا هیچ وقت از تنوع مسابقات، ماشین ها و جاده ها خسته نشود. اتومبیل های استفاده شده در Grid 2 علاوه بر تنوع دوره ای و کثرت، دارای طراحی های بسیار دقیقی هستند تا بازیکن را در مقابله با هیولاهایی مثل Mustang غافل گیر کنند و شما زمانی شگفت زده می شوید که می فهمید تمام عناصر مکانیکی خودرو از قدرت موتور گرفته تا نور چراغ ها همه و همه با دقت کار شده و بسیار نزدیک به واقعیت هستند. از بحث ماشین ها که بگذریم حقیقتا مبحث مکان های مسابقه مطرح می شود که بر طبق گزارشات رسمی بازی در سه قاره ی آسیا، اروپا و آمریکا به وقوع خواهد پیوست و شما در شهرهایی مثل ابوظبی، بارسلونا، شیکاگو، پاریس و … به رقابت خواهید پرداخت و با جاده ها و پیست های متنوعی همراه خواهید بود در ضمن بازی برای علاقه مندان به فرمول ۱ نیز سورپرایزهایی خواهد داشت.
بخش single-player تنوع و لذت های خاص خود را خواهد داشت و هر قسمت مانند نسخه شماره ۱ بازی، به شکل یک مسابقه انتخابی به صورت های فرعی، مسابقات تبلیغاتی و چلنج ها خواهد بود که سر جمع گیمر را ۳۰ ساعت سرگرم خود خواهد کرد و تیم سازنده برای خلق ۳۰ ساعت گیم پلی بنا بر گفته ی تهیه کننده ارشد بازی برنامه ریزی بزرگی برای به وقوع پیوستن این اتفاق داشتند. بخش چند نفره ی بازی نیز دارای جزئیات جدیدی است که در اختیار شما یک لیست ارزیابی با تمام مشخصات و رویدادهای اتفاق افتاده در بازی قرار خواهد داد و بازیکنان در بسیاری از مناطق قادر به رقابت خواهند بود . بخش چند نفره ی بازی در این نسخه به یکی از نقاط قوت بازی تبدیل شده است که برای طرفداران می تواند جالب باشد.
عوامل بصری
Grid 2 از نظر کیفیت گرافیکی خیره کننده و جذاب به نظر می رسد و تیم هنری عناصر جانبی بسیاری جهت ارتقای تکنیک بصری، روی بازی سوار کرده است. تمام محیط های مسابقه از شهرها و جاده های خاکی گرفته تا پیست ها از جزئیات خوبی برخوردار هستند. در تک تک جاده ها سازندگان بهانه ای برای سورپرایز کردن مخاطبان از طریق عناصر معلق در هوا خواهند داشت که می توان به عنوان نمونه از جاده های جنگلی نام برد که گاهی مواقع نیز ممکن است شما با دیدن گرد و خاک ها و برگ های معلق در هوا حواستان را از دست بدهید.
هواپیما، پرنده ها، بالن ها و … را در هنگام مسابقات به خوبی خواهید دید و به گفته ی سازندگان حتی می توانید تکان خوردن تک تک برگ ها را نیز روی درختان ببینید (!) از دیگر نکته های اعجاب انگیز دیگر می توان به ماندن طرح لاستیک ماشین ها روی زمین نام برد که بخوبی آن ها را در زمین های خاکی و آسفالت خواهید دید. در این بحث اشکالی وارد نیست چون طرح لاستیک ها در کمتر از یک صدم ثانیه بر روی زمین نقش خواهد بست ! تغیراتی نیز در بازتاب نور روی انواع خودروها خواهید دید.
در مسیرها ممکن است درست رانندگی کرده و حتی در رتبه ی اول نیز باشید اما باید تمام حواستان به جاده باشد چون شئی در Grid 2 ناپدید نمی شود و ممکن است تصادف ماشین ها در دور قبل تکه ای از در یا بدنه ی خودرو کنده شده و بر روی زمین باقی بماند و این باقی ماندن برای شما می تواند مشکل آفرین باشد. تمامی این عناصر در به وجود آوردن عنوانی با نام بی نظیر کافی هستند و تا به اکنون می توان به جرات گفت که ریسینگی با این کیفیت محیطی به مرحله ی اجرا نرسیده بود.
این همه زیبایی با موتو اختصاصی Codemasters یعنی Engine EGO به تصویر کشیده شده است. استدیوی Codemasters تا به حال در ساخت بازی های بسیاری از این موتو کمک گرفته و برای اولین بار عنوان Colin McRae: Dirt را با آن ساخته است. این موتور در به وجود آوردن تخریب در فیزیک و نمایش جزئیات بیشتر، فوق العاده بود برای همین برای دومین بار در Dirt 2 مورد استفاده قرار گرفت و هر بار نسبت به نسخه های قبلی آپگریدهایی می شد.
چیزی که در ساخت شماره ی دوم Grid مورد استفاده قرار گرفته است Engine EGO 2.0 نام دارد و نسبت به آپگرید های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است و از قابلیت های توسعه یافته Engine EGO 2.0 می توان به نورپردازی واقعی تر و جزئیات بالاتر نام برد.
عوامل صوتی
یکی دیگر از شاهکارهای این سری سیستم صدای دلپذیر آن است و قرار است صدای اتومبیل ها، مردم، پرنده ها و چرنده ها را به خوبی در بازی بشنوید. بسیار جذاب است که در جاده های جنگلی با شنیدن صدای انواع حیوانات رانندگی کرده و از حس و حال طبیعی آن لذت ببرید یا در پیست ها ممکن است سر و صدای مردم برای شما استرس زا باشد. صدای موتور خودرو با توجه به شرایط محیطی متغیر خواهد بود و همچنین شما با صدای خودروی پشت سرتان متوجه فاصله ی او با خود خواهید شد و دیگر لازم نیست برای دیدن اتومبیل های پشت سر کارهای دیگری انجام دهید. ممکن است سوالی برایتان در مورد تشخیص فاصله با صدای ماشین ها بوجود بیاید که باید گفت سازندگان به طور دقیقی بر روی سیستم صوتی موتور تمام خودروها کار کرده اند که کاملا گیمر را از فشار وارده به موتور ماشین آگاه خواهد کرد و از صدای آن ها متوجه خواهد شد که خودروی رقیب با چه سرعت و قدرتی و از چه جهتی به او نزدیک می شود.
نتیجه
نتیجه این که Grid با دستی پر بازگشته است تا با غرور برگ برنده ی خود را به رخ تمام عناوین رقیب بکشد. فیزیک و گیم پلی آرکید گونه قطعا با طعم Grid بسیار خوشمزه خواهد بود و تجربه ای شیرین را به طرفدارن خواهد بخشید. تمامی نکات بازی عالی به نظر می رسند و مطمئن باشید که اگر این عنوان ناشری همچیون EA یا Ubisoft داشت تبلیغات سنگینی به پای Grid 2 گذاشته می شد اما Grid 2 خواهد آمد و رد پایی برای بزرگان خواهد شد.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
منتظرشم شدید :yes: راستی کسی مولتی GRID 1 بازی کرده ؟
آره با برنامه Gameranger میشه ..
بین بازیهای سبک رایسینگ یکی فورزاویکی هم این روقبول دارم فقط :smug: :smug: .سپاس بابت تریلرش. :yes: :yes: :yes:
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
واقعا تشکر بهمن جان,یک پیش نمایش کامل…
من هیچگاه از این سری بازی های گرید خوشم نیامده ولی فکر کنم نسخه ی دوم با وجود اینکه در سال ۲۰۱۳ با بی عناوین ریسینگی مواجه شدیم,بهترین ریسینگ سال بشه…
عالیه فقط خدا کنه سیستمه هندینگش مثله mostwanted 2012 مزخرف نباشه ۹۰% جذابیت ریسینگ سیستم هندینگ بازیه. :-/
نسخه اولش رو بازی کردم , کنترل کردن ماشین سخت بود , بازی نکردم دیگه . . . 😀 😀 :reallypissed:
خوبه…. :laugh: ممنون بابت پیش نمایش بهمن عزیز. :yes: :yes:
خیلی باحاله همین که هوش مصنوعی بازی اینطوری خیلی حال میده تا حا هیچ بازی سبک ریسینگی اینطوری نبوده فک کنم ?:-)
بدجور منتظرشم خیلی وقته یه ریسینگ درست حسابی بازی نکردم خدا کنه بد نباشه. 😥
راستی کسی میدونه مولتی این بازی رو باید با کدوم نرم افزار بازی کرد بازیش تحته استیمه یا نه ؟
شئی در Grid 2 ناپدید نمی شود و ممکن است تصادف ماشین ها در دور قبل تکه ای از در یا بدنه ی خورو کنده شده و بر روی زمین باقی بماند و این باقی ماندن برای شما می تواند مشکل آفرین باشد. تمامی این عناصر در به وجود آردن عنوانی با نام بی نظیر کافی هستند
غیر از این که کفم برید باید بگم این قسمتی که کپی کردم دو تا غلط املایی داره لطفا اصلاح کنید
:yes:
:yes: :yes:
مرسی :yes: :yes:
آقای بدلی ممنون بابت مقاله. سیستم flashback اولین بار در Grid 1 بوده
و بعد در Dirt هم ازش استفاده شده.
من که از ماست وانتد بیشتر خوشم میادشماره یکشو بازی کردم بد نبود. :no:
grid
ایا این بازی به gran turismo و need for speed میرسه ?:-)