حجم بازی Spider-Man: Miles Morales برروی پلیاستیشن ۵ کمتر از پلیاستیشن ۴ است
اطلاعات رسمی منتشر شده از نسخههای پلیاستیشن ۴ و ۵ بازی Spider-Man: Miles Morales نشان میدهد که حجم بازی نصبشده برروی پلیاستیشن ۵ از کنسول نسل قبلی کمتر است. همراه گیمفا باشید.
نسل جدید بازیهای ویدیویی بهزودی از راه میرسند و تغییرات بزرگی در پیش است. بااینحال، بازی Spider-Man: Miles Morales نشان میدهد همه چیز قرار نیست در نسل بعد بیشتر و بزرگتر شود و اتفاقاً برای این بازی، اتفاق خوب این است که در یک زمینه از نسل قبل کوچکتر است.
Spider-Man: Miles Morales یکی از عناوین هنگام عرضهی پلیاستیشن ۵ است که برروی پلیاستیشن ۴ نیز عرضه میشود. اکنون حجم این دو نسخه مشخص شده است که نکات جالبی دربر دارد. براساس اطلاعات رسمی منتشرشده در وبسایت پلیاستیشن، نسخهی پلیاسیتشن ۵ این بازی ۵۰ گیگابایت حجم دارد، درصورتیکه برروی پلیاستیشن ۴ این عدد به ۵۲ گیگابایت میرسد. اختلاف اینجا تنها ۲ گیگابایت است اما این نکته که نسخهی کنسول نسل بعدی حجم کمتری دارد بسیار جالب است. نسخهی پلیاستیشن ۵ بازی، بهشکل بهتری نسب به پلیاستیشن ۴ اجرا میشود؛ با رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰، بااینحال از نسخهی نسل قبلی اندازهی کوچکتری دارد.
هواداران و توسعهدهندگان نسبت به حجم بازیهای پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس نگران بودند، چراکه فناوریهای پیشرفته گاهی فضای بیشتری از حافظه را اشغال میکنند. اما بهنظر میرسد که حداقل برای بازی Spider-Man: Miles Morales، پلیاستیشن ۵ قادر به فشردهسازی و بهینهسازی حجم بازی است. این احتمال وجود دارد که پلیاستیشن ۵ عملکرد بهتری در فشردهسازی فایلها انجام دهد و چنین اتفاقی، طرفدارانی که نگران بودند با خرید هر بازی جدید، لازم باشد بازیهای قبلی را از کنسول پاک کنند، خبر هیجانانگیزی خواهد بود.
حجم فایل بازیها میتواند اهمیت زیادی برای هواداران داشته باشد، مثل بهروزرسانیهای بسیار حجیم Call of Duty: Modern Warfare که برای بسیاری آزار دهنده است. لودینگهای کوتاهتر، رزولوشن ۴K و نرخ فریم بالاتر ویژگیهای مهم کنسولهای نسل بعدی هستند، اما در کنار اینها، فشردهسازی بهینه هم میتواند بسیار مفید واقع شود.
نسخهی اول Spider-Man که برروی پلیاستیشن ۴ منتشر شد حجم کمی نداشت و به حدود ۴۵ گیگابایت میرسید که آن را به یکی از بازیهای حجیم این کنسول تبدیل کرد. عنوان جدید Miles Morales اندکی حجیمتر است ولی کسانی که قرار است پلیاستیشن ۵ خریداری کنند، میتوانند حداقل برای این بازی Spider-Man به حجم فایل کمتر امیدوار باشند.
بااینکه هنوز برخی ویژگیهای بازی Spider-Man بعدی ناشناخته هستند، اکنون که حجم بازی مشخص شده، یک قدم به شناخت کامل آن نزدیکتر شدهایم. این بازی انحصاری پلیاستیشن یکی از بازیهای خیلی جذاب برای تعطیلات پایان سال میلادی است، و از آنجا که بازی Halo Infinite اکسباکس سری اکس مایکروسافت تأخیر خورده و هنگام عرضهی کنسول در دسترس نخواهد بود، Miles Morales تأثیر زیادی در فروش پلیاستیشن ۵ خواهد داشت.
بازی Spider-Man: Miles Morales همزمان با عرضهی کنسول پلیاستیشن ۵ روز ۲۲ آبان ۱۳۹۹ (۱۲ نوامبر ۲۰۲۰) برای این کنسول و پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
. لودینگهای کوتاهتر، رزولوشن ۴K و نرخ فریم بالاتر ویژگیهای مهم کنسولهای نسل بعدی هستند، اما در کنار اینها، فشردهسازی بهینه هم میتواند بسیار مفید واقع شود. خدا رو شکر
وقتی مارک سرنی میگه اس اس دی باعث میشه assetهای تکراری حذف بشن و حجم بازی کم بشه منظورش همینه
البته خب مهندسین گیمفا نظر دیگه ای دارن :clown: :clown:
کاری به مارک سرنی نداره….کلا ذات ssd با اینجوریه….بازی برای هر ssd ای ساخته بشه حجمش کم میشه….نمونه خیلی دم دستیش بازی های موبایل….ssd هستن حافظه هاشون تکرار فایل نداره حجمشونم بیشتر از ۳ گیگ نیست در بدترین حالت….
اپدیت ها هم یک دهم میشه با وجود ssd
البته نسل بعد اپدیت ها ۱۰۰ برابر میشن البته اگه بخوان بخیال ۴k نرخ فریم بالا و اینجور چرت و پرت ها بشن زیاد اپدیت ها بالا نمیره . البته باید بگم حجم اپدیت سینگل پلیر ها بیشتر بخاطر عدم تسلط سازنده بر روی انجین بازی یا مشکلاتی مثل عدم رندر مناسب برخی المان های بازیه . وگرنه پنج ساعت بازی دیگه این حرفا رو نداره . هرچی میکشیم از دست کالافه با این اپدیت هاش
پس میشه به اس اس دی برای کم کردن حجم امیدوار بود
همین طور که قبلا هم گفتم شاهد افزایش بیش از حد حجم بازی ها در نسل بعد نخواهیم بود و حالا هم می بینیم که حتی شاهد کاهش حجم هم هستیم ، به علت سرعت بالا SSD دیگه نیاز به یه میزان از اطلاعات که برای کاهش لود ها بودند نیست
خب اون قضیه تکرار فایل دیگه تو ssd رخ نداده….جدا از این با اینکه بازی رو پلی ۵ بافت های ۴کی و با کیفیت تری داره برعکس پلی ۴ که فوقش ۱۸۰۰ باشه رزولوشن بافتاش و تکرار فایل داره حجمش بیشتر شده….البته اوایل نسله برسیم وسط نسل حجما خیلی بیشتر میشه….
چقدر خوب که ssd های نسل بعد اجازه فشرده سازی رو میدن.
البته فکر میکنم روی بازی های کال اف دیوتی تاثیری نداشته باشه 😕
فوقش یه بازی ۲۰۰ گیگی اکتیویژن بشه ۱۸۰ گیگ
کال اف دیوتی رو نمیدونم چرا فشرده سازی نمیکنن
فک کنم این فشردش باشه تازه
اکتیویژن پول پرست میدونه یه عده بخاطر حجم شاید نگیرن بازیشو و مطمعن باش اگ در توانش باشه انجام میده
واس همینم میترسم که تازه با فشرده سازی شده ۲۰۰
یک پتنت جدید دیدم که سونی برای فشرده سازی بازی های نسل بعدیش ازش استفاده میکنه.احتمالا این هم قضیه اش همینه.امیدوارم نهایت حجم بازی ها روی همون ۵۰ ۶۰ گیگ بمونه و بیشتر نشه.
کالاف رو pc صد گیگه رو کنسول دویست گیگه ؟