(قسمت اول) شیطان در کمین است | از گذشته تا به امروز با RESIDENT EVIL
RESIDENT EVIL را می توان یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین عناوین در صنعت بازی نامید. محبوبیت این سری به قدری است که تاکنون دهها عنوان بازی رایانهای، فیلم سینمایی و انیمیشنی، کتاب و رمان، موسیقی و بسیاری محصولات دیگر تحت نام RESIDENT EVIL منتشر شده است. حال با توجه به جنین محبوبیتی قصد داریم در این مقاله نگاهی به تاریخچه ی سری RESIDENT EVIL از گذشته تا به امروز داشته باشیم.
عده ی بسیاری هستند که پدر بازی های ژانر وحشت را “Alone in The Dark” می نامند. عنوانی که اولین قسمت آن در سال ۱۹۹۲ منتشر شد و انقلابی در این سبک به وجود آورد ، ولی اگر به چند سال قبل برگردیم در سال ۱۹۸۹ شرکت کپکام که در آن آوازه ی کم تری داشت قبل از تولد سری RESIDENT EVIL عنوانی برگرفته از یک فیلم ترسناک ژاپنی با نام “Sweet Home” را برای کنسول ژاپنی NES عرضه کرد که ایده های جالبی را در خود داشت. در این عنوان در سبک RPG/survival horror بازیباز در یک عمارت وحشت زده قرار می گرفت که مجبور بود برای زنده ماندن با هیولاهای مختلفی که قبلا نظیر آن در دیگر بازی ها مشاهده نشده بود مبارزه کند. این بازی موفقیت خوبی را برای کپکام به ارمغان آورد ، ولی نکته ی منفی ان در این بود که هیچ گاه خارج از کشور ژاپن عرضه نشد.
سال ۱۹۹۵ بود که سونی از کنسول جدید خود با نام Playstation رونمایی کرد و ویژگی هایی از جمله پشتیبانی از cd باعث شده بود که این کنسول برتری مطلقی نسبت به دیگر پلتفرم های آن زمان داشته باشد. اما با تمامی این موارد اوضاع برای Playstation آن چنان که باید بر وفق مراد نبود و سونی به شدت به عناوینی احتیاج داشت که نام این کنسول را بیش از بیش بر سر زبان ها بیندازد و در این حین بود که شرکت کپکام فرشته ی نجاتی برای سونی لقب گرفت. این شرکت که ایده های بلندپروازنه تری را در سر می پروراند تصمیم به بازسازی عنوان “Sweet Home” اما در سبکی کاملا متفاوت نسبت به این عنوان گرفت. اوضاع مالی شرکت کپکام در آن زمان بسیار ناجور بود و چند قدمی نیز تا مرز ورشکستی فاصله ای نداشت. به همین علت کپکام تمامی پول هایی که از فروش عناوین Street Fighter, Darkstalkers و Megaman به دست آورده بود ، برای تولد یک فرنچاینز جدید هزینه کرد ، آِیا مسیولان شرکت کپکام که ورشکستگی را در جلوی چشمان خود می دیدند دیوانه شده بودند یا می دانستند که این ریسک بزرگ نتیجه خواهد داد ؟
به همین علت کپکام برای خلق این عنوان جدید ( که البته خود مسیولان این شرکت هم در آن زمان نمی دانستند که باید در چه سبکی باشد ! ) فرد با استعدادی با نام Shinji Mikami ( شینجی میکامی ) را برای ساخت این پروژه استخدام کرد و میکامی با ۴۰ نفر بار سنگینی را بر روی شانه های خود حمل می کردند. علاقه مندی میکامی به فیلم های ترسناک زامبی گونه جورج رومرو و همچنین رمان های ترسناک علمی تخیلی باعث شده بود که میکامی از همان زمانی که پا به صنعت بازی سازی گذاشت ایده ی ساخت یک بازی در چنین سبکی را در سر داشته باشد و حال این بهترین فرصت برای میکامی بود تا استعداد خود را در خلق چنین بازی نشان دهد. سرانجام با تلاش ها و زحمات شبانه روزی تیم سازنده و به خصوص شینجی میکامی عنوانی در سبک سورویوال هارور با نام “Biohazard” متولد شد و سرآغازی برای آغاز ساخت و فروش دهها عنوان بازی رایانهای، فیلم سینمایی و انیمیشنی، کتاب و رمان، موسیقی و بسیاری محصولات دیگر لقب گرفت.
RESIDENT EVIL
تاریخ انتشار: ۱۹۹۶
پلتفرم ها: PSone
میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک : ۹۱
میزان فروش : ۶٫۴۳ میلیون
شخصیت های اصلی:
Chris Redfield
Jill Valentine
Albert Wesker
Barry Burton
Rebecca Chambers
در سال ۱۹۹۶ سرانجام Resident Evil برای کنسول جدید سونی با نام PlayStation منتشر شد و در زمان انتشار کیفیت ۳D آن حیرت بازیبازان و تحسین منتقدان را برانگیخت. گرافیکی بی سابقه که تاکنون نظیر آن دیده نشده بود ، صداگذاری بسیار سینمایی و حرفه ای به همراه فراهم کردن ترس و دلهره ی واقعی تر نسبت به دیگر بازی های این سبک باعث شد تا Resident Evil دگرگونی در صنعت بازی به وجود آورد.
دل کندن از ارواح و الهام گیری از فیلم های زامبی گونه و موجودات جهش یافته باعث شده بود که گیمرها با ترس این بازی بهتر ارتباط برقرار کنند . همچنین داستان بازی نیز با رهایی از کلیشه های آن زمان باعث شد که این عنوان به سرعت مورد علاقه بازیکنان شود و سبک سورویوال هارور، با بازی رزیدنت ایول، گستردهتر و عمیقتر شد. به گونه ای که سایت گیماینفورمر، نخستین بازی رزیدنت ایول را، یکی از مهمترین بازیهای رایانهای در تمامی زمانها برگزیده است. تمامی این موارد باعث شد تا رزیدنت اویل فروش بسیار حیرت انگیزی را ثبت کند به گونه ای که شرکت کپکام که آن زمان تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفته بود با فروش حیرت انگیز این بازی کلاه خود را به هوا انداخت ! و صف های طولانی در فروشگاه ها برای خرید بازی ایجاد شده بود. در سپتامبر ۲۰۱۱ نیز میزان فروش بازی در دو کنسول PlayStation و GameCube رقمی معادل ۶٫۴۳ میلیون نسخه اعلام شده است و این نسخه بعد از Resident Evil 5 بهترین فروش این سری را در اختیار خود دارد.
در شهری در غرب ایلات متحده با نام راکون سیتی گزارش های عجیبب و غریبی از مردم در مورد افرادی که گم شده اند و رؤیت موجوداتی غیر معمول شنیده می شد. بعد از آن که جنازه ی زنی در حالتی بسیار بد با جای زخم هایی که به نظر می رسید که توسط یک گرگ یا خرس به این وضعیت دچار شده بود پیدا شد ، پلیس محلی مانع از ورود به کوه ها شد و گروه S.T.A.R.S را از این وضعیت مطلع کرد.
گروهی از S.T.A.R.S به واحد براوو تیم برای بررسی وضعیت به منطقه فرستاده شدند ، با این حال هلکوپتر آن ها در هنگام فرود سقوط کرده و توسط سگ ها مورد حمله قرار می گیرند . از شانس بد هم خلبان نیز با چنین اوضاعی فرار را بر قرار ترجیح می دهد و با هلکوپتر از این مهلکه می گریزد. کریس ردفیلد و جیل ولنتاین قهرمانان اصلی این بازی هستند.
این بازی به صورت کلی و اصلی با نام بایوهازارد (به انگلیسی: Biohazard) ساخته و روانه بازار شد؛ اما با ارائه ویرایش انگلیسی، تغییر عنوان بازی از ژاپنی به انگلیسی نیز بدیهی شد. کریس کرامر، مدیر رسانهای کپکام اعلام کرد که باید عنوان مناسبی در زبان انگلیسی برای بایوهازارد بیابیم که پیشتر مورد استفاده نبوده باشد. پیشتر محصولی با نام بایوهازارد در محدوده جهانی وجود داشت که سبب میشد تا عنوانی جدید و مرتبط برای نسخه انگلیسی آن انتخاب شود. کپکام پس از بحثها و دریافت نظرات مختلف، سرانجام عنوان رزیدنت ایول را برای این بازی انتخاب کرد. در مصاحبه گیمزرادار با کریس کرامر، او اینگونه در باره انتخاب نام رزیدنت ایول توضیح داد.
من فکر میکنم که این انتخاب بسیار قشنگی بود. به یاد نمیآورم که چرا منتظر شنیدن یک گزینه بهتر بودم. شاید به عنوانی مثل کند بودن زامبی یا چیزی شبیه به آن فکر میکردم. اما با این نامها، پایههای بازاریابی برای این بازی ضعیف میشد. اما میکامی و کپکام به درستی این عنوان را انتخاب کردند.
RESIDENT EVIL 2
تاریخ انتشار : ۱۹۹۸
پلتفرم ها :PSone
میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک : ۸۹
میزان فروش در کنسول پلی استیشن ۱ : ۴٫۹۶ میلیون نسخه
شخصیت های اصلی :
Leon Kennedy
Claire Redfield
Ada Wong
Sherry Birkin
کپکام که از موفقیت های Resident Evil در پوست خود نمی گنجید دو سال قسمت دوم این سری را منتشر کرد. Resident Evil 2 از بسیاری جهات بهترین بازی در تاریخ این سری در نظر گرفته می شود و بهبود قابل توجهی در بخش گرافیک به خصوص در مدل سازی شخصیت ها و انیمیشن ها داشته بود.
داستان بازی دو ماه بعد از حوادث قسمت اول اتفاق می افتاد و دارای دو روایت متفاوت بود. یک پلیس تازه کار با نام لئون کندی به همراه کلر ردفیلد بی خبر از همه جا به شهر راکون سیتی وارد شده بودند و حال باید از این شهر جهنمی خارج می شدند. در این بین اتفاقات جالبی از جمله اولین ملاقات لئون با ایدا وانگ و همچنین نجات شری برکین به دست کلر ردفیلد در بازی رخ می دهد.
در این بازی که بسیار شبیه به قسمت اول بود همچنان کاوش در محیط ها ، پیدا کردن سرنخ ها نقش مهمی را در بازی ایفا می کرد. همچنین شما می توانستید از بین دو شخصیت لئون کندی و کلر ردفیلد یکی را انتخاب کنید و در یک ایده ی بسیار جالب آیتم ها ، سلاح ها و داستان هر یک از این دو شخصیت با یکدیگر بسیار متفاوت می بود. بعضی از انتخاب های بازیکن هم با این که اندک بود ولی در بازی تاثیر می گذاشت. اسرای ناگفته در گوشه و کنار بازی باعث شده بود که ارزش تکرار Resident Evil 2 بسیار بالاتر رود. البته انتقاداتی هم نسبت به پازل های بازی شده بود که نقطه ی تاریکی در این بازی به حساب می آید. اما برای بسیاری از افراد Resident Evil 2 هنوز هم اوج سبک سورویوال هارور باشد.
Resident Evil 2 از هر لحاظ یک موفقیت تجاری بزرگ برای کپکام بود و تنها در کنسول PlayStation موفق به فروشی بیش از ۴٫۹۶ میلیون نسخه شده است و بهترین فروش یک بازی در این کنسول را به خود اختصاص داده است. Resident Evil 2 از لحاظ نمرات منقدان نیز توانست سربلند بیرون آید. به گونه ای که سایت های معتبر Electronic Gaming Monthly, IGN, Game Informer و Official UK PlayStation Magazine این عنوان را به ترتیب در رده های ۶۲ ، ۵۸ ، ۳۴ و ششم ، ۱۰۰ بازی برتر تمامی دوران قرار داده اند.
RESIDENT EVIL 3: NEMESIS
تاریخ انتشار : ۱۹۹۹
پلتفرم ها :PSone / Dreamcast
میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک : ۸۸
میزان فروش: ۴٫۹۶ میلیون نسخه
شخصیت های اصلی:
Jill Valentine
Carlos Oliveira
Mikhail Victor
Nikolia Ginovaef
بعد از موفقیت های بی چون و چرای قسمت دوم کپکام به سرعت ساخت نسخه ی بعدی این سری را در دستور کار خود قرار داد و در سپتامبر ۱۹۹۹ بود که Resident Evil 3: Nemesis منتشر شد. این عنوان ترکیبی از زمان گذشته ، حال و دنباله ی “Resident Evil 2” می بود. در نیمه ی اول بازی که ۲۴ ساعت قبل از وقایع قسمت دوم اتفاق می افتاد ، کنترل شخصیت جیل ولنتاین را برعهده می گرفتیم و بخش دوم نیز حول محور یک فرد تازه وارد با نام کارلوس که ماموریت داشت افراد زنده شهر را پیدا کند رخ می داد و پایان داستان آن، دو روز پس از رویدادهای بازی رزیدنت ایول ۲ رخ می داد. جایی که شما باید با موجود هولناکی با نام Nemesis که تنها هدفش نابودی اعضای STARS بود مقابله می کردید.
کنترل بازی فرق چندانی نسبت به رزیدنت اویل ۲ نداشت اما شاهد تغییرات جالی در آن بودیم و از مهم ترین این ویژگی ها می توان به چرخش ۱۸۰ درجه اشاره کرد. اسلحه ها بسیار بیشتر و دسترسی به آن ها آسان تر از قبل بود که در هنگام مبارزه با انواع موجودات جهش یافته و هیولاها کمک شایانی به بازیباز می کرد. از پیشرفت های بخش گرافیک نیز نباید بی تفاوت گذشت که یک بار دیگر این فرنچاینز را یک سر و گردن بالاتر از دیگر عناوین آن زمان قرار می داد.
در مجموع رزیدنت اویل ۳ مورد استقبال منتقدان واقع شد به گونه ای که گیماسپات پیشرفتهای فنی این بازی را با توجه به دو نسخهٔ پیشین، بسیار عالی توصیف کرد. همچنین در میان طرفداران نیز نمسیس جالب ترین باس در تاریخ این فرنچایز می باشد به گونه ای که تنها تعقیب و گریز های نمسیس با جیل مو را بر بدن بازیباز سیخ می کرد ! قسمت سوم قطعاًَ یکی از بزرگ ترین گسترش دهندگان گیم پلی سومشخص در دههٔ اخیر به حساب میآید. رزینت اویل ۳ تا ۳۱ مارس ۲۰۱۱ به عنوان ششمین بازی پرفروش تاریخ شرکت کپکام با ۳٫۵ میلیون نسخه اعلام شد.
RESIDENT EVIL: CODE VERONICA
تاریخ انتشار:۲۰۰۰
میانگین امتیاز بازی در سایت گیم رنکینگز : ۹۳
میزان فروش: ۴٫۹۶ میلیون نسخه
پلتفرم ها: PlayStation 2 و Dreamcast
شخصیت ها:
Claire Redfield
Chris Redfield
Steve Burnside
در آغاز قرن ۲۱ و در سال ۲۰۰۰ کپکام نسخه ی جدیدی از رزیدنت اویل را عرضه کرد. البته این بار خبری از قسمت چهارم نبود و کپکام راه عناوین فرعی را را در پیش گرفت. این عنوان را که با نام Code Veronica شناخته می شد می توان قدمی بزرگ در تاریخ رزیدنت اویل لقب داد. از دعوای معروف میکامی با سونی نیز که بگذریم ( به گونه ای که باعث شد عنوانی در تاریخ رزیدنت اویل برای اولین در کنسول سونی منتشر نشود. البته بعد ها بازی برای این کنسول منتشر شد ) Code Veronica برای اولین بار در خارج از شهر راکون سیتی در جریان می بود و بازیباز را در مناطق گوناگونی از جمله پاریس ، یک جزیره با نام Rockfort و قطب جنوب می کشاند. شخصیت های اصلی این عنوان کلر ردفیلد و کربیس ردفیلد بودند که کلر اندکی پس از وقایع رزیدنت اویل ۲ همچنان در جستجوی برادرش کریس می بود.
بدون هیچ گونه تملقی Code Veronica را می توان یکی از بهترین عناوین در تاریخ این فرنچاینز تا به امروز نامید. تغییرات جالب در کنترل دوربین به همراه گرافیک CG که به طور یک پارچه با گیم پلی بازی نیز مخلوط شده بود همگی دست به دست هم دادند تا با عنوانی شگفت انگیز روبرو شویم. داستان و گیم پلی نیز همچنان به استاندارهای رزیدنت اویل وفاداری داشت ، به گونه ای که کنترلی به مانند رزیدنت اویل ۲ همراه با چرخشی ۱۸۰ درجه تا حد زیادی تغییری در آن ایجاد نشده بود. یک بار دیگر می توانستید با استفاده از دو شخصیت به بازی بپردازید. گر چه هر کدام از این دو شخصیت دارای داستانی متفاوت بودند. وجود آیتم های مخفی بسیار به همراه یک حالت اول شخص ( در صورت استفاده از اسلحه ی تک تیرانداز) از دیگر برگ برنده های Code Veronica بوده است.
Resident Evil Code: Veronica علی رغم این که یک عنوان فرعی می باشد ولی توانسته تاکنون فروش نزدیک به سه میلیون نسخه در دو پلتفرم PlayStation 2 و Dreamcast داشته باشد و جیب های مسیولان کپکام را پر از پول کند !
RESIDENT EVIL: SURVIVOR
تاریخ انتشار : ۲۰۰۰
پلتفرم :PSone
میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک : ۳۹
میزان فروش:-
شخصیت ها ی اصلی :
Ark
Lot
Lilly
در سال ۲۰۰۰ کپکام در یک ایده ی عجیب و غریب نسخه ای از رزیدنت اویل را با نام “Gun Survivor” برای کنسول ps 1 منتشر کرد. البته تا اینجای کار چیز عجیبی نیست ، ولی مسیله وقتی جالب تر می شود که بدانیم این یک عنوان اول شخص می باشد ! و کاملا هم سبکی به مانند عناوین آرکید گونه داشت. وقایع بازی نیز حول محور خلبانی بود که حافظه اش را از دست داده و خود را در یک شهر خصوصی در جزیره شینا که یکی از کارخانه های آمبرلا نیز در آن جا واقع شده بود می دید و باید با موجودات این مکان مبارزه می کرد و حافظه ی خود را نیز باز می گرداند.
تا الان مشخص نشده که هدف کپکام از ساخت این بازی چه بوده و “Gun Survivor” را می توان با گرافیک داغون و ایده های خنده دارش در صدر بدترین بازی در تاریخ رزیدنت اویل نامید به گونه ای که حتی کپکام نیز تاکنون راضی به اعلام فروش افتضاح بازی نشده است.
RESIDENT EVIL SURVIVOR: CODE VERONICA
تاریخ انتشار : ۲۰۰۱
پلتفرم ها :PlayStation 2
شخصیت ها:
Claire Redfield
Steve Burnside
Chris Redfield
Rodrigo Juan Raval
نکته ی خاصی چندان برای گفتن در این نسخه وجود ندارد. فقط به مانند گذشته باز هم حالت اول شخص این بار البته به جهان Code Veronica اضافه شده بود. این بازی از حین داستان مرتبط به بازی رزیدنت اویل کد: ورونیکا است و ارتباطی به رزیدنت ایول: بازمانده ندارد. کلر ردفیلد ، استیو بورنساید دو شخصیت قابل بازی این عنوان بودند و شاید تنها بازگشت نمسیس برای رعب و وحشتی در وجود گیمرها انگیزه ای می شد تا اقدام به اتمام این بازی کنید.
RESIDENT EVIL ZERO
تاریخ انتشار :Spring 2003
میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک : ۶۲
میزان فروش:۱٫۲۵ میلیون نسخه
پلتفرم :GameCube
شخصیت های اصلی :
Rebecca Chambers
Billy Coen
RESIDENT EVIL ZERO این بار ما را به قبل از وقایع اولین قسمت رزیدنت اویل رهنمون می کرد و رازهای ناگفته ای را با خود به همراه داشت. همچنین این عنوان از لحاظی اهمیت زیادی بین گیمرها دارد ، زیرا آن را می توان پایانی بر عصر رزیدنت اویل های قدیمی نامید. در Resident Evil Zero شما کنترل ربکا چمبرز و یکی از اعضای تیم براوو را با نام بیلی کوئن در اختیار خود می گرفتید . بخش عمده ای از گیم پلی بازی بین این دو نفر جریان داشت. به گونه ای که ربکا فردی با تخصص پزشکی ولی با سلامتی کم بود واین در حالی بود که بیلی اندامی قوی داشت. در کل این نسخه موفقیتی را برای رزیدنت اویل به ارمغان نیاورد. به گونه ای که سایت ign با اعطای نمره ی ضعیف ۴٫۵ به بازی انتقادش را از این عنوان اعلام کرد. البته شاید یکی از دلایل اصلی این انتقاد ها به این علت بود که هیچ کس واقعا دوست نداشت که شاهد انتشار این بازی برای GameCube باشد.
البته علی رغم نمراتی نه چندان بالا Resident Evil Zero فروش خوب ۱٫۲۵ میلیون نسخه در سرتاسر جهان داشته است.
Resident Evil: Outbreak
تاریخ انتشار :۲۰۰۴
میانگین امتیاز بازی در سایت متاکریتیک : ۶۲
میزان فروش:۱٫۴۵ میلیون نسخه
پلتفرم :PlayStation 2
همان طور که از نام این عنوان هم پیدا است Resident Evil: Outbreak در حقیقت گامی متفاوت برای این فرنچایز بود. عنوانی که در سال ۲۰۰۴ برای PlayStation 2 عرضه شد و قابلیت انجام بازی را در حالت دونفره (بازی تحت شبکه) را نیز دارا بود. در Outbreak هیچ کدام از شخصیت های بازی ، شخصیتهای اصلی سری رزیدنت ایول نبوده و به نوعی شخصیتهای جدیدی در این سری محسوب میشوند.
داستان این بازی روایتگر چگونگی طغیان شهر راکون، یعنی از آغاز شیوع ویروس T در شهر راکون، تبدیل شدن شهروندان به زامبی و منهدم شدن شهر به وسیله بمب هستهای میباشد. شخصیتهای اصلی قابل کنترل در این بازی ۹ شخصیت هستند که با پیشبرد داستان و به دست آوردن امتیازات در بازی، شخصیتهای دیگری نیز برای انتخاب آزاد میشوند. داستان این بازی در حقیقت در بازهٔ زمانی داستان رزیدنت ایول ۲ و رزیدنت ایول ۳ میباشد.
این نسخه بیشتر بر پایه ی همکاری تیمی استوار بود و در گرافیک بازی نیز چندان پیشرفت قابل توجهی مشاهده نمی شد ، Resident Evil: Outbreak نقد های متوسطی را نیز از آن خود کرد و تاکنون موفق به فروش ۱٫۴۵ میلیون نسخه شده است.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
فعلا ممنون :yes:
تا برم از بالا بگیرم بخوانم :-))
خسته نباشی آقا امیر :yes:
تشکر از شما دوست خوب من . 🙂
با ابراز لطفی که داری خستگی این مطلب کلا از تن ادم در میره.
امیر داداش دمت گرم :yes: :yes: :yes: :yes:
یادش بخیر چقدر از نمسیس می ترسیدم :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$
ممنون امیرجان خاطره ها زنده شد
ممنون داداش بهمن. کلا برای من این نسخه سومش و کد ورونیکا خیلی نسخه های جالب برام بودن.
این بازی ها مثل گنج میمونن واقعا :yes:
واقعا عالی بود خاطراتم زنده شد.همین شمره۱رو بچسب بقیه رو ولش. :inlove:
ممنون عاشق اویل۱و۲و۳ ام واقعا محشر بودن اون ترس ومعما و باسهاش هیچجا پیدا نمیشه خدا لعنت کنه کسی رو که اویل رو به این روز انداخت.
تو این نسخه ها RE:Nemisis از همه ترسناک تر بود
خیلی حال میکردم باهاش
یادش بخیر 😀
عالی بود. :yes: :yes:
چه خاطره ها بااویل ۳دارم(PS1)
:yes: :yes: :yes: :yes:
remake با zero خیلی زیبا بودن
امیرجان خسته نباشی..بسیار زیبا بود!
بین اینا، فقط عشق است رزیدنت ۳ نمسیس (البته اینم بگم دو رزیدنت اولی رو تموم نکردم 😀 )!
داش امیر تو قسمت بعد، ببینم چجوری از RE 4 تعریف می کنی دیگه! 😎
ممنون بهزاد جون . :inlove:
اتفاقا برای نسخه چهارمش بیشترین کلمه را نوشتم هر بار که تمومش میکنم انگار همیشه بار اولم بوده. واقعا محشره.
فقط ۳ و ۴
فقط Biohazard 4 پرچم بالا :yes: :yes:
:yes:
فقط ۳خاطرات زیادی باهاش دارم… :weep: ممنون امیر محد عزیز. :yes: :yes: :yes: :yes:
نظر لطفت هستش. :-)) اتفاقا برای منم تو نسخه های قدیمیش نسخه ی سومش بیشتر از همشون به من چسبید.
بهترین boss fight فقط nemesis
من هرکاری میکنم نمیتونم ۳رو تموم کنم ۱۰ سال تو کفشم (برنامه تبدیل بازی ps1به pc) :-X :-X 😀 😀 😀 😀 😀
حالا دیگه از خیرش گذشتم 😐 😐
یادش بخیرRESIDENT EVIL 3 رو با PS1 بازی کردم ممنون بابت نقد یاد گذشته ها کردم 😥 😀
اون زمانی که RE4 عرضه شده بود من یه گرافیک ۱۲۸ داشتم که فقط همین بازی رو می رفتم. نزدیک به ۷ بار این بازی رو تموم کردم.
لذت بخش به معنای واقعی:RE4
البته تمام سری RE زیبا بود حتی این شماره های اخیر که به نظر خیلی ها بد بوده و دلیل خاصی هم بر بد بودنش نیست.فقط میگن ترسش کم شده .اگه از نظر نظر یک بازی شوتر به RE6 نگاه کنیم باز هم بد بوده؟
به نظر من RE روند رو به رشدی داشته
اتفاقا امیر منم نظر تو را دارم .
قسمت ششم مخصوصا برای لیون خوب ساخته شده بود البته من عقیده دارم اگه نام رزیدنت اویل را از روش برمیداشتیم به عنوان یک ip جدید میتونست نمرات خیلی خوبی بگیره.
اقا برای چی فن بازی درمیارین چیزی که خوبرو ادم میگه خوبه اویل روند روبه رشد داشته ؟!!!!!اویل بعد از ps1 دیگه اون اویله همیشگی نشد من نمیدونم شما اویلهای ps1 روبازی کردین یانه اگه بازی نکردین باید بخدمتتون عارضشم که اونا رزیدنت اویل بودن نه نسخه ۵و۶ و حتی ۴ ترس در اون اویلها اونقدر زیاد بود که هرکسی بازی نمیکردش(در هر سنی) باسهای فوق عالی نمیسیس وقتی حمله میکرد از شدت ترس همه بازیرو استاپ میدادند معماهایی که الانشم خیلیها توش گیرن در ضمن در ان زمان گرافیک این بازی رو دست نداشت الان چی؟!!!!الان هرکسی این بازیرو بازی میکنه هیچ هیچ ترسی بهش القا نمیشه انگار بازی اکشن انجام میده گرافیکش زیر خط فقر رفته بعد اون وفاداری به داستانهای قبلیرو دیگه نداره معماهای عالی که یکی از ارکان موفقیت این بازی بود کاملا از بین رفته این چیزهایی که عرض کردم از متاهای بازی کاملا مشخصه.
البته منم از همین نسخه ها خیلی تعریف کردم چون واقعا تو زمان خودشون عالی بودن و ترسش طوری بود که نمیشده به همین سادگی تمومش کرد.
من نظرم در موافق بودن نظر امیر برای قسمت ششمش بود.
دستت درد نکنه!!!!
:yes: :yes:
به نظرمن اویل ۴ ازهمه باحال تربود 😉
خسته نباشی امیر جان
دوستان بابت تاریخچه ها، بر و بچ تیم خیلی زحمت می کشن. کار فوق العاده سنگینیه. 🙂
ممنون رسول جان.
واقعا گل گفتی تاریخچه نوشتن واقعا خیلی سخته در شرایط عادی هم تعداد کلماتش از ۴ هزارتا بالاتر میره.
دو روز پس از رویدادهای بازی رزیدنت ایول ۲ رخ می داد.
هههههههه رزیدنت ایول رو خوب اومدی منم همیشه اویلو با ایول قاطی میکنم 😀
اره کلا این تلفظ اسمشم برای خودش داستانی داره 😀
دست گلت درد نکنه امیر جان کار دشواری ولی در نوع خودش بهترینه ممنون واقعا زیبا بود :-)) من همه نسخه های EVIL رو دوست دارم :yes:
هرکی گفت ۶ بد بود واقعا لوله :laugh:
ممنون داداش علی . 🙂 من بی صبرانه منتظر این نسخه ی جدیدش یعنی همین افشا هستم.
در ضمن ممنون بابت نقده زیبات :yes:
:yes:
ممنون امیر جان و خسته نباشی واسه زحمتی که میکشی … رزیدنت اویل ۳ تک بود واقعا … دم میکامی گرم … اون موقع خیلی ترسناک بودش روی PS1 بازیش میکردم نسخه ۱-۲ هم بعدا بازی کردم … اگه بخوایم با الان مقایسش کنیم اوعجوبه همه بازی های ترسناک بودش … یادمه تو نسخه ۳ یه جا گیر کردم بیخیالش شدم ۱ سال بعد با دوستم تونستیم کشف رمز کنیم:دی معماهاش خدا بود … بازی های الان که معما نداره اسلحه میگیری دست هرچی سربازه با کاپیتان پرایس میکشی :دی :دی … نسخه ۴ خوب بود .. نسخه ۵ زمانی که زامبی ها اسلحه بدست شدن حالم از هرچی رزیدنت اویل بهم خورد 😐 نسخه ۶ هم که هی بدک نیست از ۵ بهتره از ۴ نه ! :yes:
امیدوارم قسمت های بعدی هم همین جور مورد استقابلت قرار بگیره. 🙂
کلا آمار اویل هایی که ساختن از دستم درفته 😀
اویل ۶ دارم بازی میکنم بد نیس :smug: :smug: 😀
وقتی کلمه رزیدنت اویل رو میشنوم اولین چیزی که به ذهنم میاد:
برباد رفته !
ای بابا چرا تموم شد تازه داشت جزاب می شد……………بیصبرانه منتظر قسمت های بعدی ام :yes: :yes:
خوشحالم که مورد توجهت قرار گرفت.
محمد جان قسمت های بعدی بزودی منتشر میشه و کلی موارد جذاب تو خودش داره
ممنون عالی بود یاد رزیدنت ایول ۳ افتادم چه خاطره ها که باهاش نداشتم خیلی عالی بود :yes:
ممنون, ما منتظر بعدیاش (بخصوص ۴ ) هستیم … :yes:
خواهش می کنم . 🙂
در قسمت آخر که میشه قسمت سوم توضیحات خوبی در مورد این قسمت های جدیدش دادم.
خسته نباشی امیر محمد جان 🙂 :yes:
ممنون از شما دوست عزیز. 🙂
حیف دیگه هیچ اسری جز گیاه های سبز و قرمز و زرد ازRE نمونده و کاملا از بین رفته!
من با هیچ کدومش به اندازه ی Resdient Evil 2 حال نکردم.
فوق العاده بود.
قربونت.۴از همشون بهتر بود
خیلی ممنون.واقعا مقاله خوبی بود.
ولی یاد نمسیس به خیر.فکر کنم سرش از مدت زندگیم ۱۰ سالی کم شد اینقدر ترسیدم 😕
رزیدنت ای ول ۴ هم بس زیبا بود.ولی از اون به بعدش هی گند زدن :ZZZ:
ممنون از لطفت. 🙂
آره واقعا ۴ خیلی عالی بود نمیدونم چه سری توشه که هر چقدر بازیش میکنم خسته نمیشم. :yes:
آره ۴ خوب بود ولی بعدیاش…… :-((
ولی من بعدیاشو بازی نکردم :laugh: :laugh: :laugh:
بچه ها یک دو سه می شمارم الفرااااااااار….
.
.
.
نمسیس از پنچره اومد تو…:pain: :pain: :pain: :pissedoff: :pissedoff: :pissedoff: :beatup: :beatup: 😀