تهیهکنندهی Ghost of Tsushima از نگرانیهای اولیهی استودیو میگوید
بازی Ghost of Tsushima هم اکنون به موفقیت بزرگی تبدیل شده است، اما شاید جالب باشد بدانید که در ابتدا این شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، رئیس سابق سونی اینترکتیو اینترتینمنت (Sony Interactive Entertainment)، بود که ساکر پانچ (Sucker Punch) را برای ساخت این بازی تشویق کرد.
استفاده از ژاپن فئودالی در دنیای بازیهای ویدئویی چندان چیز عجیب یا جدیدی نیست، اما به ندرت شاهد توسعهی یک بازی در این دوران توسط یک استودیوی غربی هستیم. این طور که به نظر میرسد، استودیوی ساکر پانچ هم خود به این موضوع آگاه بود و در این مورد نگران بود.
حال به تازگی برایان فلمینگ (Brian Fleming)، تهیهکنندهی این بازی، در مصاحبهای در جریان رویداد PAX Online، گفته است که در ابتدا استودیوی ساکر پانچ نگرانیهای زیادی در مورد استفاده از این دوران تاریخی داشت و این شوهی یوشیدا بود که پا پیش گذاشت و آنها را تشویق کرد تا به خود ایمان داشته باشند و پروژهی خود را توسعه دهند:
مطمئن نبودیم که آیا قادر به انجام این کار هستیم یا اینکه اصلا میتوانیم سونی را برای توسعهی این بازی راضی کنیم یا نه. به این نتیجه رسیدیم که اگر بتوانیم شوهی را به سمت خود بیاوریم، میتوانیم کم کم نظر مثبت سایرین هم جلب کنیم. او به ما گفت که “شما هرگز نمیتوانید کسی را متقاعد کنید که این بازی توسط یک تیم غربی ساخته نشده است. اما میتوانید این کار را به صورت درست انجام دهید و نسخهی خودتان از ژاپن سامورایی را بسازید. سعی نکنید ادای چیزی را در بیارید که نیستید و در عوض ماجراجویی خود را رقم بزنید.” پشتیبانی او باعث شد تا ما چراغ سبز تولید را از سونی بگیریم و در نهایت همهی شرکای سونی به ما در ساخت این بازی کمک کردند.
Ghost of Tsushima در ژاپن هم عرضه شده است و توانسته نقدهای بسیار مثبتی را از سوی منتقدان ژاپنی دریافت کند. این بازی هم اکنون به صورت انحصاری برروی کنسول پلیاستیشن ۴ در دسترس است. همچنین یک بسته الحاقی بخش چندنفره به نام Legends هم به زودی برای این بازی عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
:yes: بازی خوبی بود
یکی از بهترین بازی های عمرم کنار رد دد .
جین ساکای .ماساکو.
دارم برای بار سوم تموم میکنمش و کنارش دیزگان رو برای بار دوم و کنارش رد دد برای بار ۱۸ ام تموم میکنم
میدونی از چی میسوزم؟
از اینکه ژاپن انقد اعتبار داره که یه استدیو غربی واس اینکه تونسته مو به مو با واقعیت یه بازی تو ژاپن بسازه به خودش افتخار میکنه و اونو جار میزنه
ولی میهن عزیزمون اینقد ارزش نداره برای شرکتی مث یوبی سافت که وقتی پرنس اف پرشیا میسازه اونو شبیه عرب ها نسازه که کل دنیا مارو مسخره کنن و جوک بسازن ازمون
تقصیر یوبی سافت نیست
مقصر اصلی خودمونیم
تا وقتی خودمونو به خواب زده باشیم وضع همینه
اره دقیقا . حقمونه واقعا . اخه چرا اینجا چشم به جهان گشودیم .
رد دد بار ۱۸؟!
شوخی میکنی؟ من دو دفعه رفتم دیگه حفظ شدم، البته من هر دفعه رو بالای ۲۰۰ ساعت تموم کردم
و البته هنوز موفق به تجربه لست۲ و گوست نشدم
دیزگان هم تمام هورد ها رو زدم و پلات کردم با اسلحه لول ۵،هنوز نیوگیم پلاس نزدم
اره به خدا داداش . یک سال پشت هم بازی کردم رد دد رو.
نمیدونی چقدر دوسش دارم. دیزگان هم بار دوم
امیدوارم اینم رو پی سی بیاد ببینیم چیه :sweat:
بازی هورایزن با اینکه یه سری نواقصی داشت که عموما مربوط به صدا گذارش بود ولی در کل بازی درجه یکی بود :yes:
الحق یه بازی خیلی خوبی بود و یه جورایی نسخه قابل پایان رساندن سکیرو بود( خیلی ناراحتم که نتونستم سکیرو رو ببرم آخر) ؛ به نظرم در متا بهش ظلم شد ؛ امیدوارم همه سونی فن ها تجربش کنن
.
.
#ترول نکنیم
حیفه
شده با ترینر هم تمومش کن
تمام لذت بازیای میازاکی به اینه که بدون تقلب تمومش کنی
سختیش با گیم پلی و حتی داستان اجین شده و وقتی تلاش میکنی تازه به مفهوم اثار میازاکی پی میبری
من اگ یه مدال افتخار داشتم واس بهترین و تاثیرگذارترین بازی تمام طول عمر صنعت گیم اونو به میازاکی میدادم بس که پره نبوغه این بشر
اون که بعله
ولی برا بار اول چون مثه اینکه مکانیکا رو خوب درک نکرده میگم
بهش کمک میکنه که هجومی در بازی کنه
تو سکیرو هم راز موفقیت هجومی بازی کردنه
” سعی نکنید ادای چیزی را در بیارید که نیستید و در عوض ماجراجویی خود را رقم بزنید”
چه حرف قشنگی! سایه ی شوهی از سر استودیهای سونی کم نشه :pray:
ایشالا
خداوکیلی من بعضی موقع ها باخودم میگم اگه انحصاری های سونی نبود الان باید چی بازی میکردم . اخه خیلی کیفیتم رفته بالا خخ به جز انحصاری و راکستارو سی دی پراجکت دیگه هیچ بازی نمیگیره منو
greedfall هم بازی کن قشنگه حس تازه ای میده
گرافیکش ضعف هایی داره ولی داستان و صداگذاریش عالیه
outerworlds هم عالیه اونم پیشنهاد میکنم
خودت رو به انحصاری ها محدود نکن بازی قشنگ زیاد هستش
همون یوشیدایی که از شاهکار بارلوگ راضی نبود قبل عرضه؟؟؟؟؟رییس سونی باید یک غیر ژاپنی باشه
حق داشته!!!
بازی هنوز یه جورایی مث دمو بوده و کامل نبوده که بفهمه چقد خوب روش کار کردن
یوشیدا از واکنش گیمرا ترسیده
گاد اف وار عامل موفقیت پلی استیشنه
هر ریسکی رو نمیتونستن بپذیرن!!!
شان لیدن که رفت شوهی هم بره دیگه هیچی 😥
ما که به کوری چشم دشمنان سامورایی ها داریم با بازیش حال میکنیم شما هم اگه تو خریدش تردید دارید و علاقه به تم ژاپن و سامورایی و کاتانا و باد و گِل و… دارید تو خریدش شک نکنید
جنس خوب رو رمین نمیمونه ینی همین. بازی که خوب باشه فروش میره. التماس کردنم نمیخاد. بعد میگن چرا بعضی بازیا رو میگید بازی نمیکنیم. چون ایراد داره داداش. کاش بعضی کمپانی ها میفهمیدن و همچنین طرفدارانشون…..
اینکه استودیو ها زیر نظر سونی انقدر پیشرفت میکنن تحسین بر انگیزه :heart:
سونی و دیگر هیچ
یکی از بهترین گیم هاست :heart:
بهترین بازی امسال بعد از لست ۲ کبیر :inlove:
سعی نکنید ادای چیزی را در بیارید که نیستید و در عوض ماجراجویی خود را رقم بزنید. شعار استدیو های فیرست پارتی سونی بعضی ها یاد بگیرن
یکی از برترین بازی های نسل ۸ هستش روح سوشیما!
خیلی خوش ساخته…
بازی خیلی خوبی بود :yes:
داستان عالی
گیم پلی عالی