توسعهدهندگان در رابطه با چگونگی بهرهمندی عناوین خود از قابلیتهای کنترلر DualSense میگویند
به تازگی تعدادی از توسعهدهندگانی که عناوین خود را برای انتشار برروی کنسول نسل نهمی شرکت سونی یعنی پلیاستیشن ۵ معرفی کردهاند، اطلاعاتی را در رابطه با چگونگی استفاده از قابلیتهای کنترلر DualSense در بازیهای خود به اشتراک گذاشتهاند. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به این اطلاعات داشته باشیم.
روز گذشته بود که شرکت سونی سرانجام اولین ویدئوی تبلیغاتی کنسول پلیاستیشن ۵ را منتشر کرد. از آنجا که بخش اصلی این تبلیغ به قابلیتهای کنترلر DualSense تعلق داشت، پس از انتشار این ویدئو، تعدادی از توسعهدهندگانی که در رویداد نمایش بازیهای پلیاستیشن ۵ عناوین خود را به نمایش گذاشته بودند، توضیحاتی را در رابطه با چگونگی استفاده از ویژگیهای خاص این کنترلر ارائه دادند که شما میتوانید آنها را در ادامه مشاهده کنید.
آقای برایان هورتون (Brian Horton) مدیر نوآوری استودیوی اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) اظهار داشتهاند که تکنولوژی بازخورد لمسی کنترلر DualSense (که نسل جدیدی از تکنولوژی لرزشی کنترلرهای بازی است) به قدری دقیق عمل میکند که هنگامی که شما در بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales قصد دارید ضربهای الکتریکی به دشمنان خود وارد کنید، میتوانید جهاتی که نیرو الکتریکی در بدن شخصیت اصلی ایجاد میشود و در نهایت به پا و یا دست شخصیت اصلی انتقال پیدا میکند را احساس کنید. همچنین ایشان بیان کردهاند که هنگام ضربه خوردن شخصیت اصلی، شما با استفاده از قابلیت بازخورد لمسی متوجه خواهید شد که ضربهی دشمن از کدام سمت به شما وارد شده است.
همچنین بازی Horizon Forbidden West یکی دیگر از عناوین بزرگیست که سال آینده برای کنسول پلیاستیشن ۵ منتشر خواهد شد و به نظر میرسد این عنوان نیز به صورت کامل از قابلیتهای کنترلر DualSense بهره خواهد برد. آقای مثایجز دی جانگی (Mathijs de Jonge) از توسعهدهندگان استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) در رابطه با این موضوع بیان کردهاند که بازی Horizon Forbidden West دارای اسلحه و ابزارهای بسیار متنوعتری نسبت به نسخهی اول این فرنچایز است و به لطف قابلیتهای بازخورد لمسی و تریگرهای تطبیق پذیر کنترلر DualSense شما هنگام استفاده از هر کدام از این اقلام و وسایل احساسات کاملاً متفاوتی را تجربه خواهید کرد.
بازی Godfall از بزرگترین عناوین انحصاری زمان انتشار کنسول پلیاستیشن ۵ خواهد بود. یکی از سازندگان این اثر در رابطه با قابلیتهای کنترلر DualSense اینگونه واکنش نشان داده است:
به عنوان یک بازیباز این بسیار برای من شگفتانگیز است که سرانجام میتوانم بازخوردی را از یک کنترلر بازی دریافت کنم که حتی بدون مشاهدهی رابط کاربری بازی بتوانم متوجه شوم چه سلاحی را در دستان خود گرفتهام. همچنین اکنون من میتوانم موقعیت دقیق مکانی دشمنانی که پشت سرم ایستادهاند را مشخص کنم.
همچنین بازی Ratchet & Clank: Rift Apart طبق تأیید توسعهدهندگان، از قابلیتهای کنترلر DualSense از جمله تریگرهای تطبیق پذیر به صورت کامل در استفاده از سلاحهای گوناگون به صورت کاملاً پویا بهره خواهد برد (منظور از حالت پویا تغییرات ناگهانی است که در هنگام استفاده از سلاح رخ میدهد، همانند استفادهی متداول از سلاح آتشین که باعث ایجاد تغییر در نوع عملکرد تریگرها خواهد شد).
بازی Astro’s Playroom نیز که مدتی قبل توسط آقای جف کیلی (Geoff Keighley) در رویداد Summer Game Fest 2020 به نمایش درآمد، طراحی شده است برای اینکه قابلیتهای کنترلر جدید شرکت سونی را به نمایش بگذارد. این عنوان به صورت رایگان برروی تمام کنسولهای پلیاستیشن ۵ قرار داده خواهد شد تا بازیبازان را با قابلیتهای کنترلر DualSense به صورت کامل آشنا کند.
استودیوی پولیفونی دیجیتال (Polyphony Digital) نیز که مدتی قبل در رابطه با استفادهی بازی Gran Turismo 7 از ویژگیهای کنترلر DualSense خبر داده بود، اطلاعات تکمیلی را در این خصوص منتشر کرده است. آقای کازانوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi) مدیرعامل استودیوی پولیفونی دیجیتال بیان کردهاند که با استفاده از ویژگی بازخورد لمسی، بازیبازان به طور کامل احساس حرکت برروی سطوح مختلف را تجربه خواهند کرد، همچنین حرکت برروی یک سطح ثابت با سرعتهای گوناگون نیز میتواند به دریافت بازخوردی کاملاً متفاوت از سوی کنترلر منجر شود. این عنوان از قابلیت تریگرهای تطبیق پذیر نیز به صورت کامل بهره خواهد برد به طوری که گاز دادن و فشردن ترمز در این عنوان بر حسب نوع ماشین، سرعت خودرو و… کاملاً منحصر به فرد عمل خواهد کرد.
همچنین بازیهای دیگری همچون Demon’s Souls Remake ،Deathloop و GhostWire: Tokyo از دیگر عناوینی خواهد بود که به طور کامل از این قابلیتها بهره خواهند برد. شما میتوانید با لمس کردن نام هریک از این عناوین، اطلاعات مربوط به نحوهی بهرهمندی آنها از ویژگیهای کنترلر DualSense را مشاهده کنید.
صحبت توسعهدهندگان در رابطه با نحوهی بهرهمندی بازیها از قابلیتهای DualSense بسیار وسوسه کننده به نظر میرسد. نظر شما در رابطه با کنترلر جدید شرکت سونی چیست؟
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
سلطان کنترلر ها
باقی کنترلر ها می تونن واسه جایگاه دوم بجنگن :yes:
فقط موس و کیبورد
کنترلر دیگه سوء تفاهمه
خب چه ربطی داشت به کامنتم؟
#از دکل پی سی بالا نرویم
موس کیبورد همیشه برای رقابت های حرفه ای بهترین هست
ولی تو دسته ها دسته سری ایکس از دوال سنس چند کیلومتر عقب تره
باتری های کنترلر رو جا زده و از دکل تجهیزات pc بالا میرود
اون که بعله
ولی بین کنترلرا این یه ده لولی بالاتره
هنوز ناتی داگ و سانتا مونیکا دست به کار نشدن :devil:
PLAY HAS NO LIMIT
#هیلو کلاسیک
دیشب یه چیزی بهم الهام شد :star: :cloudy: طوفان سبزی در راه است. :clover:
Gamescom is coming :watermelon: :watermelon:
مثل موفقیت کرک داون که بهت الهام شد؟
الهام شده :rotfl: ای حضرت فیل،آیا تریلری از رزیدنت اویل ۸ به نمایش گذاشته میشود به زودی؟ :rotfl:
بله
فک میکنم بخاطر این دسته و اون تکنولوژی هاش و هرچه بیشتر حس کردن بازی!
گرن توریزمو قاطعانه از فورزا موتواسپرت میبره!!
تو رزیدنت ۸ سکته میکنیم که :skeleton:
FAXXXXX
فقط حرفی که درباره ی اسپایدرمن زد پشمممامممم :reallyangry: :reallyangry:
بنازم به سونی سلطان صنعت گیم :inlove:
اگه این بحث هپتیک از طرف سازنده خوب ساپورت بشه و مولتی پلتفرم ها اهمیت بدن و دولپ کنن جا میوفته ولی بنظر میاد آخرش یچیزی شبیه کینکت اکس باکس وان تو نسل ۸ میشه ….امیدوارم جا بیوفته.
موضوع اینه کلا یه چیز تزیینی ی بیشتر ( نمیدونم شایدم واقعاً تاثیر داشته باشه تو تجربه آدم ) اما به هرحال کسی که ps5 میخره با دوال سنس کاری نداره عملاً
دیمنز سولز
رچت
گرن ۷
اسپایدی
هورایزن فوربیدن وست
اینا رو میبینه خود من فقط بخاطر هورایزن :inlove:
اتفاقا مهم ترین پیشرفت پلی استیشن برای نسل بعد دوال سنسه.همین بازیا که گفتی با دوال سنس قطعا شدیدا لذتشون بیشتره.
توی گاد ۲۰۱۸ با دوال شاک تبر پرتاب میکردی و بعدش جذبش میکردی به سمت خودت شدیدا لذت بخش بود.حالا با دوال سنس قراره رسما اون تبرو توی دستت حس کنی.اصن نمیتونم تصور کنم که قراره چه لذتی داشته باشه.
نصف بازی رو کوئست رفتم نصف دیگشو فقط تبر کریتوس رو پرتاب میکردم به درو دیوار و برگشت میدادم 😐
چرا اینقد حس خوبی میداد؟
از هورایزن بدم میاد.من برای عناوین معرفی نشده ps5 میخوام(TLOU3.GOD OF WAR.UNCHARTED.SILENT HILL…)
توی کنسول ps5 مجبورن از تریگرهای تطبیقی استفاده کنن چون دیگه شوکر تو کنترلر نیست و به حجی اون حتما باید از این استفاده کنن ولی تا چ اندازه دقیق برمیگرده به سازنده
شرمنده بابت اسپم، هرچی میخوام ناوشکن رو لپتاپ نصب کنم همش ارور میده فک کنم نخسش ناکامله شما از کجا دانلود کردین( واسه دانلود سرعت بالا از اپیک)
مگه کشتیه؟ 😀 😀
برو از تو تلگرام بگیر!!!
ناوشکنای مفتی کلا به درد نمیخورن.باید هر از چندگاهی عوضش کنی.پیشنهاد میکنم بخری.
The Future of Gaming :inlove: :inlove:
به معنای واقعی کلمه آینده ی گیمینگ همین بازخورد هپتیکه
همیشه ما با کنترلر رو بازی اثر میزاشتیم ولی الان به لطف dual sense، خود بازی هم رو ما به صورت فیزیکی اثر میزاره
و اینطور که معلومه فوق العاده کار شده. امیدوارم عالی ازش استفاده بشه
وای فکر کنین گاد بعدی چه حسی بده به آدم با این قابلیت های دوالسنس فکر میکنی کریتوس کبیری با تبر به دست
Play has no limits
یک طرف نوع آوری یه طرف کپی پست و تو پاچه انداختن الیت با یک پنجم امکانات دوال سنس
درواقع هرچی که باید کنترلر فابریک داشت گذاشتن رو الیت ۱۰۰ دلار کشیدن روش و میندازن روی فنای…اکس
این ویژگی های دوال سنس خیلی بحث برانگیزه و نمیشه گفت واقعا آدم چه لذتی میبره .واسمجالبه که بدون نگاه گردن به تصویر وقتی اسلحه عوض کنم بفهمم کدومه اسلحس و اینکه به نظرتون دسته خود به خود تکانهای پرتابی میخوره؟سنگین و سبکمیشه؟تریگر ها اگه بخوان سفت و شل بشن بعدها باعث نمیشه که زودتر خراب بشن و نیاز به تعویض داشته باشن؟و از همه مهم تر این خبر بود که میگفتن دوال سنس خودش نرم افزار جداگانه داره و آپدیت میشه و امکانات اضافه میشه اینم خیلی خیلی جالبه .من با دوال شاک که بازی میکردم عجیب صحنه های بازی ک استرس انفجار یا ماشین سواری و سوار بر هلکوپتر و رو حس میکردم این دوال سنسی که میاد دگ واقعا باید محشر باشه فک نکنم تا بازی تموم نکنی پاشی بری سر کارای دگ :evilgrin:
فقط میتونم بگم چه لذتای که نبریم از جنس نبوغ .. 😎 😎