اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم

سعید آقابابایی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا
خلق یک بازی ویدئویی به خودی خود کار بسیار سختی است چه برسد به اینکه آن بازی ویدئوی یک عنوان نقش آفرینی باشد. عناوین نقش آفرینی موفقی در بازار وجود دارند که بسیاری از آن‌ها در همین یک یا دو سال اخیر عرضه‌شده اند اما آیا هیچ کدام از آن‌ها توانسته اند موفقیت و محبوبیتی به مانند سری Witcher را کسب کنند؟ مطمئنا پاسخ به این سوال منفی است.

شاید بسیاری از ما به مانند امروز، استودیوی سی‌دی پراجکت را نمی شناختیم، اصلا نمی دانستیم بازی نقش آفرینی داستانی یعنی چه ! یعنی می دانستیم اما هیچ وقت فکر نمیکردیم یک بازی ویدئویی در سبک نقش آفرینی با یک شخصیت فوق العاده و یک داستانی که به طرز شگفت انگیزی روایت می‌شود بتواند ما را انقدر در آن سال‌ها مجذوب خود کند. شاید بسیاری از ما وقتی ویچر ۲ را بازی کردیم برق از سرمان پرید و اصلا انتظار چنین بازی خوبی و پرمحتوایی را با آن داستان جذاب نداشتیم. با وجود موفقیت دو نسخه اول اما استودیوی سی دی پراجکت یک هدف بزرگ داشت و آن هم چیزی نبود جز خلق بزرگ‌ترین نقش آفرینی تاریخ. برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دست برنداشت و سرانجام عنوانی را خلق کرد که نه تنها یکی از برترین عناوین تاریخ به شمار می‌آید بلکه می‌توان به جرات گفت Witcher 3 سبک نقش آفرینی را متحول کرد. بعد از استقبال بسیار خوب از راهنماهای جامع بازی Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered و Resident Evil III Remake تصمیم گرفتیم که راهنمای جامع و اختصاصی بعدی را آغاز کنیم و بنا شد تا این راهنما از شاهکار The Witcher 3: Wild Hunt و به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز باشد. برای اینکه بتوانید بازی The Witcher 3: Wild Hunt را صد در صد کنید و از تمام ارزها و نکات مخفی آن با خبر شوید، و از همه مهم تر تصمیمات درستی در بازی بگیرید به یک راهنمای جامعه و کامل احتیاج دارید. بنابراین با توجه به درخواست بالای شما کاربران تصمیم گرفتیم تا راهنمای قدم به قدم این بازی را به سعید حلاجیان عزیز که راهنمای اویل ۳ را به بهترین شکل تمام کرده بود سپرده تا برای شما این راهنمای سخت و دشوار را نگارش کند و اگر با ما همراه باشید بهترین و کامل تجربه را از بازی با رهنمای کامل سعید حلاجیان عزیز خواهید داشت.
دنیای بازی The Witcher 3: Wild Hunt بسیار وسیع است. در هر گوشه و کنار این دنیای که بروید به هر شهری از آن که سر بزنید داستان متفاوتی برای روایت کردن وجود دارد. اتمسفر فوق العاده‌ی بازی سبب می‌شود که شما بخواهید ساعت‌ها و ساعت‌ها در این مناطق به کاوش بپردازید، رمزها و رازهای آن را کشف کنید، ماموریت‌های جانبی را قبول کنید و جادوهای جدید یاد بگیرید و از همه مهم تر خط داستانی اصلی بازی را دنبال کنید. زیرا این بازی روایت داستانی جذاب و شخصیت‌های منحصر بفردی دارد که به خوبی به آن‌ها پرداخته شده است. گاهی اوقات ماموریت‌های فرعی بازی نیز داستانی را برای شما روایت می‌کنند و شما را با شخصیت‌هایی آشنا می‌‍کنند که حتی گاهی این ماموریت‌ها را از خط داستانی اصلی بازی نیز جذاب تر می‌کنند. خیلی سخت است که در دنیای بازی The Witcher 3: Wild Hunt قدم بگذارید و غرق در زیبایی، وسعت و اتمسفر فوق العاده آن نشوید. همان طور که گفتیم بازی The Witcher 3: Wild Hunt یک بازی نقش آفرینی عادی نیست و دنیای بازی نیز وسعت بسیار بالایی دارد که شاید بدون یک راهنمای خوب و جامع به راحتی در دنیای بازی گم شده و یا از پیچیدگی های برخی ماموریت ها و مراحل آن کلافه شوید. به علاوه در خلال داستان بازی گرالت مجبور است تصمیماتی بگیرد و این تصمیمات می‌توانند نه تنها در سرنوشت نهایی بازی بلکه در سرنوشت بسیاری از شخصیت‌های آن تاثیر گذار باشد. به علاوه برخی از شخصیت‌های مهم بازی را نمی‌توانید در مراحل اصلی آن پیدا کنید بلکه برای ملاقات و آشنایی با این شخصیت‌ها باید به سراغ ماموریت‌های فرعی خاصی بروید. همان طور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام این مطالب از آن جهت اختصاصی گیمفا هستند که مانند آن ها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم The Witcher 3: Wild Hunt برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است. قصد داریم تا این راهنما را به صورت یک هفته در میان برای شما قرار دهیم و انشالله به پایان برسانیم. در این راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست آید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای جامع Bloodborne و Dark Souls III و Resident Evil 7 و Dark Souls Remastered و Resident Evil III Remake مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. پیشنهاد می کنم با نخستین قسمت از سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt به قلم سردبیر محترم خبری، سعید حلاجیان عزیز همراه شوید.

در قسمت قبل تا اینجا پیش رفتیم که باید به دنبال یافتن جادوگر کوچک یعنی Ciri باشیم. حتما می دانید که Ciri دختر امپراطور نیلفگاردین است و او به واسطه ینفر توانسته گرالت را به قصر خود بیاورد و از او بخواهد تا دخترش یعنی Ciri را پیدا کند. به علاوه رد قسمت قبلی به طور کامل منطقه White orchard را ۱۰۰ درصد کردیم و دیگر هیچ محتوای مخفی یا ماموریت و قراردادی باقی نمانده است که ما آن را توضیح نداده باشیم و حتی در مورد باس مخفی بازی نیز صحبت کردیم. حال قصد داریم در این قسمت داستان بازی را ادامه داده و کمی بیشتر از قسمت های قبل به ماموریت های داستانی بازی بپردازیم.به مانند همیشه اگر در میان راه با ماموریت فرعی مهم یا مرتبط با ماموریت های داستانی بازی مواجه شدیم حتما به ان اشاره خواهیم کرد و به طور کامل به شرح ان ماموریت خواهیم پرداخت. بنابراین در قسمت چهارم راهنمای قدم به قدم و اختصاصی بازی Witcher 3 نیز با ما همراه باشید تا با ادامه ماجراجویی های گرالت با او همراه شویم.

پس از صحبت با فرمانروا و سپس گفتگو با ینفر در قصر و با به پایان رسیدن ماموریت Royal Audience، شما با ماموریتی  جدید مواجه می شوید که In Ciri’s Footsteps نام دارد. این ماموریت خود دارای سه زیر ساخه یا ساده تر بگویم خود از سه ماموریت دیگر تشکیل شده که به ترتیب ، Pyres of Novigrad، The Nilfgaardian Connection و البته Destination: Skellige نام دارند. به طور کوتاه در قسمت پایین به شرح هر یک از این سه ماموریت می پردازیم:

ماموریت داستانی The Nilfgaardian Connection: طی این ماموریت، گرالت باید به شهر Velen سفر کند. زیرا اگر به خاطر داشته باشید ینفر به گرالت گفت که آخرین بار Ciri در Velen و البته Novigard مشاهده شد. بنابراین باید ابتدا به شهر Velen بروید و به دنبال Ciri بگردید. ابتدا این ماموریت را آغاز کنید و به شهر Velen سفر کنید.

ماموریت داستانی Pyres of Novigrad : طی این ماموریت گرالت باید به شهر Velen سفر کند. زیرا اگر به خاطر داشته باشید ینفر به گرالت گفت که آخرین بار Ciri در Velen و البته Novigard مشاهده شد. بنابراین باید ابتدا به شهر Velen بروید و به دنبال Ciri بگردید. پس از اینکه ماموریت شما در Velen  یعنی ماموریت The Nilfgaardian Connection  به پایان رسید می توانید به شهر Novigaard سفر کنید تا جستجوی Cir را در این شهر ادامه دهید.

ماموریت داستانی Destination: Skellige : آخرین ماموریت داستانی که برای اتمام شاخه اصلی این ماموریت ها یعنی In Ciri’s Footsteps  لازم است انجام دهید ماموریت Destination: Skellige  نام دارد. برای انجام این ماموریت باید به جزیره  Skellige سفر کنید. این ماموریت را باید پس از انجام دو ماموریت قبلی انجام دهید و البته برای سفر به یان جزیر اصلا عجله نکنید زیرا دشمنان سر سختی در این جزیه انتظار شما را می کشند و مطمئن شوید قبل از سفر به این جزیره حداقل سطح شخصیت شما به لول ۱۵ رسیده باشد.

البته ممکن است هر کدام از این ماموریت ها، ماموریت های فرعی دیگری را پیش روی شما قرار دهند که باید حتما آن ها را انجام دهید به علاوه قرار نیست که تنها به شهر Velen برویم و یک ماموریت کوچک را انجام دهیم و سپس به شهر Novigaard یا جزیره Skellige برویم بلکه هر کدام از این شهر ها داستان، ماموریت‌ها، محتویات و فعالیت های جانبی مخصوص به خود را دارند بنابراین ما در این قسمت تنها برروی شهر Velen متمرکز می شویم و قصد داریم تا برخی ماموریت ها داستانی و همچنین ماموریت های فرعی بازی را به طور مختصر بررسی کنیم

شهر White orchard بسیار کوچک بود و بیشتر شبیه به یک روستا یا شهرک بود. تعجبی هم نداشت زیرا در آغاز بازی سازندگان می خواستند تا بازی بازان کمی بیشتر با دنیای بازی آشنا شوند و سپس به یک محیط بزرگ تر منتقل شوند. اگر به یاد داشته باشید در White Orchard تنها یک نقشه داشتیم اما شهر Velen بسیار بزرگ تر است و شاید بهتر بگوییم Velen متشکل از چند White orchard است. به بیان ساده تر مناطق مختلفی در بازی و در شهر Velen وجود دارند که هر کدام دارای محتویات، فعالیت‌ها، افراد مهم، گنج ها و ایتم های مخصوص به خود هستند. بنابراین هر منطقه دارای نقشه متفاوتی است بنابراین ما به هر منطقه که برسیم نقشه مخصصو به ان را قرار خواهیم داد اما ابتدا برای اینکه بیشتر این موضوع را درک کنید یک نمای کلی از شهر velen را می توایند در نقشه زیر مشاهده کنید:

منطقه Inn by the Crossroads در شهر Velen:

نقشه مکان های مهم :

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

نقشه ماموریت ها :

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

رنگ قرمز: مکان‌هایی که با ماموریت ها داستانی بازی مرتبط هستند.

رنگ آبی: مکان هایی که با قراردادها (Witcher Contracts) مرتبط هستند.

رنگ سیاه: مکان هایی که با ماموریت های فرعی مرتبط هستند.

رنگ زرد: مکانی هایی که با گنج های مخفی مرتبط هستند.

نکته: در قسمت قبل به این نکته اشاره کردیم که ماموریت‌ها را متناسب با سطح شخصیت خود انجام دهید زیرا اگر شما سطح ۴ باشید و به سراغ ماموریت سطح ۱ بروید پاداش یا تجربه خاصی به شما تعلق نمی گیرد. اما اگر آن ماموریت هم سطح یا بالاتر از سطح شما باشد تجربه خوبی نصیبتان می شود. بنابراین ممکن است وقتی به شهر Velen می روید و نگاهی به ماموریت های فرعی بیاندازید مشاهده کنید که بازی به شما می‌گوید برای انجام این ماموریت ها به طور مثال به سطح ۵ یا بالاتر نیاز دارید اما ممکن است به هر دلیلی شما هنوز در سطح ۳ یا ۴ باقی مانده باشید. بنابراین اصلا از این موضوع هراسی نداشته باشید که ماموریت‌هیی که سطح مورد نیاز آن ها بالاتر از سطح شما هست را انتخاب کنید تنها زمانی باید از انجام ماموریت منصرف شوید که در مشخصات ماموریت، ماموریت به رنگ قرمز باشد و عکس جمجمه کنار آن باشد زیرا دشمنانی که در این ماموریت ها با ان ها مواحه می شوید بسیار مرگ بار و دارای سطح بسیار بالایی هستند. برای اینکه بدانید در منطقه Inn by the Crossroads چه نوع دشمنان با چه سطحی وجود دارند به نقشه زیر نگاهی بیاندازید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

مناطقی که با رنگ سبز مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۴ الی ۷ هستند

مناطقی که با رنگ زرد مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۸ الی ۱۳ هستند

مناطقی که با رنگ قرمز مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۱۳ به بالا هستند

نکته: معمولا در مناطق قرمز دشمنان لول بالا و مرگ بار وجود دارند، بنابراین تصویر سر گرگ در مناطق قرمز در نقشه بالا مکان دقیق قوی‌ترین دشمنان را در آن مناطق نشان می دهد.

نکته: در قسمت قبل به این نکته اشاره کردیم که ماموریت‌ها را متناسب با سطح شخصیت خود انجام دهید زیرا اگر شما سطح ۴ باشید و به سراغ ماموریت سطح ۱ بروید پاداش یا تجربه خاصی به شما تعلق نمی گیرد. اما اگر آن ماموریت هم سطح یا بالاتر از سطح شما باشد تجربه خوبی نصیبتان می شود. بنابراین ممکن است وقتی به شهر Velen می روید و نگاهی به ماموریت های فرعی بیاندازید مشاهده کنید که بازی به شما می‌گوید برای انجام این ماموریت ها به طور مثال به سطح ۵ یا بالاتر نیاز دارید اما ممکن است به هر دلیلی شما هنوز در سطح ۳ یا ۴ باقی مانده باشید. بنابراین اصلا از این موضوع هراسی نداشته باشید که ماموریت‌هیی که سطح مورد نیاز آن ها بالاتر از سطح شما هست را انتخاب کنید تنها زمانی باید از انجام ماموریت منصرف شوید که در مشخصات ماموریت، ماموریت به رنگ قرمز باشد و عکس جمجمه کنار آن باشد زیرا دشمنانی که در این ماموریت ها با ان ها مواحه می شوید بسیار مرگ بار و دارای سطح بسیار بالایی هستند. برای اینکه بدانید در منطقه Inn by the Crossroads چه نوع دشمنان با چه سطحی وجود دارند به نقشه زیر نگاهی بیاندازید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

مناطقی که با رنگ سبز مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۴ الی ۷ هستند

مناطقی که با رنگ زرد مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۸ الی ۱۳ هستند

مناطقی که با رنگ قرمز مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۱۳ به بالا هستند

نکته: معمولا در مناطق قرمز دشمنان لول بالا و مرگ بار وجود دارند، بنابراین تصویر سر گرگ در مناطق قرمز در نقشه بالا مکان دقیق قوی‌ترین دشمنان را در آن مناطق نشان می دهد.

برای اینکه به شهر Velen سفر کنید باید از fast travel استفاده کنید. به در ورودی قصر بروید تا از آن جا شهر Velen و قسمت Hanged Man’s Tree را انتخاب کنید ( نقشه دو شماره یک). به سمت غرب و به منطقه Inn by the Crossroads بروید. وقتی که به این جا رسیدید با Innkeeper صحبت کنید. در حین اینکه در حال صحبت هستید ناگهان سربازان یا همان افراد Baron مکالمه شما را به هم می زنند. اینکه شما چطور به این کار آن ها واکنش نشان می دهید در کوئست های بعدی و وقتی BARON را ملاقات می کنید بسیار اهمیت دارد. می توانید از راه صلح آمیز با آن ها رفتار کنید به آن ها بگویید که یک ویچر هستید (گزینه دوم) و یا آن ها را نوشیدنی مهمان کنید و کاملا مودبانه با آن ها رفتار کنید (گزینه سوم) و یا اینکه خشم خود را به آن ها نشان داده و تک تک آن ها را مجازات کنید (گزینه اول) که در این صورت باید با آان ها مبارزه کنید. در مبارزه خود سعی کنید از جادوی Igni استفاده کنید و نگذارید که آن ها خیلی به شما نزدیک شوند. در هر صورت واکنش شما هر چه که باشد پس از اتمام آن باید دوباره با Innkeeper  صحبت کنید پس از اینکه صحبت شما با او تمام شد باید از ساختمان خارج شوید. در این جا اگر شما با افراد Baron  مبارزه کرده باشید با گروهی از راهزنان روبرو می شوید که به شما هجوم می آورند و باید آن ها از پای در آورید و بهتر است همان طور که قبلا اشاره کردم از کمانداران شروع کنید. اگر با افراد baron محترمانه برخورد کرده باشید راهزنان ظاهر نمی شوند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

اینکه شما چطور به سربازان یا افراد Baronو کار آن ها واکنش نشان می دهید در کوئست های بعدی و وقتی BARON را ملاقات می کنید بسیار اهمیت دارد پس تصمیم درست را اتخاذ کنید

خلاصه پس از ترک ساختمان باید به روستای Heatherton بروید که در غرب همین منطقه قرار دارد. هنگامی که به روستای Heatherton برسید باید ابتدا سگ ها وحشی را از پای در آورید و سپس با peasant  صحبت کنید. بعد از اتمام مکالمه به کلبه ای که مشخص شده است بروید و باید آن جا را به دقت بگردید. گزینه هایی که برروی صفحه نمایش داده می شوند نیز به منظور همین کار است و باید تک تک آن ها را انتخاب کنید تا گرالت تمام موارد موجود را بررسی کند. در نهایت گرالت  یک کلید پیدا می کند. پس از آن به اتاقی که یک پوست خز بر روی کف آن قرار دارد بروید و پوست خز را بررسی کنید. در این صورت راهی برای ورود به زیرزمین اشکار می شود و شما باید به زیرزمین بروید و تمام مواردی ک.ه ان جا مشاهده می کنید از جمله یک پوستر را بررسی کنید. اما مهم تر از هرچیزی باید به دنبال یک صندوق بگردید زیرا این صدوق حاوی آیتم های مهمی است. بنابراین هنگامی که به زیرزمین رسیدید و صندوق را یافتید دیالوگ هایی برای شما نمایش داده شد هر چهار دیالوگ را به ترتیب انتخاب کنید و در این صورت ۱۰۰ امتیاز تجربه به دست می آورید و این کوئست به اتمام می رسد اما مشاهده می کنید که با این کار دو کوئست دیگر به منوی ماموریت های شما اضافه می شوند که Bloody Baron و Hunting a Witch نام دارند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

اما مهم تر از هرچیز دیگری وقتی به زیرزمین رسیدید، باید به دنبال یک صندوق بگردید زیرا این صدوق حاوی آیتم های مهمی است

خب کارمان با منطقه‌ی Inn by the Crossroads فعلا به اتمام رسید اما همان طور که گفتم در هر منطقه از جمله همین منطقه ماموریت های فرعی و فعالیت ها جانبی دیگری وجود دارند که در صورت علاقه می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید و با انجام ان‌ها علاوه بر کسب پاداش، تجربه نیز به دست آورید و از این طریق بتوانید سطح شخصیت خود یعنی گرالت را افزایش دهید. به خصوص اینکه برای رفتن به جزیره Skellidge باید حداقل به سطح ۱۵ رسیده باشید. در قسمت پایین نقشه ای را قرار می دهیم که مکان های مهم نقشه در منطقه Inn by the Crossroads در ان مشخص شده اند.

 

منطقه Crow’s Perch در شهر Velen:

نقشه مکان های مهم :اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

 

نقشه ماموریت ها :

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

رنگ قرمز: مکان‌هایی که با ماموریت ها داستانی بازی مرتبط هستند.

رنگ آبی: مکان هایی که با قراردادها (Witcher Contracts) مرتبط هستند.

رنگ سیاه: مکان هایی که با ماموریت های فرعی مرتبط هستند.

رنگ زرد: مکانی هایی که با گنج های مخفی مرتبط هستند.

نکته: برای اینکه بدانید در منطقه Crow’s Perch چه نوع دشمنان با چه سطحی وجود دارند به نقشه زیر نگاهی بیاندازید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

مناطقی که با رنگ سبز مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۴ الی ۷ هستند

مناطقی که با رنگ زرد مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۸ الی ۱۳ هستند

مناطقی که با رنگ قرمز مشخص شده اند داری دشمنانی با سطح ۱۳ به بالا هستند

نکته: معمولا در مناطق قرمز دشمنان لول بالا و مرگ بار وجود دارند، بنابراین تصویر سر گرگ در مناطق قرمز در نقشه بالا مکان دقیق قوی‌ترین دشمنان را در آن مناطق نشان می دهد.

ماموریت داستانی Bloody Baron

پس از اتمام ماموریت The Nilfgaardian Connection، ماموریت Bloody Baron به منوی کوئست های شما اضافه می شود. در این کوئست باید با Baron ملاقات کنید. برای اینکار باید به روستای Crow’s Perch بروید که در غرب منطقه‌ی Inn by the Crossroads قرار دارد. وقتی که به Crow’s Perch برسید بسته به اینکه شما در ماموریت قبلی چه واکنشی نسبت به افراد Baron داشته اید دو اتفاق متفاوت را تجربه خواهید کرد و به بیان ساده تر اگر شما با افراد Baron  به صورت صلح آمیز و مودبانه رفتار کرده باشید هنگامی که به Crow’s Perch برسید سربازانی که برروی پل قرار دارند هیچ واکنش خاصی نسبت به حضور شما نشان نمی دهند و شما می توانید مسر پل را رد پیش گرفته تا به یک در آهنی برسید و وقتی به در آهنی رسیدید تنها کافی است یک مکالمه کوتاه با افراد Baron به شما اجازه عبور می دهند . پس از ان باید sergeant را دنبال کنید تا او شما را به پیش Baron ببرد. 

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

حالت دوم: فرض می کنیم که شما در ماموریت قبلی با افراد Baron و راهزنان درگیر شده و آن ‌ها را کشته‌ اید. در این صورت راه شما برای ملاقات با Baron کمی سخت تر می شود. زیرا هنگامی که به Crow’s Perch برسید، سربازان با مشاهده شما پا به فرار می گذارند و وقتی وارد ساختمان شوید آن‌ها به شما حمله می کنند و شما باید با آن‌ها مبارزه کنید. دقت داشته باشید که برخی از این دشمنان دارای سپر هستند و بهترین کار این است که با جادوی Aard ابتدا آن ها را گیج کنید و سپس با یک ضربه دخل آن ‌ها را بیاورید. سپس به سراغ باقی دشمنان رفته و به حساب تک تک آن ‌ها برسید. پس از اینکه کارتان با ان‌ها تمام شد باید از در آهنی عبور کنید اما مشاهده می کنید که اجازه اینکار را ندارید. این منطقه را رها نکنید به دنبال peasant بگردید و در ازای پرداخت ۱۵ سکه او به شما می گوید که یک راه جانبی هم برای ورورد به قصر baron وجود دارد. Perch را ترک کنید و به منطقه ای که بروی نقشه علامت گذاری شده است برویدکه یک Shrine است. کمی نزدیک اب شوید و مشاهده می کنید که یک تونل در زیر اب وجود دارد. پس باید به درون اب شیرجه بزنید سپس به یک تونل می رسید به مسیر ادامه دهید و مراقب باشید زیرا موجودات water hags  در زیر آب حضور دارند و می توانید آن ها را با شمشیر نقره ای یا Northern Wind bomb از پای در آورید. پس از آن خود را به نردبان برسید و از آن بالا بروید تا به مکانی که Baron در آن جا حضور دارد برسید.

در هر صورت هر یکی از دو راه بالا را که در پیش بگیرید به Baron می رسید. پس از مکامله با وی کوئست دیگر با نام Ciri’s Story: The King of the Wolves را دریافت خواهید کرد. پس از انجام این ماموریت ۱۰۰ امتیاز تجربه به دست خواهید آورد و ماموریت دیگری یعنی Family Matters و یک ماموریت جانبی با نام Ciri’s Room به منوی کوئست های شما اضافه می شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

ماموریت Ciri’s Story: The King of the Wolves

در این کوست برای نخستین بار در طول بازی کنترل شخصیت Ciri را به دست خواهید گرفت.. در امتداد رودخانه حرکت کنید و سپس گروهی از گرگ ها جلوی راه شما سبز می شوند و شما باید ان ها را از پای در آورید منتها دیگر خبری از جادو یا ایتم های دیگر نیست و فقط یک شمشیر در اختیار دارید. پس باید جاخالی بدهید و سپس به ان ها ضربه بزنید تا کشته شوند. پز اس دست و پنجه نرم کردن با گرگ ها باید Gretka  را پیدا کنید. پس از یافتن Gretka و ملاقات با او باید او را دنبال کنید و به مسیر ادامه دهید اما در میانه مسیر بار دیگر گروهی دیگر از گرگ ها سر راه شما سبز می شوند. پس از اینکه گرگ ها کشتید به مسیر ادامه دهید و Ciri مکانی را پیدا می کند که یک جنازه در آن جا قرار دارد. با انتخاب تمام دیالوگ‌هایی که برروی صفحه نمایش داده می شوند جنازه مورد نظ را به دقت و کامل بررسی کنید. در نهایت Ciri به این نتیجه می رسید که احتمالا یک گریگنه به این فرد حمله کرده است. Ciri برای اینکه خود را برای مبارزه با گرگینه آماده کند باید یک Oil مخصوص بسازد . برای ساخت این Oil به یک سری موارد اولیه احتیاج دارید که البته جمع اوری آن ها کار سختی نیست و اگر کمی در محیط جستجو کنید به راحتی می توانید این گیاهان را پیدا کنید که عبارتند از : یک عدد dog tallow, یک عدد wolf’s liver, دو عدد fool’s parsley و ۳ عدد گیاه wolfsbanes. وقتی که تمام گیاهان مورد نیاز را جمع اوری کنید Ciri به طور خودکار Oil مورد نظر را می سازد. در ادامه Gretka را دنبال کنید تا به یک غار برسید در درون این غار یک گرگینه با نام King of Wolves حضور دارد که باید با او مبارزه کنید. به لطف oil که Ciri آن را ساخته مبارزه با این گرگینه اصلا سخت نخواهد بود و با وجود اینکه نوار سلامتی بالایی نسبت به هیولاهای معمولی دارد اما می توانید با کمی دقت ، تمرکز بالا ، جاخالی دادن به موقع و حمله در زمان مناسب به راحتی این گرگینه را شکست دهید. پس از اینکه گرگینه را شکست داده اید به صحبت های peasant گوش دهید و پس از آن بار دیگر به گرالت باز می گردید و در اینجا کوئست Bloody Baron به پایان می رسد. ۱۰۰ امتیاز تجربه به دست می آورید و ماموریت دیگری یعنی Family Matters و یک ماموریت جانبی با نام Ciri’s Room به منوی کوئست های شما اضافه می شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

ماموریت فرعی Ciri’s Room

همان طور که گفتیم و بر آن نیز تاکید داشتیم قصد داریم تا ماموریت‌هایی که به نوعی با ماموریت اصلی بازی و داستان آن مرتبط هستند را گام به گام توضیح دهیم. ماموریت فرعی Ciri’s Room  نیز یکی از همین ماموریت هاست که با اتممام ماموریت داستانی Bloody Baron  به طور خودکار به منوی ماموریت های شما اضافه می شود. در این ماموریت شما باید به اتاق Ciri  در قلعه Baron بروید و به دنبال ردی از او باشید. ماجرا از این قرار است که با توجه داستان کوئست Ciri’s Story، شخصیت داستان یعنی  Ciri پس از یافتن Gretka در جنگل به قلعه Baron پناه می آورد و Baron نیز به آن ها اجازه می دهد تا در آن جا چند روزی اتراق کنند. اگرچه Ciri پس از چند روز آن جا را ترک می کند اما gretka با اجازه Baron در قلعه و اتاق Ciri باقی می ماند. پس از اینکه به اتاق Ciri رفتید، ویچر سنس را فعال کنید و به دنبال ایتم spinning top بگردید که بررویکف اتاق قرار دارد. پس از ان باید لباس های دیگری که در اتاق وجود دارند را نیز بررسی کنید. سپس میز حاضر در اتاق را نیز بررسی کرده و کتاب The Natural Obscurity of Curses book را از روی میز بردارید و حتما با فشردن کلید R3 کتاب مورد ظنر را مطالعه کنید. پس از اینکه کتاب را مطالعه کردید متوجه می شوید که Ciri به دنبال یک جادوی نفرین شده می گشت ولی دلیل آن مشخص نیست. همچنین متوجه می شوید که Baron و همسرش در High Place که رد شهر ویزیما قرار دارد دوستانی دارند و در کتاب به آن اشاره شده است. در هر صورت پس از اینکه کتاب را مطالعه کردید کارتان با اتاق Ciri به اتمام رسیده است. به سمت آشپزخانه بروید تا Gretka را پیدا کنید و با او صحبت کنید. زیرا مطمئنا او اطلاعاتی در رابطه با Ciri دارد و بر هیمن اسسا شاید گرالت بخواهد  در رابطه با اینکه Ciri کجاست و چرا اینجا را ترک کرده است از Gretak سوالاتی بپرسد. وقتی به آشپزخانه رسیده و Gretka را یافتید با او صحبت کنید و تمام گزینه ها را تک تک انتخاب کنید. پس از آن Gretka تنها آیتمی که از Ciri به جا مانده را به او می دهد که یک سنگ سبز ارزشمند است. پس از آن آیتم spinning top را به Gretka بدهید تا این ماموریت همینجا به پایان برسد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

Ciri’s Room یکی از ماموریت های فرعی مهم برای یافتن Ciri است که بهتر است حتما آن را انجام دهید

نکته مهم :  بالافاصله پس از اتمام ماموریت Nilfgaardian Connection یا به طور دقیق تر بالافاصله پس از اینکه در جریان ان ماموریت آیتم های موجود در صندوقی که در زیر زمین قرار داشت را دریافت کرده باشید، ماموریت داستانی جانبی دیگری با نام Hunting a Witch به ماموریت های گرالت اضافه می شود. این ماموریت حول محوریت یکی از جادوگران بازی با نام Keira Metz جریان دارد که باید ابتدا به Midscope بروید و او را پیدا کنید. سپس پس از آن ماموریت دیگری به نام Wandering in the Dark نیز اضافه می شود که باید با Keira ماموریت خاصی را به اتمام برسانید. پس از پایان ماموریت Wandering in the Dark، در نهایت ماموریت Ladies of The Wood آزاد می شود. در این قسمت قصد نداریم به بررسی این موارد بپردازیم ولی در قسمت اینده ماموریت های مربوط به شخصیت Keira Mertz را به طور کامل و گام به گام شرح خواهیم داد

ماموریت داستانی Family Matters

نکته: نکته بسیار مهمی که باید همین اول به آن اشاره کنم این است که این کوئست یک مشکل مهم دارد. اگر این کوئست را انجام دهید دیگر قادر نخواهید بود کوئستی با نام A Mysterious Passenger را در جزیره Skellidge انجام دهید. زیرا اگر به Baron در مورد همسر و فرزندش بگویید کوئست A Mysterious Passenger هیچگاه برای شما ظاهر نخواهد شد اما سوالی که پیش می آید این است که مگر A Mysterious Passenger ماموریت داستانی یا اصلی نیست. بله این یک کوئست اصلی یا داستانی است اما ارتباطی با ماموریت داستانی اصلی ما یعنی پیدا کردن Ciri یا همان  In Ciri’s Footsteps ندارد. در قسمت بالا اشاره کردیم که این ماموریت خود از سه ماموریت دیگر تشکیل شده که در سه شهر مختلف دنبال می شود که یکی از آن ها شهر Velen است یعنی شما با اتمام ماموریت The Nilfgaardian Connection می توانید بالافاصله شهر Velen را ترک کرده و به سراغ دومین ماموریت زیر شاخه در شهر Novigard بروید و در نهایت هم جزیره Skeliidge برای شما قابل دسترس می شود که می توانید به آن جزیره سفر کنید و آخرین ماموریت مربوط به ماموریت داستانی  In Ciri’s Footsteps را در آن جا انجام دهید و به پایان برسانید. پس از آن ینفر و گرالت تصمیم می گیرند تا در مورد موجود زشت Uma اطلاعاتی به دست آورند که برای اینکار باید کوئست A Mysterious Passenger را آغاز کنند اما این کوئست فقط در صورتی ظاهر می شود که شما ماموریت Family Matters را کامل نکرده و موجود Uma را کشف نکرده باشید. البته باید توجه داشته باشید برای آغاز ماموریت A Mysterious Passenger، باید پیش از آن ماموریت The Calm Before the Storm را در جزیره Skellidge به پایان رسانده باشید. در هر صورت انتخاب با خودتان است اگر می خواهید می توانید سایر ماموریت های شهر Velen را رها کنید و مسیر داستانی In ciri’s footsteps را ادامه دهید. اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید ماموریت Family Matters را انجام دهید هیچ ایرادی ندارد زیرا حتی اگر A Mysterious Passenger در آینده برای شما ظاهر نشود و نتوانید آن را انجام دهید چیز خاصی یا نکته مهمی یا بخش خاصی از داستان را از دست نخواهید داد بلکه این ماموریت تنها یک ماموریت داستانی انتخابی است و تاثیری بر روند داستان نمی گذارد. البته در ابتدا این طور نبود و A Mysterious Passenger یک ماموریت فرعی بود که اگر با Phillip Strenger صحبت می کردید به ماموریت های شما اضافه می شد اما بعدها و با پچ شماره یک بازی، این موضوع به شکلی که توضیح دادیم تغییر کرد. 

آغاز ماموریت Family Matters

ماموریت داستانی اصلی بازی بار دیگر با شخصیت Baron مرتبط است. در واقع Baron از شما می خواهد که به او کمک کنید تا خانواده اش یعنی همسر (Anna) و دخترش (Tamara) را پیدا کند.در عوض این کار Baron به گرالت در مورد اینکه Ciri کجا رفته و چه قصدی دارد به گرالت اطلاعاتی می دهد. این ماموریت در نگاه اول بسیار ساده به نظر می رسد اما این طور نیست و اگر قدم به قدم با ما پیش بیایید متوجه می شوید این ماموریت بسیار طولانی و پیچیده است. با آغاز این ماموریت ابتدا باید اتاق همسر و دختر baron را بررسی کنید و به جستجوی شواهد و مدارک موجود بپردازید. Baron به شما این اجازه را می دهد و شما باید برای انکار وی را تا طبقه بالا همراهی کنید. پس از آن به هریگ از دو اتاق بروید و ویچر سنس را فعال کنید. ابتدا به اتاق خود baron  می رویم  و ویچر سنس را فعال می کنیم. ابتدا جاشمعی، سپس گل ها پس از آن تصویر بارون و همسرش برروی دیوار ، دیوار، کمدی که پشت قاب عکس قرار دارد، ستون چوبی که در کنار میز قرار دارد و در نهایت بار دیگر جا شمعی را بررسی می کنیم . سپس به اتاق دختر baron می رویم .ابتدا کمد را بررسی می کنیم و دو آیتم Rusty Key و Incense  را از آن جا برمی داریم. سپس عروسکی که در کنار تخت افتاده است را بررسی می کنیم و در نهایت Letter to Tamara آخرین ایتمی است که باید از این اتاق جمع آوری کنیم. پس از اینکه کارمان با هر دو اتاق تمام شد و تمام مدارک را که به ما در پیدا کردن همسر و دختر Baron کمک می کنند را یافتیم، حال باید ویچر سنس را فعال کنیم و شماده می کنیم که یک رد قرمزی برروی کف اتاق پدیدار می شود و ما باید آن را دنبال کنیم. این رد پا ما را به زیرزمین می برد. جایی که می توانیم یک Talisman را که برروی میز مخفی شده است را پیدا کنیم. در سمت چپ نگهبانی که آن جا خوابیده یک اتاق قرار دارد به این اتاق بروید اما مشاهده می کنید که در آن قفل است و برای باز کردن ان به کلید احتیاج دارید. اگر یادتان باشد هنگام جستجوی اتاق دختر Baron ما یک کلید با نام Rusty Key را یافته بودیم و این کلید مخصوص همین در است بنابراین باید برای باز کردن این در از این کلید استفاده کنید. به سمت سکوی سنگی بروید و ایتم A Prayer  را از آن جا بردارید و آن را مطالعه کنید که توسط Tamara نوشته شده است. 

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

میزی که Talisman در آن مخفی شده است را می توانید در این تصویر مشاهده کنید.

حال باید به نزد Baron برگردیم و با او صحبت کنیم و با او در مورد مدارکی که جمع آوری کردیم از جمله عروسک سوال کنیم. Baron به گرالت می گوید که این عروسک را با دستان خودش درست کرده و او می گوید آن شبی که همسر و دخترش ناپدید شده اند او در حال خودش نبوده و چیزی در مورد دعوا با خانواده اش به یاد نمی آورد. وقتی از او در مورد Talisman سوال کنید او به شما می گوید که در این مورد چیزی نمی داند اما یک طبیب یا همان Pellar در نزدیکی اینجا و در روستای Blackbough   زندگی می کند و همچین یک زن جادوگر نیز در Midcopse اقامت دارد. هنگامنی که صحبت شما تان با Baron به اتمام رسید ۱۵۰ امتیاز تجربه به شما تعلق می گیرد و حال باید به دیدن Pellar بروید که مکان او برروی نقشه مشخص شده است.

خانه Pellar در منطقه Crow’s Perch  قرار دارد(نقشه ۳ شماره ۷) . وقتی که به آن جا برسید مشاهده می کنید که تعدادیید از افراد Baron در آنجا حضور دارند و سعی دارند تا به خانه pelaar ورود کنند. شما می توانید سه واکنش متفاوت در این قسمت داشته باشید:

گزینه اول این است که شما به آن ها حمله کنید و دقت داشته باشید که آن ها دارای سطح ۶ هستند و پس از اینکه آن ها را از پای در آوردید حتما آن ها به خصوص کمانداران را لوت کنید زیرا آن ها دارای پیکان های ارزشمند و کمیابی هستند که بدردتان می خورند.  گزینه دوم این است که با سربازان صحبت کنید و بگویید که آن ها به دنبال چه هستند و چه هدفی از این کار دارند و در نهایت به آن ها پیشنهاد بدهید که در ازای مداوای دوست مجروح آن ها، آن ها باید این منطقه را ترک کنند. و در نهایت گزینه سوم اگر شما قابلیت Axii را ارتقا داده باشید می توانید از این جادو استفاده کنید تا از این طریق و با انتخاب گزینه Leave Now ذهن آن ها را کنترل کنید تا آن ها این منطقه را رها کنند و از اینجا بروند که اگر موفق شوید در این صورت ۴۰ امتیاز تجربه به خاطر استفاده از جادوی Axii کسب خواهید کرد.

نکته: دقت داشته باشید که تنها در صورتی می توانید ذهن سربازان را کنترل کنید و تنها در صورتی دیالوگ مربوط به استفاده از جادوی Axii تاثیر گذار است که شما مهارت مربوط به این جادو را در منوی مهارت ها ارتقا داده باشید در غیر این صورت چنین گزینه ای تاثیر خاصی ندارد و  شما به اجبار باید یکی از دو گزینه اول را انتخاب کنید. پس حواستان باشد که حتما جادوی Axii را ارتقا دهید.

با وجود اینکه شما سه گزینه در اختیار دارید اما گزینه های شما تاثیری بر روند ماموریت نمی گذارند. اگر موضوع را صلح آمیز حل کنید بهتر است تا اینکه با افراد baron درگیر شوید و آن ها کشته شوند در هر صورت چه آن ها کشته شوند یا زنده بمانند و این منطقه را ترک کنند شما باید به خانه Pellar بروید و در خانه را بزنید. پس از ان گرالت با او صحبت می کند و می خواهد که در رابطه با همسر و دختر baron به او اطلاعاتی بدهد اما او حاضر به حرف زدن نیست مگر اینکه بز او را برایش پیدا کنید و به نزد او بیاورید تا او به شما اطلاعات بدهد . برای انکار ماموریتی به بنام A Princess in Distress  به منوی ماموریت های شما اضافه می شود که باید از این طریق بز pellar را یافته و برای او بیاورید. که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

با وجود اینکه شما سه گزینه در اختیار دارید اما گزینه های شما تاثیری بر روند ماموریت نمی گذارند. اگر موضوع را صلح آمیز حل کنید بهتر است تا اینکه با افراد baron درگیر شوید و آن ها کشته شوند

مامویت فرعی A Princess in Distress

این ماموریت را به دلیل اینکه برای پیش برد ماموریت داستانی بازی ضروری است گام به گام شرح می دهیم. وقتی Pellar به شما می گوید که باید ابتدا بز او را پیدا کنید. قبل از اینکه به دنبال بز بگردید به منوی تجهیزات خود بروید و Pellar’s Bell  را برروی یکی از اسلایدهای فعال خود در تجهیزات قرار دهید. سپس در بازی آن را انتخاب کنید و کلید مناسب را فشار دهید تا گرالت بتواند از این آیتم استفاده کند. مکانی که در نقشه با دایره زرد رنگ مشخص شده است مکانی است که باید به ان جا بروید. به محض اینکه به مکان مورد نظر رسیدید ویچز سنس را فعال کنید اما آماده باشید زیرا هر لحظه ممکن است گرگ ها به شما حمله کنند. شما می توانید بز را در قسمت غربی جنگل پیدا کنید ( نقشه ۳ شماره ۸). وقتی که بز را پیدا کردید گرالت با ساتفاده از کمربند یا همان Pellar’s Bell می تواند کاری کند تا بز به دنبال او حرکت کند اما خیلی از این حیوان دور نشوید و فاصله زیادی نگیرید زیرا در این صورت این حیوان دیگر شما را دنبال نخواهد کرد. البته چند باری این حیوان از مسیر خارج میشود که باید دوباره او را به دنبال خود بکشانید . ممکن است یک بار به نزدیکی محل زندگی خرس در یک غار برود که در این صورت باید ابتدا خرس را شکست دهید. بنابراین بهترین استراتژی جاخالی دادن و سپس حملات قدرتمند به خرس است البته به شرطی که قبل از مبارزه حتما از Beast oil استفاده کرده باشید. در نهایت هدف اصلی شما این است که این حویان را به صاحب آن یعنی Pellar باز گردانید. با اتمام این ماموریت ۱۰۰ امتیاز تجربه به دست آورده و می توانید ماموریت داستانی Family Matters را ادامه دهید.

نکته: البته دقت داشته باشید که مبارزه با خرس آن هم وقتی هنوز بز را تحویل نداده اید و او همراه شماست ریسک بالایی دارد و بسیار خطرناک است. زیرا ممکن است خرس در یک چشم بهم زدن بز را از پای در آورد و ماموریت با شکست مواجه شود. بنابراین می توانید یک راه دیگر را در پیش بگیرید قبل از اینکه بز را پیدا کنید به سراغ لانه خرس رفته و او را از پای در اورید و سپس به سراغ یافتن حیوان بروید. در این صورت کار بازگرداندن بز به صاحب آن یعنی pellar آسان تر می شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

برای اینکه بز Pellar همراه شما بیاید باید از pellar Belt استفاده کنید و سپس از این منو عکس زنگوله را انتخاب کنید و ان را بزنید و از آن استفاده کنید تا با صدا زنگ بتوانید بز را به دنبال خود بکشانید و به نزد Pellar بازگردانید

بازگشت به قلعه

پس از اینکه بز Pellar را یافته و برای او آوردید  و او نیز با شما صحبت کرده و اطلاعات لازم را به شما می دهد شما از وجود موجودی با نام botchling باخبر می شوید. باید به قلعه Baron باز گردید اما در بین راه متوجه می شود که اصطبل قلعه آتش گرفته است خیلی سریع باید خود را به آنجا برسانید. هنگامی که به قلعه برسید یکی از سربازان جلوی راه شما سبز می شود و از شما می خواهد که Oswin  را که در اصطبل به دام افتاده است را نجات دهید. می توایند درخواست او را بپذیرید و یا اینکه آن را نادیده بگیرید. اما اگر درخواست او را پذیرفتید باید به اصطبل بروید و از طریق نردبان به داخل اصطبل راه پیدا کنید. خیلی سریع باید oswin را پیدا کنید اگر مانعی بر سراه شما قرار گرفت با جادو Aard آن را زا سر راه خود کنار بزنید. Oswin تقریبا در وسط اصطبل قرار دارد و می توانید او را پیدا کنید؛ خیلی سریع خود را به در خروجی برسانید و Oswin و سایر اسب ها  را از اتش نجات دهید. در این صورت ۲۰ سکه به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد.

نکته : اگر به هر دلیلی Oswin  در اصطبل حضور نداشت پس احتمالا با باگ روبرو شده اید به اخرین سیو خود بروید آن را لود کنید و این مرحله را دوباره تکرار کنید تا احتمالا مشکل شما برطرف شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

پس از اینکه Oswin را نجات دادید یا حتی اگر حتی او را نادیده گرفته باشید فرقی نمی کند بار دیگر با Baron ملاقات خواهید کرد. اما جدای از اینکه چه صحبتی انجام دهید یا چه انتخابی داشته باشید در هر صورت باعث می شوید تا Baron که در حال خودش هم نیست بسیار عصبانی شود و قصد کند تا با شما به مبارزه بپردازد. بنابراین باید با Baron که رقیب تقریبا قدرتمندی به شمار می آید مبارزه کنیم. بنابراین در طول مبارزه دقت داشته باشید که حتما در زمان مناسب جاخالی داده و سپس ضد حمله بزنید. در نهایت پس از اینکه در مبارزه پیروز شدید (۵۰ امتیاز تجربه به دست می آورید). یک میان پرده نمایش داده می شود. در این میان پرده Baron در مورد او  و رفتار خشونت آمیزش با خانواده خود یعنی همسر و دخترش با شما صحبت می کند و واقعیت را به شما می گوید. او می گوید پس از اینکه همسرش سقط جنین انجام داد او فرزند به دنیا نیامده اش را در جایی دفن کرده و پس از آن همسر و دخترش به Crow’s perch فرار کردند . پس از آن که میان پرده به اتمام رسید Baron را همراهی کنید تا محل دفن فرزند مرده اش را به شما نشان دهد. شما باید در این لحظه ابتدا بازی را به صورت دستی ذخیره کنید و ان را محفوظ نگهدارید زیرا در قسمت پیش رو انتخاب های مهم و تاثیرگذاری را خواهیم داشت. وقتی که گرالت و Baron در نیمه شب به محل دفن بچه می روند با موجود زشتی مواجه می شوند. این موجود زشت در واقع همان بچه است و همان طور که Pellar گفته بودبه دلیل اینکه درست دفن نشده و هیچ مراسمی برای تدفین او انجام نشده او تبدیل به یک هیولا شده است اما هنوز هم راهی برای نجات او هست و اینکه باید نفرین را از او جدا کنیم و هیولای درون او را به یک  lubberkin تبدیل کنیم. به محض اینکه بازی به شما می گوید که باید از بین این دو دیالوگ یکی را انتخاب کنید باید انتخاب درست را انجام دهید زیرا هر انتخاب شما می تواند مستقیما بر روند داستان بازی تاثیر گذار باشد که به طور کامل به شرح هر انتخاب و پیامدهای آن می پردازیم

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

همان طور که Pellar گفته بودبه دلیل اینکه درست دفن نشده و هیچ مراسمی برای تدفین او انجام نشده او تبدیل به یک هیولا شده است اما هنوز هم راهی برای نجات او هست و اینکه باید نفرین را از او جدا کنیم و هیولای درون او را به یک  lubberkin تبدیل کنیم. به محض اینکه بازی به شما می گوید که باید از بین این دو دیالوگ یکی را انتخاب کنید باید انتخاب درست را انجام دهید زیرا هر انتخاب شما می تواند مستقیما بر روند داستان بازی تاثیر گذار باشد

گزینه اول : حمله به موجود Botchling به منظور نابودی این موجود

با انتخاب این گزینه باید به botchling  حمله کنید و در این صورت botchling  تبدیل به یک هیولای بزرگ تر می شود. در واقع این هیولا یک مینی باس است که نوا سلامتی وی در بالای صفحه قابل مشاهده هست. این باس بسیار خطرناک است زیرا می تواند حملات قدرتمندی انجام دهد که سطح سلامتی گرالت را به شدت پایین می آورند . بهترین استراتژی این است که قبل از مبارزه ابتدا شمشیر خود را به Oil آغشته کنید تا هر ضربه از شمشیر شما بتواند اسیب بیشتر ی به هیولا وارد کند سپس در طول مبارزه وقتی می خواهید به او ضربه بزنید ابتدا با جادوی Aaxii اور ار گیج کنید و سپس یک یا دو ضربه به او بزنید و نه بیشتر همین کار را چندبار تکرار کنید و از ضربات قدرتمند او جاخالی بدهید یا غلط بزنید. در اواسط مبارزه او دو Wraith را هم احضار می کند که کمی کار برای گارلت سخت می شود تنها در صورتی به سراغ Wraith ها بروید که ان ها نیز به شما خیلی نزدیک شوند و قصد آسیب زدن به شما را داشته باشند به بیان ساده تر تا زمانی که مشکل ساز نشده اند تنها برروی باس اصلی تمرکز کنید و با استراتژی گفته شده مبارزه را ادامه دهید تا در نهایت بتوانید باس را شکست دهید. در نهایت اگر در نبرد پیروز شوید میان پرده اغاز می شود به صحبت های گرالت و Baron گوش دهید تا گرالت آیتم Botchling Blood  را از وی دریافت کند. پس از اینکار باید به نزد Pellar بازگردید تا او مراسم مذهبی برای برداشتن نفرین را انجام دهد او را تا محل انجام این کار همراهی کنید و در بین راه باید با چند گرگ نیز دست و پنجه نرم کنید. پس از اینکه به مکان مورد نظر رسیدید pellar به شما یم گوید که باید در سه نقطه آتش روشن کنید که کار ساده ایست و باید آن را با جادوی Axii انجام دهید هنگامی که به ره نقطه نزدیک شدید علامت ضرب دری که برروی صفحه نمایش داده می شود را بزنید تا اتش روشن و یا خاموش شود. البته می توانید به جای  اینکار به سادگی از جادوی Igni استفاده کنید.

در حین انجام مراسم Pellar از شما می خواهد تا اتمام مراسم مطمئن شوید که همه چیز خوب پیش میرود که معمولا نمی رود. در حین مراسم تعداد Wraith ظاهر می شوند که می توانید طبق معمول همیشه با جادو yrden آن ها به دام انداخته و تک تک ان ها را از پای در آورید اما دقت داشته باشید که لازم نیست حتما تمام Wraith ها را بکشید زیرا باز هم در صورت نابود ریسپاون می شوند بهترین کار این است که هر گاه مشاهده کردید آتش در نقطه ای خاموش شده با جادو igni آتش را دوباره روشن کنید. پس استراتژی ما این شد؛ مبارزه با Wraith ها و در عین حال اطمینان از روشن بودن اتش در نقاط مختلف تا اتمام مراسم.  پس از اینکه مراسم به اتمام رسید بار دیگر باید با Pellar صحبت کنید و در مورد Thir Vision با او مکالمه کنید. پس از آن pellar را تا خانه همراهی کنید ( ۱۰۰ امتیاز تجربه). در این صورت از صحبت های Pellar متوجه می شوید که برای یافتن خانواده Baron باید به خانه یک ماهیگیر محلی در  غرب Crow’s Perch  بروید. 

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

گزینه دوم : عدم حمله به موجود Botchling و تبدیل او به lubberkin

گزینه دوم این است که اگر می خواهید و فکر می کنید راه درستی است به موجود Botchling حمله نکنید و سعی کنید تا نفرین را باطل کنید. در واقع وقتی این گزینه را انتخاب کنید، Baron موجود botchling را بر می دارد تا به سمت حیاط اصلی برود و گرالت نیز وظیفه دارد تا از Baron محافظت کند. اما این مسیر ساده نیست و در طول مسیر دشمنان مختلفی از جمله Wraith به شما و Baron حمله می کنند. بنابراین بد نیست تا اگر قبل از اینکه با wraith ها مواجه شوید از نوعی oil با نام Wraith oil استفاده کنید یا اگر ندارید قبل از انجام این ماموریت مواد مورد نیاز را تهیه و آن را بسازید زیرا به شدت به کارتان می اید و باعث می شود تا هر ضربه شما به wraith ها اسیب بیشتری به آن ها وارد کند. همچنین در مبارزه با wraith ها استفاده از جادوی yrden را فراموش نکنید زیرا wraith ها فقط وقتی آسیب پذیر هستند که در تله های Yrden به دام بیافتند. هنگامی که کارتان با wraith ها تمام شد و دخل همه ان ها را آوردید از جادوسی Axii برروی botchling  استفاده کنید تا از این طریق او را آرام کرده و به همین سبب Baron می تواند به راه خودش ادامه دهد. اگر اینکار را نکنید botchling خشمگین می شود و از کنترل خارج می شود و آن زمان گرالت مجبور است او را بکشد که خب هدف ما این نیست پس حتما بالافاصله پس از اینکه Wraith ها را از پای درآوردید از جادوی Axii برروی botchling  استفاده کنید.در نهایت که به مقصد و محل تدفین Botchling رسیدید گرالت با استفاده از یک طلسمی نفرین را باطل می کند و سپس Botchling را دفن می کنند. 

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

تصمیم شما هر چه باشد در نهایت باید به کلبه ماهیگیر بروید تا بتوانید همسر و دختر Baron را پیدا کنید اما ارگ Botchling را کشته باشید بازی به صورت خودکار مکان کلبه مرد ماهیگیر را برروی نقشه اضافه می کندذ و شما تنها باید به آن مکان برسید. اما اگر نفرین را برداشته باشید و Botchling را نکشته باشید پس از اینکه Botchling را دفن کردید. به مدتی یک شبانه روز Meditate کنید تا یک شبانه روز سپری شود سپس وقتی زمانش برسد مشاهده می کنید که روح botchling که البته دیگر به lubberkin تبدیل شده است ظاهر می شود و شما را به سمت کلبه ماهیگیری هدایت می کند و شما می توانید با اسب یا با پای پیاده او را دنبال کنید در طول مسیر ممکن است گرگ ها یا هیولاهای دیگر به شما حمله کنند می توایند با ان ها مبارزه کنید یا ان ها را نادیده بگیرید . وقتی که به کابین رسیدید از اسب پیاده شوید ویچر سنس را فعال کنید و موارد ردپای اسب، دستبند (Bracelet) قرار گرفته برروی بشکه و لباس های رها شده را بررسی کنید. به مسیر که ادامه دهید یک موجودی به نام rotfiends به گرالت حمله می کند که باید او را شکست دهید البته مراقب باشید زیرا وقتی نوار سلامتی آن ها به مرگ نزدیک می شود آن ها خود را منفجر می کنند و می میرند . پس از اینکه کارتان با این هیولا تمام شدف جنازه اسب را بررسی کنید و تمام گزینه هاییا نمایش داده شده برروی صفحه را تک تک انتخاب کنید. باز هم به مسیر ادامه دهید و Lubberkin را دنبال کنید و این موجود شما را در نهایت به کلبه ماهیگیر می رساند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

در هر صورت هر یک از دو مسیر را که در پیش بگیرید به کلبه ماهیگیر می رسید . در بزنید و با fisherman   ملاقات کنید. در جریان این مکالمه طولانی شما متوجه می شوید که چه بلایی بر سر همسر Baron آمده و اینکه دخترش کجاست. پس از اینکه کارتان تمام شد کلبه را ترک کنید(۳۰۰ امتیاز تجربه ) و سپس به Crow’s Perch بازگردید. هنگامی که به آن جا برسید، اگر Oswin را در اوایل این مرحله از اصطبل نجات داده باشید او جلوی راه شما را می گیرد و زا شما بابت نجات جان او تشکر می کند و ۲۰ سکه به شما پاداش می دهد. سپس به سراغ baron بروید و با او صحبت کنید و او از گرالت می خواهد که به  Oxenfurt برود و دخترش را پیدا کند. می توانید مستقیما قبول کنید و یا می توانید گزینه دوم را که i accept But را بزنید تا ۵۰ سکه اضافی نیز دریافت کنید . در نهایت baron به شما نامه ای تحت عنوان Letter of Safe Conduct می دهد که در واقع نوعی مجوز ورود به Oxenfurt است.

نکته : در جریان ملاقات با ماهیگیر متوجه می شوید که دختر baron یعنی Tamara در Oxenfurt قرار دارد و جایش امن است . شما می توانید به محض فهمیدن این موضوع به Oxenfurt بروید و او را پیدا کنید اما بهتر است ابتدا به نزد Baron بازگردید و با او ملاقات کنید تا او علاوه بر مجوز ورود به Oxenfurt، عروسک دخترش را هم به شما بدهد تا بتوانید این عروسک را به دخترش بدهید. 

یافتن Tamara

ماموریت فرعی  Thou Shalt Not Pass

خب حال باید به سراغ دختر Baron برویم و او را برای بازگشت به پیش پدرش متقاعد کنیم. برای اینکار باید به شهر Oxenfurt برویم و یکی از ماموریت‌های فرعی بازی نیز به همین منظور احتمالا به منوی ماموریت‌های شما اضافه شده است که Thou Shalt Not Pass نام دارد و هدف این ماموریت ورود به شهر است.  اما به دلیل جنگ و حواشی آن هرکسی اجازه ورود به این شهر را ندارد و برای اینکار باید اجازه کتبی داشته باشید. اگر در ماموریت قبل ابتدا با Baron صحبت کرده باشید او به شما مجوز ورود به Oxenfurt را می هد و وقتی که به دورازه ورودی شهر می رسید یم توانید این نامه را نگهبانان نشان دهید و آن ها به شما اجازه ورد می دهند. حال ممکن است به هر دلیلی شما دیگر به نزد Baron باز نگشتید و مجوز ورود را در اختیار نداشتید خب در این صورت برای ورود به Transit pass احتیاج دارید. اگر شما پیش از این ماموریت، ماموریت فرعی Fake Papers را انجام داده باشید در جریان این ماموریت یک نامه با نام Transit pass دریافت خواهید کرد که از آن می توانید برای ورود به برخی از مکان هایی که محدودیت ورود دارند استفاده کنید. اگر این ماموریت را انجام داده و Transit pass را در اختیار دارید، می توایند از این فایل برای ورود به شهر استفاده کنید. در نهایت اگر شما نه با Baron ملاقات کرده اید و نه Transit pass را در اختیار دارید یعین اصلا ماموریت مربوط به دریافت Transit pass را نیز انجام نداده اید، جای هیچ نگرانی نیست باید برای ورود به شهر از رودخانه عبور کنید . در دو حالت اول بازی به شما ۷۵ امتیاز تجربه می دهد اما اگر مسیر سوم را انتخاب کنید تجربه ای دریافت نخواهید کرد. 

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

ماموریت فرعی Fake Papers

برای آغاز این ماموریت تنها کافی است تا با فردی به نام shady merchant که در شمال نقشه قرار دارد صحبت کنید. او به شما در رابطه با خرید یک اوراق ارزشمند با نام transit pass  صحبت می‌کند. همان طور که گفتیم در جریان ماموریت Thou Shalt Not Pass به چنین ایتمی احتیاج دارید که این آیتم از طریق ماموریت Fake Papers به دست می آید. اما گارلت قادر است تا به سه روش متفاوت این آیتم یعنی همان Transit pass را به دست آورد. روش اول این است که این آیتم را در ازای پرداخت ۱۰۰ سکه خریداری کنید. در روش دوم اگر قابلیت Axii را ارتقا داده باشید می توانید با کمک این قابلیت و انتخاب گزینه دوم، ذهن shady merchant  را کنترل کنید تا او به شما Transit pass را بدهد. اما گزینه سوم این است که شما به برادر این فرد که Albin Hart نام دارد کمک کنید در این صورت او به شما تخفیف می دهد و می توانی این ایتم را تنها با ۵۰ سکه خریدار کنید. اما برای اینکار باید ابتدا ماموریت Bitter Harvest را به پایان برسانید که در ادامه آن را شرح می دهیم.

نکته: بهترین روش این است که اگر پول کافی در اختیار دارید آیتم مورد نظر را خریداری کنید یا اگر جادوی Axii را ارتقا داده اید با کنترل ذهن این فرد ایتم Transit Pass را به چنگ آورید. زیرا ماموریت Bitter Harvest  بسیار ریسک بالایی دارد و اگر یک درصد برادر این فرد در مبارزه کشته شود او بسیار عصبانی می شود و اصلا حاضر نیست تا این آیتم را حتی با قیمت کامل آن به شما بفروشد.

نکته۲: اگر به هر دلیلی ماموریت Bitter Harvest را قبل از ماموریت Fake Papers انجام داده اید، در این صورت اگر برادر merchant زنده باشد یا حتی کشته شده باشد با انتخاب گزینه سوم، گرالت Merchant را از سرنوشت برادر خوانده اش مطلع می کند.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

ماموریت فرعی Bitter Harvest:

چه این ماموریت را از طریق انجام ماموریت Fake Papers به دست آورده باشید و یا اینکه می خواهید ان را به صورت جداگانه و قبل از ماموریت Fake Papers انجام دهید تنها کافی است به Border Post که در همین حوالی قرار داد بروید و در میدان نبرد با Albin Hart  ملاقات و صحبت کنید. او از شما می خواهد تا به او همراهانش در مبارزه با غول ها کمک کند و به نوعی از آن ها محافظت کند. وقتی که این ماموریت و بهتر بگویم نبرد اغاز شود تعداد بی شماری از غول ها و rotfiend ها به شما هجوم می آورند. غلو ها را تک به تک از پای در آورید و لحظه ای به خود استراحت ندهید زیرا آن ها به کرات ریسپاون می شوند و تا بخود بیایید مشاهده می کنید که با گله ای از غول ها و rotfiend ها مواجه هستید. هنگامی که مبارزه به اتمام رسید می توایند پاداش خود را از Albin Hart دریافت کنید.او به شما ۲۰ سکه می دهد و البته ۵۰ امتیاز تجربه نیز به دست می آورید. پس از اینکه این ماموریت به اتمام رسید و در صورتی که Albin Hart زدر مبارزه زنده بماند به نزد shady merchant بازگردید و نتیجه مبارزه را به او اطلاع دهید و در این صورت می توانید آیتم transit Pass را با تخفیف و تنها با پرداخت ۵۰ سکه خریداری کنید. 

نکته: ممکن است Albin Hart در این نبرد کشته شود. کشته شدن Albin Hart  به خودی خود باعث نمی شود ماموریت با شکست مواحه شود اما اگر کشته شود عملا دریافت Transit Pass از shady merchant بسیار پیچیده و غیر ممکن می شود. بنابراین پیشنهاد ما این است که اگر به هر دلیلی قصد دراید تمام مامرویت های فرعی بازی را انجام دهید ابتدا ماموریت Fake Papers را انجام داده و transit Pass را خریداری کنید یا به دست آورید و سپس به سراغ ماموریت Bit Harvest بیایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا 

ادامه ماموریت داستان یافتن Tamara:

پس از اینکه به هر نحو وارد شهر شدید، به مکان مشخص شده در نقشه بروید؛ جایی که Tamara در آن جا حضور دارد. پس از اینکه با Tamara ملاقات کنید اگرچه او رد ابتدا برخورد مناسبی با گرالت ندارد اما وقتی گرالت به او اطمینان می دهد که فقط برای این آمده تا مطمئن شود او سالم است کمی ارام می شود و در مورد زندگی و رفتار پدرش با گرالت صحبت می کند. او به گرالت می گوید که هرگز قصد بازگشت به نزد پدرش را ندارد. او با کمک رهبر گروه Eternal Flame گروه دیگری تحت عنوان Witch Hunters تشکیل داده تا زا این طریق بتوانند به دنبال مادرش بگردند و او را پیدا کنند. در حین مکالمه گرالت با Tamara شخص دیگری با نام Graden مکالمه را قطع می کند و کمی پیش از این که Tamara به همراه Graden که یکی از اعضای Witch Hunter است، آن جا را ترک کنند و اگر شما پیش از این ماموریت با Baron ملاقات کرده باشید و او عروسک دخترش را به شما داده باشد، می توانید این عروسک را به Tamara بدهید و Tamara با دیدن این عروسک دوران کودکی وحشتانک خود را به یاد می آورد. پس از این میان پرده Tamara و Garden آن محل را ترک می کنند و این قسمت از ماموریت به پایان می رسد و در نهایت شما حداکثر ۱۵۰ امتیاز تجربه دریافت خواهید کرد. پس از اتمام این قسمت، بار دیگر به Crow’s Perch بازگردید تا با Baron ملاقات کنید و به او بگویید که Tamra جایش امن است ولی قصد ندارد که هرگز به پیش پدرش بازگردد. اما Baron در نهایت از گرالت می خواهد تا این بار به جستجوی همسر او ادامه دهد و هر طور شده Ana را پیدا کند و در این صورت است که او به گرالت در مورد Ciri اطلاعات بیشتری خواهد داد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

نکته: این آخرین فرصت است که می توانید با Baron بازی Gwent را انجام دهید و کارت Gwent او را برنده شوید. و اگر تا به حال اینکار را انجام نداده اید این آخرین فرصت شما خواهد بود.

نکته۲: ادامه این ماموریت داستانی یعنی پیدا کردن همسر Baron، تنها در صورتی ممکن است که شما ماموریت داستانی Ladies of The wood را انجام دهید که خود دارای شاخه ها و ماموریت های مختلفی است که بهتر است هفته های آینده به صورت مفصل آن را توضیح دهیم.

در این قسمت از راهنما مسیر داستان بازی را ادامه دادیم؛ اگرچه می توانستیم تنها به ماموریت اصلی بازی یعنی In Ciri’s Footsteps را دنبال کنیم اما در ابتدا هم گفتیم که قصد داریم تمام ماموریت های داستان جانبی و مرتبط با ماموریت های اصلی بازی را نیز به طور کامل توضیح دهیم. این موضوع در قسمت اینده هم ادامه پیدا می کند و ما ابتدا مسیر داستانی Baron را به طور کامل به اتمام می رسانیم و سپس به مسیر داستانی اصلی بازی باز می گردیم و آن را ادامه خواهیم داد. به علاوه هنوز کارمان با شهر ولن تمام نشده است و قصد داریم تا در قسمت اینده به طور مفصل تری به برخی ماموریت های فرعی موجود در شهر Velen بپردازیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع The Witcher 3: Wild Hunt | قسمت چهارم - گیمفا