آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا

آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد

حسن اکرامی
۱۵:۳۰ ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا

آخرین انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۴ در نسل هشتم یعنی بازی محبوب و موردانتظار Ghost of Tsushima پس از عرضه‌ی خود موفق شد تا برخی از رکورد‌های فروش را جابجا نماید و به آمار‌های فراتر از انتظار در این زمینه دست یابد. یکی از این رکوردها مربوط به سریع‌ترین فروش بازی انحصاری جدید کنسول پلی‌استیشن ۴ بود که در طی سه روز موفق به کسب آن شد. همچنین این اثر شاهکار و هنری استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) تاکنون در دو هفته‌ی متوالی در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار داشته و همین امر نشان از موفقیت و محبوبیت بالای آن دارد. حال به تازگی آمارهای باورنکردنی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شده است که نشان از عشق و محبویت زیاد هواداران و بازی‌بازان نسبت به این اثر در مدت کم دارد.

طبق آمار و ارقام منتشر شده، بازی‌بازان در دنیای منحصر به فرد Ghost of Tsushima تاکنون بیش از ۸٫۸ میلیون مرتبه روباه‌های درون نقشه را که در نقش راهنمای جین به شمار می‌آیند، نوازش کرده‌اند و این تنها آمار بزرگی نیست که بازی‌بازان به آن دست یافته‌اند. طبق پیامی که صفحه‌ی پلی‌استیشن در حساب کاربری رسمی خود در توییتر با هواداران به اشتراک گذاشت، با تنها گذشت ۱۰ روز از عرضه‌ی بازی Ghost of Tsushima، بازی‌بازان بیش از ۸۱۰ سال کامل را برروی اسب به ماجراجویی پرداخته و سپری نموده‌اند، در بیش از ۵۷٫۵ میلیون دوئل شرکت کرده و با قابلیت تحسین‌شده‌ی Photo Mode به رکورد ۱۵٫۵ میلیون تصویر ثبت شده دست یافتند.

اما این آمار همه‌ی موارد را در بر نمی‌گیرد؛ چرا که در همین خبر ذکر شده است که بازی‌بازان تاکنون ۱۵۶٫۴ میلیون مرتبه از Standoff‌های منحصر به فرد جین استفاده نموده‌اند و ۱۶٫۲ میلیون بار در حمام‌های آب داغ خود را شسته‌اند. آن‌ها تاکنون ۱۷٫۱ میلیون بامبو را از بین برده و تعداد ۱۴٫۲ نسخه‌ از Haikuها را نگاشته‌اند. هواداران ۳۷٫۵ میلیون بار در معابد به ادای احترام پرداخته و با افتخار بیش از ۱۳۹٫۴ میلیون سرباز مغول را از دم تیغ گذرانده‌اند. همه‌ی این آمار و ارقام شگفت‌انگیز در تنها ۱۰ روز پس از عرضه‌ی بازی Ghost of Tsushima رخ داده و در کنار میزان فروش عالی بازی می‌تواند به موفقیت کامل و محبوبیت کم‌سابقه‌ی آن اشاره داشته باشد.

بازی Ghost of Tsushima پس از انتشار تقریباً بلافاصله در کشور ژاپن تمامی نسخه‌های عرضه شده را به فروش رساند و تا مدتی در قفسه‌های فروشگاه‌های این کشور پیدا نمی‌شد. مشابه همین اتفاق در کشور هند نیز برای مدت کوتاه‌تری رخ داده بود. بسیاری علت این استقبال بی‌نظیر را گرافیک زیبا و چشم‌نواز بازی، روایت داستانی درگیرکننده و جذاب به همراه مکانیک‌های فوق‌العاده‌ی مبارزات واقعی سامورایی می‌دانند. بسیاری از بازی‌بازان و هواداران اظهار داشته‌اند که از تعامل جین با محیط اطراف به مانند پرندگان و حیوانات هیجان‌زده هستند و از دنبال کردن آن‌ها برای رسیدن به مقصدی پنهان در محیط‌های گوناگون لذت فراوانی می‌برند. برخی دیگر کشیده شدن دست جین برروی گیاهان بلند حین گذر ازعلفزار‌های گوناگون برروی اسب را انتقال‌دهنده‌ی حس پیوند عمیق بازی‌بازان به محیط می‌دانند و آن را بسیار ستوده‌اند. در هر صورت به نظر می‌رسد که بازی‌بازان از طرحی محیط زنده و پویا به همراه مناظر شگفت‌انگیز بازی Ghost of Tsushima بسیار رضایت دارند و استودیوی ساکر پانچ به خوبی نتیجه‌ی تلاش و دقت خود را در خلق یک دنیای رنگارنگ شرقی می‌بیند.

اگرچه تا پیش از این بسیاری از توسعه‌دهندگان و کارشناسان صنعت بازی‌های ویدئویی معتقد بودند که بازی‌های تک‌نفره‌ی آفلاین و بدون بخش چندنفره‌ی جذاب به زودی خواهند مرد و دوره‌ی محبوبیت آن‌ها به پایان می‌رسد اما شرکت سونی به همراه عناوین منحصر به فرد و شاهکار خود که آخرین آن‌ها در این نسل عنوان Ghost of Tsushima استودیوی ساکر پانچ بود، به همگان ثابت کرد که کارشناسان و صاحب‌نظران در این مورد مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اند. این استودیو به خوبی به همه نشان داد که هنوزم بازی‌بازان بسیار زیادی هستند که علاقه دارند در دنیای بزرگی که خود قهرمان آن به حساب می‌آیند به کاوش پرداخته، با محیط به تعامل بپردازند و برای از بین بردن دشمنان مختلف با راه‌های گوناگون خلاقیت خود را بروز دهند.

بازی Ghost of Tsushima هم‌اکنون به صورت انحصاری برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. شما در پایان می‌توانید به مشاهده‌ی نقد و بررسی عنوان Ghost of Tsushima از طریق این نشانی بپردازید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا
آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ozhan گفت:

    هنوز موفق به تجربش نشدم ولی خیلی خبرای خوبی ازش شنیدم
    امیدوارم همینطور با قدرت ادامه بده ساکرپانچ
    در اخر بگم: درود به هرچی بازی سینگل پلیر که به فکر هنرن فقط..نه به فکر ماکرو ترنز اکشن

    • 🙂 درووود برای اولین بار یه چیز درست حسابی شنیدم از ملت(البته ویچر جزو این بازیا حساب نمیشه مدیونی اگر فکر کنی حساب میشه اعصاب منو خورد نکنین :laugh: )

    • سلام،اوژان ،بابت ریپلی شرمنده،چون چیزی که مینویسم،ربطی به پست و نظر شما نداره،در واقع چندین روز منتظر بودم تا پست مربوط به لست ۲ بیاد،ولی نشد،دوستان میدونم ربطی پست نداره،به بزرگی خودتون ببخشید،چون دوست دارم دیدگاهی که نسبت به پایان بازی دارم رو با شما دوستان به اشتراک بزارم :heart: :rose:
      اسپویل پایان داستان لست اف اس ۲
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      دوستان من میخوام یه تحلیل از پایان بازی لست اف اس ۲،بعد از ۴ بار تموم کردن بازی بنویسم،امیدوارم بنده حقیر رو قابل بدونید،
      توی سایت خیلی از دوستان رو دیدم که مثلا میگن داستان تلو ۲ کارهایی که جول انجام داده بود رو به طور کلی رد میکنه،جول با عواقب کارش روبرو میشه،مجازات میشه!!!!در صورتی که هدف کلی داستان چیزی دیگست،اون موقع که تلو ۱ منتشر شده بود،بحث بر سر این که آیا جول در آخر داستان کار درست رو انجام داده؟خب داستان تلو ۲ هم میاد جواب این سوال رو به تلخ ترین شکل اما به روایتی زیبا میده،در واقع داستان داره میگه جول لایق بخشیده شدن بود،فقط کسی اون راهی رو که جول رفته بود درک نکرد،و میاد شخصیت داستان(Abby) رو در موقعیت مشابه با جول قرار میده،و همراه با اون از نفرت و کینه و انتقام انتقاد میکنه،باور کنید ابی اون شخصیت نفرت انگیزی که فکر میکنید نیست،فقط راهی رو که جول رفته بود رو درک نکرد،وگرنه شک نکنید اگه اون ابی که آخر داستان دیدیم،با اون طرز فکر با جول ملاقات میکرد،اون رو میبخشید،چون راهی رو که جول رفته بود رو درک کرد،کافیه فقط به چهره ابی اونجا که lev رو در آغوش گرفته،و به الی اشاره میکنه که قایق ها اونجان،دقت کنید،

      خب در اول داستان دیدیم که جول به دست ابی کشته میشه،ابی به خیال خودش،انتقام خودش رو گرفته،فکر میکنه که به آرامش میرسه،و از شر کابوس ها رها میشه،اینجاست که ابی راه اشتباه رو رفته،چون نفرت جلوی چشماش رو گرفته،نه تنها با کشتن جول آرام نمیشه،بلکه کابوس ها بدتر هم میشن،سرنوشت ابی رو با شخصی به نام Lev آشنا میکنه،تا جایی که رابطه عاطفی و احساسی از نوع برادر و خواهر بین اونا شکل میگیره،و در طی داستان اون بلاهای که بر سر abby میاد میفهمه که به غیر از Lev کسی رو نداره چون در وهله اول Lev جونش رو نجات داد،به هر قیمتی هم که شده نمیخواد اون از دست بده،و با WLF،هم تیم های خودش مبارزه میکنه،اونا رو میکشه،مقابل issac می ایسته،فقط به خاطر اینکه Lev رو از دست نده،دقیقا کإرهابی که جول برای الی کرد
      در آخر داستان هم دیدیم که Abby هیچوقت نمیخواسته الی رو بکشه،و باهاش مبارزه کنه،ولی وقتی پای Lev وسط میاد،مجبوره مبارزه کنه،دقیقا کاری که جول با پدرش انجام داد،چاقو رو به سمتش گرفته بود،فکر کردید جول خیلی دوست داشت پدر Abby رو بکشه؟!نه اینطور نیست،اینکار رو کرد چون مجبور بود،آخر داستان هست که Abby،جول رو درک میکنه،
      در مورد اینکه چرا الی Abby رو بخشید،باید بگم به این خاطر هست،که اول داستان الی از Abby نفرت پیدا میکنه،و این نفرت همراه با عذاب وجدان ناشی از نبخشیدن جول هست،آخر داستان که الی داره Abby رو خفه میکنه،ناگهان تصویر جول رو میبینه،و شباهتی بین ابی و lev،با خودش و جول میبینه،که اگه Abby رو خفه کنه،به همون فردی تبدیل میشه،که اول داستان جول رو ازش گرفته بود و هیچ فرقی با اون نداره،پس اگه اینکار رو انجام بده،خودش هم به همون ابی اول داستان تبدیل میشه،و خودش هم لایق خفه شدن هست،داستان به الی و Abby ثابت میکنه که جول لائق بخشیده شدن بود،فقط کسی درکش نکرد،
      داستان کاری که جول کرد رو فقط توجیه میکنه،نه کاملا قبول داره و نه به طور کامل ردش میکنه،

      • قابل میدونیمت عباس جان نوکرتم هستیم من و ممد 🙂

        مگه نه مملی

      • PS5 need UNC5 گفت:

        داستان که واقعا شاهکار بود در کنار گرافیک و گیم پلی و موزیک دلنواز همه و همه تکمیل کننده یک شاهکار به تمام معنا و یک اثری تاریخی که شاید دیگر هرگز نبینیم به تمام عمرمون و دعا کنیم سونی پایدار و ناتی داگ پرقدرت ادامه بدن شاید لست سه اگر ساخته بشه و این شاهکار ادامه پیداکنه

      • اصلا در جواب بعضی باید گفت جول یزید و بد دنیای تلو بوده قبول
        جسی چی؟
        انتقام خون اونو چرا نگرفت
        یه توجیه میشه برای من بیاری لطفا
        اون بدبخت از همه چی بی خبر به خاطر الی مرد
        حرف خیلی خیلی زیاده نمیخوام فقط بحث درست کنم
        یکم به چیزی که گفتم فکر کن فقط

      • عباس داداش ممنون بابت نقد به شدت موشکافانت…
        موضوعی که باعث میشه طرفدارا به دو دسته تقسیم میشن در مورد داستان بازی به نظر من فقطو فقط یک مسئله هستش….اونم اینه که شما با قلبت سراغ تجزیه و تحلیل بازی بری یا با مغزت…..
        همین موضوع میتونه جواب خیلی از سوالای ما رو بده و به نظرم نیل دراکمن هدفش همینه…
        من و خیلیای دیگه عاشق جوئل بودیم و هستیم و خواهیم بود…تصمیمی که جوئل در مورد انتخاب بین الی و نجات دنیا میگیره…قلبی بخوای به موضوع نگاه کنی قطعا الیو انتخاب میکنی و اگه بخوای منطقی نگاه کنی دنبال واکسن میری…دقیقا میشه گفت جوئل مظهر انتخاب قلبی و احساسی هستش و مارلین(نامادری) مظهر عقلو منطق…کاری ندارم کدوم درسته و کدوم غلطه..
        نیل دراکمن به نظر من میخواست فقط بهتون نشون بده که هیچ وقت یک طرفه به قاضی نرید و صدای مخالف کامل و درست بشنوید…شما ابتدای بازی از ابی متنفر میشید و از اواسط بازی کم کم حقو بهش میدید…به انتخابش…حتی تا جایی پیش میره که حقو از الی میخواید بگیرید و به ابی بدید اما توی لحظات آخر دیگه خودتونم نمیدونید که کار درست چیه…
        اسپویل
        مبارزه آخر بازی..شما هم مثل من…استرس زیاد و گیج شده بودید؟؟؟
        هر لحظه یه حس به سراغم میومد…چهره‌ی خونی جوئل..خشم…تنفر…و بعدش آرامش جوئل با گیتارش و لبخند روی لبش…و دوباره کمی التیام…آرامش موقت…و دوباره…و دوباره..
        به نظر من…لحظه‌ی آخر که جوئلو آرامششو الی میبینه…مطمئن میشه که جاش خوبه…آرامش داره…بر عکس خیلیا که میگن جوئل به سزای اعمال رسید و سرنوشت نشون داد که اگه یه جا بزنی یه جا دیگه میخوری…من کار جوئلو تحسین میکنم…شاید خودخواهی باشه..اما عشق این حرفا حالیش نیست…جوئل به دنیا پشت کرد بخاطر الی…بخاطر امید زندگیش…
        جوئل : ((اگه خدا شرایطی به وجود بیاره که توی اون موقعیت قرار بگیرم….دوباره هم همین کارو میکنم))
        زیباترین و تلخ‌ترین گیم زندگیم..

      • سلام علی،مرسی،دقیقا همینطوره :heart: :rose:

        • اسپویل
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          در مورد ابی،درسته که جول اول داستان نجاتش داده بود،ولی وقتی نفرت جلوی چشمان انسان رو بگیره،دیگه هیچ چیزی رو لحاظ نمیکنه

          • Amir گفت:

            من با ابی حال نکردم اما اینکه ازش خوشم نمیاد دلیل بر این نیست که بهش حق ندم
            درسته جوئل برای ما خیلی دوست داشتنی و عزیزه اما واقعا کاری که با اون دکتره و فایرفلایز کرد بی رحمی بود و میشه به ابی حق داد که بیاد انتقام پدرش که بیگناه کشته شد رو بگیره
            من نمیگم جوئل بی رحمه. جوئل برای الی مهربون ترین آدم توی جهانه اما این یه طرف داستانه
            ناتی داگ به زیباترین شکل ممکن میاد به بازیباز یه دید جدید میده تا داستانو از یه دید دیگه ببینه
            اون موقع هست که میفهمی اتفاقاتی که توی لست یک افتاد همش عاشقانه و دوست داشتنی نبوده
            همین باعث میشه یه سریا خوششون نیاد ولی این واقعیته و باید قبولش کرد اگرچه خیلی تلخه
            برای همین جرئت و این ریسک بزرگ و روایت فوق العاده این بازی بهترین تجربم کنار گاد توی نسل هشتم بود

        • My Crush Abby گفت:

          به شخصه موافقم تو دنیایی مثل لست ۲ زندگی کنم تا تو ایران :heh: حداقل آزادیت رو داری هرجور بخوای میگردی و میپوشی و میخوری و کسی نیست ایراد بگیره با خانواده و دوستات آزادی و یجای امن و خوب مثل جکسون زندگی میکنی و دوست پسر/دوست دخترت هم کنار هم هستید تازه داخل بازی کلی کنسول PS3 بودش PS4 هم که بود کلی بازیارو جمع کرده بودی و گیم میزدی استرس گرونی و اقتصاد و دلار و شرایط سیاسی هم نداشتیم حداقل استرس بقا خیلی بهتراز شرایط زندگی تو ایرانه که میدونیم هی بدتر هم میشه همین زندگی ما دست کمی از بقا نداره همه سگ دو میزنیم واسه یه لقمه نون و زندگی اینجوری بدرد نمیخوره چقدر شرایط ایران داغونه که زندگی آخرزمانی زامبی از حال حاضر ایران بهتره رفقا دارم جور میکنم تا چند وقت دیگه از اینجا برم و کنسول و اینارو میفروشم میرم پیش داداشم دو ساله مدارک رو جور کردم خوبیش اینه داداش بزرگم اونجاس و موقعیتم هم عالیه امیدوارم همگی به آرزوهاشون برسن و آینده بهتری داشته باشید فقط حسرت خوردم منکه موقعیت و پولش رو داشتم چرا زودتر مثل داداشم اقدام نکردم ولی هیچوقت دیر نیست برای موفقیت و اصل موفق شدنه هرچه زودتر بهتر..

          • برو خوش باشی انشالله امیدوارم همه بتونیم بریم یه راهی پیدا بشه اینجا دیگه به قول خودت سگدو زدنه خدایش

          • Ozhan گفت:

            ات بریک دی یا روز شیوع تو دنیای لست اف اس دقیقا ۲۰۱۳ شروع میشه یعنی یه سال قبل از اینکه ps4 بیاد و در نتیجه دور این ارزوتو خط بکش که تو اون اخرالزمان ps4 داشته باشی 😀

            • My Crush Abby گفت:

              Greatness awaits عشقی ممنون عکس پروفایلت هم عشقه رچت اند کلنک
              اوژان بازم بهش میارزه بجاش با ps3 حال میکنیم دیگه 😀 تازه مطمئن باش بلاخره تو همون سال ۲۰۱۳ کنسول ps4 تولید شده بوده که ازش هم رونمایی کردن ولی بدون بازی میموندیم بجاش ps3 بودش :laugh: دنیای آخرزمانی اونا چقدر زیباس همون اوایل بازی تو برف دیدی؟یا تو جنگل ها خود جکسون چقدر باحال بود :blush: ولی از اون کلبه خونه بزرگی که ابی و دوستاش اونجا کمپ کرد بودن خیلی ترسناک بود و خوف بودش 😀 من و ابی تنها تو زیرزمین وات دا فاک :zzzWTF!! 😀

      • اسمت لاجیکاله ولی صحبتت زیر ده سالست ازت میگذریم :evilgrin:

      • اسپویل لست
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        اقا حداقل جول رو انقد سریع و بی رحمانه کشتن میتونستن ی چنتا فلش بک بیشتر از الی و جول جا بدن تو بازی شخصیتایی ک دوسشون دارم الی و جولن نه ابی و دار دستش تو بازی ده ساعت با ابی بازی میکنیم ک اونم درک کنیم ولی با چن تا کات سینم میشد اینو نشون داد فقط اون صحنه رابطه اوئن و ابی تو کشتی چی بود ینی واقا از کجاشون در اوردن اون صحنه رو ینی انگار چیز دیگه ای نداشتن فقط خاستن سکاسنو پر کنن اقا من اینم بگم برا حرف اخر لست او اس دو رو واقا دوس داشتم و داستانش هم کامل فهمیدم چنتا ویدیو انالیزم دیدم ک بهتر داستان رو درک کنم ولی با همه اینا بازم وقتی به داستان میخام فکر کنم مثل الی فقط چهره جول میادجلو چشام ک از شدت داغونی وقتی الی رو میبینه حتا چشاشم نمیتونه تکون بده کلا هر کاری میکنم بعضی چیزا در مرد داستانش تو کتم نمیره شاید با گذشت زمان درست بشه و نظرم در مورد داستانش فرق کنه نمیدونم

        • داداش کاملا و کاملا میتونم درکت کنم و نظرت قابل احترامه…مرسی که توضیح دادی و ادا در نیووردی…فکر نکنم پی‌اس فنی وجود داشته باشه که توو کل دوران گیمریش بیشتر از اون نیم ساعت نحسو شوم عذاب کشیده باشه…

      • Ozhan گفت:

        ایول حال کردم با دیدت به بازی و پایانش
        منم دفه اولی که بازی کردم شاکی شدم و دفه بعدش تازه دوهزاریم جا افتاد اینقد که این داستان عمیق و چندلایست جوری که هرکسی میتونه تحلیل و برداشت خودشو از بازی انجام بده
        من از بعده لست۲ دیگه داستان بقیه بازیا واسم خیلی بی معنی و ابکی به چشمم میان بجز بازیای خوبی رد دد یا ویچر یا واکینگ دد
        مرسی که تلاش میکنی بچه هارو راهنمایی کنی بخاطر پایان یا اتفاقات بازی که گمراه نشن

      • Ozhan گفت:

        اسپویل.
        .
        .
        .
        نیل دراکمن بخاطر اینکه تو حس انتقام واقعی رو حس کنی محبوب تریییین کاراکتر خلق شده توسط خودش رو واست به قتل میرسونه…اونوقت بجای اینکه جربزه و این ریسک پذیریش رو تحسین کنی به کارش میگی احمقانه؟واقعا که!!!
        کاری نداشت واسش یه داستان بر پایه عشق و هندیطور بسازه و کلی هم به به و چه چه پشتش باشه ولی خواست واس اولین باز کاری کنه که هیچ کمپانی بجزسونی دست به انجامش نمیزنه
        حتی اگ این بازی شکس هم میخورد من بازم ریسک پذیریشون رو لایق تحسین میدونستم

        • Ozhan گفت:

          خب بازی هم همینو میخواست بگه که هرکس واس خودش خانواده داره و نمیشه رو هرکی که جلوته جاقو بکشی و بکشیش
          حتی انمی های بازی بک گراند و دوست و رفیق دارن و احساس دارن نسبت به همدیگه
          الکی که اینقد زحمت به خودشون ندادن که یه انمی کا یه لحظه میکشی و میری اینقد روش کار کنن
          بازی خواست این پیامو برسونه که به زیباترین شکل ممکن رسوند

          • داداش من دیگه نمیدونم چی بگم اینکه تونستی داستان بازی رو قبول کنی خیلی قابل احترامع ولی تو رو خدا اینم قبول کن جز کاربرای گیمفا خیلیای دیگم بازی رو تجربه کردن خیلیا از داستان خوششون اومد خیلیام حالا با داستان بازی احساسی برخورد کردن یا داستانو نگرفتن یا مث من داستان بازی تو کتشون نرف یا هر دلیل دیگه ای و از داستان خوششون نیومد

        • WamirhosseinM گفت:

          اسپویل
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          کشتن یکی از کاراکتر های بسیار محبوب قبلا به نحو احسنت توسط مارول و اکتیویژن اونم دوبار سر سوپ و گاست ثابت شده از نظر من مرگ جول خیلی سطحی و کار نشده بود و بخشیدن ابی توسط الی از اونم بدتر بود اخه فقط با یه تصویر؟ من همش منتظر بودم بین اون دعوا ابی ماجرای قتل پدرشو تعریف کنه که دراکمن حتی زحمت همونم به خودش نداد و من اصلا داستان لست دو رو دوست نداشتم و ارزش هایپ و صبری که براش کردم رو نداشت

      • چون شما از داستان خوشت نیومده،پس از دیدگاه شما نظرات دیگران هم مسخره هستن؟!!! 😐 😐
        یعنی منطق شما اینه؟!!!

        • Drama گفت:

          #حزب باد جناب دیترویت
          ابی توی زیرزمین منتظرته پیمان :laugh:

          • آره،این کاربر با نام دیترویت جدیدا همش میبینم،هرجا صحبت از لست ۲ هست،یه جوری دوست داره به همه ثابت کنه،که از داستان خوشش نیومده،حالا جالبش اینجاست چون خودش خوشش نیومده همش سعی داره داستان رو واقعا بد جلوه بده و به دیگران هم تلقین کنه،
            تا جایی که به نظرات و دیدگاه دیگران هم توهین میکنه،خودتون هم دیدید،به دیدگاه من در مورد داستان گفت مسخره!!!!

      • GrandWarden گفت:

        @Abbas
        درود بر عباس عزیز.به شدت از خواندن کامنت زیبات لذت بردم و تقریبا برای تمامی حواشی موجود جواب در کامنت شما یافت میشد.خوشحالم که این گوهر هنری توسط خیلی ها مثل شما کاملا درک شده.در جواب بعضی از دوستان هم بگم داستان این بازی فقط ما طرفداران که بازی میکنیم رو به جایی رسونده که هر کسی میاد و تحلیل خودش رو در اختیار دیگران قرار میده.شما فکر کن اون نویسندگانی که دو روز دیگه میخوان از این بازی الهام بگیرن چه منبعی جلوی خودشون دارن.
        راستیتش دوستان گفتنی ها رو گفتن منتها من هم به یک نتیجه ای رسیدم در این داستان زیبا که خواندش خالی از لطف نیست.
        اسپویل
        .
        .
        .
        .
        دوستان حتما خیلیاتون دیدین که بعضیا میگن ناتی داگ جول رو توی این بازی ضعیف به تصویر کشیده و بهش بی احترامی شده.خواستم بهتون بگم که درسته کشته شدن جول هنوز که هنوز آتیش میندازه توی وجودم ولی یک پیام به شدت زیبا درش بود:
        این که جول به خاطر عشقی که به الی داشت،اومد و نه تنها از ساخت واکسنی که احتمال داشت بشر رو از شر این ویروس نجات میداد جلوگیری کرد،در کنار اون قتلها و اعمالی مرتکب شد که خودش هم میتونست شاید روزی آثارش گریبان گیرش بشن.حتی در این راه شاهد این بودیم که خود الی هم نتونست با این کارش کنار بیاد و برای مدتی بینشون شکرآب بود و تا اومد همه چی درست شه دیگه روزگار بهشون فرصت نداد.
        .
        .
        .
        پایان اسپویل
        حقیقتا داستان این بازی زیباترین داستانی هست که توی عمرم دیدم و باید به نیل دراکمن تبریک گفت که این داستان پیچیده و زیبا رو به این صورت به نگارش در اورده.

    • Amir_69 گفت:

      زیبا. باشکوه. با عظمت. شاهکار
      GHOST OF TSUSHIMA

  • ایول واقعا! گیم پلیاشو دیدم و واقعا خارق العادست برای کسی که میخواد سامورایی بودنو تجربه کنه :blush:

  • Mr Hill93 گفت:

    همین ی ساعت پیش بازی و تموم کردم تک تک نقاط مپ شو گشتم جویدم کل مپ و فوق العاده بود پلاتش هم چسبید واقعا تجربه شگفت انگیزی بود اخرین انحصاری سونی برای ps4 واقعا بی نظیر بود داستانی جذاب ساید کوعست های درست و حسابی داستان دار و خیلی از ساید کوعست ها واقعا ناراحت کننده بودن و در اخر قدرت هایی که جین داشت معرکه بود مرسی سونی که هستی 😎 😎

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    به خاطر همینه که میگم سونی رو با مایکروسافت نمیشه قیاس کرد، خیلی کار حرفه ایی کرد سونی نسل رو با یه انحصاری ناب تموم کرده تقریبا و نسل جدیدم احتمالا با هایپ سنگینی شروع میکنه ،،، این واقعا جای تحسین داره که انقدر این صنعت از سوی ژاپنی ها زیرکانه پیش میره ، حال مایکروسافت با سیاست های اشتباهش نسل رو خراب کرد و تازه داره دوباره وارد میدون میشه فکر کنم تازه ۲ زاریشون جا خورد و درسی گرفتن از ژاپنی ها ، الان مایکروسافت اول باید بتونه نسل ۸ رو از ذهن گیمرا پاک کنه و نسل ۹ رو کم کم طوفانی بره جلو تا بتونه کم کم بیاد بالا ، تمام امکانات اینکارو داره و به نظرم میتونه خصوصا با سیاست های اخیرش ،،، هر چی جلوتر بریم هیجان انگیز میشه داستان برا مایکرو
    .
    .
    اینم بگم کامنت بالا صرفا نظر شخصی هست و فقط برداشت من از وضعیت موجود چه ایکس باکس که الان دارم چه عمری پلی استیشن و چه pc همواره از گیم لذت بردم الانم مثل چی منتظر سایبر هستم و لست اف اس ۲ و گوست اف سوشیما رفته صدر لیست بازی هایی که در آینده خلاصه خواهم کرد.
    .
    .
    #ترول نکنیم

  • Agha Pouria گفت:

    شکی در شاهکار بودنش نبود :yes:

  • Truegamer گفت:

    Its not just a game
    Its pure art.
    این تنها یک بازی نیست
    هنر خالص است.

  • WamirhosseinM گفت:

    گفتم که این بازی زیر سایه ی لست۲ میمونه ولی دیدیم که از انتظارات همه فراتر رفت حتی از نظر من این بازی از لست ۲ بهتره ..

    • Rog strix گفت:

      به نظرم بازی های سبک بقا باید جهان باز باشه،تا بتونی برای بقا تو اون جهان تلاش کنی نه یه مسیر خطی.لست ۲ هم شکی نیست که شاهکاره ولی بخاطر محدودیت سخت افزاری ps4 یا هرچی که هست جهان باز نشد.ولی با این وجود بهترین بازی نسل از نظر خودم هست.به امید جهان باز بودن نسخه ۳.
      دیزگان رو زمانی که ps4 داشتم تجربه کردم و قشنگ این حس ترس و بقا تو جهانی که توش بازی میکنی رو منتقل میکرد.امیدوارم تو قسمت دومش ساختمون و شهرهای نابود شده ببشتری داشته باشه و مثل رد دد کار هایی مثل غذا خوردن اونم به سختی (با بدبختی غذا پیدا کنی)و موتورشم تمیز کنه :laugh: مثل اسب.واقعا پتانسیل آخرالزمانی خوبی داره و همینطور شخصیت دوست داشتنی.

    • جفت شاهکارن
      این و اون نداره ! جفتش در دسترس ps4 دار ها هست

  • Sajad Fiction گفت:

    وای عالیه
    من دلم نمیاد تمومش کنم
    تا حالا یه ۵۰ ساعت یا بیشتر رفتم خیلی باحاله
    متاش چرا زیر ۹۰ شد نمیدونم چرا واقعا
    این بازی در کیفیت طراحی داستان مراحل فرعی تنه به تنه ی ویچر ۳ میزنه(باور کنید دروغ نمیگم)
    بزرگترین میراث و دستاورد و تاثیر ویچر ۳ در ویدید گیم در این بازی قابل مشاهده است
    داستان فوق العاده، روایت بینظیر، گیم پلی عالی و چالشی، محیط زیبا، موسیقی مسحور کننده، شخصیت های بسیار پرداخته شده، تنوع بسیار عالی ماموریت ها، فوتو مود انقلابی، تنوع اسلحه و گجت های مبارزه، محیط پویا و غنی و….
    فقط دوتا مشکل برخی باگ های فنی کوچیک و هوش مصنوعی متوسط در مخفی کاری ان هم در درجه آسون و فقط در ساعات اولیه بازی نکات منفیشه
    من بیستر از لست ۲ و هر بازی امسال با گوست آو سوشیما حال کردم.حتما تجربش کنین شاهکاره

  • GrandWarden گفت:

    این آمار های این شکلی واقعا جالب اند.برای دیزگان هم این مورد صادق بود.زنده باد سونی کبیر.

  • ساکرپانچ یکی از با استعدادترین استدیوهای سونی هستش که بدون ادعا و تمرکز کامل روی اثرشون موفق به تولد یکی دیگه از آیپی‌های به شدت موفق سونی شدن که مهر تاییدی به ملحق شدن جین‌ساکای در کنار کریتوس نیتن جوئل الی الوی دیکن و…
    قرار بود هفته‌ی پیش این عنوان به دستم برسه که متاسفانه وضعیت وخیم اقتصادی اجازه نداد…
    چقدر این آزادی عملو تووی استدیوهای سونی دوست دارم…
    اینکه سونی به فرست‌پارتیهاش اعتماد کامل داره…
    مدیا مولکول میره دنبال خلاقانه‌ترین عنوان نسل
    بند استدیو بعد از دو نسل میاد یه اوپن ورلد زامبی محور میسازه و با فروشش…ساخت شماره دوم تضمین میکنه
    گوریلیا که اول‌شخص ساز هستش میاد یه نقش‌آفرینی یونیک خلق میکنه و جزو نامزدای گوتی میشه
    کوجیما پروداکشن به کمک بودجه و موتور سونی دست به خلق خاص‌ترین عنوان نسل میزنه و بیگ‌وینر ۲۰۱۹ میشه
    خالق ریستنس میره سراغ کمیک اسپایدی و چارتو منفجر میکنه و جزو کاندیدای گوتی میشه(رخصت به حاج کریتوس) و سونیو مجاب به خریدشون میکنه(مگه خرید بهتر از این داریم)
    کوری‌بارلوگ میاد و گاد اف وارو میکوبه و همه چیزو(تاکید میکنم که همه چیزو) میکوبه و از نو میسازه و جوری تووی این کار موفق میشه که رد دد۲ ناکام میزاره برای کسب گوتی و انتقام ۲۰۱۰ از برادران هاوسر میگیره
    ژاپن استدیو حکم آچار فرانسه و رابط برنامه‌های سونیو پیدا میکنه…مثال بارزش همکاریش با فرام‌سافتور برای تولید خفن‌ترین سکندپارتی نسل(بلادبورن)
    بولو پوینت ریمیک میزنه…اونم ریمیکایی بهتر از آثار اصلی(شدو اف کلوسس و کالکشن آنچارتد و…)
    ساکرپانچ ۶ سال زمان میزاره برای خلق یه سبکی که نبودش به شدت توی بازار حس میشد….سامورایی واقع‌گرایانه…موفقیتی که تصادفی به دست نیومد و به جرات میشه گفت با زیباترین اثر هنری نسل طرف هستیم…فروش وحشتناکشم تضمینیه برای ساکرپانچ
    ناتی‌داگ و ناتی‌داگ…توی نسل هشت میاد ریمستر لست یکو میده و بعد از اون آنچارتد۴ میده که برای همه گوتی بودنش مشخص بود و بهترین آنچارتد(شخصی) برای من بود و بعد از اون لگسی و بعد از همه‌ی این آثار لست اف آس۲ میده که ساختارشکن‌تر و دارک‌تر از اون توی مدیای سرگرمی ندیدیم و گرافیکی بالاتر از اون تا این لحظه ندیدیم..لست پارت۲ رکوردای عجیبیو شکوند و توی فروشم حرفی برای گفتن باقی نزاشت..
    سونی…بابت همه‌چیز ممنون..
    اگه اشتباهی توو کامنتم بود معذرت میخوام…

  • اسپویل اگه بازی رو تموم نکردین نخونین
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    اقا چقد بازی خفنی بود چقد پایانش قشنگ بود اون دوئل فوق حماسی با شیمورا تو غروب افتاب با اون موسیقی بعدشم اون تصمیمی ک باید بگیری و پایان بازیو تعیین کنی واقا دمت گرم ساکر پانچ ترکوندی ساکر پانچ با گوست او سوشیما واقا خدشو بین استدیوهای سونی کشونده بالا شاید در حد سانتا مونیکا و ناتی داگ نباشع هنوز ولی در حد اینسومنیاک و گوریلا گیمز حتما هست امید وارم نسل بعدم همینطور بازیای خفن بده و بهتر و بهتر بشه

  • خیلی کارایی که میشه تو دنیاش کرد باحاله
    ولی هر کاری میکنم با جین ساکای ارتباط برقرار نمیکنم

  • چقدر جالب هر وقت یک پست از یک بازی باحال میزارن همه در حال تجربش هستن منم این بار در حال تجربه سکیرو هستم برای بار دوم 😀 و جالبه خیلی از بازی رو نمیدونستم و فقط داستان رو رفتم درست مثل دارک سولز بار اول

  • چه آمار و ارقام جالبی! :دی
    واقعا بازی بی نظیری هستش روح سوشیما
    امیدوارم همه بتونن تجربه‌ش کنن

  • بلاخره فهمیدم تو بازی میشه بامبو هارو قطع کرد 🙂
    شاهکار ترین اثر تمام مدیوم ها :-))

  • darkwarrior گفت:

    این بازی هم به مانند هورایزن شد شاهکار
    انتظار همچین موفقیتی رو داشتم ازش
    ساکرپانچ فقط بلده شاهکار بسازه

  • واقعا بازی خفنیه به هر لحاظ فقط صد حیف که یسری جاها کمکاری داشتن اگه اوکی میشد باید گیم سال میشد قظعا
    برا من بهترین بازی امسال در کنار دووم بوده(گیم دیگه ای بود اصن؟؟) و حسابی دارم لذت میبرم
    واقعا عاشق مراحل فرعیش شدم و هرچی میرم خسته نمیشم
    دم سونی گرم دوباره با این بازی منو فن خودش کرد دستمریزاد

  • پوشش گیاهیشو تو هیچ بازی تا الان ندیدم خیلی باحاله من چند ساعته شروع کردم اصلا خسته نشدم حتما تجربش کنید دوستان واقعا میبرتت به همون فضاهای سامورایی کمبوهاشم تا اینجا عالیه. واقعا دمشون گرم

آمار و ارقام جالبی از فعالیت بازی‌بازان در دنیای Ghost of Tsushima منتشر شد - گیمفا