روز داوری | نقد و بررسی عنوان Gears Of War : Judgment
یکی از بزرگترین فرنچایز های مایکروسافت قطعا سری Gears of War بوده است سری ایی که در طول این سال ها که سه گانه اش تکمیل شد همواره به عنوان یکی از بهترین شوتر های سوم شخص نسل به حساب می آمده و علاوه بر فروش خوب توانسته است نظرات بسیار مثبت منتقدین را به خود جلب کند به طوری که میانگین نمرات هر سه شماره ی آن در سایت متاکریتیک بالاتر از ۹۰ است.
اما پس معرفی غیرمنتظره چرخ های جنگ:داوری که در واقع یک prequel (پیش درآمد) برای سری Gears of War به حساب می آید برخی بر این عقیده بودند این سری دیگر چیزی برای عرضه ندارد و به ورطه ی تکرار خواهد افتاد و برخی دیگر از اینکه Epic مانند شماره های قبلی سازنده ی اصلی نیست گلایه داشته اند . در نقد باهم بررسی خواهیم کرد که آیا ادعای این عده درست است یا People Can Fly توانسته است تجربه ای لذت بخش مانند شماره های قبلی سری ارائه دهد
سازنده : People Can Fly با نظارت Epic Games
ناشر : Microsoft game Studios
سبک : Action
پلتفرم : Xbox360
درجه سنی : M
not following order! Gears
بازی همان ابتدا با ضرباهنگی سریع مخاطب را به داخل داستان پرتاب میکند بدون هیچ مقدمه چینی ستوان دیمون بیرد(Damon Baird) و اعضای Kilo squad زنجیر شده به مقر نیرو های COG میروند تا بابت سرپیچی از دستورات و عملیات های خودسرانه پاسخگوی “کلنل” باشند. از این پس داستان به صورت فلش بک های متعدد و از زبان چهار عضو Kilo squad یعنی Damon Baird، Augustus Cole،Hendrik Sofia و Paduk Garronروایت مشود. هرکس که اتفاقات رخ داده برای گروه است قابل بازی میشود و بدین ترتیب در بخش تک نفره به تناوب باید با هر چهار شخصیت گروه بازی کنید.
در قیاس با سه گانه ی قبلی تعداد صحنه های احساسی و دراماتیک بازی کم شده است و شخصیت ها سمپاتی کمتری با یکدیگر دارند و در عوض قصه ی چرخ های جنگ:داوری داستان محور تر است و تمامی شخصیت در خدمت پیشبرد داستان هستند. نویسندگان بازی آقایان Rob Auten و Tom Bissell بار طنز و شوخی های بیشتری را دیالوگ های بازی وارد کرده اند و انصافا تکه پرانی های Damon Baird خیلی خوب از آب درآمده و بگو مگو های اعضای گروه با یکدیگر و کلنل هم دیالوگ نویسی خوبی دارند. نکته ی قابل مقایسه دیگر بازی با سه گانه ی اصلی حضور یک آنتاگونیست ایی است که نسبت به سه گانه ی اصلی شسته رفته تر و پرداخت شده تر است . ژنرال کارن جذاب ترین آنتاگونیست سری GeoW است. پس از تجربه ی موفق شخصیت Vaas در فارکرای ۳ بدون شک بیش از پیش بر همه ثابت شده است که حضور یک آنتاگونیست قوی به اندازه یک پروتاگونیست خوب اهمیت دارد.همچنین خرده پیرنگ های بازی مثل گذشته صوفیا و پادوک باعث شاخ و برگ گرفتن داستان شده اند هرچند در شخصیت پردازی به علت سیاست داستان محوری نویسندگان سعی شده تا حد زیادی از بولد شدن آن ها جلوگیری شود. و حتی “اگوستوس کول” هم که در شماره ی قبلی یکی از قطب های دراماتیک داستان محسوب میشد در روند درام داستان خنثی تر شده است.
خون به پا میشود
در بخش گیم پلی به طور حتم PCF توانسته سری GeoW را یک قدم به جلو ببرد. کافی است زمانی را در هر مرحله پشت کاور بوده اید را با شماره ی های قبلی مقایسه کنید تا متوجه بشوید PCF چگونه ضمن پایبندی کامل به ریشه های بازی توانسته اکشنی سریع تر و پربرخورد تر از گذشته به نمایش بگذارد اما سوپرایز اصلی این شرکت در خصوص گیم پلی بازی در جای دیگری است، بخش Declassify. این بخش شامل مجموعه چالش های متنوعی هستند که شما میتوانید در آغاز هر مرحله آن ها را فعال کنید. در هر مرحله بسته به عملکرد شما و درجه ی سختی ایی که انتخاب کرده اید از تا سه ستاره به شما داده میشود که جمع کردن این ستاره میتواند جوایز ارزشمندی را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین چالش های Declassify اگر فعال باشند کمک شایان توجه ایی به کسب این ستاره ها میکنند. شاید این جمع آوری ستاره ها در ظاهر ایده ی بکری نرسد اما وقتی به دنبال آن بیافتید شاید مانند من بارها یک مرحله را برای کسب ستاره های کامل آن تکرار کنید که خوشبختانه با معجزه ی طراحی مرحله PCF این مسئله به هیچ وجه باعث اذیت شدن نمیشود.
اما برگردیم بر سرچالش های Declassify که به تنهایی هم به گیم پلی بازی عمق داده اند هم آن را به شدت متنوع کرده اند. از محدود شدن دید شما در اثر انتشار مواد سمی گرفته تا پایان رساندن مرحله در زمان مشخص و تمام کردن یک بخش با اسلحه ای خاص و…
PCF با این ترفند بازی را به طور کامل از خطر تکراری شدن نجات داده و ضرباهنگ سریعی را در گیم پلی بازی پیاده سازی کرده است.همچنین در بین مراحل بخشی مانند دفاع از قلعه چیده شده است که در آن چند دقیقه تا شروع موج حملات دشمنان فرصت دارید تا استحکامات دفاعی را در جایی که میخواهید بچینید و آماده دفاع باشید. این مراحل هرچند پیچیدگی خاصی ندارند اما تنوع خوبی به بازی بخشیده اند.
اما یکی دیگر از المان هایی که مستقیم با گیم پلی در ارتباط است سیستم Smart Spawn System یا همان S3 است که سازندگان مانور زیادی بر روی آن داده بودند.انصافا باید گفت تقریبا تمامی ادعا های آنان در خصوص این سیستم درست از آب در آمده و S3 به بهترین نحو در بافت گیم پلی بازی گنجانده شده است. مثلا در جایی در که شما موج اول دشمنان با رگباری که در سمت چپ مقر خود وجود دارد با خاک یکسان کرده اید موج دوم دشمنان هوشمندانه با تعداد زیاد از همان سمت خودتان آمده و سعی در دور زدن رگبار شما دارند و در مقابل طرف دیگر مقر که حمله ی چندانی به لوکاست ها نکرده است را با حمله ی نیروهای کمتری پوشش میدهند . تا اینجا این ادعای سازندگان که دشمنان بر اثاث نوع بازی و رفتار شما در بازی به صورت داینامیک واکنش نشان میدهند درست از آب درآمده اما قابلیت دیگر S3 به ساختن رندم دشمنان برمیگردد که کافی است یک مرحله را چند بار تکرار کنید تا ببینید چگونه نوع و کلاس دشمنان، ماهرانه و بدون اینکه بالانس درجه سختی انتخابی شما را بر هم بزند تغییر میکند. این قابلیت باعث میشود که ارزش تکرار بازی بالا رود و تجربه ی عبور از هر مرحله برای یک بازیکن با دیگری متفاوت شود.
اما به جز بخش تک نفره اصلی بازی بخش داستانی دیگری با نام Aftermath وجود دارد که از نظر زمانی دوباره به زمان GeoW3 برمیگردد و موازی با ماجراهای مارکوس فینکس داستان به جلو میرود ولی اینبار از دید Damon Baird. این بخش از لحاظ داستانی جذابیت دارد و میتوان اتفاقات نوستالژیک و مهم شماره ی سوم و همچنین اتفاقات آن زمان را که به تصویر نکشیده شده است را دید اما با حذف چالش های غیر محرمانه و همچنین گرفتن ستاره به نسبت عملکرد عملا بعد از کمتر از ۱ساعت به شدت تکراری و خسته کننده میشود. به نظر این بخش خیلی سردستی و سریع طراحی شده و فاقد هرگونه ظرافت است.
we stay together
در سال ۲۰۱۳ چقدر از یک بازی بزرگ انتظار بخش چند نفره قوی داریم؟! قطعا دیگر در ماه های پایانی نسل هفتم نداشتن یک بخش چند نفره ی درست و حسابی یک گناه نابخشودنی برای سازندگان به حساب می آید به طوری که حتی بازی ای مثل “خدای جنگ” هم را وادار به ساخت بخش چند نفره ای قوی کرده است.
PCF خوش شانس است که “اپیک” سنگ بنای بخش چند نفره ی GeoW را بسیار محکم نهاده و بخش چند نفره ی بسیار جذابی را در سه گانه اصلی بازی ساخته است اما PCF برای فرار از تکراری شدن این بخش تمهیداتی را در نظر گرفته است که در نهایت منجر به بهینه تر شدن بخش چند نفره ی عالی شماره ی سوم شده است.
اولین حرکت خوب سازندگان در این بخش اضافه کردن کلاس بندی به شخصیت های بخش چند نفره است که در آن میتوانید کلاس های معمول بازی های اکشن را انتخاب کنید. این تصمیم باعث متنوع تر و عمیق تر شدن بخش چند نفره شده است.
یکی از بهترین ماد های چند نفره OverRun است که در آن وظیفه دارید از ژنراتور های COG تا زمان مشخصی به هر قیمتی که شده محافظت کنید . موج لوکاست های پیاپی میرسند و کلاس مهندس در این بخش برای ترمیم و ساخت استحکامات دفاعی نقش کلیدی دارد. همچنین میتوان این بخش را در نقش مهاجم ها یعنی لوکاست ها هم بازی کرد که دست کمی از هیجان بازی در نقش نیرو های COG ندارد.
ماد Free-For-All: هم بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است که در آن دیگر کار تیمی معنایی ندارد و همه ی بازیکنان در نقشه باهم دشمن هستند . این به معنا است که باید هرچیزی که در تیررس شما تکان خورد را به رگبار ببنید و البته مواظب پشت سرتان هم باشید.
به جز این ۲ماد دیگر بخش های کلاسیک و جدید دیگری هم در بخش مالتی هستند که معرفی تک تک آن ها از حوصله ی این بحث خارج است فقط اگر از طرفدارن بخش چند نفره ی GeoW هستید که درنگ نکنید این کاملترین بخش چند نفره ی سری GeoW هستید که درنگ نکنید ولی اگر تا به حال مالتی این سری را تجربه نکرده اید “داوری” بهترین فرصت است تا با یکی از بهترین بخش های چند نفره ی سوم شخص نسل روبرو شوید.
بهشت گمشده
خیلی ها بر این عقیده بودند که عمر موتور پایه Unreal Engine 3 و ۳.۵ به پایان رسیده است و نهایت قدرت گرافیکی آن با GeoW3 به نمایش گذاشته شده است اما PCF و Epic Games در “داوری” خط بطلانی بر تمام این حرف ها کشیده و با نمایش گرافیکی خارق العاده توانستند یک بار دیگر قابلیت های این موتور پایه را به اثبات برسانند. “داوری” تقربیا از هر لحاظ بهتر از شماره ی ۳ شده است. کات سین های بازی به وضوح پیشرفت داشته اند. نورپردازی فوق العاده ی شماره ی قبلی باز هم بهبود داشته است و در Draw Distance هم پیشرفت بازی قابل رویت است. کیفیت بافت ها مانند همیشه عالی است و از مدل سازی کرکتر ها هم کمی نسبت به شماره ی قبل بهتر شده است اما سنگ تمام سازندگان بازی در بخش ایفکت های مختلف بازی تکمیل میشود جایی که ایفکت آتش یا ذرات معلق در هوا هر بیننده ای جذب خود میکند.تنوع محیط ها بسیار خوب است و سازندگان بر روی همه ی آن ها یکسان وقت گذاشته اند.ضمن اینکه انیمیشن های شخصیت ها و سایه زنی هم هرچند خیلی نسبت به شماره ی سوم پیشرفت نداشته اما مانند آن عالی است. در کل از لحاظ گرافیکی چرخ های جنگ:داوری یکی از بهترین های امسال بوده است و همه چیز در آن به وضوح پیشرفت داشته است.همچنین با وجود نبردهای شلوغ و انفجار ها و ایفکت های مختلف هیچگونه افت فریم و لگ زدنی در بازی مشاهده نمیشود . درخصوص هوش مصنوعی دشمنان و یاران خودی هم قطعا “داوری” یک قدم رو به جلو برداشته و مانند همیشه یاران خودی به خوبی به شما کمک خواهند کرد اما لوکاست ها بسیار هوشمند تر از گذشته برگشته اند.
قطعه ای از یک حماسه
صداگذاری و موسیقی در “چرخ های جنگ: داوری” بسیار خوب است . صداپیشگان بازی همگی کار خود را به خوبی انجام داده اند اما صداپیشه ی Damon Baird کار ماندگار را ارائه داده و بسیار خوب ایفای نقش کرده است.هرچقدر صدای “بیرد” خوب است، صدای “پادوک” با آن لحجه ی اروپای شرقی اش روی اعصابتان راه میرود. جدای از صداپیشگان صداهای محیط ،اسلحه ها ، انفجار ها همگی بدون ایراد پیاده سازی شده اند. موسیقی بازی پتانسیل بسیار بالایی داشته است و گواه این مدعا موسیقی های بینظیری است که در جاهایی انگشت شمار از بازی میشنویم بیشتر مواقع موسیقی زیر سایه المان های دیگر بازی قرار میگیرد که واقعا جای تاسف دارد چرا با وجود استعداد قابل لمس بازی و آهنگساز آن کمتر از آن سود جسته اند هرچند که همان چند قطعه ی بینظیر هم تا مدت ها در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند.
در آخر میتوان گفت که “داوری” نه تنها باعث درجا زدن سری چرخ های جنگ نشده بلکه با اضافه کردن المان های جدید در عین حفظ ریشه های این سری ، Gears of War را یک قدم به جلو رانده است و خیال طرفداران این فرنچایز را از هرلحاظ راحت میکند. PCF توانست فرزند خوانده ای خلف را مجموعه ی Gears of War اضافه نماید و حالا مایکروسافت و اپیک میتوانند با خیال راحت خود را آماده ی ساخت شماره ی چهارم برای نسل بعد کنند.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- سهگانه Batman Arkham؛ آغاز، اوج و پایان یک افسانه
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
ممنون برای نقد خشته نباشی شایان
شایان تازه کاریی؟
شایان جان از دوستان صمیمی بنده هستن که قبلا در دیبازی و مجله ی گیملند هم مینوشتن.در مجله ی گیمفاپلاس هم ایشون حضور دارن.
شایان فارسی واقعا یک شخص دوست داشتنی و حرفه ایست…
مخصوصا اینکه فن مایکروسافت و عناوین انحصاری کنسول خانگی این شرکت است…
آقا اون فن بازی ها مال دوران جوانی بود! 😀
مبین جان در خصوص نقد بازی مطمئن باش علایق شخصی من کمترین تاثیر رو دارن چون توی حوزه ی نقد فیلم من شاگرد استاد فراستی بود سعی میکنم توی نقد بازی هم از “معیار محوری” ایشون استفاده کنم و فارق از نام بازی و شرکت سازنده و با متر و معیار مشخص برخورد کنم
حداقل به مشکلاتی مثل AIضعیف یار ها و طراحی مراحل خطی و حتی کوتاه بودن بازی اشاه میکردید!
بعد میگن ما فن بازی در نمیاریم. با تمام علاقه ای که به pcfو اپیک عزیز دارم ولی حق این بازی ۳۲/۴۰ بیشتر نیست.
.
دوست عزیز گیم پلی ۶.۷ساعت برای یک بازی ایراد به حساب نمیاد ضمن اینکه تلاش برای ۳ستاره کردن همه ی مراحل به خودی خود این زمان رو افزایش میده.
در خصوص هوش مصنوعی ام که من بازی رو روی درجه های سختی Hard و insane تموم کردم مشکل خاصی ندیدم به خصوص با سیستم S3 که خود به خود عملکرد دشمنان رو بهتر میکنه
والا آقای فراستی جز کوبیدن بی مورد فیلم و سریال ها و سر هم کردن یه مشت مزخرف و چرت و پرت دری وری پشت هم تخصص دیگه ایی ندارن
همیشه هم آثار کارگردانای معروف میکوبه
وقتی نمره شمارو دیدم خوشحال شدم
ولی الان ک فهمیدم شما شاگرد فراستی هستی دیگه زیاد اعتمادی به نقدتون ندارم
شایان جان واقعا تشکر بابت نقد روان و فوق العاده زیبایت…
به نظر من این نسخه ی جدید واقعا یک بازی جذاب و مهیج بود.انصافا شرکت PCF در این زمینه موفق ظاهر شد هر چند که بدون شک خاطرات نسخه های گذشته در “داوری” وجود نخواهد داشت ولی هنوزم تا هنوزه این عنوان جدید از سری بازی های “چرخ های جنگ” متولد شده است.به نظر من وجود کمپین های متعدد به بازی جذابیت خاصی اضافه کرده که گرافیک چشم نواز و بی نقص این عنوان نیز بر جذابیت بازی دو چندان افزوده است,ولی متاسفانه یکی از نقاط ضعف بازی داستان یک مقداری نا امید کننده ی بازی بود که اگه شرکت PCF در این زمینه از افراد خبره و کار بلد استفاده می کرد بدون شک با یک بازی تمام عیار مواجه بودیم.
به نظر من “داوری” واقعا یک داوری بود… :inlove:
تشکر از نقد با اینکه از این سبک بازی خوشم نمیاد اما یکی از بزرگترین عنوانهای ماکروسافت هست و گرافیک فوق العاده ای داره. :yes:
ممنون از نقد زیباتون خیلى حرفه اى برخورد کردین :yes: و خوشبختانه اون مشکل فن بازى که متاسفانه تو بعضى از نقد ها هست تو این اصلا دیده نشد و همین جاى تشکر داره سپاس :-* درمورد بازى هم باید بگم واقعا عالى بود و وقتى بازى تموم شد پیش خودم گفتم اى کاش تموم نمیشد 🙂
شایان دستت درد نکنه! 😉
در مورد صداگذاری ولی باید PCF رو به شدت تحسین می کردی..چرا که تو طوفان گلوله به ظاهر کلا این بخش رو فراموش کرده بودن!
اما Gears of War Judgment..مث خیلی دیگر از عناوین اخیر مورد کم لطفی منتفدان غربی واقع شد!
به شخصه اصن فکرشو نمی کردم که گیم پلی بازی نوآوری داشته باشه! ولی دم PCF گرم که روند بازی رو ضمن حفظ ریشه ها، مدل جدیدی بهش داد!
نکته بعدی که در این بازی پیشرفت داشت، گرافیک هنری بازیه! طراحی محیط و مخروبه واقعا تحت تاثیر قرار میده..نورپردازی هم که اصن یه وضی!
اما به نظرم کم بودن حضور آنتاگونیست نمی تونه از ایرادای بازی باشه! به هر حال ریشه های GeOW حکم می کرده که محدوده ی این حضور تا این حد باشه!
سری geow رو واقعا دوست دارم :kissed:
ممنون بابت نقد زیبا شایان جان
از لطف همه ی دوستان بی نهایت سپاس گزارم.
_____________________________________________________________
اما در خصوص صحبت بهزاد در خصوص اینکه کم بودن حضور آنتاگونیست ایراد نیست باید بگم که وقتی شما شخصیت با پتانسیل بالا خلق میکنید و اون شخصیت قراره نماینده قطب شر توی بازی باشه پس این یک ایراد که حضورش توی داستان کمرنگ باشه
شایان جان براوو!عالی بود.
درباره ی بازی هم باید بگم که قسمتی از بازی رو انجام دادم گیمپلی فوق العاده ای داشت.گرافیکش هم به نظرم بسیار عالی بود.اما به خاطر این که بنده Xbox 360 ندارم نمیتونم درباره ی داستانش نظر بدم اما اونجوری که شنیدم شخصیت برد نتونسته مثل مارکوس خوب ظاهر بشه
با تشکر از نقد زیبات شایان جان 😀
آخه مسئله اینه که همه بر این ذهنیت دارن که بیرد تنها شخصیت بازیه..شخصیت اصلی هست اما محوریت های پررنگی به سایر افراد Kilo Sqaud داده شده!
_________________________________
اینم بگم فقط Cole Train 😀
ممنون
مرسی شایان جان :yes: :yes: :yes:
ممنون شایان جونم. :-* :-* :inlove: :inlove: :yes: :yes:
والا دوستان میگن ما فن بازی نمیکنیم!!اما داستان بازی کجاش آخه ۳۸ از ۴۰ داره!!برید سایت vg ببینید دیو کوک راجبه داستانش چی گفته.گفته اگر کسی به خاطر داستانش سمت این بازی بره واقعا احمقانست!!!!بازی روایت ضعیفی داره اما به محض اینکه شخصیتهای بازی خفه شدند!!قشنگ همین کلمه رو گفته 😐 شما لنسر خود را بردارید و به هیچ چیز امان ندهید!!جالبه نکات منفی رو زدید بخش aftermath درحالی که این بخش از لحاظ روایت داستانی بسیار بهتر از اون بخش هست و فقط تنها ایرادش اینه که ستاره نداره و یخورده اعصاب آدم رو بهم میریزه!!گرافیک این بازی رو اگر باید ۴۰/۴۰ داد پس شما هنوز گرافیک خیلی بالا ندیدید 😐 نمیگم گرافیکش بد اما دیگه در حد ۴۰/۴۰ نیست!پایه ی بحثم هستم زیاد :rotfl: مرسی از نقدتون ولی کمی زیادی لطف کردی
بنده باید به عنوان منتقد نظر خودمو بیان کنم و مثل شما و خیلی های دیگه با دیدن نظر منتقدان سایت های معتبر جو زده نمیشم .
یعنی الان هرچی دیو کوک بگه درسته؟! وحی منزله؟!! پس قدرت استدلال و عقل شما به چه دردی میخوره؟!
راجع به داستان هم روایت بازی کاملا روان و بی عیبه اینکه ساده اس دلیل بر این نمیشه که بده. من به پشتوانه دانش سال ها نمایش نامه و فیلمنامه نوشتن و شاگردی بهترین نویسنده های این مملکت رو کردن کاملا داستان رو بررسی کردم و پای حرفم هستم.
در خصوص گرافیک هم که شما همینجوری روی هوا میگی بده در حالی که توی نقد تمامی مولفه های فنی رو بحث کردم و با قاطعیت میگم گرافیک بازی عالیه. بنده هر ۲ کنسول رو دارم به pc قدرتمند هم دسترسی دارم پس مطمئن باش از شما بیشتر بازی با گرافیک دیدم. کاش قبل نظر دادن کمی اطلاعتمون رو افزایش بدیم. مرسی و موفق باشید.
ببخشید ولی بنده هم ۳۶۰ و پی اس۳ و هم پی سی غول دارم ولی کلا از فن بازی خوشم نمیاد!اینکه میگی حرف منه نشد.من بازی رو انجام دادم ولی متاسفانه تا آخرش نرفتم هنوز چون اصلا باهاش ارتباط برقرار نکردم!در خصوص اینکه میگی چیزی از خودت نمیگی والا وقتی کل منتقدها داستان بازی رو بردن زیر سوال شما میای تعریف میکنی اینکه نشد نقد شد فن بازی 😐 :-|الان شما این نمره ها رو به این بازی دادی به شماره ی سوم این بازی که واقعا شاهکار بود چند میدادی؟؟من اصلا بحثم سر نقد نیست چون نقدت تنها ایرادش اینه که داستان بازی رو ضعف نمیدونی!!شما بر طبق چه منطقی این نمرات رو به این بازی متوسط دادید!!؟؟؟!حتی فنهای مایکروسافت رو من تو سایت خودمون دیدم که با صراحت اومدن گفتن بازی خوبیه اما نسبت به قبل ضعیفتره!؟!؟حالا بماند اینکه اول بازی افتضاح بود و بعد متوسط شد 😐
😀 😀 خوب ظاهرا شما به طور کلی از قدرت استدلال برخوردار نیستید و منتظرید ببینید بقیه چی میگن تا همونو تکرار کنید.
شروع جملات رو دقت کنید: منتقد ها میگن….فن های مایکروسافت میگن… سایت ها میگن…
بر طبق تمامی استدلال های نقد میگم داستان بازی ایراد خاصی جزء مورد ذکر شده نداره و من هم نیازی نمیبینم تکرار مکررات کنم و به نقد ارجاعتون میدم.در ضمن این بازی هیچ پسرفتی نسبت به شماره ی سوم که نداره هیچ توی جزئیات زیادی بهتر هم شده.
برخلاف شما من قدرت فکر کردن و استدلال دارم و سکان عقل و منطق ام رو به دست دیگران نسپردم . شما میتونی تا آخر عمرت ببینی سایت ها چی مینویسن و مثل مرغ مقلد تکرارشون کنی ولی من ترجیح میدم خودم فارغ از نظرات دیگران نظر خودمو با استدلال محکم بیان کنم. شما هم مشخصا گیمر نووبی وگرنه با دلیل و جزئیات داستان بازی رو زیر سوال میبردی روی هوا که نمیشه گفت فلان چیز بده و هی تکرارش کرد. دلیل و استدلال در خصوص بد بودن داستان بیارید تا بحث کنم وگرنه این روی هوا حرف زدن انتقاد نیست تخریبه.
شما اولا یخورده شخصیت خودتو حفظ کن!باشه شما بابابزرگ صنعت گیم!من وقتی میبینم ۱۰۰درصد منتقدها میـــــــــــــــــگن داستان ضعف داره واسه چی بخاطر فن بازی بیام بگم داستان فوق العادس!گیمر نوب شمایی که جنبه ی انتقاد نداری و سری با یک انتقاد شروع به توهین میکنی!!من داستان بازی رو نمیتونم زیاد بگم چون نیم ساعت بیشتر بازیشو انجام ندادم اما کل داستان بازی رو از بر حفظم داداش خواستی کلشو میگم!چون کل داستان بازی رو تو ۵الی۶ مصاحبه و نقدی که خوندم فول شدم عزیزم 😉 من قدرت استدلال دارم و سعی میکنم همگام با دیگران باشم و با خلاف جهت آب رفتن فک نکنم کسی شدم واسه خودم :no: والسلام…بله میگن چون وقتی بزرگترین منتقدها از داستان ایراد میگیرن پس ۱۰۰درصد ضعف داره!
http://news.dbazi.com/1391/12/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B45-%DA%86%D8%B1%D8%AE-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D9%82%D8%B6%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%B4%D9%88-%D9%88/
به این لینک برو تا ضعفهای داستان بازی رو متوجه بشی،حالا من حوصله نداشتم بیام دلیلاشو واست بنویسم اینجا برو به همین لینک میفهمی 😉
خوب دیگه از لینکی که این بنده خدا داد معلومه این عقده ها و تخریب ها از کجا نشات میگیره.
کسی که از نقد خوندن و مصاحبه خوندن بازیو فول میشه(!! به قول خودش 😀 ) دیگه مشخص چقدر نووب ئه و ماقبل ئه بحث . شما برو دی بازی 😀 😀
گوگولی من هرجا باشم به شما مربوط نیست! :-|بله نظرات دیگران واسه من مهمه بخصوص بزرگترین منتقدهای گیمی!شما هم اینقدر دندوناتو نشون نده میترسم کرم بخورتش :yes:
کلا منتقدهای این سایت یخورده باید از درجه ی فن بودن خودشون کم کنن!یکی خدای جنگ رو نقد میکنه میده ۴۰/۴۰ که از هیچ سایتی نمره ی کامل نگرفته یکی هم به این بازی میده ۳۸/۴۰ و اصلا داستان و شخصیت پردازی بازی رو ضعف نمیدونه 😐 😐
الان نریزید سر من :laugh: انتقاد کردم دیگه :rotfl: :no:
شما اصولا خودتون استدلال هم میکنی یا وای میستی ببینی چی توی نقد ها مینویسن بعد بیای همونارو بگی؟!
جالبه که توی کل نظر شما مدام دارید ارجاع میدید و خودتون نمیتونید راجع به بازی بحث کنید. اصلا بازی کردید ؟!!
بعدم من ۳الی۴ مصاحبه مفصل راجبه این بازی ترجمه کردم همشون از داستان بازی ایراد گرفتن 😐
فرهاد حالا خوبه خودت گفته بودی “داوری” رو فقط نیم ساعت بازی کری بعد… :-)) 😀 :laugh:
بله مبین نیم ساعت بازی کردم و چون بازی بشدت ضعیف بود ولش کردم 😐
در ضمن کسی با شما اینجا صحبت نمیکرد :shutmouth: شما برو به متای ۸۰ خدای جنگ مطلب بذار تو انجمن بگو وقتی خدای جنگ خراب کرد و بعد متای تقریبا ۸۰ گیرز میشه فوق العاده و حماسه سازندگانش :rotfl: :rotfl:
شایان جان دستت درد نکنه ، ما که از ایکس باکس بی نصیبیم :chic: :inlove:
از نقدت بدم نیومد اما یه سری به نقدم بزنی تفاوت رو احساس می کنی.
برو به این سایت برو قسمت مقالاتش میبینی.
gamerdead.ir
این بازی خیلی باحاله !!!!! :yes:
فقط باکس ارتش خیلی ضایس!!!! :no:
شایان جان نقدت رو کامل خوندم.
خیلی عالی بود.
فقط نمره ها رو بالا دادی دوست عزیز.
ارزش شماره های قبل این بازی به نظرم میاد پایین یه کم با این نمره ها.
من عاشقر این سری بازیم :yes: :yes: :-*
ممنون بابت نقد
خواهش میکنم دوستان و ممنون بابت لطفتون.
و در خصوص زیاد نمره دادن . شرح دلایلش در نقد داده شده.
بازی قشنگیه حتماتجربش کنید.راستی عیده همه هم مبارک
من این بازی رو خیلی دوس دارم و همه سریهاشو بازی کردم ولی این سری تنها ایرادش به نظر من شخصیتشه یعنی کاش مثل همیشه مارکوس بود نه Baird
البته یه مشکلش هم باکس ارتش بود :no: :no: :no: ولی در کل عاشق این بازی هستم :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :inlove: :inlove: