میانپردههای بازی Far Cry 6 محدود به دید اول شخص نخواهد بود
استودیوی یوبیسافت تورنتو (Ubisoft Toronto) به تازگی در رابطه با میان پردههای (کاتسین) بازی Far Cry 6 و تفاوتهای آن از لحاظ نوع فیلمبرداری با نسخههای گذشتهی این سری، توضیحاتی را ارائه کرده است. در ادامه با گیمفا همراه باشید تا نگاهی به این صحبتها داشته باشیم.
سرانجام در اولین قسمت از رویداد آنلاین Ubisoft Forward بود که از ششمین نسخهی شمارهدار سری مشهور Far Cry به طور کامل رونمایی شد. یکی از ویژگیهایی که تا کنون تمام نسخههای مجموعهی Far Cry همانند اثر عناوین شوتر اول شخص به آن متعهد بودهاند، خارج نشدن از دید اول شخص حتی در میان پردههای بازی بوده است. اما به نظر میرسد تغییرات نسخهی جدید این مجموعه تنها به اضافه شدن شهرهای بزرگ به نقشهی بازی Far Cry 6 خلاصه نمیشود و ساختار میان پردههای بازی نیز به کلی متحول شده است.
طبق مصاحبهای که به تازگی آقای نوید خاوری (Navid Khavari)، کارگردان روایت (narrative director) بازی Far Cry 6 با وبسایت Press-Start داشتهاند، اظهار کردند که این بازی شوتر اول شخص دارای میانپردههای سوم شخص (منظور آقای خاوری در این قسمت از صحبتهایشان آن بوده است که دوربین دیگر صرفاً به دید از نگاه شخصیت اصلی محدود نخواهد شد) خواهد بود و این اولین نسخه از مجموعهی Far Cry 6 است که شامل چنین ویژگی میشود. در ادامه شما میتوانید بخشی از صحبتهای آقای نوید خاوری در رابطه با این موضوع را مشاهده کنید:
هدف ما این بود که تا جایی که امکان دارد سطح روایت داستان را در بازی Far Cry 6 بیش از گذشته بالا ببریم و در همین راستا ما از تکنیکهایی در ساخت این اثر استفاده کردیم که تا قبل از این هیچگاه آنها را در بازیهای مجموعهی Far Cry مشاهده نکرده بودیم. یکی از اولین اقداماتی که ما تصمیم به انجام آن گرفتیم، استفاده از دوربین سوم شخص در میانپردههای بازی بود که در آن شما میتوانید شخصیت خود را مشاهده کنید. تماشای کاراکتر کاملاً شخصیسازی شدهی خود آن هم در حالی که میتوانید تعامل آن با دیگر شخصیتهای داخل بازی را ببینید باعث افزایش میزان ارتباط برقرار کردن با شخصیت اصلی بازی خواهد شد. همچنین ما از تکنولوژی جدیدی به اسم B cam در فیلمبرداری سکانسهای خود استفاده کردهایم. این تکنولوژی به این صورت عمل میکند که ابتدا بازیگرها آن سکانس مشخص را به طور کامل بازی میکنند و سپس به طور کامل در محیط کامپیوتری طراحی و پردازش میشود و هنگامی که همهچیز آماده بود، گروه فیلمبرداری با تکنیکهای سینمایی از جمله دوربین ثابت، دوربین متحرک برروی ریل و یا حتی دوربینهای نصب شده برروی جرثقیل شروع به فیلمبرداری در محیط بازی میکنند تا به معنای واقعی آن حس سینمایی بودن به بازیباز دست بدهد.
البته از مشابه این تکنیک و یا میتوان گفت تکنولوژی، برای ساخت انیمیشن Rango نیز در گذشته استفاده شده است. همچنین آقای خاوری توضیح میدهند که با وجود همهی این تکنیکها، چطور توانستهاند به یک تعادل میان داستان و جهان بازی برسند:
ما قصد ساخت بازی را نداشتیم که بخواهد صرفاً برروی صحنههای سینمایی تمرکز کند. در مجموعهی Far Cry همواره تلاش شده است تا شاهد جهانی پویا باشیم. احساسی که شهر یارا (Yara) به شما انتقال میدهد همچون یک کارت پستال متحرک است؛ از آن کارت پستالهایی که هنگامی که نگاهشان میکنید، دوست دارید همانجا باشید و در آن قدم بزنید و از زیباییهای متضاد آن لذت ببرید. اما ما باید تمام تلاش خود را میکردیم که تمام این مواردی که به طور مستقل زیباییهای خود را داشتند، بتوانند در کنار یکدیگر نیز حس انسجام و زنده بودن را به مخاطب انتقال دهند. فکر میکنم تکنیک فیلم برداری مشابه فیلمهای سینمایی یکی از ایدههایی بود که به هرچه منسجمتر شدن بازی، کمک شایانی خواهد کرد.
همچنین آقای نوید خاوری در مصاحبهی اخیر خود در رابطه با پررنگتر شدن نقش آنتاگونیست اصلی بازی Far Cry 6 در داستان این عنوان صحبت کردهاند که میتوانید از این قسمت آن را مشاهده کنید. همانطور که احتمالاً میدانید، شخصیت منفی اصلی بازی Far Cry 6، آنتون کاستیلو (Anton Castillo) نام دارد که آقای جیانکارلو اسپوزیتو (Giancarlo Esposito) وظیفهی بازیگری و صداگذاری این شخصیت را بر عهده داشتهاند.
بازی Far Cry 6، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ (۱۸ فوریه ۲۰۲۱) برای پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلیاستیشن ۴، پلی استیشن ۵، اکسباکس وان، اکسباکس سری اکس و گوگل استدیا عرضه خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که بازی Far Cry 6 شامل یک نسخهی قابل خرید برروی فروشگاه مایکروسافت و سونی میشود به این معنا که با یک بار دریافت بازی Far Cry 6 برروی هر یک از این دو فروشگاه، قادر به اجرای بازی چه برروی کنسول نسل هشتمی خود و چه برروی کنسول نسل نهمی خود خواهید بود.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
اگه کیفیت بازی هم در حد تریلر باشه به احتمال خیلی زیادی بازی خوبی میشه
عالیه
فارکرای ۱ هم اینجوری بود. کات سین سوم شخص داشت
من عاشق کات سین هستم
اصلا وقتی میام ” کارگردان بازی آقای نوید خاوری” رو میبینم یه حالی میشم 🙂
امیدوارم که بازی موفقی بشه، ممنون بابت خبر
با چیزهایی که من از این بازی دیدم بنظرم این بازی از خیلی جهات به فارکرای ۲ شباهت داره.نظر شما چیه بچه ها؟ اون حالت دیکتاتوری حاکم بر منطقه با اون حیات وحش بکر آفریقا.گشتن دنبال الماس ها یا اون نقشه دستی.خیلی چیزها تو فارکرای ۲ ایده های خوبی بودن که بعداً حذف شدن.اگه تو این بازی دوباره برگردن جالب میشه.مثلا نقشه خوانی در حین رانندگی با یک دست یا پیدا کردن الماس ها.پرواز با گلایدر و …
یه ایده ی خوب باید یه پیاده سازی خوب هم داشته باشه
براش هایپم و میدونم فارکرای بی نظیر میشه از نسخه قبلی ام عالی تر و بی نقص تر منتظرشم…بعدی برای واچ داگز هایپم خدا کنه رو سفیدمون کنه..
اساسینس ها هم که هیچ نسخشو پلی ندادم ارتباط برقرار نکردم با این مجموعه..ولی حس بهتری نسبت به والاها دارم که ترغیبم میکنه بازی کنم…
و طوفان سبز جولای در راهه و لحظه شماری میکنم برای انحصاری های استودیو های خبره ی ماکرو :inlove:
نوید خاوری کیست ?:-) :rotfl: :giggle:
ایرانی است ?:-)
والا منم نفهمیدم
خب خب خب
این واقعا یه تصمیم بسیار خوبه چرا چون میتونیم شخصی سازی کردن شخصیت اصلی رو ببینیم
دوم اینکه ممکنه با سوم شخص شدن کات سین های بازی بیشتر باش ارتباط برقرار کنیم و اینا
و مهم تر از همه با این حرفشون صددرصد مطمعن شدم که شخصیت اصلی بازی حرف میزنه :drool: