بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا
بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا
بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا
بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا

بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند | شاهکار عکاسی

مهرداد میرشاهی
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - 15:22
بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا

اگر قصد خرید گوشی هواوی P40 پرو را دارید، باید بگوئیم که واقعاً از این گوشی لذت خواهید برد. این گوشی با طراحی لوکس، باتری قدرتمند با ماندگاری بالا و یکی از بهترین دوربین‌هایی که تا حالا در یک گوشی هوشمند دیده‌اید، به یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی افرادی تبدیل شده که قصد خرید گوشی جدیدی دارند.

هوآوی تصمیم گرفته تا اکوسیستم اختصاصی خودش را بیش از پیش توسعه دهد، به همین دلیل گوشی‌های جدید این شرکت از سرویس‌های موبایلی هوآوی(HMS) به جای سرویس‌های موبایلی گوگل استفاده می‌کنند؛ این صحبت به این معنا نیست که هوآوی P40 پرو به اپلیکیشن‌های محبوب گوگل نظیر یوتیوب، جیمیل و چندین برنامه دیگر دسترسی ندارد بلکه این برنامه ها به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب نیست و کاربر می تواند با استفاده از سرویس موبایل هوآوی یا همان HSM به راحتی به هزاران نرم افزار اندروید دسترسی داشته باشند.

سرویس‌های موبایلی هوآوی یا HMS ، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها و خدمات نرم‌افزاری شامل هوآوی کلاد، هوآوی ویدیو، موزیک، مرورگر، دستیار هوشمند و غیره است که نیازهای نرم‌افزاری کاربران را پوشش می‌دهد.از آنجایی که HMS برای اندروید توسعه داده شده، در نتیجه محدودیتی برای نصب اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف روی گوشی‌های مبتنی بر HMS وجود ندارد.

می‌توان به جرات گفت که P40 پرو با تمام دستگاه‌های قبلی شرکت هواوی تفاوت دارد و طراحی گوشی‌ های هوشمند این شرکت را با عرضه صفحه نمایشی با وضوح بالا و دستگاهی لذت‌بخش و کارآمد، وارد مرحله جدیدی کرده است.

دوربین هواوی P40 پرو یکی از بهترین دوربین‌هایی‌ست که تاکنون از آن استفاده کرده‌ایم و عملکرد قابل توجهی در محیط‌هایی با نور کم ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دوربین این گوشی حالت تحت عنوان Point-and-Shoot را ارائه می‌دهد که این امکان را به شما می‌دهد که هر بار دکمه شاتر را فشار دهید، عکس‌های زیبایی بگیرید.

هواوی P40 پرو از عمر باتری زیادی برخوردار است و اگر به شکلی صحیح از آن استفاده کنید، می‌توانید تا دو روز از این گوشی استفاده کنید.

با این حال، ما قصد داریم در ادامه این مقاله هواوی P40 پرو را به شکلی عمیق بررسی کنیم. بزرگترین نکته ناامیدکننده نیز به عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل باز می‌گردد. البته با گذشت زمان، تجربه استفاده از این گوشی و اپلیکیشن‌های جایگزین آن بهتر می‌شود اما این موضوع می‌تواند برای خیلی‌ها یک نکته کاملاً منفی تلقی شود. اگر به جایگزین‌های پیشنهادی این گوشی نگاه کنیم که با همین بازه قیمتی عرضه می‌شوند و از نظر نرم‌افزاری نیز هیچ کمبودی ندارند، باز هم با توجه به امکانات سخت افزاری در کنار بهینه سازی های نرم افزاری اختصاصی هوآوی ما خرید هواوی P40 پرو را به شما پیشنهاد می دهیم این گوشی مزیت‌های زیادی دارد که چشم ‌پوشی از آن را کار دشواری می‌سازد.

تاریخ عرضه و قیمت

هواوی در جریان رویدادی در ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی از گوشی های هواوی P40 و P40 پرو و همچنین P40 پرو پلاس رونمایی کرد و از ماه آوریل نیز وارد بازار انگلستان و استرالیا شد. این شرکت چینی هنوز در خصوص عرضه این سری گوشی به بازار ایالات متحده آمریکا حرفی نزده است و ما نیز نسبت به انتشار آن در این بازار، شک داریم. با این حال، این شرکت چندی پیش به صورت رسمی از محصولات جدید خود برای عرضه به بازار ایران رونمایی کرد که هواوی P40 پرو نیز جزو آن‌ها محسوب می‌شود و قرار است تا مدتی دیگر وارد بازار کشورمان شود. با این حال، با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت ها، پیش‌بینی قیمت احتمالی هواوی P40 پرو در ایران کار سختی است.

هواوی گوشی P40 پرو را در یک پیکربندی عرضه کرده که دارای ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی می‌شود و در پنج رنگ نقره‌ای، سفید یخچالی، آبی، طلایی و مشکی در دسترس قرار دارد. با این حال، همه این رنگ‌ها برای همه بازارهای مقصد این گوشی در دسترس نیستند.

از لحاظ قیمت رسمی دستگاه، هواوی P40 پرو با قیمت ۸۹۹ پوند / ۱٫۱۰۰ دلار (۱٫۵۹۹ دلار استرالیا) عرضه شده است.

طراحی و نمایشگر

بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا

این بهترین گوشی هواوی از نظر ظاهری‌ست که تاکنون این شرکت چینی عرضه کرده است. P40 پرو در دست همانند یک گوشی پریمیوم به نظر می‌رسد و کاملاً شبیه تلفن‌های بالارده / پرچمدار موجود در بازار الان است.

ویژگی‌های P40 پرو که هواوی از آن به عنوان «نمایشگر چهار سر منحنی شکل» یاد می‌کند، در واقع به این معنی‌ست که چهار لبه این دستگاه، شیشه‌ای منحنی شکل است. ما تاکنون چند گوشی به لبه‌های خمیده بودیم که البته این نوع طراحی به سامسونگ گلکسی S7 اج تعلق دارد. با این حال، هر چهار لبه هواوی P40 پرو خمیده است. بدون شک، تاکنون شاهد گوشی‌ای نبوده‌اید که لبه‌های بالایی و پائینی آن نیز خمیده باشد.

با این حال، خود صفحه نمایش فقط از کناره‌های چپ و راست خمیده است نه بالا و پائین و فقط گلس گشوی از بالا به صورت خمیده می‌چسبد. این موضوع باعث شده تا این گوشی از این منظر، یک طراحی منحصر به فرد داشته باشد هرچند که به صورت کلی شاهد تغییر زیادی در نمایشگر دستگاه نیستیم.

اگرچه حاشیه‌های بالا و پائین دستگاه بسیار نازک محسوب می‌شود و از حاشیه‌های گوشی‌های رقیب نیز نازک‌تر به نظر می‌رسند، اما شاهد تفاوت چشمگیری با گلکسی S20 الترا نیستیم.

صفحه نمایش ۶٫۵۸ اینچی هواوی P40 پرو حاوی رزولوشن ۱۲۰۰*۲۶۴۰  که کاملاً Quad HD نیست اما تراکم پیکسلی آن برابر ۴۴۱ppi است که ما نسبت به پرچمداران دیگر شرکت‌ها کمبودی مشاهده نمی کنیم.

در جایگاه مقایسه، گلکسی S20 الترا با رزولوشن ۱۴۴۰*۳۲۰۰ و تراکم پیکسلی ۵۲۵ppi عرضه شده است. از سوی دیگر، این ارقام برای آیفون ۱۱ پرو نیز معادل ۱۱۲۵ x 2436 و ۴۵۸ppi است. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که مردم در استفاده روزانه خود از این دستگاه، متوجه این تفاوت شوند و نمی‌توان از این نظر به هواوی P40 پرو خرده گرفت.

صفحه نمایش این گوشی بزرگ، درخشان و جذاب به نظر می‌رسد و به نظر ما برای تماشای ویدئو نیز کاملاً مناسب است. هواوی همچنین حداکثر نرخ تازه‌سازی (رفرش ریت) دستگاه را به ۹۰ هرتز افزایش داده که سریعتر از نرخ ۶۰ هرتز برای گوشی‌های قبلی این شرکت چینی است اگرچه به اندازه نرخ ۱۲۰ هرتزی گوشی های رقیب نظیر گلکسی S20 و اوپو فایند X2 پرو سریع نیست.

نرخ تازه‌سازی بالا در اصل، امکان نمایش تصاویر به صورت صاف و شفاف را در زمان تجربه بازی های موبایلی و اسکرول کردن فید شبکه‌های اجتماعی را به کاربر ارائه می‌دهد. با این حال، نمی‌توان از این ویژگی به عنوان یک ویژگی ضروری یاد کرد اما اگر خواهان یک گوشی پریمیوم هستید، این مورد کاملاً هم‌راستا با خواسته شماست. ۹۰ هرتز به اندازه ۱۲۰ هرتز سریع نیست اما تفاوت فاحشی با ۶۰ هرتز دارد و همین موضوع نیز به کمک P40 پرو آمده است.

تنظیمات نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز به صورت پیش‌فرض فعال شده است اما باید توجه داشته باشید که در این حالت، مصرف باتری شما نسبت به نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز بیشتر می‌شود. پس اگر به میزان مصرف باتری و عمر آن نسبت به نرخ تازه‌سازی، توجه بیشتری دارید، باید این نرخ را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید.

هواوی P40 پرو اندازه‌ای معادل ۱۵۸٫۲ x 72.6 x 9 میلی‌متر دارد که کمی کوتاه‌تر و باریک‌تر از گلکسی S20 پلاس است و به زیبایی در دستان شما جای می‌گیرد. با این حال، برای استفاده راحت و کامل از این دستگاه نیاز دارید تا از هر دو دست خود استفاده کنید و به همین جهت، شاد گوشی‌ های کوچکتر را به هواوی P40 پرو ترجیح دهید.

هواوی از طراحی دو رنگ در P30 فاصله گرفته و برای هواوی P40 پرو یک رنگ را در نظر گرفته است. همانطور که پیشتر ذکر شد، این گوشی در قالب ۵ رنگ بسته به موقعیت مکانی شما در دسترس قرار دارد که می‌تواند سلیقه‌های زیادی را از نظر طیف رنگی متنوع پوشش دهد.

بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا

جالب‌ترین رنگ P40 پرو، نقره‌ای (Silver Frost) که در واقع بین نقره‌ای و خاکستری قرار دارد. به نظر ما، این مدل P40 پرو نسبت به رنگ خاکستری گلکسی S20 زیباتر به نظر می‌رسد و باعث می‌شود تا اثر انگشت صاحب گوشی پنهان بماند و خیلی به چشم نیاید. البته این مدل نسبت به دیگر گوشی ها نیز ظاهری تمیزتر و بهتر دارد.

هواوی P40 پرو حاوی یک دوربین بزرگ نیز هست که بعداً بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد اما اصلاً مهم نیست که آرایه قرارگیری لنزهای دوربین اصلی این گوشی، بیرون‌زدگی زیادی دارد. این موضوع را دوست داشته باشید یا خیر، اگر خواهان یک گوشی رده بالا با ویژگی‌های چشمگیر در زمینه عکاسی هستید، باید با این موضوع کنار بیایید.

دکمه پاور و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا در سمت راست گوشی قرار دارند و در قسمت پایینی نیز شاهد ورودی پورت USB Type-C و خروجی صدا هستیم که کیفیت مناسبی دارد. سینی سیم کارت دوگانه نانو نیز در همین قسمت قرار گرفته و امکان گسترش میزان حافظه دستگاه (با استفاده از کارت حافظه) نیز از همین بخش مهیاست.

مشخصات و عملکرد

هواوی P40 پرو از همان چیپست کایرین ۹۹۰ ۵G قدرت گرفته که پیش از این در گوشی میت ۳۰ پرو ۵G و گوشی تاشوی هواوی، میت XS، نیز شاهد استفاده از آن بوده‌ایم. خوشبختانه از نظر سرعت و عملکرد این تراشه عملکرد فوق العاده ای دارد و می‌تواند با رقیب‌های P40 پرو مقایسه شود.

در زمان استفاده از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ های موبایلی سنگین روی این گوشی متوجه همان میزان سرعت در زمان استفاده مشابه با استفاده از گوشی های گلکسی S20 و آیفون ۱۱ شده‌ایم. این گوشی امتیاز ۲۹۹۷ را از گیک‌بنچ ۵ گرفته که مشابه امتیاز گلکسی S20 پلاس است که از تراشه سطح بالای کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌برد.

پردازنده هواوی با ۸ گیگابایت حافظه رم همراه شده و متاسفانه شاهد گزینه ۱۲ گیگابایتی برای آن نیستیم. این تصمیم جالبی از سوی هواوی محسوب می‌شود چراکه بیشتر گوشی های مطرح بازار در سال ۲۰۲۰ همراه با گزینه حافظه رم ۱۲ گیگابایتی عرضه شده‌اند ولی هواوی P40 پرو چنین گزینه‌ای ندارد. با این حال، همانطور که پیشتر اشاره شد، این گوشی با ۸ گیگابایت حافظه رم باز هم سرعت کمی نسبت به گوشی هایی با حافظه رم بالاتر ندارد و قابلیت رم ۱۲ گیگا بایتی در گوشی های این رده بیشتر تبلیغاتی می باشد.

شما می‌توانید نسبت به خرید این گوشی با گزینه‌های حافظه داخلی از ۱۲ گیگابایت گرفته تا ۲۵ و ۵۱۲ گیگابایت نیز اقدام کنید. از سوی دیگر، امکان گسترش میزان حافظه دستگاه از طریق کارت microSD تا ۲۵۶ گیگابایت نیز وجود دارد. ما از نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی استفاده کرده‌ایم که مناسب به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، در حال حاضر پردازنده این گوشی تنها چیپست رده بالای یکپارچه با فناوری ۵G است که به این معناست که این گوشی از شبکه‌های اختصاصی ۵G در آینده پشتیبانی خواهد کرد. در حال حاضر نیز از شبکه‌های ترکیبی LTE/5G استفاده می‌کند.

نکته: متاسفانه از آنجایی که هنوز از شبکه ۵G در کشور پشتیبانی نشده، نمی‌توانیم در خصوص عملکرد اتصال ۵G این گوشی نظر دهیم.

دوربین

بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا

می توان گفت فناوری دوربین چیزی است که سری P هواوی نسبت به دیگر گوشی های هوشمند متمایز می کند. هندست‌های P20 و P30  باعث افزایش سطح رقابت دوربین ها شدند و هواوی به دنبال آن بوده تا P40 نیز چنین کاری را انجام دهد.

دوربین‌های مارک Leica این گوشی حاوی لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.9 و دوربین ۴۰ مگاپیکسلی الترا-واید f/1.8 و دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی که قادر به بزرگنمایی ۵ برابری زوم اپتیکال و ۵۰ برابری زوم دیجیتال است. همچنین یک سنسور زمان پرواز (ToF) نیز برای ایجاد جلوه‌های بوکه در عکس‌های پرتره نیز وجود دارد.

p40pro

مشاهده تصویر اصلی 

برای مشاهده تصاویر در سایز اصلی بر روی شماره آن کلیک کنید  ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ 

 

هواوی همچنان از سنسور RYYB برای دوربین اصلی جدیدترین گوشی خود استفاده کرده و در این نسخه شاهد برزگترین نسخه آن هستیم و حتی از سنسور گلکسی S20 الترا نیز بزرگتر است. سنسور RYYB (قرمز، زرد، زرد، آبی) جایگزینی برای فیلترهای سنتی قرمز، سبز، سبز، آبی است و از نظر تئوری باعث می‌شود تا دوربین نور بیشتری جمع کند.

با استفاده از تنظیم پیکسل (که به موجب آن پیکسل‌های چهار سنسور دوربین با یکدیگر ترکیب شده و باعث می‌شود عملکرد دوربین در هنگام نور کم در رزولوشن بهبود یابد) اندازه پیکسل نهایی ۲٫۴۴μm است. در همین راستا، می‌توان به وضوح دید که عملکرد دوربین هواوی P40 پرو در محیط‌های کم نور بسیار خوب و شگفت‌انگیز است.

p40pro

مشاهده تصویر اصلی

برای مشاهده تصاویر در سایز اصلی بر روی شماره آن کلیک کنید  ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ 

 

هواوی برای نخستین بار از XD Fusion Engine در سری P40 استفاده کرده که از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازیع عکس‌های شما استفاده می‌کند. هواوی یکی از نخستین تولیدکننده‌های گوشی های هوشمند است که به استفاده از هوش مصنوعی روی آورد و نتایج موجود در P40 نیز بسیار چشمگیر و روبه جلو است.

p40pro

مشاهده تصویر اصلی

برای مشاهده تصاویر در سایز اصلی بر روی شماره آن کلیک کنید  ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ 

آنچه که زمان بررسی دوربین هواوی P40 پرو باعث تعجب و جلب توجه ما شد این است که P40 پرو چقدر سریع و بدون دردسر، امکان عکس گرفتن را به ما ارائه می‌دهد. این موضوع به واسطه استفاده هواوی از هوش مصنوعی‌ست که باعث شده تا دردسر و کار صاحب گوشی در زمان عکس گرفتن کمتر شود.

ویژگی‌های متعدد زیادی برای دوربین این گوشی در نظر گرفته شده که اگر بخواهید می‌توانید با کمی ور رفتن با آن، متوجه امکانات دوربین P40 پرو شوید. با این حال، در زمان عکس‌برداری خودکار نیز با شات‌های خوبی روبرو خواهید شد.

هواوی مدعی شده که هوش مصنوعی دوربین این گوشی باعث می‌شود تا زمانی که می‌خواهید از یک چیزی که پشت شیشه قرار دارد عکس بگیرید، بازتاب‌های اضافی حذف شود.

هواوی P40 پرو همچنین از قابلیت‌های بزرگنمایی چشمگیری برخوردار است که شامل بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابری و بزرگنمایی دیجیتال ۵۰ برابری می‌شود. با این حال، عکس‌ها در چنین بزرگنمایی کاملاً واضح نمی‌افتند و ما بزرگنمایی ۱۰ برابری را پیشنهاد می‌کنیم چراکه نتیجه کار، کیفیت مناسبی دارد. نمونه تصاویر گرفته شده به صورت بزرگنمایی این گوشی را می‌توانید از زیر ببینید:

p40pro

مشاهده تصویر اصلی

برای مشاهده تصاویر در سایز اصلی بر روی شماره آن کلیک کنید  ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ 

 

می‌توان به راحتی متوجه شد که ظرفیت‌های بزرگنمایی گوشی هواوی P40 پرو چیزی از رقیب، یعنی سامسونگ گلکسی S20 کم ندارد و در حد و اندازه آن است. اگرچه هواوی تصمیم نگرفته تا بر خلاف گلکسی S20 الترا، بزرگنمایی ۱۰۰ برابری را برای این گوشی ارائه دهد، اما فکر می‌کنیم که نبود این ویژگی باعث نمی‌شود تا کسی از هواوی P40 پرو خرده بگیرد.

p40pro

مشاهده تصویر اصلی

برای مشاهده تصاویر در سایز اصلی بر روی شماره آن کلیک کنید  ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ 

هواوی به ظرفیت‌های فیلمبرداری P40 پرو نیز توجه ویژه‌ای نشان داده و از سنسور فوق عریضی استفاده کرده که از نسبت تصویر دوربین‌های DSLR پشتیبانی می‌کند. ضبط ویدئو با این گوشی واقعاً بی نظیر است.

این گوشی از ضبط ویدئو به صورت ۴K پشتیبانی می‌کند و به علاوه، گزینه‌هایی برای ضبط حرکات آهسته و بهبود نور کم نیز دارد. امکان فیلمبرداری با دوربین تله فوتو نیز مهیاست.

 

در قسمت جلویی دستگاه یک بریدگی به شکل لوزی قرار گرفته که جایگاه یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی و همچنین عمق سنج IR برای عکس‌های سلفی پرتره و باز کردن گوشی با استفاده از تشخیص چهره است.

 

خوشبختانه سیستم تشخیص چهره به خوبی کار می‌کند اما اگر نسبت به این نوع باز کردن گوشی تمایلی ندارید، حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش نیز برای P40 پرو در نظر گرفته شده است.

نمونه فیلم های اختصاصی گرفته شده

فیلمبرداری همزمان با دو دوربین

نمونه فیلم اسلوموشن

تصاویر پاناروما

بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا

تصویر اصلی

بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا

تصویر اصلی

بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا

تصویر اصلی

بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا

تصویر اصلی

برای مشاهده تصاویر در سایز اصلی بر روی شماره آن کلیک کنید  ۱ ۲ 

نرم افزار

هواوی P40 پرو برپایه اندروید ۱۰، آخرین نسخه از سیستم عامل محبوب گوگل، اجرا می‌شود و از سرویس‌های موبایلی هوآوی به جای سرویس‌های موبایلی گوگل استفاده می‌کند. به همین علت، اپلیکیشن‌هایی نظیر جیمیل و گوگل درایو به صورت پیش فرض بر روی آن نصب نیست.

اپ گالری یکی از سه مارکت برتر دنیا است که برای کاربران گوشی‌های هوآوی در دسترس است . این پلتفرم در بیش از ۱۷۰ کشور دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و ماهانه ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. درصد بالایی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های معروف در این مارکت در دسترس هستند و روزانه تعداد بیشتری به آن اضافه می‌شود.

 امکان دریافت اپلیکیشن‌هایی نظیر فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ به صورت مستقیم از اپ گالری مهیا نیست. می‌توان این اپلیکیشن‌ها را از طریق ویژگی Phone Clone نصب کرد همچنین با استفاده از مارکت اپ گالری هوآوی، کافه بازار، APK Pure یا سایر مارکت‌های مشابه می‌توان هزاران برنامه اندرویدی را دانلود و نصب کرد.

بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا

برخی خدمات از طریق مرورگر اینترنتی نیز قابل انجام است و می توانید با استفاده از مرورگر از سرویس‌هایی نظیر جیمیل و یوتیوب استفاده کنید. البته امکان استفاده از اپلیکیشن‌های جایگزین نیز راهکار خوبی است.

دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های سیستم عامل اندروید در این گوشی نیز وجود دارد که از جمله آن می‌توان به حالت تاریک (Dark Mode) اشاره کرد. البته هواوی این سیستم عامل را با رابط کاربری خود تحت عنوان EMUI 10.1 ارائه می‌دهد که نسبت به نسخه‌های قبلی آن، پیشرفت زیادی به خود دیده است.

عمر باتری

بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا

هواوی P40 پرو از یک باتری ۴٫۲۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. در یک روز شلوغ، حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد شارژ باتری همچنان باقی می‌ماند.

به نظر می‌رسد که پردازنده هواوی P40 پرو برای مدیریت انرژی بهینه شده است و می‌توان اطمینان داشت که می‌توانید به راحتی، یک روز کامل با این گوشی کار کنید.

برای اینکه بتوانید دو روز کامل از این گوشی استفاده کنید، باید در نحوه استفاده خود از آن مراعات کنید. خوشبختانه میزان عملکرد باتری گوشی هواوی P40 پرو چیزی نسبت به رقیب‌های این گوشی کم ندارد.

ویژگی خوب دیگر P40 پرو، پشتیبانی این گوشی از شارژ سریع ۴۰ واتی است که شارژر نیز در جعبه گوشی قرار دارد. این گوشی به صورت بی‌ سیم نیز شارژ می‌شود و می‌تواند دیگر دستگاه‌ها را نیز شارژ کند (شارژ معکوس).

نتیجه‌گیری

سخت‌افزار هواوی P40 پرو آن را به یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار تبدیل کرده است. از سوی دیگر، ویژگی‌ها و امکانات دوربین نیز بسیار عالی‌ست و یکی از بهترین تجربه‌های عکاسی و فیلمبرداری را با یک گوشی هوشمند خواهید داشت. 

نکات مثبت

  • عمر باتری زیاد
  • یکی از بهترین دوربین‌های موجود
  • طراحی دوست‌داشتنی
  • استفاده از سرویس اپلیکیشن هواوی HSM
  • صفحه نمایش فوق العاده
  • پردازنده قدرتمند
  • حافظه بسیار زیاد
  • سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر و با دقت بسیار بالا
  • دو دوربین سلفی
  • اسپیکر مخفی در نمایشگر و با کیفیت صدای بالا

نکات منفی

  • مشاهده نشد

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی فنی هواوی P40 پرو ، پرچم دار قدرتمند  | شاهکار عکاسی - گیمفا