بازی Ghost of Tsushima با حجم ۳۴ گیگابایت برای پیشدانلود در دسترس قرار گرفت
همانطور که انتظار میرفت، استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) امروز بازی Ghost of Tsushima را برای پیشدانلود در دسترس پیشخرید کنندگان این اثر قرار داد. در ادامه همراه ما باشید تا به جزئیات تکمیلی این خبر بپردازیم.
سرانجام پس از شش سال انتظار قرار است استودیوی ساکر پانچ اثر جدید خود را منتشر کند. اثری که بیش از خلق سهگانهی Infamous برای ساختش زمان گذاشته شده است. مدتی قبل بود که این استودیو اعلام کرد بازی Ghost of Tsushima بزرگترین اثری است که این استودیو دست به خلق آن زده است و همینطور نقشهی بازی در میان تمام جهانهایی که این استودیو برای عناوین خود خلق کرده است دارای بزرگترین و پرمحتواترین جهان خواهد بود.
مدتی قبل بود که استودیوی سازندگان این اثر اعلام کردند که پروژهی ساخت Ghost of Tsushima به پایان رسیده است و اصطلاحاً بازی گلد (Gold) شده است. حال به تازگی استودیوی ساکر پانچ این عنوان را برای پیشدانلود در دسترس دارندگان کنسولهای نسل هشتمی شرکت سونی قرار داده است. اگر شما از پیشخرید کنندگان Ghost of Tsushima هستید، میتوانید از هماکنون این عنوان را با حجم ۳۴ گیگابایت دریافت کنید. البته که این بازی در تاریخ جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹، ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت تهران برای تجربه کردن در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین اگر شما از خریداران نسخهی Deluxe Edition هستید، میتوانید محتوای Ghost of Tsushima – Bonus Content که شامل طراحیهای اولیه و مفهومی اثر و همینطور پشت صحنهی ساخت این عنوان میشود را با حجم ۲۲ گیگابایت دانلود کنند. موسیقیهای این عنوان نیز به صورت جداگانه برای دارندگان این باندل با حجم ۴۰۵ مگابایت در دسترس قرار گرفته است.
اما اگر بخواهیم مقایسهای میان حجم این عنوان و دیگر بازیهای جهان-باز نسل هشتم داشته باشیم متوجه خواهیم شد که این اثر از حجم بسیار کمتری نسبت به دیگر عناوین برخوردار است که البته مطمئناً نشاندهندهی سطح گرافیکی و یا محتوای آن نخواهد بود. زیرا در این مدت، توسعه دهندگان مخصوصاً سازندگان عناوین انحصاری شرکت سونی توانستهاند از تکنولوژیهای بسیار پیشرفتهای برای فشردهسازی آثار خود استفاده کنند. به عنوان مثال بازی The Last of Us Part II نزدیک به ۷۶ گیگابایت از حجم کنسول پلیاستیشن ۴ را اشغال میکرد و تنها ۲۰ گیگابایت با اولین نسخهی خود اختلاف حجم داشت اما این اثر نه تنها از لحاظ گرافیکی قابل مقایسه با نسخهی ابتدایی نبود، بلکه زمان بخش داستانی این عنوان نیز نزدیک به دو برابر و نیم زمان بیشتری برای کامل شدن نیاز داشت که این نشاندهنده آن است سازندگان به خوبی توانستهاند حجم بازی را نسبت به اوایل نسل هشتم فشردهسازی کنند.
بازی Ghost of Tsushima، جدیدترین اثر استودیوی ساکر پانچ و آخرین انحصاری بزرگ کنسول پلیاستیشن ۴ در تاریخ جمعه، ۲۷ تیر ۱۳۹۹ (۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰) برای کنسول نسل هشتمی سونی منتشر خواهد شد. همچنین منتقدین از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روز سهشنبه، ۲۴ تیر به وقت تهران اجازه خواهند داشت تا نقدها و نمرات خود را برای این اثر منتشر کنند. در پایان شما میتوانید پیش نمایش بازی Ghost of Tsushima را مطالعه کنید. همچنین شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با این اثر، گیمپلی ۲۰ دقیقهای آن را تماشا کنید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
به به یه شاهکار دیگه :heart:
فکرشو بکنید سونی نسل بعد چ میکنه ! :inlove:
ما هر ماه منتظر بازی ایکس باکس فنا سال ها منتظر کنفرانس بعدی! :rotfl:
احسنت
یا شاید کنفرانس نسل بعدی
منتظر بشین تا سرور های PSN وصل بشن شاید بتونی بازیو دانلود کنی
شماهم برای اومدن سایبر رو گیم پس ۲ سال صبر کن شاید با اینترنتت تونستی دانش کنی
انتظار داشتم حجمش بیشتر باشه. گیم پلی که حرف نداره( چ کیفی کنیم با کاتانا). گرافیک هم عالیه. فقط خدا کنه محتوای داستانی و مراحل غنی باشن. در این صورت یه شاهکار میشه.
اسپم: گیم پلی از یه باس فایت AC VALHALLA لو رفته، تو سایت قرار بدید.
کاش برای ایفون ۱۱ لعنتی کنسولمو نمیفروختم…..
با اون گوشی نهایتش بتونی پابجی و فورت نایت بازی کنی یا بازی های نسل ۶ رو با شبیه ساز اجرا کنی
چرا برا گوشی آنقدر خرج میکنین؟
مگه نهایتش چیکار میکنه؟ یه پابجی دیگه بیای نصب کنی روش که رو گوشی های پایین رده هم اجرا میشه
اینجوری نگو:/
گوشی هم دنیایی داره واسه خودش
میدونم خودمم تمام باز یکردن با گوشیه
ولی اصلا درک نمیکنم اپل بخری وقتی که میدونی هزینه ساختش ۶۰۰ دلاره اما ۱۴۰۰ دلار پولشو بدی
حجم مناسب و خوبی داره
در رابطه با بحثی که میگفتن بازیا از نسل بعد احتمالش هست که ۷۰ دلار بشن واقعا دور از روشن فکری و رویا پردازی بعضیا که میگن خرج ساخت بازیا بالا رفته و بایدم اینجور بشه یا اونایی که میگفتن نوش جونش راکستار و سی دی پراجکت حق دارن و این چیزا شما خنده تون نگرفته از این حرفا شما برید مصاحبه کپکام برای عرضه بازی اویل ۸ بخونید که و بعضی ناشر ها که گفتن بودن ساخت بازی برای نسل بعد بدلیل روند توسعه روان و حذف لودینگ و بارگذاری ها راحت تر هستش و کپکام گفته بود اگر خبوایم اویل ۸ رو بدیم واسه نسل ۸ حال حاضر خرج زیادی برامون داره!درضمن هر نسل کیفیت بازی ها بیشتر میشه دلیلش نمیتونه افزایش گرافیک و موتور بازی سازی باشه همین الانشم تو کشور های خارجی یارو میاد فکر میکنه چه بازی ای باشه که ارزش ۶۰ دلار رو داشته باشه تا بیاد پول بده و بازیو بگیره اون وقت میگید ۷۰ دلار میدونید یعنی چی؟اصلا دلیلی نداره بازیا ۷۰ دلار بشن فکر کن بیای پول بدی بازی های یوبیسافت و یا ea فیفا و nba و این چیزارو ۷۰ دلار بگیری اونم با این اوضاع داغون کشور خودمون که دیگه هیچی..!تازه یک بازی داستانی چند ساعته هرچی باشه ۷۰ دلار زیاده مگه بخش مولتی پلیر انلاین و محتوا زیادی واسش عرضه کنن که بازم خیلیا خوش نیستن با این حرکت
کلا همین قیمت بمونه خیلی بهتره آخه فکر کن یه بازی هایی هستن که کوتاه هستن مثل اویل ۳ ریمیک بیای ۷۰ دلار بدی!یا همون فیفا و بازی های ورزشی واقعا اینا دیگه ارزش ۷۰ دلار ندارن حالا باز بازی های بزرگ و اوپن ورلد رو میتونن فقط این قیمت رو بزارن و محتوای بزرگی واسش در نظر گرفته باشن که بشه این قیمت رو دلیل و منطق دونست وگرنه یک بازی خوب و عالی و محتوای خوب ساخته بشه با همون ۶۰ دلار کلی میفروشه ولی معلومه بازی آشغال باشه با ۷۰ دلار کمتر هم میفروشه پس حتما مثلا نسخه گلد ادیتشن بازیا میخواد ۱۰۰ دلار باشه یا ۱۲۰ دلار مسخرس واقعا این آنلاین شدن و فضای مجازی گیمینگ هم ضربه بزرگی داره به روند ساخت بازی های داستانی و محتوا و ارائه خدمات اصیل و پرمحتوای گیمینگ میشه همه افتادن به شیردوشی همون راکستار هم علنی دراومد گفت gta vi بخش داستانی کوتاه تری نسبت به v خواهد داشت!دیگه علنی دارن میگن ما فقط میخوایم آنلاین و مولتی پلیر توسعه بدیم و جیب هارو خالی کنیم علاقه مندان به بازی های داستانی هم پشم!اگر استدیو های انحصاری سونی و مایکرو و امثال کپکام و سی دی پراجکت نبودن دیگه رسما فاتحه مون با گیمینگ با کسایی مثل ea و یوسبیسافت خونده شده بود
برعکس میگی بازیهای داستان محور از ارزش بالاتری برخوردار هستن و هزینه های زیادتر وقت زیادتر براشون صرف میشه و افراد زیادتری هم استخدام میشن چون بازیش از دو بخش سینمایی و گیم تشکیل میشه بخش سینمایی افراد خودشو میخوان مانند نویسنده کارگردان جداگانه و افراد با استعداد و با دوبلورهای حرفه ای و بخش دوم گیم پلی هست که باز افراد خودشو به صورت جداگانه چرا اکثر شرکتهایی که پول براشون خیلی مهمه رفتن سراغ بازیهای انلاین چون هم ساخت بازیش از هزینه ی کمتری برخوردار هست و راحت میشه اون بازیرو ساخت و بهش هر چند ماه هم اپدیت اضافه کرد حتی بازیهاشون هم رایگان در اختیار گیمرها قرار میدن و از پرداختهای درون برنامه ای کلی پول جمع میکنن بازی های داستان محور خیلی چندین برابر سخت تر از ساختن یک فیلم سینمایی ۹۰ دقیقه هست یوبی و ea اکتی چرا رفتن تو بازیهای انلاین چون ساختش راحته و هزینه ی کمتری داره فقط یه چندتا اسلحه و لباس بهش در اپدیتها اضافه میکنن اما دادن یه dlc برای بازیهای داستان محور سخته به خاطر همین بازی gta اینکارو در نسخه اخر نداد و اگر بازیهای داستان محور سازندش ناتی داگ و یا سانتامونیکا و یا سی دی پروجکت یا راک استار یا گوریلا گیمز و از جمله و استودیوهای حرفه ای دیگر پشتش باشن اون بازیا صددرصد ارزش ۷۰ دلار دارن
دوست عزیز شما منظور منو نگرفتی و اینکه شما درست میگی ولی بحث من سر این بود که بازیا احتمالا از نسل بعد ۷۰ دلار بشن روند ساخت یک بازی همونطور مثل نسل های پیشه بخش سینمایی و گیمپلی و همه چی این نسل بوده نسل بعد هم هست من خودم اصلا اهل بازی های انلاین نیستم ولی اگه اون بازی یک بخش انلاین خوب داشته باشه کنار داستانیش هم بدم نمیاد و خوبه مثل gta و اینجوری حتی گیمرهای بیشتری رو به خودشون جذب میکنن اگه کنار بخش داستانی طولانی بخش آنلاین هم قرار بدن وگرنه من نگفتم بازی های آنلاین ارزش بیشتری دارن اتفاقا بازی های آنلاین اکثرن رایگان یا نصف قیمت هستن مثلا ۳۰ دلار وگرنه من همش در حال بازی کردن بازی های داستانی هستم و ارزششون خیلی بیشتراز این حرفاس اما موافق ۷۰ دلار نیستم چون هیچ دلیل منطقی که توجیحش کنه نیست بلکه حتی راحتر هم هستن به گفته بعضی ناشر ها و کپکام درضمن ناتی داگ هم نظری داده بود راجب نسل بعد که منظورش این بود چالش جدیدی هستش براشون و تغییرات چشمگیری هستش نسل بعد و باید باهاش کنار بیایم و ببینیم چطوره..درضمن خود کنسول گرون تر میشه اون وقت بازی ها هم گرون تر بشن؟..کلا حرف من سر بحث خیلی چیزاس نه قیمت
شاهکار با متای بالای ۸۸ :inlove:
این گرافیک این حجم 😐 خیلی عجیبه
دلیلش بهینه سازی خیلی خوب و عالی
چی بگم.اخه این جزییاتش خیلی خیلی زیاده.اگه واقعا گرافیک همین باشه و این حجم باشه عظیم ترین شرکت در بهینه سازی میشه.من که خیلی شک دارم بهش.متاش کی میاد کسی میدونه؟امیدوارم سریع بیاد که بالا شد برم بخرمش بزارم دانلود بشه
روز عرضه حتماً یه آپدیت میدن دیگه غیر ممکنه که ۳۴ گیگ باشه
دمشون گرم حجمش عالیه
امیدوارم هفته ی بعد توپخونه باز باشه !
عظمت تاریکی در بازی وجود داره
اصلا وقتی حجمش رو دیدم شوکه شدم
حجمش اندازه آپدیت Days Gone هست 😐 😐 😐
ولی مطمئنم یکی از برترین انحصاری های سونی جمعه به دست گیمرای عزیز میرسه
چه کنیم با مخفی کاری سامورایی طور :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
کلن از بازیای شمشیربازی زیاد خوشمنمیاد.ولی از هل بلید وdmc2013,dmc4,dmc5 خیلی خوشم اومد.امیدوارم موفق بشه و داستان خوبی داشته باشه :yes:
یه بازی خوب از سونی با متای ۸۷
خوب :rotfl:
ابر انحصاری ابر حجم سلطان و سرور صنعت :worship:
بچه ها بنظرتون ۳۴ گیگ یمقدار کم نیست برای همچین عنوانی؟!
همه منتظر کنفرانس بعدی ما منتظر گوست اف سوشیما
دمت گرم سونی
آخرین و زیباترین انحصاری نسل ۸
اومده ک پرونده نسل ۸ رو ب زیبایی هر چه تمام تر، تموم کنه
سایبر پرونده نسلو می بنده
خواهیم دید
سایبر ک مولتی پلتفرم هستش ب قول معروف عمومیه
من منظورم انحصاری بود دوست عزیز
روز عرضه هم نزدیک ۸ گیگ آپدیت داره.میشه حدود ۴۲گیگ حجمش.
من که پیشخرید دانلود کردم هم اینو هم لست آف آس پارت دو رو که جفتشون شاهکار بودن امیدوارم اینم خوب باشه لست که یه شاهکار بود سونی چیز بد نمیده