حلقهی گمشده | چرا خبری از بازی Alan Wake 2 نیست؟!
هماکنون، بیست و چهار سال است که استودیوی رِمدی (Remedy Entertainment) با عناوین مختلف خود، تخصصش در روایت داستان و توسعهی بازیهای اکشن را به رخ منتقدان و حتی بازیبازان میکشد. علاوهبراین، در سالهای نهچندان دور و زمانی که خبری از بازیهای Control یا حتی Quantum Break نبود، همه نام رِمدی را با مترادف با Max Payne میدانستند.
اما اندکی بعد، این استودیو در اقدامی عجیب تصمیم گرفت تا چوب حراج به امتیاز این مجموعهی فوقالعاده محبوب بزند و مسیری کاملاً متفاوت به نام Alan Wake را از سر بگیرد. درست در همین لحظه بود که انتظارات از عنوان Alan Wake به طرز وحشتناکی بالا رفت و این بازی قرار بود تا در اولین بازخوردهایش، به شکل نامنصفانهای با یکی از تأثیرگذارترین مجموعههای تاریخ در ژانر اکشن یعنی Max Payne مقایسه شود.
بازی Alan Wake، مدت زمانی بیش از پنج سال در حال توسعه بود که در آن زمان، به عنوان یک دورهی توسعهی بسیار طولانی و غیرمعمول برای ساخت یک بازی از آن یاد میشد. اما از طرفی دیگر، رمدیِ کمالگرا از ذره ذرهی این زمان استفاده کرد تا هر بخش از بازی را به طرز خارقالعادهای صیقل بدهد.
بههرترتیب، این پنج سال نیز سپری شد و تقویمها عددی را نشان دادند که بسیاری از طرفداران بازیهای ویدیویی سالها منتظر آن بودند. روز انتشار بازی Alan Wake فرارسید و اولین نقدها نیز نشان از تحسین این عنوان داشتند. غالب منتقدین و حتی بازیبازان، روایت داستانی و اتمسفر این بازی را خارقالعاده خطاب میکردند. اما افسوس که حتی این عنوان نیز نتوانست تا از سیاستهای غلط مایکروسافت نسبت به استودیوهای طرف قرارداد خود در امان باشد. با اینحال، دستاورد این عنوان چیزی بود که آیندهی استودیوی رمدی در مسیر جدیدش را روشن نشان میداد.
استودیوهای مختلف، حتی پس از گذشت یک سال از انتشار بازیهای موفق خود، همچنان میزبان هزاران یا شاید میلیونها پیام از طرف بازیبازان هستند. این پیامها غالباً با مضمون “منتظر نسخهی بعدی هستیم” ارسال میشوند که معمولاً نتیجه هم میدهد؛ کدام استودیوی عاقلی از درآمد بیشتر خوشش نمیآید؟ حال آنکه این استودیو یک آیپی جدید و محبوب مانند Alan Wake را به عنوان یکی از داراییهای خود میبیند و عناوین Max Payne را هم در کارنامه دارد. بههرترتیب، تمامی این موارد یعنی فروش و سود تضمین شده و به جرات میتوان ادعا کرد که کمتر استودیویی حاضر میشود تا چنین فرصتهایی را نادیده بگیرد. اما در کمال تعجب، رمدی ترجیح داد تا وجود بازیای با نام Alan Wake در کارنامهی خود را به دست فراموشی بسپارد. بنابراین، آرام آرام انتظار طرفداران برای نسخههای بعدی شکل و شمایل جدیدی گرفت و در نتیجه، بخش نظرات شبکههای اجتماعی مختلف رمدی مملو از جملهی “Where is Alan Wake 2 (چرا خبری از آلن ویک ۲ نیست؟)” شد.
اما پیش از آنکه ما نیز به این گروه ملحق شویم و به عنوان یک بازیباز علاقهمند به عناوین رمدی، از این استودیو درخواست کنیم تا داستانی جدید در اتمسفر گیرای Alan Wake را برای ما تعریف کند، تصمیم گرفتیم تا اندکی کنکاش کرده و دلیل این اقدام عجیب رمدی را بیابیم.
متاسفانه، حقیقت تلختر از چیزی است که تصور میشود. شاید بزرگترین افسوس در صنعت بازیهای ویدیویی را به بازیهایی نسبت میدهند که به حق واقعی خود نرسیدند و علیرغم داشتن کیفیت بسیار بالا، آمار فروش بسیار ضعیفی داشتند. گاهی اوقات، باعث و بانی این موضوع منتقدین هستند و گاهی اوقات ناشران. گاهی اوقات، این آمار فروش ضعیف و هزینهی تولید بسیار بالا (نظیر Divison 2 یا Ghost Recon: Breakpoint)، تاثیر بنیادینی برروی استودیوهای سازندهی خود نمیگذارد. از طرفی دیگر، برخی از استودیوهای دیگر ممکن است مدت زمانی معادل پنج سال و هزینههای بسیار گزافی را صرف ساخت بازی خارقالعادهای کند که قرار است تا ناشرش شروط عجیب و غریبی در قراردادشان لحاظ کند.
هرچند، Alan Wake به خودی خود یک شکست تجاری قلمداد نمیشود، اما به اندازهی کافی نیز موفق نبود تا بتواند هزینههای ساخت نسخهی دوم خود را تامین کند. از همین رو، در تلاشهای بیفایدهای که بعد از انتشار بازی از سوی رمدی و مایکروسافت برای احیای سوددهی این بازی صورت گرفت، شاهد انتشار دو بستهی الحاقی و یک نسخهی فرعی از بازی با نام Alan Wake’s Nightmare American که به صورت انحصاری در دسترس Xbox Live Arcade قرار گرفت. اما آیا این نسخهی فرعی، بخشی از نقشههای این استودیو برای قسمت دوم Alan Wake بود؟.
در اوایل سال ۲۰۱۰ میلادی، استودیوی رِمدی علاقهی خود برای ساخت قسمت دوم و ساخت یک مجموعهی بزرگ از Alan Wake را نشان داد. این استودیو اعلام کرد که قسمت اول Alan Wake تنها فصل اول از این داستان طولانی را شامل میشود و بستههای الحاقی آن نیز همانند یک پل شما را به فصل دوم این مجموعه خواهد رساند. از همین رو همهچیز آماده بود تا استودیوی رمدی طی اعلامیهای رسمی توسعهی نسخهی دوم این بازی را تایید کرده و علاقهمندان به بازیهای ویدیویی را به وجد بیاورد.
بالاخره، سال ۲۰۱۱ اولین اطلاعات از نسخهی جدید Alan Wake فاش شد. این اطلاعات به ما نشان داد که استودیوی رمدی قصد دارد تا پروژهی ساخت نسخهی دوم را بسیار جدیتر و حتی پرهزینهتر از نسخهی اول پیش بگیرد. در این بین، برخی از بازیبازان حتی سالها اخبار دست اول سایتهای مختلف و اعلامیههای رسمی رمدی را رصد میکردند تا خبری از نسخهی جدید Alan Wake بیابند. متاسفانه، هماکنون این انتظار به یک دهه رسیده است و در این بین شاهد سکوت در مورد نسخهی جدید Alan Wake بودیم.
در سال ۲۰۱۳ و طی رویداد اختصاصی اکسباکسوان، خبر مشارکت دوبارهی رمدی و مایکروسافت به سرعت سراسر دنیای بازیهای ویدیویی را فراگرفت. اما در کمال تعجب نام محصول نهایی این مشارکت Alan Wake 2 نبود و طی این رویداد، شرکتهای مذکور از عنوان Quantum Break رونمایی کردند؛ یک عنوان ماجراجویی اکشن که علاوه بر Alan Wake نبودن، تخیلی بودن بیحد و اندازهاش نیز صدای اعتراض بسیاری از بازیبازان را درآورد.
بههرترتیب، انتشار و توسعهی این عنوان بدین معنی نبود که رمدی به کلی سبک و شیوهی پیادهسازی شده در Alan Wake یا حتی Max Payne را فراموش کردهاست، بلکه این موضوع نشان از آن داشت که رمدی به کلی اهداف جاهطلبانهای در سبکهای مختلف در سر دارد. بنابراین، مایکروسافت پیش از امضای قرارداد ساخت نسخهی دوم بازی انحصاری جدید کنسول اکسباکس وان یعنی Quantum Break، بندی در قرار داد لحاظ کرد که طبق آن، در صورت موفق نبودن بازی (از نظر آمار فروش)، نسخهی دوم این بازی نیز تامین اعتبار نخواهد شد. در نتیجه، Quantum Break نیز با نظرات متوسط منتقدین و آمار فروش نسبتاً ضعیفی که ثبت کرد، به سرنوشت Alan Wake دچار شد.
در واقع، طی این سالها، رمدی تصمیم گرفته بود تا بهجای ساخت Alan Wake 2 ، از بخشهای مختلف آن ایده بگیرد و با تزریق جلوههای سینمایی، یک بازی شبیه به فیلمهای علمی-تخیلی بسازد. همچنین، زمانی که رمدی این پروژه (که اکنون ما آن را با نام Quantum Break میشناسیم) را به مایکروسافت واگذار کرد، این شرکت بلافاصله وظیفهی نشر آن را برعهده گرفت.
البته، رمدی در طول این سالها نشان داد که میتوان با اعمال تغییرات اساسی در سیاستها به موفقیت رسید. از همین رو، این استودیو سعی کرد تا با استفاده از تجربهی حاصل شده از Alan Wake و Quantum Break و صدالبته، فاصله گرفتن از نام مایکروسافت، مسیر جدیدش را پیش بگیرد و عنوانی نظیر Control را به بازیبازان هدیه کند.
بههرترتیب، استودیوی رمدی اخیراً تمایلش را نسبت به ساخت دنبالهی Alan Wake یا حتی Quantum Break نشان داده است. اما هر بار که چنین بحثی داغ میشود، باید به یاد داشته باشیم که چنین امری بدون تایید مایکروسافت ممکن نخواهد بود. از طرفی دیگر، با توجه به تغییر سیاستهای مایکروسافت و هزینههای گزافی که این شرکت برای خریداری استودیوهای کوچک و بزرگ نظیر نینجا تئوری (Ninja Theory) انجام داده است، سرمایهگذاری روی نسل بعدی کنسولهای بازی از سوی این اَبَرشرکت به وضوح قابل مشاهده است. بنابراین، ممکن است تا این زمزمهها بار دیگر رمدی را به سوی مایکروسافت کشانده تا سری به آیپیهای فراموش شدهی خود بزند.
در نقطهی مقابل، شاید حتی هماکنون پروژهی Alan Wake 2 به یک آرزو تبدیل شده باشد. از طرفی دیگر، مایکروسافت نیز دلایل متعددی برای نادیده گرفتن Alan Wake 2 دارد؛ چرا که در صورت توسعهی این بازی برای نسل بعد و شکست خوردن احتمالی آن، سومین پروژهی ناموفق خود و رمدی را رقم میزند (از لحاظ آمار فروش) و شرمندگی منحرف کردن استودیوی رمدی، آنهم پس از توسعهی بازی تحسین شدهی Control را به جان میخرد.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
سلام. خسته نباشید بابت مقاله. این بازی به شدت ترسناک بود. من وقتی حدود ۱۰ سال داشتم بازیش میکردم و باید بگم هنوزم برام کابوسه مراحلِ تاریکش
اسپم: گیفت کارد ۱۰ دلاری psn شده ۲۲۸٫۵هزار تومان. به کجا میرویم؟! از طرفی دلار شده ۲۰٫۷هزار از طرفی هم فروشگاه هایِ گیفت کارد با هم متحد شدن و هم زمان با هم قیمت ها رو هرچقدر میخوان میبرن بالا….
نه بابا ترسناک نبود
ببین ترسناک روانشناختی ممکنه در نگاه اول اصلا ترسناک نباشه ولی اگه تو اون شرایط قرار بگیری…..
من کلا ترسو هستم نسبت به این طور بازی ها…. و بله کاپتان پرایس هم میتونه بترسه مسخره نکن 😀
دقیقا . منم از این جور بازیا میترسم . مثلا مترو موجوداتش ترسنناک نبود اما محیط های ترسناکی داشت و بعضی اوقات زمزمه هایی تو گوش شخصیت اصلی ( ارتیوم ) میومد که اونا خیلی ترسناک ترش میکردن
یا مثلا HellBlade هم اینجوری بود
من که کلا از ریشه ترسو ام الان عاشق سری رزیدنت اویلم ولی اصلا نمیتونم بازی کنم میرم اتاق حس میکنم الان یه نفر از بیرون میاد تو دیگه چی بگم در حد پیاز
من والپیپر یه فیلم ترسناک مثل رینگ یا ایت رو میبینم تا ۳ هفته تنها نمیرم دستشویی . یکی باید رو پله بشینه . حالا خوبه فیلم اره ( اون اره نه اره یا همون Saw ) یک تا ۳ به علاوه ۷ رو دیدم .
دردمونو به کی بگیم…بدبخت تر از گیمر جماعتم مگ هست…آرزومون اینه مثلا ویچر تخیف بخوره بگیریمش بصورت دیجیتالی تا پولا میرسه میبینی دلار عزیز سورپرایزت میکنه…هییییی روزگار
حالا شما که تخفیف میخوره میگیری،من که سیستمم نمیکشه چی :laugh:
افرین دقیقا . سیستم منم نمیکشه :laugh: . اقای معین بدبخت تر از شما هست . نمونش من و leon s kennedy78 .
و همچنین من
داش من پولم با چندین سال نخوردن و نپوشیدن رسیده بود در حد خرید یه خونه الان یه ماشین درست حسابیم نمیشه باهاش خرید چه برسه خونه تو میگی ویچر.ببین من چطور دارم میسوزم.کامپیوترم دیگه خراب شه خداحافظ کو پول.تمام سرمایم ارزشش شده دوزار .کسی نیست این دنیا جواب مارو بده اون دنیام که باس ما جواب پس بدیم.پس کلا هیچ در هیچ همه بر هیچ
حرف دل منو زدی
:yes:
داداش فکر میکنم ۲۰۰۹ اومد…اون زمان به سختی هر دو کنسولو تهیه کرده بودم…
یادمه که ۱۶ سال سن داشتم و پر از انرژی بودم…
خاصترین انحصاری ۳۶۰ بود واسم و اتمسفر و داستان بازی بدجوری منو عاشق خودش کرده بود…موزیکهایی که بین هر اپیزود پخش میشد…عین سریالهای تاپ تیوی بود…
یادش بخیر…حولو حوشه۲۰۰۸- ۲۰۰۹-۲۰۱۰ چه غوغایی توی این صنعت بر پا بود….
متالگیر۴-آلنویک-گاد اف وار۳-رد دد۱-آنچارتد۲-گیرز اف وار۳
چه دورانی بود
خب با اون سن و سال هرکی باشه براش کابوس میشه،صبر میکردی بزرگتر میشدی. و اینه حکایت کسایی که به رده سنی توجهی ندارن 😕
سلام، بله دقیقاً. بازی بود که اتمسفر سنگینی داشت و بعد از چند ساعت کم کم اثر روانی میزاشت رو مخاطب!
alan wake یکی از زیباترین عناوینی بود که در نسل هفتم بازی کردم نسل هفتم جورب بود که از بس مایکروسافت انحصاری خوب داشت مجبور شدم هردوتارو بگیرم امیدوارم تو این نسل جدید دوباره مایکرو برگرده به اوج تا بتونه سونی تو عناوین انحصاری رقابت کنه و همه چی به نفع ما گیمرا تموم بشه…در مورد خود بازی هم اگ بگم بازی بشدت دلهره آور بود و گیمپلیش هم جوری بود که باید نور چراغ قوه تو میگرفتی تا کاور انمی ها از بین میرفت بعد با شلیک از بینشون میبردی و تو همین زمانی که داشتی کاور انمی هارو از بین میبردی از چپ و راست بهت حمله میکردن که بشدت تو اون فضای تاریک ترسناک و پرچالش بود امیدوارم شماره جدیدش هرچه زودتر منتشر بشه…ممنون بابت مقاله
واقعاً بازی Alan Wake بی نظیر بود!
حیف ک خبری از نسخه دوم نیس
اگه بی نظیر بود پس چرا استقبال و نمره و فروش خوبی نداشت؟
مگه فاکتور یه بازی بی نظیر دیگه چیه ؟اصلا بیخیال نمره.فروشش به حدی پایین بود که رمدی بیخیالش شد.یادمه اون موقع گرافیک ۱ و ram 4 ddr2 و cpu core i5 داشت سیستمم و اینو نصب کردم.
ما حال کردیم لعنت به فروش و نمره
من خودم درک نمیکنم چرا انقدر فروشش پایینه این بازی بدون شک جزو تاپ تن من هست
ب قول متین جان، همه ازش لذت بردیم! لعنت ب فروش و نمره
رو ایکس باکس ۳۶۰ واقعا همچین بازی لذت تجربه خاصی داشت
یکی از انحصاری های شاهکار ماکروسافت خدایی…رو گیم پس گرفتمش محشره واقعا…
با کوانتوم بریک هم عشق کردم عالیی بود..ولی آلن ویک شاهکار بود
داداش آلن ویک فوقالعاده بود اما خدایی به نظر من کونتوم بریک ضعیفترین اثر رمدی توو کل ساختههاشه…
کونتوم بریک دقیقا اصلیترین ضعفش همون چیزی بود که اون یکی انحصاری مایکروسافت (سان اف د رم )دچارش شد یعنی به سرعت بازی هر چیزی که داره رو میکنه و سریعا بازی برات تکراری میشه و خستهکننده…
نمیدونم چقدر باهام موافقی..
شاید شما لذت نبردی
نظرت هم محترمه
اما به نظرم زمان بازی با گیمپلی یکسان بود.
مدت زمان بازی خوب بود و خیلی بلند نبود که برات تکراری بشه ولی من خیلی ازش خوشم اومد.
این بازی هم دقیقا مثل days gone شد.ایراد های بسیار الکی ازش گرفتند وگرنه متا ۸۵ حقش بود.
Days gone هم حداقل متا ۸۰ حقش بود
دیزگان گان ۸۰ حقش بود کانتون بریک ۸۵ ؟ حالت خوبه دیزگان تمام انحصاری هاتونو میخورده
آره آره
حاجی من جفتش رو بازی کردم دیزگان پر از مشکل ولی در عین حال خوبه بازیش
کوانتوم بریک هم جنس مشکلاتش (در صورت وجود) با دیزگان فرق داره بیشتر سلیقه ای هست به نظرم کوانتوم بریک که خوشت بیاد یا نه ولی دیزگان اصولا بازیش هنوز خیلی جای کار داشت مشکل طراحی نقشه داشت و …
اگه الن ویک شاهکاره،پس رزیدنت۲ ریمیک چیه؟الن ویک مثل همون کوانتوم فقط یک بازی خوبه.
اصلا کجاشون بهم میخوره
سبکشون اصلا یکی نیست
الن ویک یک اکشن سروایول هارر با موضوع روانشناسی است و مثل یک سریال تلویزیونی اپیزیودی است
انحصاری بود ؟ نمی دونستم چون الان روی ,psnow موجوده فکر میکردم مولتی پلتفرم بود
اصلن از این بازی خوشم نیومد و در برابر سری سایلنت هیل و دداسپیس حرفی برا گفتن نداره.رزیدنت که بماند :laugh:
من بیشتر دوست دارم تا دنباله quantum break ساخته بشه :inlove:
بعد هم یک ریبوت از max payne :inlove:
الن ویک ۲ به احتمال ۹۵ درصد ساخته نمیشه چون هیچ وقت بودجش بر نمیگرده
بودجه بالا=فروش پایین
هنوزم دارم بازیش میکنم کوانتوم بریک رو
منتظرم با اون جلوهای شکست زمانیش نسخه بعدیش رو بسازن البته با گرافیک و قدرت نسل نهمی
مشکل کوانتوم بریک لودینگهای طولانی و گیم پلی کم وگرنه از بابت گرافیک عالی بود و همچنین بخش شوترش
قشنگ میتونن چنین سبکی رو دوباره احیا کنند ولی با داستان و گیم پلی قویتر
کوانتوم عالی بود.
داستان گیرا
شخصیت پردازی فوق العاده
گرافیک فوق العاده
سیستم شوتینگ بی نظیر
گیمپلی خاص
وجود المان های پلتفرمر
دو تا هم مشکل داشت:
لودینگ های طولانی
داستان کوتاه
وگرنه دوباره سم لیک و رمدی میتونند شاهکار خلق کنند
باهات موافقم مگر از یک گیم چی میخوایم که کوانتوم نداشته باشه !! سرگرم کننده بود جالب بود داستان خوبی داشت گرافیک زیبایی داشت متفاوت بود !!
فروش کمش به خاطر بازاریابی بدش بوده وگرنه بازی های از این عجیب غریب تر هم خیلی میفروشن
راستی من برگشتم
دلتون واسم تنگ نشده بود 😀
منتظر بررسی اتشین لست ۲ هم باشید عزیزان
جناب اگه زمان کوانتوم بریک یادت باشه مایکروسافت هم همون زمان عرضه تبلیغات زیادی میکرد اما زیر بازی های بزرگ ۲۰۱۰ له شد.
Red dead redemption
Super mario galaxy 2
Bioshock 2
Mass effect 2
God of war 3
Halo reach
Call of duty black ops
Battelfield bad company 2
Assassin’s creed brotherhood
Fallout new vegas
Heavy rain
Splinter cell
لست ۲ دیگه تموم شد رفیق
مد لست ۲ رفت الان مد سایبر پانک و هیلو و هل بلید هستش عزیز
هیلو و هل بلید که به پای سوم لست ۲ نمیرسن
اهوم
فعلا که هیلو یه فایل صوتیش ۲ میلیون بازیدید داشته
هل بلید هم که گرافیکش در حد بازی … نیست
عزیز چرا جوابشو میدی.
اینها دارن خودشون رو با گفتن ۲۴ فریم و ۸۴ آروم میکنن.
#هجده روز تا طوفان
دارم ذهنهاشونو اماده میکنم
جالب اینه حالا که داریم به کنفرانس نزدیک میشیم اپیک گیمز هم بعد این همه مدت که مدام از پلی صحبت میکرد حالا زبون باز کرده و گفته پلی۵ و سری ایکس میتونن بازهای واقع گرایانه خلق کنن
اخه یکی نی بگه بابا تو اصن میتونی مایکرو رو ندید بگیری در صنعت گیم که بعد این همه مدت تازه زبونت باز شده
وای طوفان ۲۴ فریمی :rotfl:
وای طوفان نات ریل تایم :rotfl:
و فشاری بس دوباره
میدونم هضمش برات سخته و به زور میخندی
خخخخخ
جواب نداری به جا خخخخ استیکر بفرست 😉
مسعود تو هنوز زنده ای؟
یادمه هیتر لست ۱ بودی پس به احتمال زیاد نقدت از این نسخه مثبته
خخخ بیصبرانه منتظر نقدت ام :yes: :yes:
Alan Wake یک اژدهای خفتست… :shy:
آخ گفتین داغمو تازه کردین 😥
ممنون از مقاله خوبتون :heart: :rose:
کوانتم بریک خیلی عالی بود همین طور الن ویک
کلا رمدی بازی بد نمیتونه بسازه بازیاش تو ذهن ادم حک میشن
صحنه تخریب پل تو کوانتم بریک و کتابخونه فراتر از نسل هشت بود و متعلق به نسل نه
آلن ویک زمان خودش بهترین گرافیک و داستان رو ارائه کرد. الانم بیاد پارت دوم last آف آس جلوش هیچ میشه
چرا گیر دادی به لست اف اس۲. :pissedoff: :shout: :cyclops:
فشار :cute:
اسپم:
اقا این چه وعضشهدلار همینجوری داره میره بالا.واقعا دیگه انگار داریم رسمن بیچاره ترین مردم دنیا میشیم
خیلی وقته بیچاره ترینیم. :pain:
بقول حسن ریوندی ….
ماها چطور زنده ایم ؟ . امریکا مردم مارو میبینه میگه اینا عملا باید مرده باشن چطور زندن ؟ .
چرا نیست 😥 😥 چه خاطراتی داریم با الن.به امید خدا مایکروسافت نسل نه احیاش میکنه
چون افتاده دست یه عده که نمیدونن چطور ازش استفاده کنن :reallypissed:
عزیز ip آلن ویک دست رمدی هست
خودم میدونم
دارم میگم دست هرکی میخواد باشه ولی نمیدونن چطور ازش استفاده کنن
انقد منتظر ساخت نسخه دومش بودیم که نگو :-((
البته همونطور که تو این مقاله بهش اشاره شد «رمدی در طول این سالها نشان داد که میتوان با اعمال تغییرات اساسی در سیاستها به موفقیت رسید» خب پس احتمالاتی هم وجود داشت که اگه اون سیاست مایکروسافت نبود ممکن بود جور دیگه ای بشه؟ میگن دلایل متعددی برای نادیده گرفتن Alan Wake 2 دارن.اما هممون میدونیم اون یک دلیل بیشتر نداشت اونم پول بود، وگرنه رمدی خیلی وقته ثابت کرده قادر به ساختن بازی های منحصر به فردی هستش، فقط این سیاست ها دست و پا گیر بود براش. والا ما چه دانیم
این بازی شاهکار بود عشق کردم باهاش حیف حیف.هر چه ارزشش بیشتر کم محلی بهش بیشتر
دلیلش فقط حمایت کم گیمراست
بازی الن ویک یک واقعا شاهکار بود کلا بازیش عین یک فیلم سینمایی میمونه و بازیگر اون فیلم خودت هستی امیدوارم نسخه دومشو در دست ساخت باشه و زود منتشر کنن و مایکروسافت گیمرهای خودشو سورپریز کنه و جای بازی رایز ۲ هم خالیه که بازیش شاهکاره و بازی مدمکس هم جاش خالیه بازیش خوب بود برای نسخه ی اول و منتظر نسخه دوم مدمکس هستم و گیمپلی و سبک مبارزه ای مدمکس از بتمن شبیه سازی شده و انگار با بتمن بازی میکنی در یک قیافه ی کاملا اشکار و دیگر
بتل رویال هم با همه جذابیتی که داره سرطانی شده!
پلیرا فقط منتظرن ببینن بتل رویال جدید چی میاد!
از پابجی و فورتنایت کوچ کردن ایپکس حالا هم Youtube پر شده از این بتل رویال جدید یوبی!
کوانتوم بریک تجربه جالبی من خوشم اومد
کنترل هم گیم پلی جذابی داشت اما کاش اوپن ورلد نبود
یکی دو جاش واقعا گیج شده بودم نمیدونستم باید کجا رو بگردم
علت موفق نبودن بازی های آلن ویک و کوانتوم بریک (البته از نظر فروش چون به نظرم هر دو بازی های خیلی خوبی هستن) به نظرم بیشتر مربوط به رمدی هست !!
البته تو پرانتز یه چیزی هم بگم آلن ویک و کنترول رو خود سم لیک نوشته و ساخته ولی کوانتوم بریک رو نه !
در زمان انتشار کنترل به شدت روی این تاکید داشتن که این بازی یک بازی کلان بودجه نیست و نیازی به آمار فروش بالا نداره تا موفق باشه و … کما اینکه همون موقع هم اعلام شد بازی فروش بدی نداشته یعنی نه بالا بوده نه پایین و تونسته راضی کنه رمدی و ۵۰۵games رو.
بازی های رمدی اصولا فروش متوسط دارن به خاطر اینکه معمولا پیچیده میسازه داستان بازی ها و شخصیت ها رو و مخاطب خاص دارن !
وقتی ۵ سال صرف آلن ویک میشه و طبق خبرا بارها بازی رو تغییر دادن حتی تا مدتی بازی جهان باز بوده بعد خطی شده و … این هزینه ساخت رو بالا میبره هر ناشری به فکر فرو میره که رمدی چه جور سازنده ای هست کلان بودجه یا فقط خلاق !!! استودیو کللان بودجه گیرز و هیلو و آنچارتد و فورزا و خدای جنگ و رد دد و فارکرای میسازه که خیلی هم میفروشه و استودیو خلاق ماشالا زیاده اسم نبرم چه بازی هایی که با بودجه کم فوق العاده بودن(و البته در حد بازی های بزرگ نفروختن مثلا هل بلید یک بازی زیبا که اعلام کردن با هر ۲۵۰ هزار فروش فلان مقدار به بیماران روانی کمک میکنیم بعد اعلام رکدن یا خدا فروش بازی از یک میلیون رد کرد! در حالی که حدود ۲٫۵ میلیون فروش برای آلن ویک شکست حساب شده !). به نظرم بیشتر مشکل رمدی با خودش باید حل بشه یک استودیو خلاق هست یا کلان بودجه !!!!!!!!
همین تبلیغ گیفت کارت که ۲۴ ساعته رو سایته میزنه ۸ سال سابقه ، زده ۲۲۹ هزار پونصد با تخفیف ۲۲۸ و پونصد .
براش نوشتم عمو جان تخفیفت نبود پولم نمی رسید .
نمیدونم الین ویک چقدر فروش داشته ولی به جرات میتونم بگم یکی از بهترین بازی هایی بود که انجام دادم.عاشقش بودم و هستم.ارزوی نسخه دوم که هیچ ارزوی نسخه ریمسترش رو هم انگار باید به فراموشی بسپاریمخدایی فکر کنم اکثر گیمرا این بازی رو نمیشناسن که فروشش پایین بوده.فقط بگم وحشتناک فوق العاده بود و در حقش کم لطفی شده.حتما تجربه کنید حتی الان هم فوق العاده هستش.❤