اعضای استودیوی ناتیداگ در مورد قابلیتهای کنسول پلیاستیشن ۵ هیجانزده هستند
در حال حاضر تقریباً همهی فعالان صنعت بازیهای ویدئویی و بازیبازان در مورد بازی بزرگ The Last of Us Part 2 میدانند و شاهد موفقیت بینظیر این عنوان بودهاند. این بازی پس از سالها انتظار برای هواداران سری، سرانجام توسط استودیوی ناتیداگ (Naughty Dog) شرکت سونی برروی کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر گردید. این اثر در اواخر نسل هشتم منتشر گردید و توانست ویترین بازیهای انحصاری کنسول پلیاستیشن ۴ را درخشان و دیدنی کند؛ درست به مانند کاری که نسخهی اول این سری برروی پلیاستیشن ۳ انجام داد.
حال اعضای استودیوی ناتیداگ در حال گذراندن استراحت کوتاهی پس از دوران طولانی توسعهی بازی هستند و موفقیتهای عنوان The Last of Us Part 2 را نظاره میکنند. با این حال در خبری تازه آنها اعلام نمودند که از پتانسیل و قابلیتهای کنسول فوقالعادهی پلیاستیشن ۵ بسیار هیجانزده هستند.
به تازگی آقای نیل دراکمن (Neil Druckman) نویسنده و کارگردان بازی The Last of Us Part 2، در مصاحبهای در مورد آیندهی این استودیوی و کنسول پلیاستیشن ۵ به ارائهی مطالبی پرداخت. او هنگام بحث و گفتگو در مورد آیندهی استودیوی ناتیداگ گفت که آنها بسیار مشتاق هستند تا کار خود را برروی کنسول پلیاستیشن ۵ آغاز نمایند و از پتانسیلهای فوقالعادهی آن نهایت بهره را ببرند. وی عنوان داشت که یکی از مواردی که بسیار به استودیو به خصوص از نظر بارگذاری و جزئیات محیطی کمک خواهد کرد، فناوری SSD خارقالعادهی این کنسول نسل نهمی خواهد بود و این قابلیت یکی از مهمترین مواردی است که در توسعهی یک بازی میتواند برای این استودیو نتایج منحصر به فردی را ایجاد نماید. طبق گفتهی آقای نیل دراکمن، عدم محدودیت فناوری SSD برای بارگیری موارد مختلف در بازیها میتواند بسیاری از زحمتهای توسعهدهندگان این استودیو ر کاهش دهد تا آنها از این طریق بتوانند زمان و انرژی خود را صرف کارهای شگفتانگیزی کنند و این موضوع بسیار هیجانانگیز خواهد بود.
آقای نیل دراکمن در مورد کنسول پلیاستیشن ۵ افزود:
در پایان نسل [کنسولها]، شما همیشه محدودیتها را احساس میکنید. در حین توسعه و ساخت یک بازی بزرگ در اواخر نسل همیشه دیواری محکم از محدودیتها را مقابل خود حس خواهید کرد که مدام به آن فشار وارد میکنید و دیوانهوار به دنبال یک شکاف و یا فضای کوچک اضافه هستید تا بتوانید از پردازندهی مرکزی و یا حافظهای که در اختیار دارید، نهایت بهره را ببرید اما باز هم محدودیت را حس خواهید کرد. با این حال وقتی یک نسل جدید را آغاز میکنید، این به مانند یک شمشیر دو لبه خواهد بود. از یک طرف شما باید برای سختافزار جدیدی که در اختیار دارید بازی بسازید و این میتواند یک نبرد بزرگ بین شما و سختافزار برای به چالش کشیدن آن باشد. از طرف دیگر شما آزادی از محدودیتها و برداشته شدن موانع را حس خواهید کرد. خدای من! من میتوانم نفس بکشم … اکنون میتوانیم از این محدودیتها فاصله بگیریم و با سختافزار و نرمافزاری که در اختیار داریم کارهای بزرگ و خارقالعادهای انجام دهیم. یکی از درخشانترین و پرکاربردترین فناوریهایی که ما منتظرش بودیم، حافظهی SSD کنسول پلیاستیشن ۵ و حذف کردن بارگیریها و آزادی بدون حد و مرز آن است.
ما آزاد خواهیم بود خیلی کارها در بازی خود انجام دهیم و در پایان تلاش و توسعهی ما هنگامی که شما ماجراجویی خود را آغاز خواهید کرد، با هیچ بارگذاری مواجه نخواهید شد و هرگز یک صفحهی بارگذاری و یا اتفاقی به مانند آن را مشاهده نخواهید کرد. کارهای مختلفی در پشت صحنهی ساخت یک بازی اتفاق میافتد، اینکه چگونه مراحل، مبارزات و محیط را طراحی کنیم، چگونه آنها را گزینش کنیم و بسیاری از موارد و جزئیات بیشتر که همهی این اتفاقات حتی در طول روند بازی کردن هم رخ میدهند اما اکثرا از دید بازیبازان نامرئی هستند و متوجه آنها نخواهند شد. شما هرگز هیچ یک از این اقدامات را ندیدهاید. اما اکنون ما میتوانیم با حذف بارگذاریها و سرعت SSD از محدودیتهایی که یک توسعهدهنده برای برخی امور باید مراقب آنها باشد، رها شویم و در مورد بسیاری از موارد تفکر خود را تغییر دهیم و این امر میتواند خود را در نتیجهی کارها به خوبی نشان دهد. حال ما میتوانیم زمینههای جدیدی را در طراحی و توسعهی یک عنوان به کار گیریم و من برای این اتفاقات به شدت هیجانزده هستم.
در نهایت قبل از اینکه ببینیم استودیوی ناتیداگ چه برنامهای برای نسل بعد و توسعهی بازی جدید خود دارد، باید مدتی را صبر کنیم چرا که در حال حاضر بیشتر اعضای این استودیو در حال استراحت و تعطیلات خود هستند. هنوز مشخص نیست که برنامهی این استودیو چیست و استراحت آنها تا کی ادامه خواهد داشت اما همین موضوع را میتوان با فشارهای انتقادی در مورد سخت کار کردن کارمندان در استودیوی ناتیداگ مرتبط دانست. شاید خبر قطعی عدم ساخت یک بسته الحاقی برای عنوان The Last of Us Part 2 نیز به همین علت باشد؛ چرا که این بازی یک روند توسعهی طولانی و سخت به خود دید و فشارهای انتقادات و شایعههای مختلف در مورد شرایط سخت کاری، باری مضاعف بر دوش این استودیو گذاشت و آنها با این اقدام پیشگیرانه قصد داشتند از انتقادات آینده در مورد این بازی یا بسته الحاقی آن در امان باشند.
عنوان شاهکار The Last of Us Part 2 هماکنون به صورت انحصاری برروی کنسول پلیاستیشن ۴ در دسترس قرار دارد. در پایان شما میتوانید به مشاهدهی نقد و بررسی کامل این بازی تحت عنوان “الماس ۲۴ قیراطی ناتیداگ بر تاج پادشاهی پلیاستیشن” بپردازید. همچنین هایلات این بازی نیز از این نشانی در اختیار شما قرار دارد تا پیش از خرید آن اطلاعات کاملی به دست آورید.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
:inlove: :yes:
امیدوارم که بازی های مولتی هم بتونن از ssd پلی استیشن استفاده کنن :yes: …….
هر چند تصور گاد و هورایزن جدید رو ps5 از خود بی خودم کرده :yes: :inlove: ……..
چی بشه نسل نهم :yes: :inlove: 😎
واس ما طرفدارا
همین انحصاری های ناب کافیه
چون جوری شاهکار میسازن ک نبود بازیای مولتی به چشم نمیاد
مخصوصا نسل۷به بعد
بهترین و جنجالی ترین بازی تاریخ نسل بشر و بهترین کیفیت و داستان واقع گرا تا به این لحظه
الان واسه بار سوم دارم بازیو میرم و بازی رو هم پلات کردم و دارم باهاش زندگی میکنم و حال میکنم
کیفیت بازی های انحصاری سونی همیشه بالاتر از باقی کمپانی ها بوده و نمیشه اصلا مقایسه شون کرد
چون انحصار سونی هستن و از تمام قدرت کنسولشون استفاده میکنن و تمرکزشون روی یک کنسوله
بازی رو با بهترین کیفیت و بدون لودینگی و پز محتوا میدن چون سونی ساپورتشون میکنه
درود بر اعضای هنرمند ناتی داگ و سانتامونیکا بهترین استدیو های عمرم و بهترین بازی های تاریخ
اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
بنظرم الی باید ابی رو میکشت
اونوقت تمام زجرای کشید معنی پیدا می کرد
الی بزرگترین ترسش تنهایی دوباره بود….
دینا ک ترکش کرد
ابی ک زنده موند…
انگشتانش ک ب فنا زد
ی گتیار از جول موند ک اونم بی مصرف شد واسش
من واقعا کاری ب مرگ جوئل ندارم ک سزاوار چوب بیسبال
نبود …….
کاری هم ندارم ک ت فیلم نامه یا سناریو بازی شانس بود ک
جوئل ب دستای ابی سپرد و ب فنا داد
ک خودش ی نوع ضعف بود ت سناریو نویسی….
من فقط با نوع روند داستان مشکل دارم نه مرگ شخصیتها…
وگرنه مشکل دیگه ایی ب بازی ندارم…..
و ساختن همچین بازی برای استدیو دیگه مثل رویا می مونه
و هرچیز دیگه ایی از بازی در بالاترین سطح ممکنه…
Reza ss به هیچ عنوان با مرگ ابی موافق نیستم و نخواهم بود
دلایل بسیار زیاد و قانع کننده ای هم وجود داره پیشنهاد میکنم پائین تر کامنت های این دوستان رو بخونی
DEVIL6 و The last god of war
اسپویل
من نظر شخصیمو گفتم ……
بنظرم last 2 برا من بهترین بازی امساله….ؤلی….
ولی کشتن تمام کسایی ک ت کشتن جوئل دست داشتن ب نظرت کار درستی بود؟
ولی ابی ک کار جؤئل ب زننده ترین شکل ممکن تموم کرد درست نیست؟
الی این همه زجر کشید واسه چی ؟
بنظرم نیل دارکمن بدترین پایان ممکن واسه الی
در نظر گرفت…..
و واقعا از این همه سیاهی دلم گرفت…..
تصور کردن عناوینی که استودیو های ناتی داگ و سانتامونیکا قراره برای PS5 بسازن دیوونه کنندست
خصوصا اصل قضیه یعنی دنباله گاد
God of War vs God of thunder :thunder:
از خود بیخود میشم وقتی به گاد بعدی فکر میکنم.
داداش توی،پست سایبرپانک نکات خیلی جالب و مفیدی نوشتی،واقعا از توضیحاتی که دادی لذت بردم،
خیلی ممنون :rose:
کوچک شماییم.
همدردیم داداش :yes:
داداش سامان حقیقتا هم دیوانه کننده هست،به خصوص وقتی میبینیم بازیهایی که اوایل نسل نهم مثل هورایزن قراره بیان،تا این حد گرافیک بی نظیری دارن،حالا تصور کن سانتامونیکا و ناتی داگ قراره چطوری قدرت ps5 رو نشون بدن،
مثل جهش گرافیکی نسل هشتم که با آنچارتد ۴ شروع شد، و با گاد ۲۰۱۸ ادامه پیدا کرد،و با تلو ۲ تموم شد،
عباس داداش نیستی
امید داداش،مخلص شما هستیم،از روزی که تلو ۲ عرضه شده،
مشغول تجربه این شاهکار هستم،زیاد وقت نمیکنم نظر بزارم،الان برای بار سوم دارم بازی رو جلو میبرم،و به شدت داره بازی برام لذت بخش تر هم میشه،
از همین الان منتظر بخش چند نفرش هستم،که میدونم اونم واسه خودش شاهکاره،
:heart: :rose:
از این به بعد سعی میکنم بیشتر نظر بزارم
دقیقا داداش :heart: :yes:
فقط تصور بازی بعدیشون رو ps5 :inlove:
فکرشو بکنین با ۱۰ترافلاپس و اون اس اس دی خوف چی میتونن بسازن این لعنتیا
کاش یه بار برن سراغ جهان باز فقط واس اینکه ببینم چی درمیاد ازشون 😀
خوشم نمیاد یکی از برترین استدیو هایی که بازی های خطی شاهکار میسازه بره سراغ rpg کارشون تو خطی عالیه همون بهتر خطی بسازن بازی ار پی جی زیاد داریم چیزی که کمه خطی شاهکاره
داداش کی گفت آر پی جی؟؟؟
الان جی تی ای اوپن ورده ولی ار پی جی هم هست؟خب نه
مکس پین رو با جی تی ای مقایسه کن
فک کن ناتی داگ بجا بازی خطی مکس پین بره یه بازی جهان باز مث جی تی ای بسازه
اوژان داداش…یکم با نظرت مخالفم….چرا؟
هر استدیویی شناسنامه کاری خودشو داره…یکی مثل راکستار سند اوپنورلد به نام خودش زده و استدیوهایی مثل سیدیپراجکت و بتسدا پشت سرش هستن…
یکی آنلاین میسازه…یکی هک اسلش….یکی….
اما ناتیداگ جوری بازی خطی میسازه(سانتامونیکا) که آدم دوستداره تا ابد عناوین خطی بازی کنه….
درسته که استدیوهایی مثل گوریلیاگیمز هم بودن که سبکشونو عوض کردن و کاملا موفق بودن…
اما حرفم اینه که…توی بازاری که پر شده از آرپیجیهای جهان باز باکیفیت و بیکیفیت…من یکی اصلا دوستندارم امثال ناتیداگ و سانتامونیکا و کپکام و….هم جهانباز بسازن…الان که دارم لست پارت۲ تجربه میکنم(زندگی میکنم) میفهمم که چقدر دلم برای یه اثر شگفتانگیز غمگینه سوروایور و مخفیکاری تنگ شده بود…
اینکه خودشونو محک بزنن هیچ اشکالی نداره…اما هرگز نباید ساخت عناوین خطی یا نیمه خطی فراموش بشه…مخصوصا الان که یه عنوان خطی باکیفیت توی بازار مثل طلا ارزشمند هستش…
جسارتا عنوان manhunt بازی کردی
ی جورایی پدر بزرگ last محسوب میشه
و راکستار ساختش……. و خطی هم هست
و ت زمان خودش ب شدت جریان ساز بود…….
اگه یه سازنده بازی های ویدیویی باشه که بتونه از نهایت قدرت PS5 استفاده کنه و به عبارتی کنسول رو به چالش بکشه اون ناتی داگه :heart:
دیگه با اطمینان میشه گفت بازی های ناتی داگ به یه استاندارد تو صنعت گیم تبدیل شدن :heart: :rose:
مرسی که هستی نیل دراکمن :inlove:
سازنده ای که بتونه گیمی مثل TLOU P2 رو برای کنسول Ps4، با چنین حجمی از گرافیک و جزئیات توسعه بده (خیلی جالبه بازی لودینگ طولانی هم نداره!) ، کارایی که با کنسول Ps5 و اون SSD فضایی میتونه انجام بده تو مخیله آدم اصلا نمی گنجه!
خب فرست پارتین بایدم هیجان زده باشن
اصلا چرا نباشن ?:-)
انصافا از ابرشاهکار پرسونا هم خبر بزارید بابا اونم شده ۹۵
چطور وقتی لست شد ۹۵ همه هیجان زده شدند ولی وقتی حضرت پرسونا شد ۹۵ خبر ازش نرفتید؟
دم سونی گرم امسال شلوغ ترین سال کاریش بود با چهارتا بازی ۹۰ به بالا
استراحت و تعطیلات نوش جونشون 😎
واقعا حق دارن چون آزادی عمل بیشتری دارن
تصور اینکه ناتی داگ نسل بعد چه کارهای خارق العاده ای انجام میده، قند تو دلمون آب میشه. تنها استودیو که بازیهای با گرافیک و جزئیات وحشتناک و وسواس گونه که خودش درس جدیدی به سایر استودیوها برای بازیسازی داده. اینها جادوگران زمانه خود هستن.
۱٫۸ tflops تونست tlou2 رو پردازش کنه.اونم با چه هوش مصنوعی خفنی با وجود اون cpu ضعیف کنسولای نسل ۸٫حالا ببینید با قدرت متغیر بین ۹ تا ۱۰٫۲ ترافلاپسی و اون ssd خفن و cpu با قدرت خیلی خیلی بیشتر چیکار میکنه.
ولی من بیشتر برای صحنه های god بعدی هیجان زده ام.این ssd کاری میکنه که دور دست ها رو هم بشه به خوبی پردازش کرد و از طرفی انتقال خیلی سریع بین محیطای مختلفو ممکن میکنه و خب معلوم نیست بروبکس سانتامونیکا چه ایده های خفنی برای ساخت صحنه های حیرت انگیز تو سرشون باشه.من که خیلی از حالا برای گاد بعدی هایپم.در حقیقت با اینکه هنوز معرفی نشده ولی بیشتر از ghost of tsushima و cyberpunk و demon’s souls براش هایپم.
هوش مصنوعی که دیر متوجه میشن! پاشنه آشیل بازیهای ناتی داگ
یه بازی با هوش مصنوعی بهتر بهم معرفی کن.
این اتفاق فقط تو درجه سختی پایین میفته.تو درجه سختی بالا حتی اگه تو علف های بلند هم قایم بشی دشمن با یه ذره دقت از فاصله ی دور متوجهت میشه.
ثانیا دشمن یه جوری تاکتیکی محاصرت میکنه تو این بازی که کرک و پرت بریزه.
رو درجه hard بازی کردم
نیو گیم پلاس بزن درجه سختیشو بذار روی Survivor+
Hard خالی تو این بازی آنچنان سخت نیست .
تو این درجه سختی که من میگم نگهبانان موقع قدم زدن طوری عقب رو نگا میکنن که اصلا نمیتونی زمان بندی کنی برای یواشکی رد شدن
آره.ما قبولت داریم.
هوش مصنوعی به صدای تموم شدن تیرهات واکنش نشون میدن
اینکه تو رو حالت وری ایزی بازی کردی مشکل گیم نیست
پس :shutmouth:
نمیخوام تو ذوقت بزنم ولی درجه سختی بازی رو بزار رو حالت آخر اگه تونستی نفس بکشی بیا
تو دیونه ای با استدیو پوکیده مایکرو داری با سونی مقایسه میکنی مثل اینکه پلی ۱ با پلی ۴ یکی بدونی