طراح صدای Last Of Us Part II از طراحی صدای آلودهشدگان میگوید
طراح صدای زامبیها در بازی محبوب The Last Of Us Part II در حساب توئیتر خود از چالشهای کار خود گفته است.
این مسئله که بازی The Last Of Us Part II یکی از معروفترین بازیهای اخیر است. ترکیبی از گیمپلی پولیش خورده، شخصیتهای خاکستری و عمیق و داستان تاثیر گذار. ولی وقتی درباره چنین عناوین قدرتمندی صحبت به میان میآید، نکات خاصی نادیده گرفته میشود. یکی از همان نکات نادیده گرفته شده در The Last Of Us Part II، طراحی صدای کلیکرها و دیگر آلودهشدگان دنیای بازی است. طراح صدای این عنوان، بوئه آنتونی هیمنز (Beau Anthony Jimenez) در حساب رسمی توئیتر خود، درباره پروسه طراحی صدای این موجودات صحبت کرده است.
با توجه به یکی ازتوئیتهای هیمنز، وظیایف او ” مفهومسازی،طراحی صدا، ادیت صداهای تولید شده توسط انسان و غیر انسان برای آلودهشدگان در بازی The Last Of Us Part II در سیستم گیمپلی، کاتسینها و لحظات مرگ” بوده است. با همکاری مسئول صداگذاری، رابرت کرکل (Robert Kerkel)، تقریبا دو هفته طول کشیده است که صدای بازی را کارگردانی کنند.
اول کار دشمنان اصلی بازی هستند، رانرها. دوبلورها میبایستی به طرزی قانع کننده پروسه وحشتناک و آهسته تبدیل شدن را با نشان دادن اینکه شخص هنوز نمیخواهد کسی را بکشد ولی نمیتواند جلوی خودش را بگیرد در صدای خود نشان میدادند. بعد از آنها به استالکرها میرسیم.آنهایی که خیلی کوچکتر و بیسر و صداترند، به همین دلایل نیز باید به طرزی متفاوت پرداخته میشدند.
در کنار آنها نیز کلیکرهای معروف حضور دارند. کلیکرها همانهایی هستندکه صدایشان در قسمت اول مانند آب سردی بود که بر کمر بازیکن میریختند! این صداها را از ایجاد تغییرات در فرکانس صدای اجسام خیس و حیوانات پرخاشگر تولید کردند. این تغییرات در فرکانس صدا باعث واقعیتر شدن حس مریضی برای شنونده میشود.
نتیجه کار طراحان صدای این بازی برای تمام دستاندرکاران و طراحان صدا مانند یک گنج با ارزش است؛ مخصوصا اگر دسته را در دست بگیرید و هنگام تعاملات فیزیکی با این موجودات، اینبار با نگاهی عمیقتر به این صداها گوش کنید.
شما میتوانید اخبار بیشتری از این بازی را در وبسایت ما پیدا کنید. در ضمن میتوانید نقد و بررسی این بازی را به قلم جناب آقای آقابابایی از اینجا و فهرست تروفیهای آن را ازاین لینک، مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
دوستان xbox فن لطفا تو این پست وارد نشید تا ببینیم دیگه هیتر ها چه دلیلی دارن که بیان تو پست های xbox
ولی جدا از اون صدا گذاری بلزی به خصوص آلوده فوق فوقالعاده است
رفقا من بازی رو تهیه کردم گفتم تجربه ای که تا الان از بازی داشتم رو براتون بگم!
اولین چیزی که وقتی بازی رو شروع می کنید به چشم میاد گرافیک فوق العاده بازیه که بدون شک برترین در نسل ۸ هستش!
گرافیک فنی بازی باور نکردنیه تقریبا تو همه صحنه ها ۳۰ فریم ثابته و تقریبا اصلا افت فریم نداریم!
کنسول من خیلی سر و صدا می کنه سر این بازی و بخاطر همین مجبورم از هدفون استفاده کنم که به تجربه بازی آسیبی نرسه!
هسته گیم پلی بازی همون نسخه اول هستش ولی اضافه شدن قابلیت جا خالی دادن و قابلیت خزیدن روی زمین و عبور از محل های باریک گیم پلی چندین برابر جذاب تر کرده! مخصوصا توانایی Dodge که شاید اول فکر کنید چیز خاصی نیست اما از اولین مبارزه تن به تن بازی متوجه تاثیر به سزای اون روی گیم پلی میشید! مبارازت تن به تن بازی به شدت لذت بخش هستش!
داستان بازی رو هنوز نمی تونم دربارش صحبت کنم ( نزدیک به ۴ ساعت بازی رو رفتم) اما بدونید اسپویل هایی که شده بخش خیلی خیلی خیلی کوچکی از بازی رو لو میده!
تم داستان دارک هستش و یکی از ناراحت کننده ترین صحنه های زندگیم رو تو این ۴ ساعت تماشا کردم!
موسیقی بازی و ادیت صدا هم که مثل نسخه اول و حتی خیلی بهتر هستش وقتی تو سکانس های غمناک بازی موسیقی بازی شنیده میشه احساس اندوه تمام وجود من رو فرا گرفت راستش رو بگم قلبم شکست!
من بازی رو روی TV 4K و با HDR on بازی کردم ولی یه چند ساعتی هم با HDR off بازی در هر صورت زیباست چه با TV 4K چه با TV FH!
هر ۱۰-۲۰ دقیقه میرم تو فوتو مد و از بازی عکس میگیرم!
هنوز با انسان های بازی درگیر نشدم ولی هوش مصنوعی Infected ها خیلی بالاست کوچک ترین اشتباهی کنید گروهی با سرعت بالا بهتون حمله می کنن من که خیلی دستپاچه میشم و خب فکر کنم ۲-۳ بار هم سر همین قضیه مُردم!
شخصیت Dina بر خلاف چیزی که خیلی هامون فکر میکنیم خیلی Cute و دوست داشتنی هست!
غرق بازی میشید و اصلا متوجه گذر زمان نمی شید!
محیط های بازی هم تقریبا بزرگ و قابل کاوش هستن که این هم خیلی خوبه چون تو این بین با همراه الی صحبت های جالبی رد و بدل میشه!
رفقا من فقط حدود ۴ ساعت بازی رو رفتم و نمی دونم در آینده چه چیز هایی قراره ببینم ولی از این بابت مطمئنم که TLOU P2 قطعا وارد لیست بهترین بازی های زندگیم شده!
لحظه شماری میکنم دوباره بتونم کنسول رو روشن کنم و با الی دوست داشتنی به ادامه مسیر بپردازم!
خوشحالم که اینقدر خوب حقایق رو گفتی. مطمئن باش ادامه بازی هم برات جذابه
“لحظه شماری میکنم دوباره بتونم کنسول رو روشن کنم و با الی دوست داشتنی به ادامه مسیر بپردازم!”
گیمر نیستی اگه خا…. کنسول رو به هم پیوند نزنی سر بازی کردن :rotfl: :rotfl:
الان که تا ته دیگ پستای لست و سونی رو لیسیدین و کلی توهین کردین میاین میگین دیگه آتش بس؟فکر کردین زرنگین؟یا میتونین قسر در برید؟
واقعا حیف آهنگساز
از لذتی که ما میبریم شما … می خورین
کاری که سونی و ناتی داگ با اکس فنا و پسی فنا کرد(فن بوی هاشون) تو تاریخ ثبت شده
اینکه برترین و بهترین گرافیک و جلوه های بصری و صدا گزاری و از نظر انیمیشن فقط برای یک پلتفرم منتشر شده شما رو نمی دونم ولی به من احساس خاص بودن میده
اینه قدرت سونی
#you couldnt stop this
دم همه مایکرو فنا گرم که تو این پست در مورد بازی که انجامندادن الکی نظر ندادن و شاهد جدال بیخود نبودیم.متشکرم از همه تون .
برا دفعه دومه که بازی رو پلی دادم واقعا دیوونه ش شدم :inlove: چقد یه گیم میتونه خوب باشه آخه انتی
:yes: :inlove:
ببین این نیل دراکمن چه نویسندگی و چه کارگردانی کرده واقعا دمش گرم جدی میگم اینو
خودم بازیو بازی کردم و لذت بردم و عالیه و لیاقت بالاتری داره
ولی این داستان و بازی چیزی نیست که هرکسی بتونه درکش کنه چون تو گمینگ هم مانندش نیست
الان کراش و عشق خیلیا شده Abby راستش منم دیوونه ش شدم
اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
abby کاراکتری هستش که خیلی زود توی دل خیلیا جا باز کرد هرکی سناریو abby رو رفته باشه میدونه چی میگم
شوخی نیست کاراکتری بسازی که یکی از کاراکتر های اصلیو بکشه اما بعد خودتم عاشقش بشی
(البته گیمرایی رو میگم که بدون احساسات و تعصب نسبت به جوئل)
قبلا عکسا پروفایل جوئل بود الان همه abby میزارن و کراش میرن واسش
داداش به عشق abby پروفایل و والپیپر و حتی پوسترش رو چاپ کردم زدم تو اتاقم
ممنونم از ناتی داگ و نیل دراکمن عزیز که همچین کاراکتر خلق کردن
اینم یه والپیپر(تصویر زمینه) با کیفیت عالی از عشقم abby
up-00.com/i/00182/djmdzguzlt59.jpg
منم عاشق شخصیت پرداریش شدم
بخاطر اینکه شما فریب مکانیک ها و تکنیک های روانشناختی بازی رو خوردی.
اسپویلر:
.
.
.
.
.
بعد از بخش الی و وقتی بخش ابی شروع میشه، اولین کاری که در نقش ابی میکنی اینه که جون یه گـورخر رو نجات میدی که تازه یه کـره به دنیا آورده و کمی جلوتر سرپرستی دوتا خواهر رو به عهده میگیری که تحت تعقیب گروهی هستند که اکثرا با سوت زدن مکالمه میکنن و مثل آدمای خشک مذهب دویست سال پیش زندگی میکنن (در مقابل در شروع بخش الی یه گوزنی رو میبینی که شکمش دریده شده، دشمنای الی اکثرا آدمهایی هستن که اسم همدیگه رو صدا میزنن و مدام صحبت میکنن، الی باید سگ ها رو بکشه و …).
این تم حیوان دوستی و انسان دوستی ابی و کشتن بیگانه ها رو تقریبا تا آخر بازی و پشت سرهم در گونه های مختلف تجربه میکنی.
مشکلی با این مکانیک ها ندارم ولی پارت ۲ استفاده ی بیجا و بیش از حد از این مکانیک ها میکنه و سعی میکنه الی رو در مقایسه با ابی آدم بدی جلوه بده و پلیر رو مجبور کنه تا با ابی حس همدردی داشته باشه و از الی فاصله بگیره.
من خودم عاشق الی هستم و این مکانیک هایی که میگی روی من تاثیری نگذاشته عزیز
اسپویل
.
.
بلکه از دیدگاه ابی وقتی داستان رو ببینی متوجه میشی ابی هم حق هایی داشته
و ابی آدم بدی نیست شما بگو به جزء کشتن جول(که انتقام پدرش بوده چه کاری مگه انجام داده)
به شخصه عاشق الی هستم هنوز و توی لست ۳ حتما شاهد وجود الی و تامی هستیم
همچنین ممکنه سناریویی از ابی در نظر بگیرن و توی داستان هم باشه که امیدوارم مثبت باشه وجودش
ابی برای من یکی از عالی ترین در تاریخ گیمه و چهره ش تو ذهن خیلیا موندگار میشه
شخصیت پردازی عالی داشته:بعضیا از روی عشق چهره ش به یادها میارن بعضیا از روی نفرت..
چرت نگو دوبار تموم کردم کرکتر ابی عالیه ولی هیچی جوئل و الی نمیشه ،زدی Justice For Joel Miller آخر بازی رو دیدی ؟؟
کافی نبود ؟ با کشتنش راحتش میکردیم از infectedها هم بدتر شده بود حتی الی هم با این همه نفرت نتونست بکشتش
اسپویل
.
.
.
.
.
.
کدوم حس به ابی برادر من الان شما واقعا با کشتن سگ بهت احساس بدی دست میده یا انسانو تو بازی بکشی حس بدی بهت دست میده که این حرفو میزنی؟نمیدونم این حرفو منتقدا گفتن یا دراکمن گفته که اگه گفته باشه درجه بازی برای من پایین میاد چون دروغه گروه wlf که هرکیو ببینن طبق قانونشون درجا خلاص میکنه گروه seraphites هم که بدتر دل و روده میریزن بیرون من با چیه اینا همذات پنداری کنم که دلم بسوزه یا انسان نه همون سگ وقتی منو میخواد بکشه پس باید دسترو ول کنم چون واقعا بهم فشار وارد میشه واسم از الی یک هیولا میسازه کشتن دشمنا همون لست یکم اشتباه کردم پایانشو رفتم باید همونجا باید از بازی میومدم بیرون پاکش میکردم چون جوئل امیدو از دنیا میگیره با نجات الی برادر من چی داری میگی واسه خودت بذار برات قسمتیو بگم که در نقش ابی میری سراغ الی
یکم بعد این که بازی کلا کات میزنه رو داستان ابی من خیالم راحت شده بود الی جون سالم به در میبره و داستان ابی رو پیش میبریم بعد اون قسمت باز کات میخوره میریم تو نقش الی واقعا اینجا فوق العادست بازی گولت میزنه نمیدونی چیکار بکنی من وقتی میریم تو نقش ابی میدونستم دراکمن نمیخواد ابی رو بهتر از الی جلوه بده چون تواناییشو نداره خط داستانی ابی کماکان که مرتبطه با داستان الی یه داستان جذاب درون همون مقطع زمانی رو تعریف میکنه
وقتی در نقش ابی میری سراغ الی اول کار تامی رو میزنه اشکم ریخت و اونجا بازی ول کن نبود میخواست سراغ الی هم بریم و در حالی که میدونستم الی نمیمیره ولی باز اون حس بدو منتقل میکنه چون دراکمن میدونه که نمیتونه مارو علیه الی بکنه و هدفشم این نیست
اگه هدفش این بود آخر بازی ما با الی نبودیم
اینجا نمیتونم توضیح بدیم اجازه نقدم که ندارم به هرحال کسی که کامل با یه چیز مشکل نمیشه هیچ جوره قانعش کرد.
داخل کامنت دیگمم تو همین پست گفتم سعی کن تیکه های پازل داستانو کنار هم بذاری اگه هیچ جوره کامل نشد حرفت درسته
منم به شخصه با رد دد ۲ از نظر داستانی خیلی مشکل داشتم و هنوزم دارم داخل ردیت در مورد چیزایی باهاشون مشکل دارم میخونم و از دید دیگه ای که میشه اثراتشو تو بازی دید نگاه میکنم میبینم مشکل از دید من بوده نه بازی
دراصل حق با گروه WLF هاست ولی به نظر من بخشی که با آبی بازی میکنی باید بخش اول بازی باشه که بتونن بیشتر ارتباط برقرار کنن با abby بعدش بخش دوم رو با الی بازی کنی
آبی چیه 😐 امان از دست غلط گیر گوشی!
آبی= abby
دم مایکرو فن ها گرم جای ترول کردن دارن واقعیت رو میگن
سایت داره به مسیر اصلیش برمیگرده
صدا گزاری بازی هم که واقعا شاهکار بود موسیقیش ۴ جا منو گریه اورد
اسپویل…
اول دفعه مرگ جویل
دوم وقتی الی سفار سفینه شد و تصور کرد واقعا زجه زدم شاهکار بود اون صحنه
سومی وقتی اخر بازی گیتار زد
چهارمی وقتی زندگینامه ابی رو نشون داد بازی واقعا گریه کردم چون اون هم یکی بود مثل همه ادما دیگه
باباش رو کشتن و ۶ تا از بهترین دوستاش هم به بدترین روش ممکن به قتل رسیدند درحالی که اونا همون اول میتونستن الی روهم بکشن
باید ساعت ها فکر کرد
شاهکار عالی بهترین نسل ۸
جزئیات این بازی و گرافیک دیوانه کننده س
اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
اون سکانس که ابی رو دار میزنن بعدش توجه کنید ابی توی ادامه بازی و سکانس های بعدی
جای طنابی که به گردنش بود هنوز مونده و یکی از حرفه ای ترین سکانس های بازی بود
یا وقتی زامبی ها بهت حمله میکردن روی صورتت چنگ مینداختن پیشونی زخمی میشد و خون ریزی میکرد
متفاوت بودن اسلحه ها و آپگرید ها و حرکات و مبارزات تن به تن بین دو کاراکتر بازی ابی و الی متفاوت بود
حرکات ابی و مبارزه تن به تن اوج هیجانه و تیرکمان الی خیلی جذاب و خوب طراحی شده
واقعا جزئیات این بازی بی نظیر و زیاده که هر چقدر بگی کمه
درود بر نیل دراکمن عزیز بهترین داستان واقع گرایانه تاریخ گمینگ رو رقم زد
مخصوصا مرحلهای ک تو بهشت بودی عالی بود :laugh:
همین الان داشتم پلی میدادم عجب بهشتی بود
باز الان یکسری بخاطر لذتی که ما بردیم میان اینجا خودشونو …. میدن
لذتشو ببر نا سلامتی برترین بازی از نظر جلوه های بصری و انیمیشن تاریخ فقط تو پلتفرم ما منتشر شده بهشون حق بده کم نیستا سه نسل سه گانه شیردوشی
یک شاهکار به تمام معنا که یه ضربه سنگینی به هیترا بود،البته باز خوبه کسایی مثل ایجنت هستند که با خواندن نظراتشان امیدمون به زندگی تموم نشه
کامنت دارای اسپویل
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
واقعا نظر فراستی وار و سختگیرانه دوستان نسبت به لست ۲ منو به فکر انداخت که چقد بازیهایی که فکر میکردیم خوبن در واقع افتضاحن و لیاقتشون نمره ۱ تا ۳ است.
مثل مدرن وارفر ۳ که ما هیچ رابطه ای بین سوپ و پرایس نمیبینیم ولی پرایس آخر سر به خاطر سوپ به گفته خودش میره سراغ ماکاروف
یا رد دد چقدر بد بود که بیل ویلیامسون همون اول کار جای زخمی کردن جان رو نمیکشه یا جان و داچ آخر سر همدیگرو دارن به رگبار میبندن ولی آخر خط اسلحه را غلاف میکنن یا جان آخرش جونشو واسه خانواده ای حتی ۱% بازی هم باهاشون نیستیم فدا میکنه
یا همه آنچارتدا به جز لاست لگسی که حتی به ۱% گنج هم نمیرسن فقط به مقداری میرسن که زندگی عادیو طی کنن یا برادر نیتین عین موز یهو وارد بازی میشه
و چندین بازی دیگه که در حال حاضر یادم نیست ولی با این منطقی که دوستان سر پوچی لست به خاطر این همه کشت و کشتار و آخرش بخشش ابی دارن اکثر بازیا لیاقت ۱ هم ندارن
داستانی موقعی خرابه که بیای همه پازلا رو کنار هم بچینی اگه با هیچ منطقی درست در نیومد بگی اوکی بازی داره شعار میده…
سر رد دد ۲ یه طومار نوشتم اساتید اومدن گفتن داری هذیون میگی و چیز قابل بحثی نداره بازی بهترینه
ولی الان همه فراستی شدن به نحوه روایت و داستان ایراد میگیرن
این آدمایی که میان ایراد میگیرن وجودشو دارن و اگه حرفشون درسته توی لایو با آقای بابایی که به بازی ۱۰ داده باهاش بحث کنن اگه تونستن یه جمله صحبت کنن
یه مشت هیتر یه موجی درست کردن به بازی یک بدن یه عده هم سوار شدن اون کسی که میگه بازی در حدی بده که لیاقت یوزر اسکور الانشو داره بیاد ریپلای کنه شاید ما نمیفهمیم
واقعا جای فکر داره
ایا ما به همه بازیا اینقدر سخت می گیریم؟
تو بودی برام یه فرشته ی وحشی ♪
من الانم مُردم میترسونی منو از چی
دوستان بنظرتون نسخه بعدی
The last of us 2 هست یا ۳ براش نام گذاری میکنن؟
بنظر من نسخه بعدی باید ۲ خالی باشه
اگه نسخه سومی وجود داشته باشه
به نظر من ۲ واسش بهتره چون اینی که الان هست
Part2 هست پارت دوم قسمت اول
به نظر من خیلی بد میشه تو نت سرچ کنی مرورگر اشتباه میگیره باهم نسخه هارو
ممنون از تمام ایکس باکس فنها که رعایت کردن. امیدوارم این احترام از طرف تمام پی اس فنها هم رعایت بشه. البته نظر دادن توی پست رقیب نه تنها بد نیست بلکه خیلی هم خوبه اما نباید توهین و یا ترولی رو شاهد باشیم . امیدوارم جو نظرات همیشه خوب و سازنده باشه
صدا گذاری تمام جزئیات بازی بهترین سطح ممکن قرار داشت برای حتی نه فقط دشمنان بازی برخورد به اشیا مختلف هم صدا های منحصر به فردی داشتن کلا ناتی داگ تو توجه به جزییات بازیاش رو دست نداره :yes: :yes:
به نظرم لست هم مثل رد دد ۲ ازون بازی هایی هست که هر چی زمان بیشتری ازش بگذره بیشتر ارزش واقعی خودشو معلوم میکنه، واقعا باید خوشحال باشیم بابت اینکه نسل ۸ رو با تجربه این شاهکار به اتمام رسوندیم :heart: :rose:
ضمنا همین توجه به جزییات بالا یکی از دلایلی هست که بازی های ناتی ارزش تکرار بسیار بالایی دارن، ناگفته نمونه که تو محیط ایستراگ های زیادی رو هم شامل میشه :yes: :yes:
آخه چرا اینقد این بازی لذت بخش و شگفت انگیزه
چون موقع بازی کردن سوختن هیترا یادت میاد 😀