فهرست تروفی های بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد - گیمفا
فهرست تروفی های بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد - گیمفا
فهرست تروفی های بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد - گیمفا
فهرست تروفی های بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد - گیمفا

فهرست تروفی های بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد

سعید حلاجیان
۱۰:۱۶ ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
فهرست تروفی های بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد - گیمفا

سر انجام پس از سال‌ها انتظار، بازی The Last of Us Part 2 به تازگی به طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه شده و حال اخیرا فهرست تروفی‌های این بازی نیز منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

بدون شک ژانر آخرالزمان را می توان یک ژانر خاص به شمار آورد. شاید گمان کنید ساخت بازی یا فیلم اخر الزمانی بسیار ساده است اما خلق اثری که بتواند مخاطب را تا انتهای فیلم یا بازی درگیر و با خود همراه کند و بتواند تاثیر عمیقی بر روی مخاطب بگذارد کار هرکسی نیست. به نوعی می توان گفت وارد شدن به این عرصه شهامت بزرگی می خواهد. بازی‌های آخر الزمانی موفقی را طی سال‌های اخیر شاهد بوده ‌ایم که هر یک تجربه ای متفاوت بوده اند اما در میان همه ‌آن ها می توان The last of Us را موفق ترین و محبوب ترین این عناوین به شمار آورد. پس از موفقیت نسخه‌ی اول، ناتی داگ به سرعت کار ساخت نسخه‌ی دوم این عنوان با نام The Last of Us Part 2 را آغاز کر. بدون شک می توان بازی  The Last of Us Part 2 را بزرگ‌ترین و مورد انتظارترین بازی سال ۲۰۲۰ نامید.  آنچه از این نسخه می دانیم این است که این بار در نسخه دوم، کنترل شخصیت الی را به دست خواهیم گرفت. نسخه دوم پیشرفت های بسیار زیادی نسبت به نسخه اول داشته است و ناتی داگ مکانیزم ها و سیستم های گیم‌پلی بازی را به شکل کاملا جذابی ارتقا داده است . محیط‌های بازی و همچنین مبارزات آن گسترده تر شده و شاهد معرفی دشمنان جدیدی در بازی هستیم که کار الی را برای بقا سخت می کنند و مهارت های وی را به چالش می کشند  سازندگان تمام تمرکز خود را برروی این موضوع گذاشته اند که داستان جوئل و الی یک ماجراجویی جذاب و  لذت بخش باشد که می ‌تواند از The last of Us Part 2 یک عنوان شاهکار بسازد. سر انجام پس از سال‌ها انتظار، بازیThe Last of Us Part 2 به تازگی به طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۴ عرضه شده و حال اخیرا فهرست تروفی‌های این بازی نیز منتشر شده است که اگر از شکارچیان تروفی هستید با ما همراه باشید تا با یکدیگر مروری داشته باشیم بر فهرست تروفی‌های بازی The Last of Us Part 2.

راهنمای پلاتینیوم بازی The Last of Us Part 2

  • درجه‌ی سختی پلاتینیوم کردن بازی: ۲/۱۰
  • مدت زمان مورد نیاز برای پلاتینیوم کردن بازی: بسیت و پنج تا سی ساعت
  • تعداد تروفی‌ها: ۲۶ ( ۱۰, ۸, ۷, ۱ )
  • تعداد تروفی‌های از دست دادنی (Missable) : فعلا ندارد؛ قابلیت جمع آوری آیتم‌ها از طریق تجربه‌ی مجدد چپتر‌های بازی
  • تروفی‌های گلیچ (مشکل دار): Sightseer
  • سخت‌ترین تروفی: تروفی Survival Expert
  • آیا تروفی مربوط به درجه‌ی سختی در بازی وجود دارد؟: خیر، می‌توانید بازی را برروی درجه سختی دلخواه تجربه کنید 
  • حداقل تعداد دفعات مورد نیاز برای تجربه‌ی بازی جهت کسب تروفی پلاتینیوم: حداقل یک بار + تجربه‌ی دوباره برخی چپتر‌ها و New Game +
  • امتیازی که از کسب تمام تروفی‌های بازی به دست می‌آورید: ۱۲۰۰ امتیاز

بازی The Last of Us Part 2 بر خلاف نسخه‌ی اول خود فاقد بخش آنلاین است و به علاوه تروفی‌ مربوط به درجه سختی در بازی وجود ندارد؛ همین موضوع کار کسب تروفی پلاتنیوم این بازی را بسیار ساده می‌کند. بخشی از تروفی‌های بازی مربوط به جمع آوری آیتم‌هایی از قبیل کارت‌ها، سکه ها، ژورنال‌ها و همچنین Artifact‌ها می‌شود که با کاوش در بازی می‌توایند به راحتی آن‌ها را پیدا کنید. بخشی دیگر نیز مربوط به ارتقای مهارت‌ها‌ی شخصیت اصلی بازی و همچنین ارتقای سلاح‌های بازی اختصاص دارد. در نهایت با جمع آوری آیتم‌ها، ارتقای سلاح‌ها و مهارت‌ها و در نهایت به پایان رساندن بخش داستانی بازی قادر خواهید بود تا تروفی پلاتینیوم بازی The Last of Us Part 2 را کسب کنید.

اینکه شما دوست داید تا تجربه‌ی اول شما چگونه باشد به خودتان بستگی دارد. اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید در تجربه‌ی اول تنها بخش داستانی بازی را دنبال کنید و کاری به کار آیتم‌های قابل جمع آوری و یا ارتقای مهارت‌‎ها و سلاح‌ها نداشته باشید و با خیال راحت از تجربه‌ی بازی لذت ببرید. اما دقت داشته باشید برای کسب یکی از تروفی‌های بازی باید تمام سلاح‌ها را ارتقا دهید که با توجه به تجربه‌ی شخصی، اینکار با یک بار تجربه امکان پذیر نیست زیرا برای ارتقای سلاح‌ها و مهارت‌های بازی باید Parts و Supplements را در بازی جمع آوری کنید که حتی اگر تمام آن‌ها را تک به تک جمع آوری کنید و حتی یک Part  یا Supplement را هم جا نگذارید باز هم در پایان تجربه‌ی اول تنها ۸۰ درصد مهارت‌ها یا سلاح‌های بازی را ارتقا داده‌اید. بنابراین در حالت عادی شما به دوبار تجربه‌ی بازی نیاز دارید. در هر صورت برای اینکه بتوانید تروفی پلاتینیوم یان بازی را کسب کنید پیشنهاد می‌کنم به روش زیر عمل کنید.

تجربه‌ی اول: 

در تجربه‌ی اول در حین اینکه مراحل داستانی بازی را پیش می‌برید حتما و حتما با دقت تمام مناطق بازی را کاوش کنید تا بتوانید تمام Partها و Supplementها به همراه دیگر آیتم‌های قابل جمع آوری یعنی Artifactها و Trading Cards را در هر مرحله و منطقه از بازی جمع آوری کنید. هر بار که آیتم‌های کافی و مواد اولیه‌ی کافی در اختیار داشتید سلاح و مهارت‌های خود را در طول بازی ارتقا دهید. این کار را تا پایان بازی ادامه دهید تا بازی را یک بار به اتمام برسانید.

تجربه‌ی دوم:

پس از اینکه یک بار بازی را به پایان رساندید، بخش نیو گیم پلاس (New Games Plus) برای شما باز می‌شود. بالافاصله بازی برای بار دوم از طریق این بخش آغاز کنید که تمام ارتقاها، تجهیزات و پیشرفت‌های شما به تجربه‌ی دوم نیز منتقل شود. اگر تمام Partها یا قطعات و Supplementها را در تجربه‌ی اول بازی جمع آوری کرده باشید، نیازی نیست تا نیو گیم پلاس را تا انتها تجربه کنید. در تجربه‌ی دوم باید جمع آوری آیتم‌های از قبیل Partها و Supplementها را تا جایی ادامه دهید که بتوانید تمام سلاح‌ها و مهارت‌های باقی مانده را به طور کامل ارتقا دهید و تروفی‌های مربوط را به دست آورید و دیگر پس از آن نیازی به ادامه بازی نیست زیرا در این صورت شما تروفی پلاتینیوم را به دست آورده‌اید.

تجربه‌ی سوم:
اگر به هر دلیلی ترجیح داده‌اید تا در تجربه‌ی اول تنها داستانی بازی را دنبال کنید و یا نتوانستید تا تمام آیتم‌های مورد نیاز برای ارتقای مهارت‌ها یا سلاح‌ها را جمع آوری کنید، ایرادی ندارد تنها مشکل اینجاست که اگر بخواهید تروفی پلاتینیوم را به دست آورید باید یک بار دیگر یعنی برای بار سوم نیز بازی را تجربه کنید. بنابراین دقت کنید اگر به این صورت پیش رفته‌اید در تجربه‌ی دوم نیز بازی را به صورت عادی (و نه از طریق نیو گیم پلاس) تجربه کنید و در تجربه‌ی سوم خود به سراغ نیو گیم ‌پلاس رفته و روش‌های توضیح داده شده را در پیش بگیرید.

نکته: اگر به هر دلیلی یکی از آیتم‌های اصلی بازی را در مرحله‌ای جا انداخته‌اید، اصلا و ابدا جای نگرانی نیست. پس از اتمام بازی به سراغ چپتر مورد نظر بروید و آن را دوباره تجربه کنید. جالب اینکه نیازی نیست تمام آیتم‌ها را دوباره جمع آوری کنید بلکه کافی است تا فقط به سراغ آیتمی که جا انداخته‌اید بروید و آن را پیدا کنید و حتی لازم نیست تا چپتر مورد نظر را به پایان برسانید. اما یادتان باشد که حتما و حتما و حتما در آخرین چپتر داستانی، بازی را یک بار به صورت دستی (Manual) ذخیره کنید و هرگز این ذخیره را پاک نکرده و یا آن را با ذخیره‌ی دیگری جایگزین نکنید

بر فرض اگر بازی را به اتمام رسانده‌اید و در چپتر ۵ آیتمی را جا انداخته باشید باید به این طریق عمل کنید:

  • ابتدا فایل ذخیره دستی خود از چپتر آخر را بارگذاری (load) کنید. 
  • سپس از بازی خارج شوید و به منوی اصلی بازگردید (Quit To Main Menu)
  • از طریق قسمت چپترها، چپتر مورد نظر خود را انتخاب کرده تا بتوانید آن را دوباره تجربه کنید
  • پس از اینکه وارد بازی شدید، آیتم یا آیتم‌های مورد نظر خود را که آن‌ها را جا انداخته‌اید، جمع آوری کنید (نیازی به ذخیره‌ی بازی نیست)
  • بار دیگر فایل ذخیره دستی خود از چپتر آخر بازی را بارگذاری کنید (Load game—->Manual Save) 
  • پس از انجام اینکار بار دیگر به منوی اصلی بازگردید (Quit To Main Menu) و توجه داشته باشید که هیچ ذخیره سازی مجددی نیاز نیست
  •  حال که به قسمت چپترها و برروی چپتر مورد نظر بروید مشاهده می‌کنید که آیتم مورد نظر نیز به حساب آمده است. 

نکته: اگر به هر دلیلی در یافتن آیتم‌های بازی مشکل دارید و نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید و یا پیدا کردن آن‌ها برایتان بسیار دشوار است، بازی راه حل ساده‌ای برای شما در نظر گرفته تا اینکار برای شما آسان‌تر شود. به منوی بازی بروید و به این قسمت بورید و این تنظیمات را انجام دهید

Options > Accessibility > Navigation and Traversal > Enhanced Listening Mode = ON, Scan Range = 30M, Scan Time = 1S

در این صورت هر زمان در طول بازی کلید R1 را نگه داشته و هم زمان کلید دایره را بزنید. در عرض یک ثانیه تمام آیتم‌های بازی اسکن شده و با دایره‌های سفید رنگ مکان آن‌ها به شما نمایش داده می‌شود. در این صورت می‌توانید با خیال راحت آیتم‌های بازی را پیدا کنید و به جمع آوری آن‌ها بپردازید.

نکته ۳: اگر همچنان در یافتن‌ آیتم‌های بازی دچار مشکل هستید، هیچ ایرادی ندارد به این مسیر رفته و تنظیمات مورد نظر را انجام دهید:

Options > Accessibility > Magnification and Visual Aids > High Contrast Display = Setting 1

در این صورت تمام آیتم‌های بازی با دایره زرد رنگی مشخص و معین می‌شوند که یافتن آن‌ها کار بسیار ساده‌ای است.

همانطور که اشاره کردم، کسب تروفی پلاتینیوم بازی The Last of Us Part 2 کار اصلا سختی نیست و تنها به کمی تلاش و زمان احتیاج دارد تا بتوانید بازی را حداقل دوبار تجربه کنید. اگر گمان می‌کنید که یافتن آیتم‌های بازی و جمع آوری آن‌ها سبب می‌شود تا شما نتوانید از تجربه‌ی داستان بازی را مراحل آن لذت ببرید و مشکلی با تجربه چند باره‌ی بازی ندارید، می‌توانید به سه بار تجربه‌ی بازی به راحتی تروفی پلاتینیوم این بازی محبوب The Last of Us Part 2 را کسب کنید که قطعا در میان پلاتینیوم‌های دیگری که در پروفایل پلی‌استیشن شما قرار دارند بسیار ارزشمند است.

نوع تروفینام تروفیتوضیحات تروفی
پلاتینیومEvery Last One of Themتمام تروفی های بازی را به دست آورید
طلاییWhat I Had to Doداستان بازی را به اتمام برسانید
طلاییSurvival Expertتمام مهارت های بازی را کسب کنید
طلاییArms Masterتمام سلاح های بازی را به صورت کامل ارتقا دهید
طلاییArchivistتمام Artifactها و ژورنال‌ های بازی را جمع آوری کنید
طلاییMaster Setتمام Trading Card‌ها را جمع آوری کنید
طلاییNumismatistتمام سکه های بازی را پیدا کنید
طلاییPrepared For the Worst

 

تمام میز های اسلحه در بازی را پیدا کنید
نقره‌ایMechanist

 

یک سلاح بازی را به طور کامل ارتقا دهید
نقره‌ایSpecialistیکی از شاخه مهارت‌های شخصیت اصلی بازی را به طور کامل ارتقا دهید
نقره‌ایSafecrackerتمام قفل‌های گاوصندوق‌ها را باز کنید
نقره‌ایSightseerتمام ساختمان ها و مناطق مرکز شهر سیاتل را به صورت کامل کاوش کنید
نقره‌ایJourneyman

 

تمام راهنماهای بازی (Manuals) را جمع آوری کنید
نقره‌ایSurvival Training۲۵ مهارت (ارتقا) مربوط به شخصیت اصلی را یاد بگیرید
نقره‌ایHigh Caliberتمام سلاح های بازی را به دست آورید
نقره‌ایIn the Field۱۲ میز اسلحه (Workbench) در بازی را پیدا کنید
بزنزیTools of the Tradeتمام آیتم های قابل ساخت بازی را بسازید
برنزیTinkererیک سلاح را ارتقا دهید
برنزیApprenticeیکی از مهارت های شخصیت اصلی بازی را یاد بگیرید
برنزیStarter Setسه عدد Trading Card جمع آوری کنید
برنزیMint Conditionپنج سکه در بازی پیدا کنید
برنزیLooks Good On Youکلاهی که پیدا کرده‌اید را بر سر شخصیت همراه خود قرار دهید
برنزیSharpshooterدر چالش تیراندازی در بازی بالاترین امتیاز را به دست اورید
برنزیRelic of the SagesArtifact عجیب را پیدا کنید
برنزیSo Great and Smallانگشتر حکاکی شده را پیدا کنید

بازی The Last of Us Part 2 هم اکنون به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی این بازی تحت عنوان الماس ۲۴ قیراطی ناتی‌داگ بر تاج پادشاهی پلی‌استیشن | نقد و بررسی The Last of Us: Part II به قلم سعید آقابابایی را در وب‌سایت گیمفا مطالعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فهرست تروفی های بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد - گیمفا
فهرست تروفی های بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد - گیمفا
فهرست تروفی های بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد - گیمفا
فهرست تروفی های بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد - گیمفا
فهرست تروفی های بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست تروفی های بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد - گیمفا