جیم‌ رایان: با پلی‌استیشن ۵ بازی‌بازان یک تحول اساسی در تجربه‌ی بازی‌ها را احساس خواهند کرد - گیمفا
جیم‌ رایان: با پلی‌استیشن ۵ بازی‌بازان یک تحول اساسی در تجربه‌ی بازی‌ها را احساس خواهند کرد - گیمفا
جیم‌ رایان: با پلی‌استیشن ۵ بازی‌بازان یک تحول اساسی در تجربه‌ی بازی‌ها را احساس خواهند کرد - گیمفا
جیم‌ رایان: با پلی‌استیشن ۵ بازی‌بازان یک تحول اساسی در تجربه‌ی بازی‌ها را احساس خواهند کرد - گیمفا

جیم‌ رایان: با پلی‌استیشن ۵ بازی‌بازان یک تحول اساسی در تجربه‌ی بازی‌ها را احساس خواهند کرد

مهدى قانع‌پسند
۱۰:۱۵ ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
جیم‌ رایان: با پلی‌استیشن ۵ بازی‌بازان یک تحول اساسی در تجربه‌ی بازی‌ها را احساس خواهند کرد - گیمفا

طبق تازه‌ترین صحبت‌های آقای جیم رایان (Jim Ryan) مدیرعامل اجرایی بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی (Sony Interactive Entertainment)، قابلیت‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ باعث خواهد شد که بازی‌بازان تجربه‌ای کاملاً متفاوت را در هنگام بازی‌ کردن داشته باشند. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به صحبت‌های وی در رابطه با این موضوع داشته باشیم.

شرکت سونی سرانجام در رویداد کنسول پلی‌استیشن ۵ از تعدادی از عناوین نسل بعدی خود و برخی استودیوهای ترد-پارتی رونمایی کرد. بازی‌هایی که تعدادی از آن‌ها همچون Ratchet & Clank: Rift Apart و Horizon Forbidden West را به وضوح می‌توان مشاهده کرد که پیاده‌سازی آن‌ها برروی کنسول‌های بازی زمانی غیر ممکن بود. بازی‌ها اکنون از هر زمان دیگری زیباتر به نظر می‌رسند و همچنین استفاده از تکنولوژی صدای سه بعدی (۳D Audio) و درایو SSD بیش از پیش بر این تجربه تأثیر خواهند گذاشت؛ تأثیراتی که آقای جیم رایان آن را یک نوع تحول انگاره ( تغییرات پارادایم  یا Paradigm Shift که در این جایگاه می‌توان آن را معادل تحول و دگرگونی عظیم در زمینه‌ی نوع تجربه‌ی بازی‌بازان به حساب آورد) در صنعت بازی‌های ویدئویی خطاب کرده‌اند.

آقای جیم رایان طی مصاحبه‌ی اخیر خود با شبکه‌ی بی‌بی‌سی (BBC) در رابطه با تغییرات و ویژگی‌های اضافه شده به کنسول پلی‌استیشن ۵ گفته‌اند:

از نظر من تکنولوژی صدای سه بعدی یک نوع تحول انگاره (در قسمت قبل منظور از به کار بردن این اصطلاح در صنعت بازی‌های ویدئویی توضیح داده شد) محسوب می‌شود. کنترلر DualSense کنسول پلی‌استیشن ۵ با ویژگی‌های جدید و بهبود یافته‌ی خود، یک تحول انگاره است. درایو SSD کنسول پلی‌استیشن ۵ که باعث از بین رفتن صفحه‌ی بارگذاری و پیاده‌سازی ایده‌های بسیار جدید در بازی‌ها می‌‌شود یک نوع تحول انگاره ایجاد خواهد کرد.

ایشان همچنین در ادامه توضیح می‌دهند که چطور پیاده‌سازی ایده‌های موجود در بازی همچون Ratchet & Clank: Rift Apart برروی کنسول‌های بازی زمانی غیر ممکن بود:

شما در دموی این بازی مشاهده کردید که چطور Ratchet بین مکان‌های مختلف بازی تلپورت می‌کند، این درحالی است که اگر می‌خواستیم همین کار را با کنسول‌های نسل هشتم انجام دهیم، شما دائماً یا باید با صفحات بارگذاری مواجه می‌شدید و یا این کار را با حرکت کردن از داخل یک راه‌روی بسیار طولانی انجام می‌دادید.

همچنین عناوین Horizon Forbidden West ،Gran Turismo 7 و Demon’s Souls در کنار Ratchet & Clank: Rift Apart از اولین بازی‌هایی خواهند بود که از امکانات کنسول پلی‌استیشن ۵ همچون درایو SSD، بازخورد لمسی و تریگر‌های تطبیق پذیر بهره خواهند برد.

در پایان شما می‌توانید رویداد مختص به کنسول پلی‌استیشن ۵ را از این قسمت دانلود و مشاهده کنید. در این رویداد، شرکت سونی از بازی‌های انحصاری Horizon: Forbidden West ،Spider-Man: Miles Morales ،Gran Turismo 7 ،Ratchet & Clank: Rift Apart و Sackboy: A Big Adventure برای کنسول پلی‌استیشن ۵ رونمایی کرد. همچنین عناوین ترد-پارتی Resident Evil Village، Hitman III و Grand Theft Auto V برروی این کنسول معرفی شدند (که البته قرار است برای کنسول اکس‌باکس سری اکس نیز منتشر شوند).

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جیم‌ رایان: با پلی‌استیشن ۵ بازی‌بازان یک تحول اساسی در تجربه‌ی بازی‌ها را احساس خواهند کرد - گیمفا
جیم‌ رایان: با پلی‌استیشن ۵ بازی‌بازان یک تحول اساسی در تجربه‌ی بازی‌ها را احساس خواهند کرد - گیمفا
جیم‌ رایان: با پلی‌استیشن ۵ بازی‌بازان یک تحول اساسی در تجربه‌ی بازی‌ها را احساس خواهند کرد - گیمفا
جیم‌ رایان: با پلی‌استیشن ۵ بازی‌بازان یک تحول اساسی در تجربه‌ی بازی‌ها را احساس خواهند کرد - گیمفا
جیم‌ رایان: با پلی‌استیشن ۵ بازی‌بازان یک تحول اساسی در تجربه‌ی بازی‌ها را احساس خواهند کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Ozhan گفت:

    همون که اول گفتم
    اس اس دی نه واسه جزیات خیلی واسمون مهمه نه واسه برداشتن لودینگ
    مهمترین تاثیرش اینه که دیدگاه بازیساز عوض میکنه برای لول دیزاین بازی
    یه چیزی تو مایه های رچت اند کلنک تو نمایش اخیر سونی و حتی فراتر از اون
    واقعا این نسل دعوا سر لول دیزاینه بین استدیوها
    وقتی سانتا با اچ دی دی اونجور بازی رو تحویلمون میده بدون ذره ای لودینگ حتی توی فست ترول هم لودینگ نداریم
    دیگه فک کنین تو ps5 چه میکنه
    فکرشم روانیم میکنه

  • crazy گفت:

    Horizon Forbidden West
    Marvel’s Spider-Man Miles Morales
    Gran Turismo 7
    Returnal
    Project Athia
    Ratchet & Clank: Rift Apart
    Astro’s Playroom
    Demon’s Souls Remake
    Godfall
    last of us 2 remastered
    quantum error
    marvel spiderman remastered
    این ۱۲ تا انحصاری از سوی سونی فعلا منتشر شده که واسه عرضه در ۱ تا ۲ سال اینده واقعا خیلی زیاده

    البته که ایکس باکس هم هنوز رویداد گیمینگشو برگزار نکرده ولی فعلا این ۶ تا بازی
    Scorn
    CALL OF THE SEA
    THE ASCENT
    SECOND EXTINCTION
    Halo Infinite
    Senua’s Saga: Hellblade II
    واسه نسل بعدش تایید شده.

    هر نسلی که بازی بیشتر بیاد بیرون از جانب دو کنسول به جا حرف های الکی باید خوشحال شیم چون رقابت بیشتر باعث پیشرفت این صنعت میشه.
    به هر حال من به شخصه واسه نسل ۷ و ۸ کنسول پلیستیشن خریداری کردم.
    البته توفیق اینو داشتم نینتندو رو هم برای مدتی بازی کنم ولی متسفانه هنوز موفق به تجربه بازی های عالی مایکرو نشدم.
    نباید منکر این شد که مایکروسافت بازی هاش عالین ولی بیشتر نمره متا سلیقه ایه.
    به هر حال در کل بشینین لذتشو ببرین

  • Emad-Martian گفت:

    خیلی دلم میخواد ببینم این SSD چه تاثیری تو بازیا داره. ولی جدا از این بدم نمیاد دوباره اسکایریم رو بدون هیچ لودینگی بازی کنم. واقعا لودینگاش عذاب آور بود.
    البته اگه پولم رسید PS5 خریدم. شاید مدل اسلیم رو بتونم دو-سه سال دیگه بخرم.

  • Dread گفت:

    آقا یه سوال دارم بازی GODFALL انحصاری سونی آیا
    چون گیم پلی برا PC هم دادن میگم؟؟؟

  • اقا اگه هیترا اومدن چرت بگن به هیچ جاتون نگیرین
    اوکی؟

  • Sephiroth1381 گفت:

    اقا من از همین تریبون اعلام میکنم که دلیل این حرف و رفتارم واقعا بی خود و بی جهت بود خداییش از حق نگذریم اینxbox sreis x یک تراحی جالب داره که ندیدم خیلی ساده شیک و تر و تمیز وجمع و جور شاید زخم زبونی که زده باشم اشتباه بوده باشه و دیگه درست نشه ولی میتونم بگم ببخشید

  • ETERNAL_MAN گفت:

    من دیروز ویدئوی مصاحبهٔ دیجیتال فاندری با مارک سرنی و تحلیل کلی سخت افزار PS5 رو دیدم و باعث شد دید بسیار دقیق تر و حتی مثبت تری رو نسبت بهش پیدا کنم ؛ فهمیدم پردازندهٔ گرافیکی کنسول به وسیلهٔ واحد power budget اکثر اوقات در حداکثر کلاک هست، و اینکه استفاده سونی از ٱورکلاک به جای هسته های بیشتر، باعث شده پهنای باند کمتری مصرف بشه؛ خلاصه اینکه راهکار ارتقای کنسول خیلی واسم جالب بود – ضمن اینکه دقیقا حرفی که رایان برای ratchet & clank زده درسته ، دیجیتال فاندری هم وقتی داشت بازی های کنفرانس سونی رو تحلیل می‌کرد به همین نکته یعنی لودینگ آنی مراحل اشاره کرد

    • ببینید چیزی به اسم اورکلاک در ps5 نداریم تعریف اورکلاک مشخصه سازنده پردازنده گرافیکی یه کلاک پایه برای کارت گرافیکش در نظر میگیره و میگه حالا تحت شرایط خاصی برای یه مدت محدود میتونی کلاک پردازنده گرافیکی رو ببری بالاتر تا پرفورمنس بیشتری بگیری اما توی ps5 اینطور نیست کلاک پایه پردازنده گرافیکی همون ۲٫۲۳ هستش و فقط در موارد نادری که نیازی به این کلاک بالا نیست برای صرفه جویی در مصرف برق و بهینه بودن ، کلاک به مقدار کمی پایین میاد در واقع کلاک پردازنده گرافیکی روی ۲٫۲۳ قفل شده و سیستم خنک کننده ps5 کاملا برای این کلاک ۲٫۲۳ طراحی و بهینه شده برای همین بود مارک سرنی گفت هیچ فرقی نمیکنه که شما کنسول توی یخچال بزارید یا جای دیگه ایی بزارید در هر صورت تمام ps5 ها در هر دمای پرفورمنس یکسانی توی بازی ها دارند در صورتی که اگه اورکلاک بود ps5 ها بسته به شرایط دما پرفورمنس متفاوتی داشتند

  • JJSTYLE36 گفت:

    برای من بهترین نمایش رچت اند کلنک بود
    تریلر زیبای گیمپلی + نشون دادن بخشی از تواناهایی های نسل جدید = بهترین نمایش برای من
    هرچند با اسپایدرمن و هورایزن هم حال کردم

  • چیزی که من دیدم یه مشت بازی رنگ و لعاب دار بود

  • امیدوارم گرافیک بازی های نسل بعد به تریلر های سینمایی یوبی سافت برسه. اگه برسه عالی میشه

  • nimchegamer گفت:

    سلام به همه ی کاربر های گیمفا من کاربر جدید هستم همونطور که اسمم مشخصه اصلا تا حالا هیچ کنسولی نداشتم و فقط اطلاعات بازی ها رو فولم و بعد رویداد سونی به شدت هایپم رفته بالا و خیلی دوست دارم تو نسل ۹ گیمر شم . وقتی کنسول رونمایی شد همتون دیدید که چطور کاربر های فی.ک اومدن تو سایت ها و قیمت های فضایی میدادن .از همتون خواهش میکنم تحت تاثیر قرار نگیرید . ما همه عاشق گیمیم چه مایکرو فن چه سونی فن چه کسایی که pc دارن بیاید پشت هم وایستیم و وقتی که کنسول ها عرضه شدن سریع نخریم.تنها راه اینکه به هم کمک کنیم همین. :rose: به امید اینکه هر کسی کنسولی که دوست داره رو بخره.

    • RickSanchez گفت:

      بزار یک چیزی بهت بگم شاید تلخ باشه ولی با دوتا جمله نمیشه این رو عوض کرد چون مشکل ریشه ای هست دوست عزیز …
      کمی توجه کن به قیمت پراید زمانی که به ۴۰-۵۰ رسید ملت صف میکشیدن و بعدش کلاس میگذاشتن پراید رو این قیمت خریدن !!! 😐
      شما فکر میکنی این کار با کنسول جدید پلی استیشن تکرار نخواهد شد ؟؟؟ حتما میشه به علاوه اینکه تعدادی هستن که هنوزم قدرت خریدش رو حتی روی اون قیمت های نجومی دارن وخیلی هم زیادن تا این تفکر از ریشه عوض نشه .. و اون تعداد بیخیال کارشون نشن این وضع ادامه خواهد داشت حالا من معذرت میخوام قصد این رو ندارم که دوستان رو ناامید کنم ولی مشکل خیلی بیشتر ازین حرفاست مطمئنا یک تعداد فهمیدن منظورم چیه بر فرض مثال بنده میخوام یک Rtx 2070 بخرم قیمت این کارت گرافیک رو که میدونین چقدر بالاست حالا این وسط یک تعداد زیاد رفتن خریدن 😐 پول دلال و خوردن و ایناهم مهم نبوده براشون قیمت این همینطوری کشیده بالا یک تعداد فروشگاه که تموم کردن اصلا 😐 ملت میرن سختی میکشن کار میکنن یا هرطور شده جور میکنن هستن باور کن این افراد بعد وقتی فروشنده اینارو میبینه فکر میکنین قیمت رو میارن پایین ؟؟؟!!! نخیر در اخرم مجبور میشم زودتر بگیرم قبل اینکه ازینم گرون تر بکنن مشکل از ریشه هست باید تمام اونایی که دارن و شاید برای فروشنده تعدادشون کافی باشه بیخیال خرید بشن ولی شما بگین ایا اونی که داره براش مهمه چقدر هزینه کنه ؟؟؟ من میتونم همین الان کارت گرافیک رو تهیه کنم ولی نمیکنم تا بیاد پایین امثال اینا به مفت خوری عادت کردن تا بیخیال بشن ! ولی تنها با کاری که من میکنم چیزی عوض نمیشه چون اونطرف دارن جبران کاری که من میکنم رو با خریدن انجام میدن وقتیم اینا ادامه به خرید بدن منم مجبورم بخرم

      • nimchegamer گفت:

        بله حرف شما درسته یسری ها برای پز دادن هم که شده همون اول اگه قیمت خیلی خیلی بالا باشه میخرن من فقط خواستم یه اطلاعی بدم به دوستانی که تازه با این صنعت اشنا شدن و نمیدونن قیمت ها چجوریه و یه وقت با نا آگاهی خرید نکن و ضرر خیلی زیادی بدن .اما همین که حداقل تلاش بکنیم خیلی خوبه امیدوارم اون کسی هم که پولداره یکم فکر کنه و به فکر بقیه هم باشه

      • بله متاسفانه بلانسبتِ دوستان افرادِ نافهم زیادن.واقعا درسته شاید منو شما و چند نفر دیگه نخریم ولی بقیه به این موضوع مهم اهمیت نمیدن چون اگه همه ما در این سایت جمع بشیم به مانند قطره‌ای در دریای نفهم‌ها هستیم و زورمون هم به اون دریا نمیرسه.واقعا خیلی از بلا‌ها رو خودمون سر خودمون آوردیم.مثالش هم همون پرایدی که شما گفتی.الان انقدر مردم رو احمق فرض کردن که اول باید پول بدی تا تو قرعه‌کشی خرید ماشین شرکت داده بشی اگه برنده شدی اول اینکه معلوم نیست چه زمانی ماشین بهت بدن و حتی رنگ ماشین هم معلوم نیست‌.خیلی از این آدم‌ها که چه عرض کنم حیوان‌ها ماشین میخرن و صفر نگه میدارن تا گرون‌تر بشه بعد گرون‌تر به هم‌وطنشون بفروشن.بدبختی ما اینه که اکثر مردم پشتِ هم نمی‌ایستن و اکثرا به فکر خودشون و سودشون هستن حتی به قیمت کلاه گذاشتن سرِ هموطنشون.

        • RickSanchez گفت:

          درسته ایمان جان متاسفانه تک تک جملاتت درستن مهمتر از تمام چیزهایی که گفتی اینه که ما مثل قطره ای در میان …. هستیم و حتی امید به اینکه انسان ها با اینکه روز به روز جوامع مدرن میشن و فرهنگ بالاتر میره فقط پسرفت میکنن
          بعضی چیزها مثل عقاید نیست که برای مثال یکی حال نمیکنه اشتباه میکنه نه .. این یک بحث همه گیره و حتی به خود اونهایی که میخرن هم ضرر میزنه منی که میخوام بخرم یا شما اصلا داشته باشیم ولی ایا این دلیلی میشه برای اینکه پول بیخودی به اونها بدیم که دوروز دیگه اینقدر قیمت هارو زیاد کنن که ماهم نتونیم بخریم ؟ چون باور کن با این اوصاف اخرش دقیقا همین میشه تا زمانی که این رویه ادامه پیداکنه قیمت ها بالاخواهند رفت تا زمانی که سکوت باشه اقتداری نباشه وضعیت متاسفانه همین خواهد بود ولی بازم حرف حرف شماست از همه ی این ها تلخ تر اینه که حتی خود این افراد هم ضرر میکنن و جالب اینه که اصلا اهمیتی نداره براشون اینه که بیشتر از هر چیزی ماهارو عصبی میکنه

  • m2fard گفت:

    من که اصلا بغض کرده بودم اون شب. به قدری شوکه شده بودم از طراحی کنسول و عملکردش توی بازیهایی که نشون دادن، واقعا تا حالا اینطوری نشده بودم. عجیب غریب خفنه این کنسول. راستی، یه چیزی فقط یه کوچولو منو به شک انداخت. نمیدونم فقط من اینطوری حس کردم یا واقعا اینطوری بود. توی بازی ratchet وقتی میخواست یهو از مکانی به مکان دیگه بره، انگار یه مکث یا تاخیر کوچولویی داشت. یا شاید هم گیم پلی خود بازی بود. نمیدونم. نگرانم که یه وقت واقعا تاخیر تو عملکرد بوده باشه.

  • ghrrza گفت:

    عالیه واقعا همه کنسول ps5 عالی بوده بویژه طراحیس، طراحی دسته و بازی های معرفی شده. میمونه قیمتش که انشالله تو ایران زیاد نباشه

جیم‌ رایان: با پلی‌استیشن ۵ بازی‌بازان یک تحول اساسی در تجربه‌ی بازی‌ها را احساس خواهند کرد - گیمفا