مصاحبه با سازندگان Assassin’s Creed Valhalla | صحبت در رابطه با داستان، گیمپلی و بیشتر
همانطور که در جریان هستید، جدیدترین نسخه از سری Assassins Creed به تازگی معرفی شده و قرار است با عنوان Assassin’s Creed Valhalla منتشر شود. این بار قرار است که Assassin’s Creed Valhalla ما را به دوران وایکینگها ببرد و نقشافریتی در قالب یکی از اعضای بزرگ این قبیله را به ما نشان بدهد. با توجه به سبک و سیاق آن دوران، به نظر میرسد که وایکینگها میتواند بستر مناسبی برای یک مجموعه از این سری باشد، ولی با این حال هنوز هم سوالات زیادی برای ما به وجود آمد که پاسخی برای آنان نداریم. از همین رو، مصاحبهای با کاگردان این بازی انجام شده که به سوالات زیادی پاسخ میدهد. بدون هیچ حرف اضافهای به سراغ این مصاحبهی خواندنی میرویم.
نام Valhalla به ما این مورد را خاطر نشان میکند که باید به یاد اساطیر نورس باشیم، اما تاثیر این مورد برروی داستان بازی چگونه است؟
اشرف اسماعیل: خب من نمیتوانم خیلی واضح صبحت کنم چرا که مسائل مهمی از بازی لو میرود، ولی این که قهرمان اصلی بازی میخواهد به Valhalla برسد، ایدهی مهمی چه در ذهن او و چه در ذهن بازیباز است. منطقهای که بازی در آن روایت میشود، مکانی زیبا، بزرگ و غنی است، ولی با این حال خیلی خشن بوده و امکان رشد را از هر انسانی میگیرد.
در پی جست و جو برای رسیده به Valhalla، شخصیت شما تصمیمات سختی در پیش دارد. ما شخصیت اصلی را جوری طراحی کردیم که فردی مغرور و جاه طلب باشد؛ بخواهد به تمام خواستههایش برسد و در نهایت نیز به Valhalla راه پیدا کند. از طرفی دیگر بعضی مواقع وجود دارد که دیگران و قبیله به شما نیاز دارند. این که در بعضی مواقع نیازهای خودتان مهمتر است یا نیازهای قبیله، تصمیمات جالبی را برای شما رقم خواهد زد.
چه چیزی باعث شد که به سراغ تم وایکینگها و زمان انها بروید؟
اشرف اسماعیل: سری Assassins Creed همیشه به برهههای زمانی مختلف سر زده و مهمترین آنها برای بازیبازان تصویرسازی کرده است. وایکینگها دوران بسیار غنی و جالبی داشتند که حتی تصور آن نیز کمی سخت است. این دوران، شامل جمگ، سیاست، دوستی و دشمنی، دو رو بودن و … است که بازی را از لجاظ مختلف غنیتر از قبل میکند. از طرفی دیگر، عصر وایکینگها زمانی است که کمتر به آن پرداخته شده و بازیبازان آشنایی چندانی با آن ندارند. همین مورد میتواند بستر بسیار مناسبی برای داستانهای جدید فراهم کند. مورد دیگر نیز آن است که من خودم به واسطهی علاقهی شدیدم به این عصر، واقعا به آن وابسته هستم و برای من حالب است.
در رابطه با نقشهی بازی میتوانید برای ما بگویید؟ قرار است شاهد یک نقشهی بزرگ باشیم یا نقشهای متشکل از چند بخش کوچکتر؟
اشرف اسماعیل: بازی در قرن نهم روایت میشود و داستان انگلستان را در این زمان بیان میکند. در رابطه با انگلستان، ما ۴ منطقه بزرگ و اصلی را در ان به صورت کامل شبیهسازی کردیم؛ پس اگر به دنبال نکات تاریخی در بازی هستید، باید اینجا به دنبال آن بگردید. نروژ نیز در بازی حضور دارد و هر یک از مناطق بزرگ بازی، شامل چمدین شهر بزرگ و پرجزئیات هستند. سورپرایزهای دیگری نیز در بازی وجود دارد که من نمیتوانم آنها را لو دهم، ولی نقشهی بازی، نقش قلب و هستهی اصلی آن را بازی میکند. بازی از نوروژ شروع میشود، زیباییها آن را مشاهده میکنید و البته با سختیهای زندگی آشنا میشوید. سپس به انگلستان میروید و بقیهی داستان روایت میشود. البته که هر زمانی که بخواهید میتوانید به نوروژ بازگردید و کارهای متنوعی که برای شما در نظر گرفتهایم را انجام دهیم.
المانها و قابلیتهای زیادی همانند نبردهای دریایی، ساخت مقر فرماندهی، تشکیل فرقه قاتلین و … در این سری وجود داشته است. کدام یک را شما در این نسخه مهمتر میدانید؟
اشرف اسماعیل: ما در بازی دو المان مهم داریم: یک آن که بازیباز باید با جهان وایکینگها آشنا شود که بسیار مهم است. دو، در عین حال باید حس و حال فرقه Assassins ها را نیز به همه نشان دهیم. نبرد میان اساسینها و تمپلارها. شما در این نسخه باید یک مقر برای خود بسازید و این کار بسیار مهم خواهد بود. هر ساختمان و هر شخصیتی که به این مقر اضافه میشود، تاثیر مهمی در گیمپلی میگذارد. شما در طول ماجراجوییتان، به افراد زیادی نیاز دارید که به کمک آنان کارهای مختلفی انجام دهید. همچنین در حیطه مبارزات نیز ما خیلی کار کردهایم. مبارزات در بازی خونین هستند و ما بسیار تلاش کردیم تا هر ضربهی تبر، هر دفاع با سپر و هر حرکتی در مبارزات، حس درست را به شما بدهد. دشمنان در بازی تنوع فوق العادهای دارند که بدون شک شما را شگفت زده خواهد کرد.
پیش از این در رابطه با اهمیت کشتیرانی در بازی صحبت کردید. تیم شما برروی نسخهی Black Flag نیز کار کرده بود، آیا اهمیت کشتیها در این نسخه نیز به همان مقدار زیادی است؟
اشرف اسماعیل: ما میخواهیم بازیکنان حس کنند که وایکینگها چنان قدرتمند بودند که کشتیهایی را هدایت میکردند که کسی توانایی آن را نداشت. ما سورپرازهای زیادی در این بخش برای شما داریم و من نمیخواهم که آنان را خراب کنم. در همین حد بگم که این بخش شگفت انگیز خواهد بود.
ایده و طرز نگرش شما به المانهای نقش آفرینی این نسخه چگونه است؟ چه چیزهایی قرار است متفاوت باشند؟
اشرف اسماعیل: ما به کلی نگرش جدید به سبک نقش آفرینی این سری داریم. اکنون شما میتوانید هر سلاح یا زرهی را آپگرید کنید؛ بدان معنا که اگر از یک زره خوشتان میآید، میتوانید تا آخر بازی از آن استفاده کنید و قدرتش را حس کنید. هر زره حس جدیدی به شما میدهد و از زمانی به بعد، شما قابلیت شخصی سازی زرهها و اسلحهها را هم خواهید داشت. درخت قابلیتها در بازی بسیار وسیع طراحی شده و به شما اجازه میدهد که یا یک وایکینگ بی سر و صدا باشید یا کسی که به دل دشمن زده و همه را از دم قلع و قمع میکند.
هدف تیم شما برای طراحی مبارزاتی خوب و جذاب دقیقا چه بود؟
اشرف اسماعیل: مبارزات در این عصر بسیار خونین بودند، پس ما باید این را به شما ارائه میدادیم. در بازی، هر ضربه، هر حرکت، سنگینی خود را دارد و شما کاملا آن را حس میکنید. سلاحهای زیادی از این دوران وجود دارد که ما باید آنان را به خوبی طراحی میکردیم، همانند انواع مختلف تبر و البته سپر گرد کوچک. شما میتوانید تقریبا هر دو اسلحهای را به هم در دست بگیرید، ما این اختیار را به شما میدهیم. در اصل، شما حتی میتوانید دو سپر به دست گرفته و دشمنان خود را تحقیر کنید. نقطهی کلیدی در مبارزات، دشمنان شما هستند. بدون دشمنان خوب، مبارزات خوبی نخواهید داشت. شما حتی بعد از ۲۰ ساعت از بازی، با زهم نکات جدید در مبارزات دشمنان خود کشف خواهید کرد سورپرایز خواهید شد.
ایا مبارزه با دشمنان صرفا در رابطه با لول و سطح بازیکن خلاصه میشود یا میتوان با دشمنی قدرتمندتر از خود نیز مبارزه کرد؟
اشرف اسماعیل: به عنوان یک بازی نقش آفرینی، قطعا سطح بندی و لول برای دشمنان و خود شخصیت اصلی وجود دارد. با این حال، مبارزات بازی تمام به خود شما بستگی دارد و مهارتهایی که در طول بازی کسب کردهاید. اگر یک فرد قدرتمند در حیطهی استفاده از قابلیتها و فرصتهای مبارزه هستید، قطعا میتوانید دشمنان قدرتمندتر از خودتان را نیز شکست دهید.
ما در قسمتی از تریلر شاهد ادین هستیم. کمی در این رابطه توضیح دهید.
اشرف اسماعیل: ما میخواهیم که بازیباز تجربهی دقیقی از عصر وایکینگها داشته باشد. وایکینگها انسانهایی عجیب بودند که بسیار به خدایان مختلف اعتقاد داشتند و در این راه، داد وستد بسیار انجام میدادند. زمانی که شخصیت اصلی بازی زمین مبارزه را میبیند، دیدگاهی دارد که شاید این زمین مبارزه بتواند راه او به سمت Valhalla باشد و دیدار با خدایان بزرگی به آنان اعتقاد دارد. ما باید کاری کنیم که بازیباز بتواند کاملا این نسخه را از چشم شخصیت اصلی ببیند و تجربه کند.
در بازی چه نکاتی از فرقهی اساسینها را شاهد خواهیم بود؟
اشرف اسماعیل: شخصیت اصلی بازی به دنیال اهداف خود بوده و اصلا قصد ندارد که یک عضو از این فرقه باشد. البته در این راه خب اتفاقهایی میافتد که باعث میشود رای او و این فرقه به هم گره بخورد. پیچشهای جذاب داستانی در این رابطه وجود دارد که نمیخواهم آنان را لو بدهم، ولی بدانید که بسیار قرار است تعجب کنید و از داستان بازی لذت ببرید. ما این نسخه را با چنین شعاری ساختیم: یک ترجبهی وایکینگی در قالب سری اساسین.
آیا در داستان بازی همچنان شاهد لیلا در زمان حال هستیم؟
اشرف اسماعیل: بله! بازی در زمان حال همچنان از دید لیلا روایت میشود ولی با این تفاوت که سورپرایزهای زیادی در این راه منتظر شما هستند. بدون شک، قرار است که پیچشهای زیادی را شاهد باشید که من بیشتر در رابطه با آنان صحبت نمیکنم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
باز به اشرف اسماعیل خیلی چیزا از بازیو سورپرایز گذاشته و هرموقع بخواد چیزیو بگه صبر میکنه و میگه بذارید این بخش جذاب بمونه
توی سری قبل (ادیسه ) حتی قبل E3 و معرفی بازی نصف المان های بازی و گیمپلیش لو رفت :sweat:
“ما از یک سیستم واقعی نبرد بهره می بریم”
سیستم واقعی نبردشون اینه که وایکینگ ها نیزه رو می کنن توی شکم یه سرباز حداقل ۷۰ کیلویی و مثل یه بچه گربه ی ۲ کیلویی با همون نیزه از زمین بلندش می کنند، کاملا سیستم نبرد واقعی رو تداعی میکنه! مطمئن هستم این نسخه هم بسیار خسته کننده،تکراری و بدون هیچگونه خلاقیت جدید خواهد بود.
واقعا حرف دل ما رو زدی :rotfl: نبردهای سری اساسین همیشه همین بوده ، چخان
سریال وایکینگ ها رو ببین میفهمی چجوری نیزرو می کنن تو بعد بالا میبرنش
هی میخوام امیدوار بشم و هی یادش میفتم این یه فرانچایز جدیده از اوریجینز به بعد و اصلا ربطی به اساینز نداره:/
لعنتیا زودتر یه تریلر گیم پلی بدین حداقل امیدوار شیم تو گیم پلیش المان های قدیمی و سنتی بازی رو داره
از هر لحاظ عالیه منکه عاشقش شدم
:drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:
عجیب این اشرف اقا علاقه داره از وسطای بازی یه آساسین بشه شخضیت اصلی.عینBLACK FLAG
تو یک خطش صد بار میگفت شگفت انگیز یا جذاب…
وضعیت الان گیمفا الان دقیقا همینطوره نمیدونم واقعا چرا انقدر زور میزنید بجای اینکه این همه انرژی رو اینجا مصرف میکردید میرفتید سر وقت گیمی درسی چیزی بهتر نبود 😐 😐
والا این چیزا کسی خوشحال نمی کنه گیمپلی بده بیرون بفهمیم واقعا چی کار کردید کل این متنو می شه اینجور خلاصه کرد
..
..
((ما برای شما سوپرایز داریم!!!))
نویسنده نمسیس که دنبالت نکرده اینقدر سریع مینویسی این همه اشتباه املایی…!!
گیم پلی tlou2 ساعت چند میاد ؟ ?:-)
من که از ادیسه خیلی راضی بودم. حالا کاری ندارم شاید دیگه اون حس مخفی کاریو نداشته باشه ولی محیطش جذابه و مبارزاتش عالی بود تو ادیسه
تنها شباهت این بازی به سری اساسین فقط اسمش!!! ای کاش یوبی به جای استفاده از نام اساسین یک ای پی جدید خلق میکرد
نه به بازی سی فریم