Ghost of Tsushima شما را به یکی از دو روش مبارزهی سامورایی و مخفیکاری محدود نمیکند
شما مجبور نیستید در عنوان Ghost of Tsushima یکی از دو روش مبارزهی معرفی شده را انتخاب کنید و خبری از خط اخلاقی یا کارما (Karma) نخواهد بود.
هفتهی گذشته در جریان رویداد State of Play شاهد نمایشی جذاب از بازی Ghost of tsushima بودیم. در جریان تریلر منتشر شده دو سبک مبارزهی کاملاََ متفاوت برای جین، شخصیت اصلی بازی، معرفی شد. شما میتوانید همانند یک سامورایی شرافتمند مستقیماََ دشمنان خود را به مبارزه فرا بخوانید و یا این که به مانند یک روح به صورت مخفیانه آنها را از بین ببرید.
سازندهی بازی، استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch)، در نمایش گیمپلی این اثر هر دو سبک مبارزه را به طرفداران نشان داد. این سوال برای برخی از بازیبازان پیش آمد که آیا باید یک سبک مبارزه را انتخاب کنیم و تا آخر بازی با آن پیش برویم یا این که میتوان در هر لحظه سبک مورد نظر را تغییر داد. به نظر میرسد مورد دوم صحیح است و شما میتوانید در هر لحظه از بازی سبک مبارزات خود را تغییر دهید. به عبارت دیگر بازیبازان به هیچ سبکی محدود نخواهند شد و این عنوان دست بازیبازن را باز میگذارد.
کارگردان Ghost of Tsushima، جیسون کانل (Jason Connell)، در مصاحبهای با وبسایت IGN توضیح داد که تکامل شخصیت جین در طول بازی بیشتر به داستان آن مربوط میشود. به عنوان مثال، حتی با زره، قابلیت و تجهیزات سبک Ghost نیز میتوانید به مانند یک سامورایی، دشمنان را به مبارزه دعوت کنید. او در این باره گفت:
قطعاََ لحظات داستانی مختلفی وجود دارد که بازتابی از تغییر سامورایی به Ghost خواهند بود اما واقعیت این است که وقتی شما به بخشهایی از داستان رسیدید، این توانایی را خواهید داشت که همچنان به مانند یک سامورایی در بازی پیش بروید، شما فقط باید کمی قویتر و سریعتر عمل کنید. ما نمیخواهیم بازیبازان بین دو سبک از مبارزه فقط یکی را انتخاب کنند. فرض کنید که در حالت مخفیکاری بازی را پیش میبرید و ناگهان تصمیم میگیرید که سبک سامورایی را انتخاب کنید، شما به راحتی میتوانید سبک خود را در لحظه تغییر دهید. قرار نیست بازیبازان محدود به یک سبک از مبارزه شوند.
کانل در همین مصاحبه اعلام کرد که قرار نیست سیستم اخلاقی یا کارمای سری اینفیمس (Infamous) در این بازی حضور داشته باشد چرا که تیم سازنده در نظر داشتند تغییر یک سامورایی به یک روح (Ghost) را از طریق داستان به تصویر بکشند. فاکس در رابطه با چنین تصمیمی توضیح داد:
ما در مورد خط اخلاقی (Morality Meter) و اعمال چنین سیستمی به بازی فکر کردیم اما بعداََ متوجه شدیم، این مهمتر است که یک داستان انسانی را به تصویر بکشیم. قرار نیست شخصیت جین در هر لحظه تغییر کند بلکه داستان بازی یک تغییر بزرگ درون او را به مخاطب نشان خواهد داد.
مدتی پیش نیز آقای نیت فاکس (Nate Fox)، کارگردان سیستم مبارزهی بازی، به یکی از بزرگترین نگرانیهای طرفداران در رابطه با این بازی پاسخ داد. بسیاری از بازیبازان در مورد چالش برانگیز بودن مبارزات شک داشتند که آقای فاکس در یک پادکست اعلام کرد بازی در بخش مبارزه چالشهای زیادی دارد و اگر با دقت دفاع نکنید و سرعت عمل بالایی نداشته باشید به آسانی خواهید مرد.
بازی Ghost of Tsushima در تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۹۹ (۱۷ جولای) به صورت انحصاری برای پلتفرم پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- سهگانه Batman Arkham؛ آغاز، اوج و پایان یک افسانه
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
شاهکار :inlove:
وقتی میگن با هفت روش سامورایی جرت میدم دقیقا تو این بازی به واقعیت تبدیل میشه 😀
همون D:
و هایپی که از سقف گذشته،آسمان هفتم رو هم رد کرده،و کهکشان های متعددی را نظاره کرده
این بازی داره یکی یکی دل ها رو میبره و صبر رو زجر آور میکنه
لطفا زود تر بیا تا در دنیای زیبا تو عاشقی کنم و اشک شوق بریزم
این چیزی که میگن میتونه کاملا گیمپلیو غنی میکنه
Yesssssssssssss
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
نویسنده مترحم اون بالا جای برچسب ها اون آو هست نه آف
گوست آو سوشیما
جالبیش اینه گفتن ما اگهمیخواستیم انیمیشن برداشتن آیتم بزاریم خوب بلد بودیم 😀
ولی با اینکه طرفدار رد دد هستیم در واقع نمیخواستیم بازی به خاطر این چیزا ریتمشو از دست بده
مثلا برای برداشتن یه گل از اسب پیاده شی باز دوباره سوار شی به راهت ادامه بدی
سامورایی ها پیرو مکتب بوشیدو هستند و مخفی کاری رو به دور از شرافت میدونستن
مخفی کاری ، نینجوتسو میشه و کلن های سامورایی قدیم نینجاها رو موجوداتی دون پایه و ضعیف میدونستند.
درسته،حتی تو افسانه های ژاپنی نینجا ها رو موجودات پلید و بدون شکل انسان تعریف میکردن
نمیدونم شاید این کرکتر داستان این بازی مثلا با راه و روش های قبیلش مشکل داره یا مثلا نمیخواد اون سنت های همیشگی سامورایی هارو دنبال کنه یا شاید این بخشی از داستانشه مطمعنن اونا هم در مورد سامورایی ها تحقیق کردن و احتمالا این چیزا رو میدونن
بهرحال ممنون بابت اطلاعات این چیزی که گفتین رو نمیدونستم
موفق باشید
اینجاست که به جمله ی معروف همیشگی میرسیم که همه مون حفظیم :shy: :shy: 😀
مبارزات بازی مخصوصا در حالت سامورایی چیزی نیست که قبلا تجربش کرده باشیم و مطمئنا عمق زیادی خواهد داشت..
احساس میکنم بعد از حرفه ای شدن تو بازی شکست دشمنان مثل بازی های هاردکور بسیار لذت بخش میشه..
و سلام میکنیم به جین ؛
که مثل ایلوی و آترئوس دنیای گیم رو متحول خواهد کرد..
سونى باید به همچین استودیو ها که براش کار میکنن افتخار کنه…واقعا ایده ها نواورانه و هیجان انگیز توش موج میزنه :yes: :inlove:
ای جیگرررررررر
خیلی هم عالی
عالی
این خیلی خوبه
بی صبرانه منتظر این شاهکارم :heart:
عاشق بازیهای شمشیر زنی مانند این ابر شاهکار انحصاریم
داستان این بازی حسابی درگیر کننده بود