مبارزات بازی Ghost Of Tsushima دو سبک متفاوت را نشان میدهند
نمایش گیمپلی عنوان مورد انتظار Ghost of Tsushima جزئیات زیادی از بخشهای مربوط به اکتشاف، بخش سفارشیسازی بازی و از همه مهمتر حیاتوحش پویای آن را نشان داد. با این حال بخش عمدهای از این نمایش روی مبارزات بازی متمرکز شده بود که در دو سبک Ghost و Samurai دنبال شدند. در این بازی میتوانید به صورت مستقیم به مبارزه با دشمنان بپردازید یا اینکه مخفیانه خود را به آنان رسانده و گلوی آنها را پاره کنید.
اخیرا کارگردان بازی Ghost Of Tsushima آقای نیت فاکس (Nate Fox)، در مورد تفاوتهای این دو سبک به اظهار نظر پرداخت. هنگامی که شما تصمیم دارید تا به صورت مستقیم به مبارزه با دشمنان بپردازید، مستقیما به سمت وی حرکت میکنید و حضور خود را اعلام میکنید؛ بنابراین با این کار مبارزهی نفسگیری را آغاز خواهید کرد. در این قسمت از نمایش به نظر میرسید که مبارزات بازی بسیار به واکنش مناسب شما وابسته خواهد بود؛ زیرا قهرمان بازی منتظر حملهی حریف بود و سپس با یک حرکت مرگبار دشمن را از بین میبرد.
سایر دشمنان نیز با نهایت توان به جین حمله کردند که آنها هم پشت سر هم به همین طریق با ضرباتی دقیق و ظریف اما مرگبار کشته شدند. به نظر میرسید که این بخش از مبارزات به شدت وابسته به فیلمهای کلاسیک سامورایی مشهور آکیرا کوروساوا (Akira Kurosawa) است که اغلب نبردهای پیچیده و طولانی با شمشیر را جایگزین مرگهای وحشیانه، سریع و هوشمندانه میکند.
همچنین آقای فاکس افزود که شما میتوانید از حملات معمولی و تهاجمی با شمشیر بر علیه دشمنان استفاده کنید اما بهتر است زمانبندی و دقت لازم را به کار ببرید و دشمنان را به یک ضربهی مهلک از پای درآورید. شما همانند عنوان Nioh 2 میتوانید روش مبارزهی خود را تغییر دهید. باید به اندازه کافی ماهر شوید تا بتوانید همزمان ضربات شمشیر و تیرهای دشمنان را دفع کنید و به موقع عکسالعمل مناسبی نشان دهید. شما در بازی در مسیر شرافت قرار خواهید داشت، پس بعد از کشتن دشمنان میتوانید به آنها ادای احترام کنید.
نبردهای مخفیانه بازی در مقابل حملات مستقیم با شرافت سامورایی در تضاد محسوب خواهند شد. شما در بازی میتوانید از انواع تلهها و حواسپرتیها برای فریب دشمنان استفاده کنید و آنها را در یک موقیعیت مناسب بکشید. در این روش مبارزه، جین با استفاده از کمان خود دشمنان را از راه دور از پای در میآورد، از انواع بمبهای دودزا برای انحراف دشمنان استفاده میکند و با استفاده از آتش بازی حواس آنها را پرت کرده و به حرکت وادارشان خواهد کرد. شما در این سبک مبارزه میتوانید از تواناییهای آکروباتیک و پارکور جین استفاده کنید و خود را بدون ایجاد سر و صدا به دشمنان برسانید. اگر عنوان Sekiro: Shadows Die Twice را تجربه کرده باشید، بدون شک شباهتهای زیادی را با آن پیدا خواهید کرد.
نمایش عنوان Ghost of Tsushima همچنین نشان داد که چگونه شخصیسازی در این بازی میتواند بر سبک مبارزات شما اثر گذارد و به تقویت بخشهای مختلف هردو سبک مبارزه بپردازد. در پایان شما میتوانید تا از طریق این نشانی به مشاهدهی نمایش گیمپلی بازی Ghost of Tsushima بپردازید. این بازی مورد انتظار در تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۹۹ (۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰) به صورت انحصاری برروی کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- ۱۵ بازی که بیشترین حق انتخاب را به مخاطب میدهند
- گزارش: شرکت Sweet Baby Inc نقش فعالی در پروژه معرفی نشده Remedy دارد
- بازی Assassin’s Creed Shadows بار دیگر تاخیر خورد
- برترین و داغترین اخبار و حواشی گیمینگ در سال ۲۰۲۴
- گزارش: بازیهای Hellblade 2، Gears of War 1 و Age of Mythology امسال برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهند شد
- سیدی پراجکت همکاری با Sweet Baby را رد کرد: «ما حتی نام آنها را هم نشنیده بودیم»
- گزارش: نسخه پلی استیشن بازی Forza Horizon 5 احتمالا بهزودی منتشر میشود
- شایعه: راکستار درحال آمادهسازی یک اطلاعیه جدید است
- گزارش: Halo: The Master Chief Collection و Flight Simulator 2024 امسال به PS5 و Switch 2 خواهند آمد
- RTX 5090 بدون DLSS عنوان Black Myth: Wukong را با نرخ ۲۹ فریم بر ثانیه اجرا میکند
نظرات
به نظر میاد بازی خیلی چالش برانگیز تر از چیزی باشه که تو تریلر دیدیم، و این عالیه!! کاملا به نظر میاد مکانیکای گیمپلی متنوع و جذاب باشن با توجه به توضیحات
امیدوارم اینکه نشون دادن گوشه ای از مبارزاتش باشه و گیم پلی به مراتب عمیقتری داشته باشه
کاش تصمیم میگرفتن کاملا آر پی جیش کنن چون بازی پتانسیلش رو داره
در مورد اون کمان هم که به نظر بعضیا مصنوعی میزد از نظر لور بازی دلیل داره
اونا اسمشون long bow و arrow های مخصوصی دارن که تو اون دوران واقعا هرکیو باهاش میزدن سه متر پرت میشد یارو 😀
دقت کنین وقتی با کمان معمولی میزنه زوم رو درجه یکه ولی وقته با long bow میزنه سه درجه زوم افزایش پیدا میکنه
خاصه که من یکی که شاهکار نمیخوام و تو این قحطی بازی های داستانی اگه ساکر پانچ یه بازی خیلی خوب بده دستم راضیم چون این استدیو پیشینه بازی های عالی ساختن زیاد داره
راستی یه چیزه دیگه
بعضیا ناله میکنن که چرا اسونه و هر دشمن با یه ضربه میمیره؟
اولا خواستم بگم با یه ضربه نیست و به بعضی انمی ها چندین ضربه میزنه دوما مگه قراره با کشتن هر دشمن جایزه بدن دستمون؟
مهم اینه وقتی میریم تو battle بازی با چندتا کلید زنی ساده تموم نشه و احتیاج به ایتراتژی و فکر کردن داشته باشه هر نبرد
خوبیش اینه دشمنا هم داج و پری میکنن
Ozhan
کلا سه تا کلید داره یکی R2 که دفنسیو هست
یکی مثلث که با نگه داشتنش میتونی با یه ضربه حریف را بکشی (البته باید اون دایره های زرد رنگ پر باشه)
یکی هم R1-L1 که در حالت عادی شمشیر میزنی
مربع هم واسه حمله از پشت یا حالت بتمن آرخام پریدن روی چند تا دشمن و کشتن همزمانشونه
بدیش اینکه این نوع مبارزه بعد یه مدت کسل کننده میشه و هم اینکه برای روبرو شدن با یه باس هم چالشی نیس اگه هم باشه به خاطر زاویه دوربینی که نشون میده حس میکنی داری یه فیلم سامورایی میبینی
منظورت اینه که بده این موضوع؟
خب داداش میخوای چند تا دکمه برای مبارزه باشه…شما حمله میکنی دفاع میکنی داج میزنی(دشمنا هم میزنن) فینیشر میزنی از پشت حمله میکنی…حالا تیرکمون و اون ترقهها و دودزا و غیره بماند…چیکار باید یه سامورایی بکنه که جین نمیکنه…از نظر چالش میگی..خب ۱۰۰٪ برای پلی دادن این اثر حالتی جز هارد یا بالاتر باشه گناه کبیرس…
من خیالم از گیمپلی بازی راحته…چون ساکرپانچ توی این بخش خیلی وقته که جواب پس داده..
نه ببین حرف من در مورد کلید نیس من فقط گفتم این کلید ها چیکار میکنن منظور من این بود که به طور کلی حالت مبارزه اش کلا رئالیسمه واسه اینکه بازی رئاله و بازی رئال چون توی یه محدوده مشخص اون دوران تعریف شده دست سازنده را واسه تنوع بخشیدن به باس فایت ها یا خود جین بسته نگه داشته اینکه مثلا با یه ضربه میکشه یا اونجور شمشیر میزنه خیلی خوبه ولی مشکل توی محدود بودنش به همون حالته یعنی کل گیم پلی خلاصه میشه به همون از طرفی زاویه دوربین توی اسب سواری و راه رفتن و دویدن عالیه ولی وقتی میره توی مبارزه زاویه اش عوض میشه یه جورایی حالت سینمایی میگیره این میتونه در عین حالی که خوب باشه نقطه ضعف بازی به حساب بیاد یکی اینکه تموم این حالت مبارزه و زاویه دوربین میتونه بعد یه مدت خسته کننده بشه و اون حس فان بودنی را که تو داری بازی میکنی ازت بگیره و این حس را بهت القا کنه که تو هیچ کاره ای و فقط داری یه فیلم بلند سامورایی تماشا میکنی از طرفی میتونه توی باس های قدرتی اذیت کنه چون زاویه تمام وجهی از مبارزه بهت نمیده (تریلر قبلی توی برگ های خزان پاییزی را یادت میاد) خیلی خوشکل بود در حقیقت خوشکل ترین بخش تریلر همون بود با این حال همه فک میکردیم این گیم پلی اصلی بازی نباشه چون زاویه دوربین جوری بود که بیشتر از اینکه روی تمام بدن دشمن متمرکز باشه روی نیمی از اون و بیشتر روی محیط متمرکز بود نمیدونم منظورما متوجه میشی یا نه اگه بخوام ساده بگم من دوس داشتم زوایه توی مبارزه مثل هل بلید یا گاد باشه یعنی تمرکز کامل روی دشمن نه یک زوایه کج و نسبتا بسته از کل محیط
اوژان داداش کاملا درست گفتی در مورد تیرکمان…دو حالت داره که هر دوش توی تریلر پخش شد…فکر میکنم حالت لانگ بو حتی برای شکار حیواناتم استفاده بشه…در مورد آسون بودن مبارزات…کاملا مشخص هستش که برای زدن یک ضربه و کشتن طرف مقابل باید توی همون تایمینگش عمل کنی وگرنه مبارزه ادامه پیدا میکنه و همیشه برای نمایش یک تریلر بازیو توی حالت آسون میزارن تا دست پلیر برای نشون دادن مکانیزمای بازی باز باشه…
همین ۱۸ دقیقه کافی بود تا حجتو تموم کنه برام و بفهمم که ساکرپانچم قدرتشو داره تا عرضه بازی در کنار گوریلیاگیمز و سانتامونیکا اسمش بیاد بابت…شهامتشون…ریسکپذیریشون و تغییر مسیرشون….
به جرات یکی از زیباترین طراحیها و فضاسازیهای نسل هشتمو توی این تریلر دیدم…هر لحظه از بازی میطلبه که بری سراغ فوتو مد…موسیقی بازی همون چیزی هستش که سونی کاملا به این درک رسیده که چقدر مهمو اساسیه…مثال زیاد هستش…گاد و لست و دث و همین عنوان..
سونی باید به ساکرپانچ ا استدیو بند بها بده و تیمو بزرگتر بکنه…چون کاملا نشون دادن که از بقیه چیزی کم ندارن…کم چیزی نیست در حضور لست۲ و سایبر و…صحبت از گوتی این عنوان بشه…
در نهایت امیدوارم همه بتونن این عنوانو تجربه کنن…مخصوصا خودت داداش.
فکر میکنم که شکل مبارزات به نحو سامورایی و یا شبح بر روی پایان بندی های بازی تاثیر گذار خواهد بود، البته تا به حال خبری مبنی بر چند پایانی بودن گوست جایی ندیدم و این فقط پیشبینی خودمه…
منم فکر میکنم شبیه infamous second son باشه سیستم مبارزات، یعنی پایان بندی با توجه به نوع انتخابات و مبارزات فرق میکنه، حتی یادم میاد تو یه تریلر اون مغول (اسمش رو یادم نمیاد) به جین داره میگه تو بیشتر از یه Samurai هستی، تو یه Ghost هستی، امیدوارم زودتر بیاد تجربش کنیم.
only on playstation :inlove:
:yes:
تو گیم پلی دفاع کردنش شبیه for honor بود. دقت کنید اگه حرفم درست باشه هر بار شمشیرش رو برای دفاع یه جور می گرفت. در کل اگه دفاعش مثل for honor باشه خیلی بهتره.
اساسین کرید ام پی تری ژاپنی بود بازیش
گرافیک کارتونی مبارزات تخیلی یاد اونیموشا افتادم… در کل تیر کمان خیلی تخیلی بود و شمشیر زنیش…. من خودم ۸ ساله سامورایی کار میکنم هم با یومی کار کردم هم کاتانا یومی هم اونجوری کسی رو پرتاب نمی کنه کاتانا هم کسی که یوری پوشیده با یک حرکت نمیکشه مگر سر و گردن .. در کل سرگرم کننده خواهد بود لباس ها خیلی خوب بودن دومارو و یوری و کیمونو ها و رنگ بندی عالی از نظر تاریخی هم درسته مغول ها به یک جزیره حمله کردن ولی تعداد کمی بودن چون از سه حمله دو تاشون کامل کشتی ها در دریا فرو رفتن :yes:
سونى با ۲ تا شاهکار اخر نسل پایان میده که قدردانى بشه از بالاى ۱۰۰ میلیون نفرى که این کنسول خریدارى کردن :inlove: :yes:
در یک کلام این بازی شاهکاره واقعا شاهکاره هیچی کم نداره و از هر لحاظ کامل هست
هیچ بازی از هر لحاظ کامل نیست یکم فکر کنید بعد نظر بدین. آدم از فکر کردن نمی میره
بازی خوبیه ،مسلما موفق خواهد شد ،خودم از بازی خوشم اومد ،اما تکسچر ها زیاد بالا نبود داخل بازی مثلا قسمت سنگ رو نگاه کن موقعی کنار روباه قرار گرفته شده زیاد خوب نیست ،ولی با یک نورپردازی خوب سعی کرده زیاد معلوم نشه ،در مورد سیستم مبارزات که با یک ضرب کار رو تمام می کرد بسیار طبیعی هست کلا سیستم شمیر زنی اگه دوستان کندو و آیکیدو کار کرده باشن میدونند که شمشیر زنی تو مبارزات سعی میشه با ضربه اول کار حریف مقابل تمام بشه ،چون در مبارزات فرصت این رو نداری حرکات اضافه زیادی انجام بدی
ای کاش تو بازی از سلاح های دیگه هم جز کاتانا استفاده میکردن