جزییات بهروزرسان ۹٫۱ بازی The Division 2 منتشر شد
شرکت یوبیسافت (UbiSoft) فهرست کامل تغییرات اعمال شده در بهروزرسان ۹٫۱ بازی The Division 2 را منتشر کرده است.
بهروزرسان ۹٫۱ بازی The Division 2 قرار بود مدتی پیش در دسترس کاربران قرار گیرد ولی به دلیل برخی مشکلات پیش آمده، این بهروزرسان با کمی تاخیر، امروز برروی تمامی پلتفرمها عرضه خواهد شد. پیش از عرضهی این بهروزرسان، شرکت یوبیسافت فهرست تغییرات ایجاد شده در گیمپلی و همچنین مشکلاتی که به واسطهی این بهروزرسان رفع شدهاند را منتشر کرده است.
بهروزرسان ۹٫۱ بازی The Division 2 بیش از هر چیز برروی کاهش قدرت تهاجمی دشمنان تمرکز کرده است. با توجه به این که Status Effectهای Bleed و Burn بیش از حد قوی بودند، تیم سازنده میزان آسیب وارده به بازیبازان توسط آنها را کاهش داده است. علاوه بر این، دقت نارنجکهای پرتاب شده توسط NPCها و همچنین آسیب وارده به واسطهی BlindFire این دسته از دشمنان نیز نسبت به گذشته کاهش یافته است.
با انتشار این بهروزرسان، دشمنان کمتر از گذشته برای یافتن و حمله به بازیبازانی که مخفی شدهاند، تلاش خواهند کرد. در کنار این موضوع، تیم سازنده احتمال حملهی دشمنان نوع Tank به Hive و Turret بازیبازان را نسبت به گذشته کمتر کرده است. علاوه بر این، توانایی Healing برخی از دشمنان نیز کاهش یافته است.
بهروزرسان ۹٫۱ بازی The Division 2 در ابتدا برای عرضه در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری (۱۲ می سال ۲۰۲۰ میلادی) برنامهریزی شده بود ولی شرکت یوبیسافت با هدف بررسی بیشتر و رفع ایرادات احتمالی، این بهروزرسان را با دو روز تاخیر در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
بازی The Division 2 هماکنون برروی کنسولهای اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴، پلتفرم رایانههای شخصی و سرویس گوگل استیدیا در دسترس است. شما میتوانید نقد و بررسی بازی The Division 2 و آخرین بستهی گسترش دهندهی این عنوان یعنی Warlords of New York را از طریق لینکهای قرار داده شده مطالعه کنید.
فهرست مهمترین تغییرات اعمال شده در بازی به واسطهی بهروزرسان ۹٫۱ در ادامه قرار گرفته است.
NPC و هوش مصنوعی
هدف از تغییرات ایجاد شده در بهروزرسان ۹٫۱ این است که دادهها و رخدادهای نامتعادل مربوط به سلاحها، تواناییها و رفتارهایی NPCها در بازی را به صورت کامل حذف کند. این اصلاحات محدود بوده و این اولین تلاش ما برای رفع چنین مشکلاتی است. اگر اصلاحات بیشتری نیاز باشد، ما این تغییرات را در بهروزرسان بعدی اعمال خواهیم کرد. بهروزرسان ۱۰ تلاش خواهد کرد تا تمامی NPCها بازی را بهینه کند.
کاهش قدرت Status Effect مربوط به NPCها
برخی از تواناییهای مربوط به NPCها بیش از اندازه قدرتمند بودند. در بهروزرسان ۹٫۱ میزان آسیب وارده به بازیبازان از طریق این تواناییها کاهش یافته است. البته این تغییرات Status Effectهای مربوط به بخش PVP را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
- میزان آسیب وارده به بازیبازان به وسیلهی Burn کاهش یافته است.
- میزان آسیب وارده به بازیبازان به وسیلهی Bleed کاهش یافته است.
کاهش قدرت سلاحهای NPCها
برخی از سلاحهای NPCها در مقایسه با دیگر سلاحها آسیب بسیار بیشتری را وارد میکردند. تغییرات اعمال شده میزان آسیب وارد شده توسط این دشمنان را متعادلتر خواهد کرد.
- میزان آسیب و دقت سلاحهای نوع SMG استفاده شده توسط دشمنان نوع Hyena Assault کاهش یافته است.
- برد سلاح Falmethrower دشمنان نوع Cleaners Tank کاهش یافته است.
- ماشینهای کنترلری استفاده شده توسط Hyenaها ضعیفتر شده است:
- میزان آسیب وارد شده به وسیلهی انفجار ناشی از ماشینهای کنترلی کاهش یافته است.
- مدت زمان باقی ماندن آتش ایجاد شده به وسیلهی انفجار ماشینهای کنترلی کوتاهتر شده است.
- مدت زمان تاثیر Status Effectهای Burn و Confuse اعمال شده پس از انفجار ماشینهای کنترلی کاهش یافته است.
- تعداد دفعاتی که دشمنان از این توانایی استفاده میکنند، کمتر شده است.
- توانایی Suicide Drone گروه Black Tusk ضعیفتر شده است:
- میزان آسیب وارده به وسیلهی انفجار این توانایی کاهش یافته است.
- تعداد دفعاتی که دشمنان از این توانایی استفاده میکنند نیز کمتر شده است.
- مشکل مربوط به آسیب اضافی وارد شده به بازیبازان به وسیلهی تواناییهایی NPCها رفع شده است.
دقت پرتاب نارنجکها توسط NPCها کاهش یافته است
دقت نارنجکهای پرتاب شده توسط هوش مصنوعی بیش از اندازه بالا بود. در این بهروزرسان، برای هر یک از دشمنان محدودهای ایدهآل برای پرتاب نارنجک تعریف شده است. هر چه شما از NPCها بیشتر فاصله بگیرید، دقت پرتاب نارنجکهای آنها نیز کاهش خواهد یافت. ابعاد محدودهی ایدهآل بسته به گروه و نوع دشمنان متفاوت خواهد بود.
برای مثال، شعاع ایدهآل Molotov پرتاب شده توسط Outcast Thrower حدود ۲۰ متر خواهد بود. در مقابل، شعاع ایدهآل Airbust پرتاب شده توسط Hyena Thrower حدود ۳۰ متر است. اگر بازیباز در فاصلهی ۳۵ متری این نوع از دشمنان قرار گرفته باشد، دقت پرتاب آنها کاهش خواهد یافت.
البته افزایش فاصله تاثیر کمتری برروی دقت دشمنان نوع Elite، Hunterها، Rouge Agentها و NPCهای نوع Legendary خواهد داشت.
دقت Blindfire تمامی NPCها کاهش یافته است.
دقت NPCها در زمان استفاده از Blindfire بیش از اندازه بالا بود. با این تغییر، آسیب وارد شده توسط دشمنان در زمان استفاده از Blindfire کاهش خواهد یافت.
- دقت شلیک NPCها در حالت استفاده از Blindfire کاهش یافته است.
- البته به خاطر داشته باشید که دقت دشمنان نوع Legendary به مرور زمان در طول درگیری افزایش خواهد یافت. با این حال، دقت نهایی آنها همچنان بسیار کمتر از گذشته خواهد بود.
- NPCها از این پس در زمان حمل سلاحهای نوع Shotgun و Sniper از قابلیت Blindfire استفاده نخواهند کرد.
- در این حالت، NPCها سلاح خود را به Pistol تغییر داده و سپس از Blindfire استفاده میکنند.
- به خاطر داشته باشید که برخی از باسها، Hunterها و همچنین Rouge Agentها از این قانون مستثنا هستند.
رفتار NPCها
در حال حاضر راه حلی کلی برای رفع مشکل رفتار NPCها وجود ندارد. ما هیچ برنامهای برای افزایش میزان خشونت NPCها در بهروزرسان ۸ نداشتیم. با این حال، تغییر درجهی سختی اعمال شده در بهروزرسان ۷ باعث بروز مشکلاتی در رفتار برخی از NPCها و در نهایت تهاجمیتر شدن آنها شد. تغییرات ایجاد شده در این بهروزرسان تنها بخشی از این مشکلات را هدف قرار داده است. ما همچنان به دنبال یافتن ریشهی این مشکلات هستیم.
- تعداد دفعات تلاش NPCها برای حمله به کسانی که مخفی شدهاند، کاهش یافته است (این موضوع شامل بازیبازانی میشود که برای مدتی طولانی توسط دشمن دیده نشده باشند).
- مشکلات رفتار عجیب NPCها زمانی که بازیباز بیش از اندازه به آنها نزدیک میشد (فاصلهی ۵ متر و کمتر) رفع شده است.
- مشکلی که باعث میشد برخی از NPCهای غیر از نوع Tank نیز به سمت کاربران حرکت کنند، رفع شده است.
- احتمال حملهی دشمنان نوع Tank به Turret و Hive بازیبازان بیش از پیش کاهش یافته است.
- مشکلی که باعث میشد برخی از دشمنان Ensnared شده همچنان به حرکت خود ادامه دهند، رفع شده است.
کاهش قدرت تواناییهای NPCها
توانایی Healing برخی از NPCها بیش از حد قدرتمند بود. تغییرات اعمال شده قدرت این تواناییها را کاهش داده است.
- بهینهسازی Support Station مربوط به گروه Black Tusk:
- این توانایی از این پس NPCهای نوع ماشینی را درمان نخواهد کرد (این دسته از دشمنان شامل Warhound، Mini Tank و دیگر موارد میشوند).
- این توانایی از این پس تجهیزاتی که نابود میشوند (وسایلی که بازیباز باید در طول ماموریت خود آنها را نابود کند) را درمان نخواهد کرد.
- برای Support Station استفاده شده توسط دشمنان Legendary نیز همانند نسخهی عادی یک میزان Heal حداکثری تعیین شده است.
- Armor Kit دیگر باسها را به صورت کامل درمان نخواهد کرد.
افزایش قدرت بازیبازان
- مدت زمان زنده مانند تواناییهای استفاده شده توسط بازیبازان افزایش یافته است. این تغییر، آسیب دریافتی تواناییهای بازیبازان از NPCها را کاهش میدهد.
- میزان آسیب وارده شده توسط Status Effectهای نوع Bleed، Poison و Napalm Ensnare به NPCها افزایش یافته است.
- دقت Blindfire افزایش یافته است.
مشکلات رفع شده
- مشکل مربوط به کاهش میزان آسیب بازیبازان در منطقهی Dark Zone در زمان خروج از منطقه و یا پس از حضور طولانی در این منطقه رفع شده است.
- مشکل مربوط به ظاهر شدن برخی از NPCها در پشت درهای بسته رفع شده است.
- مشکلی که باعث میشد کاربران نتوانند به Technology Laboratory در منطقهی Kenly College وارد شوند، رفع شده است.
- مشکل مربوط به عدم امکان حذف پروژههای فعال از HUD رفع شده است.
- مشکل مربوط به وارد شدن آسیب توسط تواناییی Oxidizer Chem Launcher به اعضای تیم خودی، رفع شده است.
- مشکل مربوط به توانایی Frenzy رفع شده است.
- مشکل کرش کردن بازی برروی پلتفرم استیدیا رفع شده است.
- مشکل عملکرد نادرست برخی از آیتمها در طول ماموریت Settlement Blockade رفع شده است.
- مشکل مربوط به باز نشدن برخی از درها در زمان ماموریت اصلی DARPA Research Lab رفع شده است.
- مشکل مربوط به ماموریت Invaded Grad Washington Hotel پس از کشته شدن توسط یک Rouge Agent رفع شده است.
- مشکلی که باعث میشد چند باس به صورت همزمان در ماموریت Pathway Park ظاهر شوند، رفع شده است.
- مشکل ظاهر شدن ناگهانی برخی از NPCها در محیط رفع شده است.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
نظرات
خدااااااااااااا، این همه تغییرات تو بازی انجام دادن، یه dx12 رو که بعد یه مدت کرش میکرد برای این بازی هنوز فیکسش نکردن، رو dx11 که اصلا نمیشه پلی داد :reallypissed:
من ۶۰ دلار پول بازی دادم هنوز ۴ دست بازی نکردم پولمو هم پس نداد ub
:pissedoff: :reallypissed: