خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا
خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا
خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا
خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا
خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا
خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا

خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید

محسن رضوی فر
۱۳:۳۰ ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا

آقای یو سوزوکی (Yu Suzuki)، خالق مجموعه‌ی Shenmue، به‌تازگی مصاحبه‌ای با بخش ژاپن وب‌سایت IGN داشته و در مورد دنباله‌ی احتمالی این بازی توضیحاتی را ارائه داده است.

نسخه‌ی سوم از سری Shenmue در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه شد و به طور کلی نقدهای متوسطی را از سوی منتقدین دریافت نمود. در بخشی این مصاحبه، آقای سوزوکی در مورد به‌روزرسانی کامل انیمیشن‌های چهره که یکی از اصلی‌ترین نکات مورد انتقاد بازی Shenmue III بود، صحبت کرد. وی همچنین به این موضوع فکر می‌کند که آیا کنار گذاشتن المان‌های جهان باز (Open World) و تمرکز برروی شخصیت‌ها برای برای نسخه‌ی بعدی این مجموعه مناسب خواهد بود و یا خیر.

وی در این خصوص گفت:

من فکر می‌کنم در حال حاضر یک تصوری وجود دارد که در آن جهان باز یک کلمه‌ی جادویی است و همه‌ی بازی‌های بزرگ به علت روند فعلی به سمت آن سوق می‌یابند؛ اما مشکل اینجاست که تفاوت و تمایز میان این بازی‌ها دشوار خواهد بود. نمی‌دانم قرار دادن یک فضای بسته به‌جای جهان باز در بازی چگونه جواب خواهد داد.

البته منظور آقای سوزوکی از این صحبت، محدود و فشرده کردن بازی نیست. به عنوان مثال، وی علاقه دارد شهرهای بسیار متراکم‌تری را از نظر شمار NPCها ایجاد کند و در عین حال، امکان حرکت صاف شخصیت‌ها را در فضاهای باریک فراهم آورد.

وی در این باره گفت:

اگر افراد زیادی در شهر وجود نداشته باشند، به نظر نمی‌رسد که وقایع بازی در کشور چین دنبال می‌شود. بنابراین من می‌خواهم به طور همزمان تعداد شخصیت‌هایی که در شهر قدم می‌زنند را افزایش دهم. اگر وسعت این شهر به اندازه‌ی شهر Torimai ساخته شود، تراکم افراد نیز ۴ برابر می‌شود.

از آنجا که من یک مهندس هستم، دوست دارم چالش‌های جدیدی را حتی اگر هیجان‌انگیز نباشند، انجام دهم. به عنوان مثال، از ایجاد حرکات در فضاهای کوچک‌تر نام می‌برم. این مورد اگر محدود شده باشد، واقع‌گرایانه‌تر خواهد بود؛ اما اگر مسیر خیلی باریک باشد، ممکن است مشکلات بسیاری به‌وجود آید. به همین دلیل، مسیر یک بازی همیشه گسترده است. من فکر نمی‌کنم هیچ استودیویی در یک منطقه کوچک، حرکت صاف و یا اکتشافی انجام داده باشد.

بازی Shenmue III هم‌اکنون برروی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در دسترس است. شما می‌توانید نقد و بررسی این بازی را از طریق این لینک مطالعه کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا
خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا
خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا
خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا
خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا
خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا
خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خالق سری Shenmue از دنباله‌ی احتمالی این بازی می‌گوید - گیمفا