بازی DayZ در حال حاضر برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس است. شما میتوانید نقد و بررسی این بازی را تحت عنوان «پتانسیل از دست رفته» به قلم مصطفی زاهدی مطالعه نمایید.
یکی از استودیوهای سازندهی بازی DayZ تعطیل شد
بازی DayZ از زمان معرفی با مشکلات بسیار زیادی در زمینهی توسعه روبهرو شد. این بازی حدود ۵ سال در دست توسعه قرار داشت و در نهایت در سال ۲۰۱۸ میلادی از طریق سرویس دسترسی زودهنگام در دسترس کاربران قرار گرفت. اگرچه حدود ۲ سال از انتشار نسخهی اولیهی بازی میگذرد ولی به نظر میرسد مشکلات دوباره به سراغ استودیوی سازندهی این عنوان آمده است.
اوایل امسال بود که شرکت بوهمیا اینتراکتیو (Bohemia Interactive)، ناشر بازی DayZ، اعلام کرد که با هدف تمرکز برروی توسعهی تکنولوژی Enfusion برای نسل بعد، تعداد اعضای تیم سازندهی این عنوان را به شدت کاهش خواهد داد. حال به نظر میرسد یکی از استودیوهایی که برروی توسعهی بازی DayZ کار میکند به صورت کامل تعطیل شده است.
یکی از کاربران روز گذشته خبر بسته شدن این استودیو را در فضای مجازی منتشر و بیان کرده بود که پشتیبانی از بازی DayZ به صورت کامل متوقف خواهد شد. شرکت بوهمیا امروز با انتشار یک بیانیه بخشی از این خبر را به صورت رسمی تایید و بخش دیگر آن را تکذیب کرده است.
ما اخیرا استودیوی خود در شهر باریتسلاوا (Bratislava) را تعطیل کردهایم. این یک تصمیم مشترک بین تیم مدیریتی و اعضای ارشد استودیو بود و میخواهیم از تمامی اعضای تیم سازنده به خاطر تمامی زحماتشان تشکر کنیم.
این تصمیم تاثیری برروی آیندهی بازی DayZ نخواهد داشت و یک تیم برروی توسعهی این بازی کار خواهد کرد.
تیم سازنده و شرکت بوهمیا قصد داشتند موارد زیر را در سال ۲۰۲۰ به بازی DayZ اضافه کنند.
پایداری
سال گذشته ما مشکلاتی را در خصوص پایداری بازی و سرورها برروی تمامی پلتفرمها تجربه کردیم. ما به بررسی این مشکل ادامه خواهیم داد و تمامی اقدامات لازم را انجام میدهیم تا مطمئن شویم که بهترین تجربهی ممکن در اختیار بازیبازان قرار میگیرد.
رفع باگها
DayZ یک بازی بسیار بزرگ و پیچیده بوده و به همین دلیل رفع مشکلات و باگهای موجود به صورت مداوم نیز امری ضروری به شمار میرود. به همین دلیل ما با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم اکثر باگهای موجود در بازی را رفع کنیم.
بهبود گیمپلی بازی
چندین بخش در بازی DayZ وجود دارند که به شدت به بهبود و یا بهینهسازی نیاز خواهند داشت. البته این موضوع پتانسیل بسیار بالایی را نیز در اختیار ما قرار میدهد؛ چراکه تغییر در این بخشها گیمپلی بازی را نیز به شدت تحت تاثیر قرار میدهد و به همین دلیل ما به کار برروی این بخش ادامه خواهیم داد. برای مثال ما قصد داریم برروی موارد زیر کار کنیم:
- ساخت و توسعهی پایگاه برای بسیاری از شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل، ما قصد داریم برروی رفع مشکلات موجود در این بخش تمرکز کرده و در صورت امکان چیزهای جدیدی را در اختیار شما قرار دهیم.
- تاثیر محیط برروی شخصیتها هنوز در سطح انتظارات ما نیست و به همین دلیل ما به بررسی راههای مختلف برای بهبود و بهینه کردن بخشهای مختلف خواهیم پرداخت تا تاثیر محیط در بازی به یکی از بخشهای جذاب آن تبدیل شود.
- ما قصد داریم بخش آشپزی بازی را بهبود ببخشیم. برای مثال، یک بخش مجزا برای آشپزی به بازی اضافه خواهد شد. علاوه بر این، طول عمر اجاقها بهینه شده و به تعداد آنها در محیط نیز اضافه خواهد شد.
- علاوه بر این، ما قصد داریم سیستم مربوط به بیماریها و تاثیر آنها را بررسی کرده و مطمئن شویم که تا حد ممکن بهینه هستد.
پشتیبانی از مادها
ساخت مادها بخش مهمی از بازی DayZ است و ما قصد داریم به پشتیبانی از جامعهی خلاق خود ادامه دهیم. هر یک از بهروزرسانیهای آینده شامل امکانات مختلفی میشوند تا بازی از ساختههای جدید هواداران پشتیبانی کند.
- ما فایلهای ماموریتها را به صورت کامل آزاده کرده و آنها را در اختیار هواداران کنسولهایقرار خواهیم داد. این موضوع کنترل کامل برروی بازی را در اختیار مالکین سرورها قرار داده و به آنها اجازه میدهد مکانهای جدیدی را به نقشهها اضافه کنند.
- ما انیمیشنها شخصیتهای مذکر و مونث بازی را در قالب فرمتهای مختلف در اختیار کاربران قرار خواهیم داد.
- ما قصد داریم قابلیت جست و جو در سرورها را به نسخهی نهایی بازی DayZ اضافه کنیم. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، این بهروزرسان دسترسی به سرورهای ماد شده را به شدت بهبود خواهد بخشید.
محتوای جدید
اگرچه در حال حاضر ما برروی پایداری، رفع مشکلات و بهینه کردن محتوا و ویژگیهای موجود در بازی تمرکز کردهایم ولی این موضوع به این معنی نخواهد بود که هیچ چیز جدیدی به بازی اضافه نخواهد شد. برای این که بازی به اندازهی کافی جذاب بماند، ما قصد داریم در بین رفع باگها و بهینه کردن بازی، چیزهای جدیدی را نیز به این عنوان اضافه کنیم.
- ما قصد داریم تعداد بیشتری سلاح اصلی و جدید را به بازی اضافه کنیم.
- ما میدانیم که اعضای بدن آسیب دیده چه میزان در تجربهی بازی DayZ اهمیت دارند. به همین دلیل ما قصد داریم این مکانیک را دوباره به بازی اضافه کنیم.
- ما از این موضوع مطلع هستیم که شما تا چه حد به وسایل نقلیهی حاضر در Livonia علاقه دارید و به همین دلیل ما قصد داریم آنها را به Chernarus نیز اضافه کنیم.
حال باید منتظر ماند و دید آیا شرکت بوهمیا میتواند به پشتیبانی مناسب از بازی DayZ و توسعهی بیشتر این عنوان ادامه دهد یا خیر.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
بازی خوبیه دیز تو سبک بقاهه مثل ویگوره ولی ویگور عالیی هستش…خبر ناراحتت کننده ای بود
من خودم از طرفداری های این بازی هستم
واقعا حیف شد که استدیو به این با استعدادی تعطیل بشه
چه خاطرات به یادماندنی که از dayz برای همگان ثبت شده
جوئل اول دلست ۲ میمیره باید به زودی دلیل تعطیل شدن این استدیو مشخص بشه
امیدوارم در آینده دوباره با پروژه های جدید بتونن به عرصه رقابت برگردن
چه باحال اسپویل رو بین حرفات جا دادی=)
اره واقعا بازی خوبیه ب خصوص ک … ات اولش میمیره
در مورد خاطرات به یادماندنی از بازی dayz من متوجه نشده,
اینی که تو کاور بازی داره میدوئه جوئله یا اونی که نشسته؟ :rotfl:
استودیوی خوبیه ولی در برابر ناتی داگ افسانه ای حرفی واسه گفتن نداره
امین تغییر جهت دادی؟
(بازم یکی از هزار تا فیک دیگه..)
خیلی خبر ناراحت کننده ای بود