طراح ارشد Days Gone توضیحاتی در مورد قابلیت Screenshot Cache پلیاستیشن ۴ ارائه داد
هر بار که در حال بازی کردن برروی کنسول پلیاستیشن ۴ موفق به کسب یک تروفی شوید، این سیستم برای ثبت این لحظه یک اسکرینشات تهیه میکند. این کار باعث میشود هرگاه به فهرست تروفیهای خود مراجعه کنید این اسکرینشاتهای پیوست شده به تروفی را مشاهده کرده تا از این طریق هم موفقیت خود در بازی را به یاد آورید و هم لحظهی وقوع آن را ببینید.
برای شکارچیان تروفی، این ویژگی میتواند به مانند سفری جذاب به گذشته باشد. اما نکتهی مهم این است که در حال حاضر در بسیاری از بازیها، اسکرینشاتهای گرفته شده به صورت تصاویری نامفهوم، صفحات بارگذاری و یا هنگامی گرفته شدهاند که صحنهی جذابی در حال وقوع نبوده و یا این صحنه هیچ ارتباطی به لحظهی کسب تروفی نداشته است. اما در برخی عناوین این اسکرینشاتها وضعیت بدتری دارند و تماما در حین تاریک شدن صفحه برای بارگذاری مراحل بعدی یا پخش صحنهی سینمایی گرفته میشوند. با این حال، کنسول پلیاستیشن ۴ از قابلیتی بهره میبرد که سازندگان بازی میتوانند زمان مناسب ثبت اسکرینشات از صحنههایی که در هنگام کسب تروفی ثبت میشوند را خود انتخاب کنند.
در مصاحبهای از وبلاگ The Broken Road با اریک جنسن (Eric Jensen) طراح ارشد عنوان Days Gone، از قابلیتی گفته شد که توسعهدهندگان میتوانند از آن استفاده کنند تا مطمئن شوند که اسکرینشاتهای مربوط به زمان بهدست آوردن تروفیها در یک صحنهی خاطرهانگیز یا مرتبط ثبت شوند. وی اشاره کرد حتی با این قابلیت میتوان زمان نمایش پیام مخصوص دریافت تروفی را تعیین کرد. در این صورت دیگر شاهد ثبت اسکرینشات از صفحات سیاه مربوط به بارگذاری یا صحنههای نامرتبط نخواهیم بود. قابلیت Screenshot Cache کنسول پلیاستیشن ۴ به یک برنامهنویس اجازه میدهد تا زمان مشخص شدن پیام دریافت تروفی را در یک صحنهی خاص تنظیم کرده و اسکرینشات در همان لحظهی دلخواه گرفته شود. جالب است بدانید که دو عنوان Done Gone و Marvel’s Spider-Man از این تکنیک برای اطمینان از ثبت لحظات دریافت تروفی در بهترین و به یاد ماندنیترین صحنههای ممکن استفاده کردهاند.
اریک جنسن در این باره میگوید:
ظاهراً این ویژگی به خوبی توسط توسعهدهندگان شناخته نشده است. پلیاستیشن ۴ یک قابلیت Screenshot Cache دارد که میتوانید صحنهای که اسکرینشات تروفی تهیه میشود را انتخاب کنید. بازی Spider-Man استودیوی اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) نیز از همین تکنیک بهره برده است.
از آنجا که عنوان Days Gone یک بازی کاملا داستانی بود، من لحظات کلیدی را درون داستان برای نشان دادن پیام کسب تروفی انتخاب کردم و پس از آن جالبترین صحنههای سینمایی بازی را برای ثبت اسکرینشات تروفیها مشخص کردم. هنگامی که بازیبازان ماموریت را کامل کنند و تروفی مربوط به آن را کسب کنند، آن صحنههایی که مشخص کردم برای تروفیها ثبت خواهند شد. امیدوارم این تکنیک را در عناوین آینده به کار ببریم تا بازیبازان را با دیدن تصاویر افتخاراتی که در بازیهای مورد علاقهی خود کسب کردهاند به سفری لذتبخش از خاطرات گذشته ببریم.
جنسن میخواهد قابلیت Screenshot cache پلیاستیشن۴ تکمیل شود. البته طبق اطلاعات منتشر شده از DualSense کنترلر پلیاستیشن ۵ که در آن کلید Create جایگزین کلید Share شده است، میتوان دریافت که سونی تمرکز ویژهای بر ثبت لحظات به یاد ماندنی بازیها به سبک “نسل بعدی” دارد. این ویژگی شاید چیزی مثل ضبط یک ویدئوی کوتاه ۱۰ ثانیهای هنگام دریافت تروفی و یا حتی اجازه دادن به بازیبازان برای انتخاب لحظهی ثبت اسکرینشات باشد.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
یادش بخیر بازی خیلی دوس داشتنی و سرگرم کننده ای بود هیجان و ترس زیادی داشت موتورش خیلی عشق بود بخصوص موقع سرعت گرفتن و پریدن از روی مانع و فرار از دست فریکر ها . جهان باز بودن و گشت گذارشم عالی بود خیلی دوس دارم نسخه دومش را با کنسول نسل بعد هرچی زودتر پلی بدم و لذت ببرم ازش مطمئن هستم تیم سازنده اش از ساخت نسخه اول تجربه زیادی کسب کردن و نسخه دوم را یک شاهکار عالی تحویل طرفداراشون میدن :heart:
میگم چرا اکثر اسکرین شات های تروفی های marvels spider man تو لحظه جالبی و دیدنی ای بودن،نگو استودیو برای این هم برنامه داشته
واقعا کارشون خلاقانه و جالب بوده،این مسئله چیزی هست که کمتر استودیویی بهش اهمیت میده :yes: :yes: :yes:
مخصوصا تو دورانی که پورت درست و حسابی بازی برای کنسول ها برای یکسری از شرکت ها افت حساب میشه(نمونش هم cd project و ubiosoft)
اگر اشتباه نکنم همچین چیزی توی shadow of clossus هم وجود داشت
البته یکم با حرف آقا/خانم جنسن مخالفم چون اگه تروفی های برنز و نقره و طلا رو نشه تو همچین شرایطی گرفت تو بازی های دیگه که اسکرین تار بیوفته من همین الان میتونم اسم صدتا بازی رو بیارم که میشه تروفی پلاتینیوم رو تو بهترین شرایط محیطی اسکرین گرفت نمونشم بازی های داستانی که زیر ۱۰ ساعت گیم پلی دارن
وقتی میگیم سونی تو گیم بهترینه یعنی همین :inlove: حتی با وجود اینکه امسال نسل بعد میاد بازم ps4 تمام ویژگی هاش کشف نشده.بازم به جمله ی معروف الحق و الانصاف سونی سلطان صنعت گیم است و بس میرسیم
متاسفانه اصن خوشم از دیز گان نیومد
اصلا خوب ساخته نشده بود و اصلا رو جزئیات و باگ ها کار نکرده بودن
قابلیت جالبیه
یکی از بهترین بازیایی هست که دیدم❤️