آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا
آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا
آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا
آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا
آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا
آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا

آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت

مرصاد قدیری
۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا

آقای میک گوردون (Mick Gordon)، آهنگساز استرالیایی بازی‌های DOOM 2016 و DOOM Eternal، به تازگی اعلام کرده است که بعید می‌داند برروی نسخه‌ی بعدی این مجموعه کار کند.

شرکت بتسدا (Bethesda) به تازگی آلبوم رسمی موسیقی‌های بازی DOOM Eternal را منتشر کرده و این موضوع با حواشی جالبی همراه شده است. پس از انتشار این آلبوم، برخی از طرفداران متوجه تغییراتی در موسیقی‌های بازی شدند و اما دقیقاً نمی‌دانستند که چرا چنین حسی دارند. اما اخیراً کاربری به نام thatACDCguy که در ساخت موسیقی تخصص دارد، با بررسی طول موج موسیقی‌های بازی توضیح داده که نسخه‌ی جدید دارای محدوده‌ی پویای کم‌تری میان ساز‌های موسیقی استفاده شده است و این موضوع باعث می‌شود تا به جای همانگی بین ساز‌ها برای ارائه‌ی صدا‌های جالب، به نظر می‌رسد که آن‌ها در حال رقابت با یکدیگر هستند.

نکته‌ی جالب این است که پس از توضیحات thatACDCguy، آقای میک گوردون پاسخ داد که تنها تعداد کمی از موسیقی‌ها را میکس کرده است. با کمی بررسی می‌توان دید که بقیه‌ی آلبوم موسیقی توسط کارگردان و طراح صدای استودیوی اید سافتور (id Software) میکس شده است.

من آ‌ن‌ها را میکس نکردم و هیچ‌وقت چنین کاری را انجام نمی‌دهم. شما می‌توانید تعداد کمی از آهنگ‌هایی که میکس کردم را تشخیص بدهید (Meathook، Command، Control و…)

این‌طور که به نظر می‌رسد، گوردون از نتیجه‌ی کار راضی نیست و این موضوع به نوعی نشان می‌دهد که این تصمیم وی نبوده است. پس از حواشی اخیر، ظاهراً یکی از کاربران ردیت از طریق اینستاگرام با این آهنگساز تماس گرفته و از وی پرسیده است که آیا برروی نسخه‌ی بعدی مجموعه نیز کار خواهد کرد یا خیر. گوردون در پاسخ به این شخص گفت که شک دارد دوباره با آن‌ها کار کند. البته برخی افراد مدعی شده‌اند که این تصویر جعلی است، اما با این‌حال تا حدودی واضح است که تغییرات صورت گرفته برروی موسیقی‌های میک گوردون باب میل وی نبوده‌اند.

آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا

در ادامه وب‌سایت PC Gamer تلاش کرد تا با میک‌ گوردون تماس بگیرد تا در مورد رابطه‌ی وی با بتسدا و اید سافتور اطلاعات بیشتری بدست بیاورد.

گوردون در گفتگو با این وب‌سایت اعلام کرد:

من به کارم خیلی افتخار می‌کنم. این تمام کاری است که انجام می‌دهم، این تمام چیزی است که دارم و تمام انرژی‌ و توانم را برای آن صرف می‌کنم.

این آهنگساز اضافه کرد که خودش نیز در تلاش بوده تا متوجه شود که وضعیت به چه شکل است. در نهایت گوردون اعلام کرد که در حال حاضر چیز بیشتری برای گفتن ندارد.

همان‌طور که قطعاً می‌دانید، موسیقی یکی از مهم‌ترین بخش‌های عناوین سری DOOM محسوب می‌شود و این موسیقی دیوانه‌ کننده‌ی میک گوردون است که لذت قطعه قطعه کردن شیاطین را چند برابر می‌کند. البته باید اضافه کنیم که به غیر از سری DOOM و خیلی از بازی‌های دیگر، گوردون آهنگساز هر دو نسخه‌ی اصلی Wolfensteins جدید نیز بوده است. پس امیدواریم که گوردون بتواند با اید سافتور و بتسدا به توافق برسد تا دوباره شاهد آثار بی‌نظیر این آهنگساز در بازی‌های بتسدا باشیم.

بازی DOOM Eternal هم‌اکنون برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و گوگل استیدیا در دسترس قرار دارد. این در حالی است که نسخه‌ی نینتندو سوییچ این عنوان در تاریخ دیگری عرضه خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با دست پخت جدید اید سافتور، پیشنهاد می‌کنیم نقد و بررسی آقای آریا مقدم با عنوان «کاتارسیس» را مطالعه کنید. علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنیم به تحیل فنی بازی نیز نگاهی بیاندازید. در نهایت باید یادآوری کنیم که اگر هنوز به آلبوم موسیقی‌های این عنوان گوش نداده‌اید، همین حالا این کار را انجام بدهید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا
آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا
آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا
آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا
آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا
آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا
آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • reza.mhp گفت:

    در حال حاضر چیز بیشتری برای گفتن ندارد….

  • کیفیت موسیقی های دووم اترنال کاملا نسبت به ریبوت دووم افت کرده و اصلا در حد و اندازه ریبوت دووم نیست، جدا از این دووم اترنال محیط های خیلی فانتزی و رنگی داره برعکس ریبوت دووم که با داشتن محیط های تاریک و خونین و شیطانی به شدت ترس و دلهره در دل بازیکن ایجاد میکرد اما دووم اترنال کاملا برعکس نسخه قبلش عمل کرد و محیط های روشن و فانتزی رو به نمایش میذاشت، اما از حق نگذریم دووم اترنال خیلی گیم پلی بهتری نسبت به ریبوت دووم داره و تنوع سلاح های جانبیش هم خیلی بیشتره، در مجموع دووم اترنال تجربه فوق العاده ای برای من بود ولی ریبوت دووم یه چیز دیگه بود…

    • biosoroushock گفت:

      موسیقیشون رو که جفتشو گوردون ساخته هر دوشون عالین و هیچ افتی نداشته .فانتزی تر شدن هم ایراد نیست همچنین سعی کرده برگرده به ریشه هاش و مثل doom دو باشه. سیستمی هم که برای تخریب بخش های مختلف بدن دیمن ها استفاده کردن باعث میشه به نظرم حتی خشن تر از doom 2016 باشه .قبول دارم حس ترس کمی که doom 2016 داشت رو نداره ولی این فقط یه خصوصیته و تنوع هم ایجاد کرده

    • Max.level گفت:

      اگر دارک بودن نسخه ۲۰۱۶ نسبت به ایترنال رو نشونه برتر‌ بودنش میدونی پس با این حساب نسخه ۳ از ریبوت ۲۰۱۶ بهتر بوده با این حساب؟ اصلا چه معنی داره یه همچین استدلالی
      همه میدونیم که دووم ۲۰۱۶ خیلی از دووم ۳ بهتر بوده و همین موضوع درباره مقایسه نسخه ایترنال هم صادقه که ایترنال به مراتب از ۲۰۱۶ بهتره
      موسیقی بازی هیچ افتی نکرده، بازی هم اگر چه طیف رنگی گسترده تری داره و به دارکی ۲۰۱۶ نیست اما همونطوری که خودتم اشاره کردی ایترنال گیم پلی خیلی بهتری داره که همین مهمترین عامل در بهتر بودنش هستش
      ضمنا خشونت تو ایترنال به مراتب از نسخه ۲۰۱۶ بالاتره 😉

      • AkashiSeijuro گفت:

        بر چه اساس دوم ۲۰۱۶ بهتر از نسخه سوم بوده؟ فعلا که از نظر منتقدین نسخه سوم بهتر بوده. هم تعداد نقد ها هم ریتینگش بالا تره.

        • Max.level گفت:

          بر اساس اصالت گیم پلی دووم که نسخه سوم دقیقا خلاف چیزی که باید باشه عمل کرد و هرگز یه دووم خالص نبود
          اگر به عنوان یه بازی که اسم دووم رو یدک نمیکشید میشد بهش گفت یه عنوان فوق العاده ولی متاسفانه وقتی با اسم دووم عرضه شد اصلا لایق این صفت عالی بودن نبود
          دووم معروفه به سرعت و مبارزات تهاجمی بود که نسخه سوم ازین ماجرا اصلا پرت بود
          دووم ۳ صرفا یه بازی به سبک ترس و بقا بود بیشتر که در مقیاس با دیگر عناوین نامدار سبک ترس و بقا کمی گیم پلی سریع تری داشت اما در مقایسه با اصالت دووم؟ هرگز
          دووم ۲۰۱۶ یه بازگشت عالی به ریشه ها بود و همون چیزی بود که یه دووم باید باشه،
          نظر منتقدین هم بذار در کوزه عزیزم نقد و این چرندیات هم ملاک برتر بودن نیست من که طرفدار قدیمی و پروپاقرص این سری هستم با قاطعیت میگم نسخه ۳ اصلا دووم نبود چه برسه که بخواد با نسخه ۲۰۱۶ مقایسه حتی بشه، بازم میگم دووم ۳ بازی فوق العاده ای بود ولی دووم خوبی نبود
          در حال حاضرم با در نظر داشتن سطح کیفیت گیم پلی در این سری بهترین نسخه ایترنال و بعد از اون ۲۰۱۶ هستش و بعدش نسخه های کلاسیک سری :yes:

          • AkashiSeijuro گفت:

            در هر صورت نظر منتقدین مهمه هر کسی هم میگه نظر منتقدین مهم نیست دلیلش اینه به نفعش نیست. از اونجایی که میانگینی از نظرات ۱۰۰ منتقد برتر دنیاس نمره متاکریتیک خیلی هم اهمیت داره. چون باعث میشه اگر هم تعداد محدودی از نقد ها دور باشه از حقیقت با نمراتی که بسیار خوشبینانه داده شده ان زده بشه و در نهایت نمره درست حسابی به دست بیاد. شما هم شخص خاص یا منتقد خاصی نیستی که نظرت اهمیت ویژه ای داشته باشه حتی نظر منتقد گیم اسپات هم به تنهایی ارزشی نداره بلکه در جمعی از نظرات و بررسی ها هستش که میانگین حقیقی بدست میاد. کسی که میگه نقد ملاک نیست درک درستی از دنیای گیم نداره چون بازی ساختار داره و این ساختار بررسی میشه. متاکریتیک هم همیشه مهم بوده اگرم اهمیتی نداشت نمیومدن روی جلد بازی ها نمرات منتقدین و … بذارن. دوم ۳ هر چی باشه بازم بازی خوبیه حتی بهتر از doom 2016 چون بهتر عمل کرده. در ضمن به من ربطی نداره doom یک دومم اصیل هست یا نه من بازی ها رو با توجه به ساختار همون اثر بررسی می کنم نه آثار قبلی. مثل ac که دیگه در ساختار جدید و المان نقش آفرینی قرار داره. سازنده ها حق دارن هر بازی ای رو به هر ژانری ببرن دیگه ریسک بد شدن بازی دست خودشونه و باید ریسک کنن اما با توجه به استقبال منتقدین doom 3 در قالب خودش خیلی هم بازی خوبیه.

            • Max.level گفت:

              مگه من گفتم دووم ۳ بازیه بدیه؟؟ خوبه تو ۴ جای حرفم به این اشاره کردم که دووم ۳ بازی فوق العاده ایه ولی همونطور که گفتم در برابر نسخه های کلاسیک و دو نسخه نسل هشتمی این سری اصلا قابل مقایسه نیست و از ریشه هاش خیلی دوره و گیم پلی مناسب دووم رو نداره
              دیگه اینکه شما اینطور فکر میکنی نظر شماست منم بهش احترام میذارم
              اما بازم میگم نقد ها ملاک برتری نیستن چون تو زندگیم بازی هایی بوده که وقتی به نمرشون نگاه کردم گفتم عجب فاجعه ای هست ولی بعد از اینکه خودم اونارو تجربه کردم تا میتونستم به منتقداشون فوحش میدادم که آخه چطور این عنوان انقدر دست کم گرفته شده و در حقش کم لطفی شده، مثال بارز این عناوین هم گاد هند هستش که در زمان خودش یه عنوان تمام عیار بود و خیلی از گیمرا جزو تاپ تن بهترین تجربه های عمرشون میدونن ولی منتقدا از روش رد شدن و حسابی کوبیدنش
              شما اینطور که پیداست زیادی منتقد هارو جدی گرفتید و تو ذهنتون ازین افراد یه فرا انسان رو متصور هستید در حالی که اونا هم یه مشت گیمرن که شاید تحت این امر حتی سابقه شخص من و شما رو هم نداشته باشن ولی اسم منتقد رو خودشون گذاشتن و بار ها دیدیم که منتقدین از چارچوب نقد بازی ها بر اساس المان ها، نوآوری ها و بهبود های اونا خارج شدن و با نقد مقرضانه و ناشی از تنفر اون عنوان رو کوبیدن
              بنده‌ ۲۴ سال سابقه گیمینگ دارم و خوب میدونم دارم درباره چی حرف میزنم بیشتر از موهای سر کل این منتقدا بازی تجربه کردم و بله نظر من به عنوان یه نفر قرار نیست مهم باشه یا تاثیری در جایی بذاره ولی به عنوان یه گیمر هر کس این حقو داره که نظرش رو بگه همونطور که شما در راستای مخالفت با نظر بنده، نظر خودتون رو گفتید و باید بدونید نظر شما هم چیزی رو تغییر نمیده اگر مثل من صرفا یه گیمر باشید :-))
              اینارو که من دارم میگم خودم دووم ۳ رو تجربه کردم خیلی هم بهش علاقه دارم اما در برابر نسخه های دیگه این سری اون حسی رو که میخوام رو بهم منتقل نمیکنه اما بازم متذکر میشم عالیه
              منتقد هارو نباید ازشون بت ساخت کاری که خیلی از گیمرای امروزی کردن و نتیجشم داریم میبینیم که منتهی به از بین رفتن کلی از عناوین و کم لطفی در حقشون شده که این یه ضربه بوده به کل صنعت گیم
              منتقد هم مثل من و شما یه آدمه و میتونه تحت عواطف شخصی و درونیش نقد مقرضانه کنه و حتی تعصب از عنوان دیگه ای اونو کور کنه
              من و امثالم اگر میخواستیم رو حساب حرف و پیشنهاد منتقدا بازی کنیم که سالی دوتا دونه بازی بیشتر نمیتونستیم انجام بدیم، پس تجربه شخصی و عقل خودمون این وسط چیکارس اونوقت دقیقا؟؟؟
              در آخر اینکه معیار و ملاک هر شخصی از خوب و بد بودن متفاوته :yes:

              • AkashiSeijuro گفت:

                یکی دو تا منتقد می تونن اشتباه کنن و تحت تاثیر باشن ولی متاکریتیک یک بازی اصولا از ماجرا پرت نیست چون میانگین ۱۰۰ منتقد یا بیشتر هستش. ۹۰ ۹۵ درص موارد نمرات یک بازی حقیقت رو نشون میدن. میانگین گیری و همینطور ضریب دهی به تاثیر نمرات منتقدین برای همین صورت گرفته که تحت تاثیر قرار نگیره نمرات.

  • AkashiSeijuro گفت:

    خیلیا می تونن بهتر از این موسیقی های اکستریم و هوی متال کار کنن. کار میک هم خوب بوده همیشه ولی خب آنچنان خاص نیست. Industrial metal نیازه داره این سری که کار سختی نیست پیدا کردن آرتیست.

  • bravo6 گفت:

    حیف شد میتونست یه سه گانه افسانه ای ازش بسازه من هنوز تو فاز bfg division هستم

آهنگساز بازی‌ DOOM Eternal احتمالاً برای ساخت نسخه‌ی بعدی باز نخواهد گشت - گیمفا