آخرالزمان برفی | انتظاراتی که Wasteland 3 داریم
عناوین آخرالزمانی در تمامی عرصه ها، مانند سینما، تلویزیون و صنعت بازی، در زمره محبوب ترینها قرار دارند. از The Walking Dead در تلویزیون گرفته، تا آثاری مانند Fallout و The Last of Us در دنیای گیم. البته بدیهی است وقتی ژانر یا سبکی بیش از حد محبوب می شود، بازیسازان و ناشران، چه بزرگ چه کوچک به سمت آن سبک هجوم برده و سعی میکنند عناوینی در آن سبک توسعه دهند. همین مسأله باعث می شود در کنار آثار بزرگ و AAA ناشران بزرگ، عناوین کوچک تر و حتی Indie Games هایی نیز در آن قالب شاهد باشیم. زیر شاخه Apocalypse در دنیای گیم نیز همیشه وضعیتی مشابه دارا بوده است. خصوصا که مواردی مانند زامبی، آخرالزمان و فاجعه های اتمی و طبیعی به مواردی عادی در سینما، تلویزیون و دنیای گیم تبدیل گشته اند.
با این مقدمه بسیار کوتاه، باید بگویم در مقاله پیش رو، قرار است نیم نگاهی به عنوان Wasteland 3 بیاندازیم. بازی که تولد آن به سال ۱۹۹۸ باز می گردد و بنابراین سری Wasteland جز با سابقه ترین ها و پیشکسوتان در دنیای گیم به شمار می آید! بین نسخه اول و دوم این سری، وقفه بسیار طولانی وجود داشت که همین وقفه در مورد فاصله بین نسخه دوم و سوم نیز صدق می کند. حال پس از سالها انتظار طرفداران، چندین و چند بار تاخیر و بلاتکلیفی، در شهریور ماه امسال بالاخره می توانیم شاهد این عنوان باشیم. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت بر مهم ترین انتظاراتی که از این عنوان داریم.
۱-دنیایی وسیع و در عین حال پر از جزییات
عنوان Wasteland 3، عنوانی Squad Based است و به همین دلیل عضو گیری و جذب نیرو و سرباز های مختلف، بسیار اهمیت دارد. بازی در شهر کولورادو آمریکا در جریان است. البته نه کولورادو عادی. بلکه در فضایی پسا آخرالزمانی و البته برفی!
یکی از مهم ترین نکاتی که از نسخه سوم Wasteland, آنهم بعد از این همه تاخیر و وعده انتظار می رود این است که دنیای بازی که شامل ماموریت های اصلی و فرعی، فعالیت های جانبی و موارد کوچک و بزرگ دیگر است، عمیق و پر جزییات باشد. این مسأله خود جنبه های دیگر مانند تنوع در طراحی محیط، جذابیت قابل قبول Quest های فرعی و موارد دیگر را نیز طلب می کند. البته بنابر گفته سازندگان، Wasteland 3 از لحاظ محتوا بسیار کامل و پر و پیمان است! با این وجود باید امیدوار بود سازندگان هر دو بعد کمیت و کیفیت را در کنار یکدیگر مورد توجه قرار داده باشند.
۲-تاثیر مشهود تصمیمات اتخاذ شده
در عناوین نقش آفرینی، امکان تصمیم گیری و حق انتخاب در قالب برخی Quest ها یا فعالیت، از جمله ارکان مهم این سبک به شمار می رود. اما مسأله ای که وجود دارد این است که آیا این تصمیمات به معنای واقعی تأثیر گذار هستند و دنیای پیرامون مخاطبان را شکل می دهند یا خیر؟ چرا که در برخی عناوین نقش آفرینی, تصمیمات به کشتن یا نجات دادن فردی خاص و موارد کلی خلاصه می شود که به طور کلی، تاثیری بر روند کار گروه ها و دنیای بازی نمی گذارند. اما سازندگان Wasteland به این نکته اشاره کرده اند که تصمیمات بازیبازان در مواردی مانند کمک یه گروه یا جبهه ای خاص، می تواند به طور عینی و مشهود بر روی دنیای بازی و جزییات آن تاثیر گذاشته و آن را تغییر دهد. اگر این گفته سازندگان درست باشد، هم اهمیت تصمیمات اتخاذ شده افزایش می یاید، و هم اینکه بازی ارزش تکرار پیدا می کند چرا که تصمیمات و انتخاب های گوناگون، به نتایج منحصربفرد منتهی می شوند که این مسأله برای طرفداران پر و پاقرص این سری می تواند بهانه ای باشد برای تجربه دوباره این عنوان
۳-جذابیت و تنوع فعالیت های جانبی و Quest های فرعی
به طور کلی در عناوینی که خط داستانی بازی طولانی است و دنیای بازی نیز محتوای قابل توجهی در خود گنجانده است، مراحل فرعی و فعالیت های جانبی بسیار مهم به شمار می آیند. چرا که مخاطبان ساعات قابل توجهی را صرف انجام این فعالیت ها می کنند تا بتوانند آپگرید ها و ارتقاء های لازم را کسب کنند و از طرف دیگر از تک تک لحظات خود در بازی لذت ببرند. این مسأله البته همیشه هم به خوبی پیش نمی رود چرا که برخی اوقات سازندگان این دسته عناوین، آنچنان که باید و شاید به مراحل فرعی توجه نمی کنند و در نتیجه شاهد یکسری مراحل فرعی مشابه، با مضامینی تقریبا یکسان هستیم که به سرعت تکراری شده و حس یکنواختی را به مخاطب منتقل می سازند. از آنجایی که به نظر می رسد در زمینه محتوا، Wasteland 3 عنوانی طولانی و کامل است، اهمیت مراحل فرعی و فعالیت های جانبی در آن چند برابر می گردد. اطلاعات دقیقی در مورد این فعالیت ها و Quest ها در دست نیست و تنها می توان امیدوار بود که سازندگان، مراحل فرعی بازی را با حوصله و دقت بالا طراحی ساخته باشند که شاهد مواردی تکراری و یکنواخت نباشیم.
۴-داستانی جذاب با کشش بالا
وقتی صحبت از یک بخش داستانی طولانی می شود، صحبتی که مطرح است این است آیا سازندگان می توانند کشش و جذابیت داستان و اتفاقات پیرامون آن را برای مدت طولانی حفظ سازند؟ این مسأله بلاشک یکی از بزرگترین چالش های پیش رو برای هر سازنده ای به شمار می آید. چرا که یکنواختی روند داستان و نداشتن کشش، می تواند به راحتی مخاطب را زده کند و از لذت بازی برای او بکاهد. این طور که به نظر می رسد از حیث چند شاخه شدن دیالوگ ها این نسخه به مراتب کامل تر از نسخه قبلی عمل کرده بنابراین می توان امیدوار بود که بازی جذابیت داستانی خود را بتواند برای مدت قابل قبولی حفظ سازد. البته تا حدی تکراری شدن جریان اتفاقات داستانی اجتناب ناپذیر به شمار می آیدد یا این وجود احتمال وقوع هر چیزی کاملا ممکن است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
خیلی ممنون اقای زاهدی عزیز
انتظارات که از بازی بسیار بالاس و امیدواریم به بهترین شکل ممکن بازی رو بسازن و عرضه کنن
داداش فاز شما چیه زیر همه پست ها میای و تشکر می کنی فقط . فهمیدیم زحمت میکشن بله ما هم قبول داریم کسی منکرش نشده فقط اگر نظر خاصی داری بگو الکی شلوغ نکنید
راستی (باید دید در نیخن نهایی وضعیت چگونه خواهد بود)
دوست عزیز شما هم بهتره تو کار دیگران دخالت نکنی ایشون دوست داره خوشش اومد از چیزی تشکر کنه به نظرش هم باید احترام گذاشت
?Are you washed in the blood of the lamb
اون اول مقاله ایراد داره. اولین بازی این سری در سال ۱۹۸۸ عرضه شد، این اولین بازی فال اوت بود که در سال ۱۹۹۷، با الهام از این بازی ساخته شد.
اینقد فیلم و بازی اخرالزمانی ساخته شد تا بلاخره اخرالزمان شد…
سلام شرمنده بابت اسپم
دوستان کارت گرافیک۱۰۷۰tiبهتره یاrtX2060
ممنون میشم راهنمایی کنین :worship:
تو یوتیوب زیاده از این مقایسه ها ولی من خودم دید rtx2060 حتی بعضا از ۱۰۸۰ هم قوی تر عمل کرده بود
تازه فناوریشم جدید تره و حافظش gddr6 است ولی حافظش کمتره که فکر نکنم انقدر مهم باشه حالا خود دانی
https://www.videocardbenchmark.net/video_lookup.php?gpu=GeForce+GTX+1070+Ti&id=3842
هر دو کارت گرافیک عالی هستن ، باهم اختلاف زیادی هم ندارن توو یک سری موارد ۲۰۶۰ بهتره توو یک سری موارد ۱۰۷۰ این برمیگرده به بودجه و سلیقه شما و اینکه ۲۰۶۰ به روزتره …..۲۰۶۰ نسخه به روز شده ۱۰۶۰ هست که پا ب پای ۱۰۷۰ نسل پیش میاد و یکسری تکنولوژی های جدید مثله رهگیری نور داره همچنین حافظه اش gddr 6 هست نسبت gddr 5 در ۱۰۷۰
خیلی ممنون از دوستانی که راهنمایی کردن و دوست عزیز(just) درک میکنم واقعا وضع جوریه که خرید یه کارت گرافیک الان برا همه سخته من خودم ۱ سال پس انداز کردم تا پولشو جور کنم امید دارم روزی بیاد که هممون توان خرید اقلام مورد نیازمونو داشته باشیم :heart:
ما نه فروشندشیم نه پول خریدشو داریم :lashes: :lashes: :lashes:
با این محیط و این اتمسفر کاشکی ریل تایم بود… با اینکه خیلی سعی کردم مبارزات نوبتی و امتحان کنم و لذت ببرم اما متاسفانه هیچوقت نتونستم…
دقیقا منم هیچوقت نتونستم با گیمپلی فاینال فانتزی کنار بیام
منم تهنا بازی که مبارزات نوبتی داشت و باهاش ارتباط برقرار کردم persona 5 بود
یه گوشه از مقاله اشاره میکردید کی داره بازی رو میسازه بد نبود !!! رفتم سرچ کردم تازه متوجه شدم !!