شایعه: استودیوی فرست پارتی سونی در حال توسعهی بازی جدید Silent Hill است
شایعات مربوط به همکاری سونی و کونامی (Konami) برای توسعهی عنوانی جدید از سری Silent Hill بهقدری تکرار شدهاند که رد کردن آنها سختتر از هر زمان دیگری بهنظر میرسد.
مدتی پیش بود که شخصی تازه وارد در انجمن ResetEra اطلاعاتی جدید از بازی بعدی Silent Hill منتشر و ادعا کرد که این بازی در انحصار کنسول پلیاستیشن ۵ خواهد بود و جالب است بدانید بهتازی Dusk Golem، منبع داخلی معروف بازیهای ویدئویی ژانر وحشت، صحبتهای وی را تائید کرده و در ادامهی گفتههای او، جزئیات بسیار زیادی منتشر کرده است.
طبق صحبتهای Dusk Golem، اینطور که بهنظر میرسد توسعهی این بازی از اوایل سال ۲۰۱۹ با آغاز مذاکرات بین سونی و کونامی آغاز شده و هزینههای ساخت آن برعهدهی شرکت سونی خواهد بود:
اینطور که من متوجه شدهام، وضعیت این مورد کمی منحصربفرد است. کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama)، خالق سری Silent Hill، جایگاه خوبی در شرکت سونی دارد زیرا مودب، حرفهای و بااستعداد است و میتواند کارهای زیادی با بودجههای کم انجام دهد. با این وجود هیچکدام از ساختههای وی مانند Siren و Gravity Rush مجموعههای خیلی پرطرفداری نیستند؛ آنها هزینهی ساخت خود را برگرداندهاند اما به موفقیتهای مالی خیلی بزرگی نرسیدهاند. تویاما قصد داشت بازی ترسناک دیگری بسازد و سونی نیز مشکلی با این موضوع نداشت اما اگر قرار بود این بازی عنوان بعدی Siren یا یک آیپی جدید باشد، بهدلیل عملکرد نهچندان قوی گذشته، بودجهی کمتری در اختیار تویاما قرار میگرفت. البته فروش این بازی میتوانست خوب باشد اما باز هم موفقیت خیلی بزرگی بهحساب نمیآمد.
بنابراین وارد جایی میشویم که کونامی حدود دو سال پیش توسعهدهندگانی را گرد هم آورد تا دو بازی جدید از سری Silent Hill بسازند. ای کاش اطلاعات بهتری دربارهی اینکه این گفتگوها چطور آغاز شدند داشتم زیرا قسمت بزرگی را از دست دادهایم اما با این حال بهنحوی سونی متوجهی این موضوع شد و دربارهی آن با کونامی به مذاکره پرداخت. تویاما میخواست عنوانی ترسناک را آنطور که دوست دارد بسازد و این بازی باید بازار فروش بیشتری نسبت به سری Siren یا یک آیپی جدید میداشت و از طرفی دیگر، کونامی نیز تنها بهدنبال یک نسخهی باکیفیت از مجموعهی Silent Hill بود که شهرت گذشته را به این شرکت بازگرداند.
قرارداد در اوایل سال ۲۰۱۹ بسته شد. استودیوی ژاپن سونی (Sony Japan Studio) و تیم پشت ساخت Siren/Gravity Rush وظیفهی توسعهی بازی را برعهده گرفتند و با افراد زیادی که سابقاً برروی سری Silent Hill کار کرده بودند نیز ارتباط برقرار کردند و به همین دلیل است که افرادی مانند آکیرا یامائوکا (Akira Yamaoka) و ماساهیرو ایتو (Masahiro Ito) نیز در این پروژه حضور دارند.
در بحث هزینههای تولید نیز هردو شرکت با یکدیگر سهیم هستند. سونی بازی را میسازد، کونامی از فروش هر نسخه سهم میبرد و بخشی از هزینهی تولید را نیز پرداخت میکند. کونامی علاوه بر اینکه از استودیوی فرست پارتی سونی بهرهمند است، تنها بخشی از بودجه را تامین میکند و درصدی نیز از فروش بازی سود بهجیب میزند، هزینهای برای بازاریابی یا هرچیز دیگری پرداخت نمیکند و بهلطف کیفیت بالای احتمالی کار، وجههی خوبی برای خود خواهد ساخت.
اگرچه فکر نمیکنم سونی با انتشار این بازی انتظار فروش خیلی بالایی داشته باشد اما بودجهی آن در مقایسه با سایر عناوینی که بررویشان سرمایهگذاری کردهاند هیچ است و این بودجه حتی بهدلیل حمایت کونامی کوچکتر نیز شد. این بازی بیشتر بهخاطر این موضوع که دنبالهای از یک مجموعهی ترسناک شناخته شده است و امروزه هواداران این ژانر نسبت به سری Siren تقاضای خرید بیشتری از یک Silent Hill باکیفیت دارند، در دست توسعه قرار دارد. این کار کمک بزرگ دیگری نیز به سونی کرد زیرا این شرکت قصد داشت به تومایا و تیمش فرصتی برای سرپا ایستادن و شناخته شدن داده باشد.
شنیدهام که بازی قرار است سال جاری رونمایی شود و نزدیک به یک سال و نیم از آغاز توسعهی آن میگذرد. البته در حال حاضر بهسختی میتوان با اطمینان درباره این موارد صحبت کرد. اگر نمیتوانم چیزی را ثابت کنم، دربارهاش حرف نمیزنم.
در ادامه نیز Dusk Golem باری دیگر تاکید کرد بازی جدید یک بازسازی نرم (Soft Reboot) خواهد بود و بهنوعی وظیفهی معرفی کردن دوبارهی مجموعه را دارد:
از تمامی کسانی که از این پروژه اطلاع دارند شنیدهام که این بازی یک بازسازی نرم است اما پا را کمی فراتر میگذرد. در حال حاضر توسعهدهندگان به این فکر میکنند که نام این عنوان را فقط “Silent Hill” بگذارند و انگار که اولین نسخه از مجموعهای باشد، هیچ شماره یا زیرعنوانی نخواهد داشت. این یک بازسازی کامل (Remake) نیست و هیچکدام از بازیهای قبلی را پاک نمیکند اما وقایع عناوین پیشین تاثیر مهمی روی آن ندارند.
اینطور که من متوجه شدهام، این بازی نه یک بازسازی کامل از نسخهی اول است و نه آغازی دوباره (Reboot) برای مجموعه، بلکه بیشتر یک “معرفی دوباره” بهحساب میآید.
اگرچه Dusk Golem سابقهی بسیار خوبی در زمینهی افشای اطلاعات داخلی بازیهای ویدئویی و مخصوصاً ژانر وحشت دارد اما باز هم تا انتشار اخبار رسمی از سوی هرکدام از شرکتهای سونی و کونامی، بهتر است صحبتهای وی را به تنها به عنوان یک شایعه در نظر داشته باشیم.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
نظرات