مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا

مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته

truth seeker
۱۰:۱۴ ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا

زمانی که صحبت از سبک Beat’em Up می‌شود، به صورت ناخوداگاه نام Streets of Rage در ذهن بسیاری از بازی‌بازان تداعی می‌شود. اگرچه حدود دو دهه از انتشار آخرین نسخه از این سری محبوب می‌گذرد ولی با ین حال، به نظر می‌رسد میزان محبوبیت این سری به هیچ وجه کاهش نیافته است.

میزان محبوبیت این سری پس از گذشت این بازه‌ی زمان طولانی به خوبی کیفیت بالای آن در زمان عرضه را نشان می‌دهد. خبر خوب این است که بازی Streets of Rage 4 به زودی برای کنسول‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. به همین مناسبت، وب‌سایت Gamingbolt با برخی از اعضای ارشد تیم سازنده شامل کارگردان هنری و نوآوری بازی، بن فیکِی (Ben Fiquet)، برنامه‌نویس ارشد، سریل لاگاریگ (Cyrille Lagarigue) و جوردی آسنسیو (Jordi Asensio)، طراحی بازی، مصاحبه کرده و مهم‌ترین سوالات خود را از آن‌ها پرسیده است.

اگر شما نیز به خاطر عرضه‌ی بازی Streets of Rage 4 هیجان‌زده هستید و دوست دارید اطلاعات بیشتری را درباره‌ی این بازی کسب کنید، با ما در ادامه همراه باشید.

مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا

Streets of Rage یک سری کلاسیک و محبوب بود. با این حال، این سری با یک وقفه‌ی طولانی روبه‌رو شده است. تیم سازنده فشار و مسئولیت ناشی از احیای این بازی را چگونه مدیریت کرده است؟ آیا شما هیجان‌زده هستید؟ آیا تحت فشار قرار دارید؟

بن فیکی: زمانی که شما یک پروژه مانند این را آغاز می‌کنید، در ابتدا صرفا درباره‌ی کارهایی که دوست دارید انجام دهید، رویا پردازی خواهید کرد. با این حال، همان‌طور که کار پیش می‌رود، فشار و استرس نیز واقعی‌تر می‌شود. ناگهان شما متوجه می‌شوید که با مسئولیت شکل‌دهی یک دنباله‌ی مورد انتظار روبه‌رو هستید. البته این موضوع تنها به برنامه‌ها و خواسته‌های شما مربوط نبوده و انتظارات افراد زیادی را شامل می‌شود.

پس واضح است که ما با یک مسئولیت بسیار سنگین روبه‌رو هستیم ولی تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا عنوانی را بسازیم که شایسته‌ی میراث این سری بوده و در عین حال ویژگی‌های جدید مورد نیاز برای یک بازی عرضه شده در سال ۲۰۲۰ میلادی را نیز شامل شود.

برنامه‌ی شما برای حفظ تعادل بین اضافه کردن ایده‌های جدید برای پیشرفت سری و حفظ ماهیت و قدرت هسته‌ی سری Streets of Rage چیست؟

فیکی: اول از همه این که ما می‌خواستیم به گیم‌پلی نسخه‌ی اصلی وفادار باشیم و این به معنی باقی ماندن در فضای دوبعدی بود. علاوه بر این، با هدف حفظ ماهیت بازی اصلی، بازگرداندن شخصیت‌ها و محیط‌هایی که هواداران با آن‌ها آشنا بودند نیز برای ما بسیار مهم بود.

به همین دلیل، اضافه کردن ایده‌های جدید نیز بر همین مبنا انجام شده که البته هنوز کاری بسیار دشوار است ولی این کار در نهایت احساس تجربه‌ی بازی را بهتر خواهد کرد.

سریل لاگاریگ: بعد از گذشت حدود ۲۵ سال، من باور دارم که بهترین راه این است که تا حد ممکن به نسخه‌ی اصلی نزدیک باشیم؛ چراکه این موضوع تنها به بازسازی دوباره‌ی شخصیت‌ها و داستان خلاصه نمی‌شود. برای ما بسیار مهم بود که بتوانیم آن احساسی که شما در زمان تجربه‌ی نسخه‌ی اصلی داشتید را نیز دوباره احیا کنیم. به همین دلیل، ما با استفاده از یک طراحی هنری تازه، کار را با چیزی که بسیار به نسخه‌ی اصلی شبیه بود شروع کردیم ولی در ادامه تلاش کردیم تا بخش‌هایی که فکر می‌کردیم خسته کننده بوده و یا درک آن‌ها دشوار است را بهبود ببخشیم. علاوه بر این، ما چیزهای جدیدی که باور داشتیم هسته‌ی اصلی سری را تغییر نمی‌دهند را نیز به بازی اضافه کرده‌ایم.

آیا ویژگی یا المانی در سه نسخه‌ی پیشین این سری وجود داشته است که شما احساس کرده باشید بیش از حد قدیمی شده‌اند و مجبور به حذف یا تغییر آن شده باشید؟

جوردی آسنسیو: ما مجبور به بررسی قابلیت دویدن و غلت زدن در بازی Streets of Rage 3 شدیم. درست است که این ویژگی جنبه‌های جالبی را به بخش گیم‌پلی اضافه می‌کرد ولی در مقابل به شدت برروی روند و سرعت بازی تاثیر می‌گذاشت. بازی Streets of Rage 3 بسیار اکشن بود و تمرکز کم‌تری برروی استراتژی داشت و این موضوع باعث شده بود تا تمامی شخصیت‌ها یکسان به نظر برسند؛ چراکه همه‌ی آن‌ها می‌توانستند بدوند و غلت بزنند. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم این ویژگی‌ها را مجددا بررسی کرده و آن‌ها را با امکانات مختلف براساس شخصیت‌ها جایگزین کنیم. برای مثال، Cherry می‌تواند بدود و Adam می‌تواند گام‌های بسیار سریع بردارد. این کار باعث می‌شود شخصیت‌ها خاص به نظر برسند و ارزش تکرار بالاتری به بازی می‌بخشد.

لاگاریگ: ما تلاش کردیم تمامی حرکات شخصیت‌ها که تاثیر مخربی برروی گیم‌پلی بازی نداشتند را حفظ کنیم. برای مثال، تمامی حملات شارژ شدنی و حملات رو به عقب هنوز در بازی حضور دارند. البته یک دسته از حرکات هستند که ما آن‌ها را حذف و با حرکاتی دیگر جایگزین کردیم که آن هم حرکات ستاره‌دار (Star Moves) بود. این مکانیک به صورت مستقیم به سیستم کسب امتیاز در بازی Streets of Rage 3 متصل شده بود. ما از مفهوم حملات ستاره‌دار استفاده کردیم ولی آن را به حملات Ultimate تغییر دادیم تا شما همچنان مجبور باشید برای اجرای آن‌ها ستاره دریافت کنید.

مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا

شما چگونه برای انتخاب این‌که کدام شخصیت‌ها به بازی اضافه و کدام شخصیت‌ها حذف شوند، تصمیم گرفتید. 

فیکی: مشخص بود که Blaze و Axel به عنوان یک ترکیب دو نفره‌ی نمادین به بازی اضافه خواهند شد. Adam نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین شخصیت‌ها، انتخابی مشخص بود ولی اگر بخواهیم صادق باشیم باید بدانید که با توجه به شباهت زیادی گیم‌پلی او به Axel، این شخصیت تقریبا به بازی راه پیدا نکرد. با این حال، من تصمیم گرفتم تا او را فارغ از هزینه‌های وارده به پروژه به بازی اضافه کنم چرا که او همیشه یکی از شخصیت‌های نمادین بازی بوده و از محبوبیت بالایی در بین هواداران برخوردار است.

لاگاریگ: از نظر گیم‌پلی، Adam در شرایط نامناسبی قرار داشت. این شخصیت تنها در Streets of Rage 1 قابل بازی بود و در آن زمان هنوز ویژگی‌هایی همچون حملات ویژه و یا Blitz در بازی وجود نداشتند. اضافه کردن او به بازی بیشتر برای راضی کردن هواداران بود و البته این فرصت را در اختیار ما قرار داد تا یک شخصیت جدید از نظر گیم‌پلی خلق کنیم.

سری Streets of Rage سابقه‌ی این را دارد تا گاها چیزهای عجیب و غافلگیر کننده‌ای را در مقابل کاربران قرار دهد و هواداران نیز عاشق این موضوع هستند. آیا می‌توانیم انتظار مواردی مشابه را از بازی Streets of Rage 4 داشته باشیم؟

فیکی: چیزهای جذاب و مفرح جدیدی وجود دارند که ما به بازی اضافه کرده‌ایم. موارد جدید شامل سلاح‌ها، موانع و شخصیت‌های عجیب می‌شوند.

لاگاریگ: چیزهای غافل‌گیر کننده‌ی مختلفی در بازی وجود خواهند داشت ولی اگر الان درباره‌ی آن‌ها صحبت کنیم، طبیعی است که آن‌ها دیگر شما را غافل‌گیر نخواهند کرد.

بسیاری از هواداران از حضور یوزو کوشیرو (Yuzo Koshiro) در پروژه بسیار خوشحال هستند و این موضوع که او پس از دیدن پیشرفت عالی بازی به این پروژه ملحق شده است نیز خبر بسیار خوبی به شمار می‌رود. آیا می‌توانید درباره‌ی برنامه‌های خود و تاثیر حضور او و موتوهیرو کاواشیما (Motohiro Kawashima) صحبت کنید؟

آسنسیو: حقیقت این است که ما از طریق یکی از دوستان من با او تماس گرفتیم. به همین خاطر، آقای کوشیرو از این موضوع خبر داشت که پروژه صرفا برای درآمدزایی نبوده و بازی با عشق و علاقه‌ی زیاد ساخته خواهد شد. پس از آن، ما این فرصت را پیدا کردیم تا به صورت حضوری با او ملاقات کرده و به آن‌ها این امکان را بدهیم تا بازی را شخصا تجربه کنند. آن‌ها به شدت از تجربه‌ی بازی لذت بردند و بعد از آن به تیم ما ملحق شدند.

من واقعا از کاری که آن‌ها برای بازی Streets of Rage 4 انجام داده‌اند، شگفت‌زده شده‌ام. کار کردن با آن‌ها برای ما یک افتخار است.

مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا

برنامه‌های شما برای عرضه‌ی محتوای جدید و به‌روزرسان‌ها پس از عرضه‌ی بازی چیست؟

آسنسیو: ما قصد داریم تا زمان ممکن از بازی پشتیبانی کنیم ولی من نمی‌توانم جزییاتی از برنامه‌های تیم سازنده را با شما به اشتراک بگذارم.

به صورت میانگین، تمام کردن بازی Streets of Rage 4 چه مدت طول می‌کشد؟

آسنسیو: این موضوع به مهارت شما بستگی دارد. به نظر من این کار چیزی حدود ۳ تا ۵ ساعت طول خواهد کشید. با این حال، این موضوع بیش از هر چیز به درجه‌ی سختی و یا حتی حالت بازی بستگی خواهد داشت ولی اطلاعات بیشتری در خصوص این موضوع در آینده منتشر خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با سازندگان Streets of Rage 4 | صحبت در مورد تغییرات نسبت به گذشته - گیمفا