کوجیما: Metal Gear در ابتدا قرار بود عنوانی شبیه به بازی Rambo باشد
بهتازگی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، خالق مجموعهی Metal Gear Solid و عنوان Death Stranding، موفق به دریافت جایزهی یک عمر دستاورد هنری از سوی آکادمی هنر فیلم و تلویزیون بریتانیا (BAFTA) شده و به همین بهانه صحبتهای جالبی دربارهی ساختههای تاثیرگذار خود در صنعت بازیها به میان آورده است.
وی در مصاحبهای با خبرنگاران این مراسم ابتدا به سراغ مجموعهی Metal Gear رفت و بیان داشت که نسخهی اول این سری در ابتدا قرار بود عنوانی شبیه بازی محبوب دههی هشتاد میلادی یعنی Rambo باشد اما درنهایت کوجیما از پیروی مستقیم دستورات ناشر خود یعنی شرکت کونامی (Konami) سرباز زد.
او به عنوانی فکر میکرد که دربارهی جنگ باشد اما تا حد ممکن از درگیر کردن مخاطب در مبارزات خودداری کند. کوجیما بازی در ذهن خود تصور میکرد که شبیه به سری فیلمهای ۰۰۷، داستان مردی را روایت کند که بهتنهایی به قلمروی دشمن نفوذ میکند و مجبور است تمام کارها را بیسر و صدا و بدون درگیری انجام دهد.
وی همچنین برای توصیف عنوان Death Stranding از عبارت ابداعی “سیستم رشتهی اجتماعی” (Social Strand System) استفاده کرد که اگر بهاندازهی کافی با کارهای قبلی کوجیما آشنایی داشته باشید حتماً میدانید او پیشتر نیز در اقدامی مشابه عبارت “اکشن جاسوسی تاکتیکی” (Tactical Espionage Action) را با کلمهی “مخفیکاری” جایگزین کرده بود.
در نهایت نیز وی بیان داشت که انتظار دارد المانهای آنلاین عنوان Death Stranding که بهصورت غیرهمزمان بازیبازان را به یکدیگر متصل میکرد، در آینده الهامبخش سایر توسعهدهندگان و بازیهای پرطرفدار باشد. جالب است بدانید کوجیما قبلاً نیز بارها اعلام کرده بود که تاثیرات عنوان Death Stranding برروی صنعت بازیها هنوز درک نشده و در طولانیمدت احساس خواهند شد.
لازم بهذکر است قسمت دیگر این مصاحبه که شامل صحبتهای هیدئو کوجیما دررابطه با بازی P.T و تمایل وی به ساخت عنوانی ترسناک میشود، از طریق این نشانی در دسترس شما قرار دارد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
خدا رو شکر که اینطوری نشد وگرنه الان یکی از بهترین سری بازی های تاریخ و بهترین بازی عمر من هم ساخته نمیشد
اگه همه چیز از اول دست کونامی میبود ،دیگه سری متال گیر عوض یکی از بهترین ها،به ضعیفترین یا متوسطترین ها تبدیل میشد(البته باز اون موقع مدیران کونامی خیلی خیلی بهتر از الان بودن،حداقل نمیخواستن که زامبی کشی کنن بازی رو)
اتفاقا چون از اول دست کونامی بود متال گیر ساخته شد
متن رو یکبار دیگه بخون
“نسخهی اول این سری در ابتدا قرار بود عنوانی شبیه بازی محبوب دههی هشتاد میلادی یعنی Rambo باشد اما درنهایت کوجیما از پیروی مستقیم دستورات ناشر خود یعنی شرکت کونامی (Konami) سرباز زد”
خب؟
الان کونامی باعث شکل گیری متال گیر به شکلی که می شناسیم شده؟؟؟؟
دقت کن@
یه بازی شبیه رنبو ساخته (کنترا) که خود کونامی گفته از رنبو با ترمیناتور الهام گرفته خب از این که بگرریم دم استاد گرم باعث خلق سبک مخفی کاری داخل بازی ها شد یکی از محبوب ترین سبک ها
دقیقا استاد هیشه ریسک های بزرگی میکنه متفاوت فکر میکنه وهمین باعث میشه بازی هاش تجربه متفاوتی نسبت به سایر بازی ها باشه
هم خود کوجیما هم بازیاش در برابر میزاکی و ساخته هاش هیچن هیچ ..فقط الکی گندش کردن
😐
😐 😐
اینا حتی سبک بازی سازیشون هم یکی نیست و هر کدوم سبک خودشون رو دارن،تو هم برو یه بازی بساز ببینم(حتی الکی هم نمیتونی گندش کنی چه برسه به افتخار ها و جایزه هایی که کوجیما گرفته)
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
باز اکانت جدید ساختی باکس فن؟ نمرات بازی های کوجیما رو ببین بعد صحبت میکنیم
آقا آیدین…من نمیدونم که چند ساله که گیم میزنید و یا چند سالتونه…اما اینجوری کامنت گذاشتن فقط یه چیزیو به آدم میفهمونه….هیچ کسی منکر عملکرد بی نظیر آقای میازاکی نمیتونه بشه…حداقل برای من…بلاد بورن آنچنان تاثیر گذار بود که بعد از ۵ سال…بهترین خبری که میتونم واسه لانچ پی اس۵ بشنوم…بلادبورن۲ هستش….اما…اما…
آیا شما متال ۳ یا ۴ یا حتی ۲ رو پلی دادید؟
شما دمو پی تیو تجربه کردید؟
دث استرندینگو درک کردید؟
شما خیلی خیلی خودتو هیچ نشون دادی…متاسفم
اگه منطورت میازاکیه. که باید بگم بازی های میازاکی مضخرف به تمام عیارن. حالم از هرچی دارک سکاز و بلاد بووووووورن :sick: و…. بهم میخوره! فقط متال گیر ۳ می ارزه به کل هیکل مثلا استاد میازاکی :clap:
این یکی هم از اون ور پشت بوم افتاده…
هردو استاد تو سبک های خودشون عالین :yes:
خیلی نوبی کوچولو بگو بلد نبودم بازی کنم، متال گیر هر چقدر هم که عالی باشه به لحاظ ارزش با بازیای میازاکی یکیه، حالا چون تو نوبی و گیمر نما دلیل نمیشه که بیای به شاهکار هایی مثل بلاد و دارک و سکیرو بگی مزخرف
مزخرف امثال تو اون بالایی هستن که با مقایسه های چرتشون میخوان جنگ و دعوای بیخودی راه بندازن :no:
فکر نمیکنم اندازه من عاشق متال گیر باشی چون من هر کدومو بیشتر از ۱۰۰۰ ساعت بازی کردم…
ولی بازم میگم مقایسه کردن این دو تا اشتباهه،اصلا سبکشون بهم نمیخوره
سری متال گیر شاهکاره
سری سولز و بلادبورن هم شاهکارن…..
دیگه جو گیر نشو نیاز نیست برای بالا کشیدن متال گیر بازی های میازاکی رو تخریب کنی چون اینجوری فقط نوب بودنت رو ثابت کردی، هر دو شون عالی هستن
آره هرچی من دوست دارم خوبه بقیه هم عددی نیستن…
یعنی خوشت میاد دعوا را بندازی خودتو قشنگ نشون دادی...
چرا قیمه ها را می ریزی تو ماستا
مقایسه میکنی که چی بشه برار هر کی با هر چی میخواد حال کنه چرا فکت مفت صادر میکنی، من به عنوان فن دوآتیشه میازاکی و فرام سافتور دارم میگم کارت اشتباهه الکی جو رو بهم نریز :no:
میازاکی با تمام احترامی که براش دارم،ولی هنوز سابقه استاد رو نداره که بخوایم ازش بهتر بدونیم
هر دوشونم اثارشون شاهکاره
و در مورد ساخته های کوجیما….هیچی،ولش کن،وقتمو تلف میکنم که قانع کنمت…..
Aidin.mahdavi.1400@
و این واقعیتی هست که متاسفانه خیلیا دلشون نمی خواد قبول کنن
توی این یک مورد دم کونامی گرم
اما درنهایت کوجیما از پیروی مستقیم دستورات ناشر خود یعنی شرکت کونامی (Konami) سرباز زد
یعنی کونامی بهش گفته مثل رامبو بساز ولی کوجیما کار خودش رو کرده و اون ابرشاهکار متال گیر رو ساخته
اها من اشتباه خوندم
یکی از بهترین کارگردان های دنیاس خوشحالم به خونه خودش سونی برگشته
نمرات فاینال فانتیزی رو پوشش بدید یا خود خدا 😀 بهتون گفتم تریلر آخریش پشم ریزون بود دمشون گرم
اگه خلاقیت کودکیمون رو جدی بگیریم و تا بزرگسالی با خودمون حمل کنیم میرسیم به کوجیما لول :laugh:
THE RANCH