استودیوی پلاتینومگیمز در حال توسعهی یک موتور بازیسازی جدید است
وبسایت رسمی پلاتینومگیمز (PlatinumGames) به تازگی یک مصاحبهی جدید را منتشر کرده است که به توسعهی یک موتور بازیسازی جدید برای عناوین جدید این استودیو اشاره میکند.
این مصاحبه برروی تیم توسعهی موتور بازیسازی پلاتینومگیمز تمرکز دارد و اطلاعات جالبی را در مورد این موتور جدید در اختیار ما قرار میدهد:
تیم تحقیق و توسعهی ما مسئولیت پیدا کردن راهکارهای فنی برای ساخت بازیهای اکشن نسل بعد را برعهده دارند. حالا آنها سخت در حال کار برروی پلاتینومانجین (PlatinumEngine) هستند؛ یک موتور بازیسازی جدید داخلی برای ساخت تمام عناوین آیندهی استودیو.
لطفاً در نظر داشته باشید که «پلاتینومانجین» اسم موقت این موتور بازیسازی است و احتمال دارد نسخهی نهایی نام دیگری داشته باشد.
به گفتهی آقای واتارو اوموری (Wataru Ohmori)، مدیر ارشد تکنولوژی و رهبر تیم تحقیق و توسعهی پلاتینومگیمز، روند توسعهی این موتور جدید از دو سال پیش آغاز شده است. وی در ادامه اعلام کرد:
از زمان تاسیس پلاتینومگیمز، ما همیشه از موتور بازیسازی داخلی خود که مخصوص توسعهی بازیهای اکشن ساخته شده است، استفاده کردهایم. اما بازیهای جدید نیاز به کیفیت بسیار بالاتری دارند؛ از جمله تنوع بیشتر و تعداد بیشتر اشیا حاضر در محیط و قدرت بالاتر جلوههای بصری. ما متوجه شدیم که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن انتظارات، اگر روند کار خود را بهینهتر نکنیم، در آینده نمیتوانیم برروی بازیهایی که دوست داریم کار کنیم. این موتور جدید به ما اجازه میدهد تا بازیهایی بزرگتر و جذابتر را به شکل سادهتری تولید کنیم.
همانطور که میدانید، هماکنون اکثر استودیوها در حال استفاده از موتورهای ثابت شده مثل آنریل انجین و یونیتی هستند. اوموری در مورد دلیل عدم بهره بردن از موتورهای خارجی توضیحات جالبی را ارائه داد:
ما موتورهای خارجی مانند موارد گفته شده را امتحان کردهایم، اما متوجه شدیم که آنها فاقد برخی از ویژگیهای مورد نیاز ما هستند. ممکن است این قابلیتها در آینده اضافه شوند، اما این بازهی زمانی از کنترل ما خارج است. زمانی که قصد دارید بازیهای اورجینال بسازید، این عدم کنترل بسیار بد است. ما تصمیم گرفتهایم که توسعه و بهبود موتور بازیسازی داخلی تنها راه برای فراهم کردن نیازهای دقیق تیمهای توسعهی بازی است.
با اینحال هنوز مشخص نیست که آیا بازی Project G.G، ساختهی جدید آقای هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، توسط این موتور در حال توسعه است یا خیر. در نهایت جالب است بدانید که پلاتینومگیمز هماکنون تنها در حال ساخت سه بازی Bayonetta 3 ،Babylon’s Fall و Project G.G است و دیگر اثری از عناوین موبایل این استودیو دیده نمیشود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
بی صبرانه منتظر ساخت vanquish 2 هستم
ونکوییش بدون میکامی بدرد نمیخوره و خود پلاتینوم هم قطعاً اینو میدونه. تازه سگا هم فعلاً فقط به یاکوزا اهمیت میده. البته کی میدونه. شاید خبر چهارم استودیو ساخت نسخهی دوم ونکوییش به کارگردانی میکامی باشه
شاید.ولی پلاتینوم کارش را خوب بلده.بدون میکامی هم میتونن بازی درجه یکی بسازن
کم کم دارن کوچ میکنن به نسل بعد
کاش همچین خبری از بتسدا میومد یه چند وقتیه خبری ازش نیست
بنظرم الان تمرکز روی موتور بازی سازی از ساخت یه بازی با ارزشتره