قدرت کنسولهای نسل بعدی، جهانهای بازیها را چندین برابر بزرگتر خواهد کرد
شور و اشتیاق برای کنسولهای نسل نهم نهتنها بازیبازان بلکه جامعهی توسعهدهندگان بازیهای ویدئویی را نیز تحتتاثیر خود قرار داده است.
اگرچه شرایط بهداشت جهانی این روزها بهقدری بهخطر افتاده است که برخی افراد پیشبینی میکنند ممکن است برروی تاریخ عرضهی کنسولهای پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس نیز تاثیر بگذارد اما با این وجود باز هم جامعهی بازیبازان برای بازی کردن و توسعهدهندگان برای بازیساختن برروی آنها، دل توی دلشان نیست. در حالی که مخاطبان هیچگونه دسترسی به این کنسولها ندارند و مشتاقانه بهدنبال اخبار بیشتری از آنها هستند، جمع کثیری از توسعهدهندگان هماکنون در حال ساخت بازی برای این دستگاهها بوده و نمیتوانند بیش از این برای بهاشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر صبر کنند.
در همین راستا نیز وبسایت IGN با سازندگان دنیای بازیهای ویدئویی مصاحبهای ترتیب داده و نظر آنها را جویا شده است. با اینکه انتظار میرفت توضیحات آنها بیشتر معطوف به پیشرفتهای گرافیکی و جلوههای بصری باشد اما جالب است بدانید موردی که بیش از هرچیزی توسعهدهندگان را بهوجد آورده، تاثیرات کنسولهای نسل بعدی در زمینهی طراحی بازی است. بهعنوان مثال الیاس فریمن (Elijah Freeman)، معاون رئیس گیمز دیویژن (Games Division)، در اینباره میگوید:
قدرتِ بیشتر و سرعت پردازشی کنسولهایی مانند اکسباکس سری اکس باعث میشوند دنیاهای بازیهای ویدئویی از چیزهایی که تاکنون دیدهایم چندین برابر بزرگتر و پرجزئیاتتر باشند. شما همچنین قادر خواهید بود بهسرعت درون این دنیاها حرکت کنید؛ چه سوار یک ماشین پُرسرعت حرفهای باشید و چه با اژدهایی عظیمالجثه به اطراف پرواز کنید. شاید هرگز هیچ صحفهی بارگذاری نیز وجود نداشته باشد.
برایانت کنون (Bryant Cannon)، توسعهدهندهی ارشد استودیوی نایت اسکول (Night School)، دربارهی حافظهی SSD اختصاصی این کنسولها میگوید:
باوجود حافظههای SSD، من فکر میکنم اولین ویژگی مهمی که برروی گیمپلی بازیها تاثیرگذار خواهد بود، استریم جهانِ آنها است. این چیزی است که رسیدن به آن واقعاً سخت ممکن میشود؛ مخصوصاً برای استودیویی که بهاندازهی ما کوچک باشد. با وجود این حافظهها ما میتوانیم مطمئن شویم مراحل در کثری از ثانیه بارگذاری میشوند، میتوانیم دنیایی داشته باشیم که بدون تاثیرگذاشتنِ خیلی زیاد برروی عملکرد بازی، بهروانی در حال اجرا است و بهدلیل مخفی کردن لحظات بارگذاری از بازیباز دچار مشکلات طراحی نمیشویم.
البته باوجود استقبال بسیاری از توسعهدهندگان، شرکتهایی مانند اسکوئر انیکس (Square Enix) و مایکروسافت فعلاً تمایل به ساخت بازیهای اختصاصی برای این کنسولها ندارند و بهنظر میرسد ترجیح میدهند ابتدا عملکرد عناوین نسلِ بعدیِ دیگر را ارزیابی کرده و سپس با آگاهی بیشتری برروی بازیهای خود سرمایهگذاری کنند.
پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس در تعطیلات زمستانی سال جاری به بازار عرضه خواهند شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
منتظر دایینگ لایت ۲ بر روی کنسول های نسل نهمی هستم میخوام ببینم با این قدرتی که داره چی تحویلمون میدن
همین الانم دایینگ لایت ۱ رو کنسول های نسل هشتمی ۱٫۳ و ۱٫۸ ترافلاپسی فک براندازه
فقط به قدرت کنسول که نیست
همین الانشم مپ های خیلی بزرگ داریم
مث اساسین کرید های جدید یا گوست ریکون ولی میدونید جزیات ساختن واس یه مپ به این بزرگی پدر بازیساز بدبختو درمیاره؟
دیگه از یوبی سافت هیچ شرکتی بزرگتر نیست بجز راک استار ولی بازم میبینین مپ اساسین توخالیه یا نهایت همه ماموریتای فرعی یا جزیاتش تکراریه
دقیقا اومدم همین رو بگم.آخه مپ بزرگ خالی به چه دردی میخوره؟فقط مثل ردد دو ساعت باید با اسب از این ور مپ بری اون ور مپ بیخودی وقت حروم کردن هستش.هورایزن زیرو دان اوپن ورد بود و به نظرم بزرگی مپش خوب بود بیشتر بزرگتر باشه بیخودی وقت حروم کردن هستش
اتفاقا مپ رد دد پر جزئیات بود و اسب هم فقط وسیله جابجایی بود انتظار نداشتی که تو اون بازه زمانی که بازی روایتگر اون بود با جت جابه جا بشی؟؟
تو رد دد یه چرخ میزدی کلی کار بود برای انجام دادن، اگر مپ رد دد خالیه پس دث استرندینگ از رد دد به مراتب خالی تره با این استدلال جنابعالی، چرا اونو مثال نمیزنی؟؟
چون بازی نکردم دس رو و راک استار هم مپش بزرگتر هستش و هم استاد بازی اوپن ورد هستش
به ردد میگی توخالی :rotfl: :rotfl:
نوب بودن هنوز توخونته :rotfl:
رد دد مپش خالی بود؟!
آدم مخش سوت میکشه اینجور وقتا
حاجی یا مپ ویچر و اسکایرمو ندیدی یا چی ?:-)
بزرگترین نقشه یک بازی فعلا متعلق به Star Citizen هست که البته هنوز منتشر نشده.ولی خب بهتره جهان بازی پرجزییات باشه.
No Man’s Sky رو تجربه کنید! 😉
gta.witcher.elder scrolls اینا چه بشن
یجوری میگه انگار همه مدیون کنسول ها هستیم برای بازی های بهتر نه بابا بازی هایی که الان داره میاد روی pc همون نسل نهم هست که چند ماه دیگه بازی هایی مثل کنترل با دووم با یه آپدیت میاد واسه کنسول های نسل نه
دیگه کسی هم الان پیدا میشه pc بخره ؟
واقعا توچه دورانی زندگی میکنی
مهم نیست که بازی چقدر بزرگ باشه مهم اینه که جزئیاتش چقدر زیاد باشه
تصور جی تی ای و الدراسکرولز جدید تو نسل بعد رویاییه
بابا اینام مارو ماییدن با این قدرت قدرت
به نظرم بعد از جهشی که از پیاس یک به دو داشتیم از چهار به پنج داریم
حرف شما در صورتی که استودیوها نخوان روی رزولوشن صرف تمرکز کنن احتمالش زیاده، یعنی چنین جهشی
داداش خیالتو راحت میکنم فوقه قدرت کنزول نسل ۹ در حد یک کار ۱۰۷۰ هست ،این درحالیست که سری ۳هزار انویدیا بزودی معرفی خواهد شد کارت ۱۰۷۰ قدرتی معادل ۱۲ ترافلاپس داره .
کنزول های نسل حاظر قدرتشون در حد یک کارت hd6770 هست :rotfl: :rotfl: :rotfl:
رییس کل دانشگاه ازاد ۱۲۵ ملیارد دلار هم اختلاص کرد و فرار کرد این رو ضربدر ۱۵ هزار تومان بکنین ماشین حساب منفجر میشه مردم حواسشون به دستهاشون هست و صابونهای ضدعفونی اما اینها به جای حل کردن مشکلات مردم فکرشون تو دزدیو اختلاصهای بزرگ قرن هستن
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: حاجی هرچی میشنوی باور نکن کلا مگه مملکت چقد دلار داره ۱۲۵ میلیارد دلار برداشت هر کشوری که داشته باشه هم نابودمیکنه از کجا میاری این خبر ها رو
آدم متعصب هر چی سرش بیاد حقشه نوش جونش
بزرگی برابر با کیفیت نیست
وگرنه ما الدر اسکرولز گدرفال رو داریم با ۱۶۰ هزار کیلومتر وسعت ( چندین برابر مجموع ویچر و اسکایریم) که اواخر دهه نود ساخته شده
ولی کیفیت اپن ورلدش افتضاحه اکثرا کپی پیست یا فضای خالی
محتوای اپن ورلد مهمه که جذاب باشه
اصلاح : دگرفال
فقط به یوبیسافت نگین لطفا. همینطوری نقشه هاش خالی و تکراری هست :/
این امکان خیلی به درد elder scrolls, gta و fallout و بازی های cd red project میخوره
ماهرترین استودیو در زمینه جهان های تو خالی آوالانچه که حتی روی یوبی سافتو سفید کرده نسل بعد میخواد کره زمینو روی جاست کاز ۵ پیاده کنه