فهرست اچیومنتهای بازی Ori and the Will of the Wisps منتشر شد
هفتهی آینده، طرفداران بالاخره میتوانند به یکی از زیباترین دنیاهای ساخته شده در صنعت بازیهای ویدئویی بازگردند. حال با توجه به نزدیک شدن به تاریخ عرضهی Ori and the Will of the Wisps، فهرست اچیومنتهای این عنوان منتشر شده است که با یکدیگر آن را بررسی خواهیم کرد.
Ori and the Will of the Wisps، جدیدترین اثر استودیوی مون (Moon Studios)، قرار است بازیبازان را دوباره به یک ماجراجویی بزرگ و به یادماندنی ببرد. در مقایسه با نسخهی قبل، این بازی حالا دارای یک سیستم مبارزهی پیچیدهتر است که باعث میشود تا نبرد با دشمنان و باسهای جدید این عنوان به یک تجربهی بسیار درگیر کننده و لذت بخش تبدیل شود.
Ori and the Will of the Wisps علاوه بر ارائهی سکوبازیهای چالش برانگیز و دشمنان قویتر، ۳۷ اچیومنت نیز دارد که برای بدست آوردن تمام آنها باید حسابی زحمت بکشید. سختترین اچیومنت بازی بدون شک Immortal است که از شما میخواهد بازی را بدون حتی یک بار مردن به پایان برسانید.
بازی Ori and the Will of the Wisps در تاریخ چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۸ (۱۱ مارس ۲۰۲۰ میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که مشترکین سرویس گیم پس رایانههای شخصی و اکسباکس وان میتوانند این عنوان در روز عرضه تجربه کنند.
- آیا اچیومنت مربوط به درجهی سختی در بازی وجود دارد؟: بله
- تعداد اچیومنتها: ۳۷
- امتیازی که از کسب تمام اچیومنتهای بازی به دست میآورید: ۱۰۰۰ امتیاز
نام | توضیحات | امتیاز |
Tools of the Trade | تمام قابلیتها را آزاد کنید | ۲۰ |
Mad Skills | تمام قابلیتها را ارتقا دهید | ۶۰ |
Fully Slotted | تمام Shard Slotها را ارتقا دهید | ۱۵ |
Shard Hunter | تمام Shardها را آزاد کنید | ۳۰ |
Shard Specialist | تمام Shardها را ارتقا دهید | ۷۵ |
Healthy | میزان سلامتی خود را کامل کنید | ۱۵ |
Powerful | میزان انرژی خود را کامل کنید | ۱۵ |
Cartographer’s Protégé | تمام نقشهها را از Lupo خریداری کنید | ۲۰ |
Shrine Bright | تمام Spirit Shrineها را تکمیل کنید | ۳۰ |
Lost and Found | تمام Collectibleها را پیدا کنید | ۵۰ |
Mark of the Trader | ماموریت مبادله را کامل انجام دهید | ۲۰ |
Completionist | تمام ماموریتهای فرعی را انجام دهید | ۳۰ |
Fixer Upper | تمام Wellspring Glades Project انجام دهید | ۳۰ |
Speed Demon | تمام Spirit Trialها را انجام دهید | ۵۰ |
Juggling Act | ۱۵ | |
Bring it On | بدون اینکه زمین را لمس کنید، ۵ دشمن را از بین ببرید | ۱۵ |
High and Dry | از لمس کردن تمام Corrupted Waterها جلوگیری کنید | ۱۰ |
Damage Spike | ۳ دشمن را با یک Spike شکست دهید | ۱۰ |
?Did I Do That | ۱۰ دشمن را با استفاده از خطرهای محیطی نابود کنید | ۱۰ |
Shardless | بازی را بدون استفاده کردن از Shard به پایان برسانید | ۲۰ |
Lightless | بازی را بدون مصرف کردن Spirit Light به اتمام برسانید | ۴۰ |
Destiny | بازی را به اتمام برسانید | ۵۰ |
Hardcore Fan | بازی را برروی حالت سخت به پایان برسانید | ۱۰۰ |
Look at the Time | بازی را در کمتر از ۴ ساعت به اتمام برسانید | ۴۰ |
Immortal | بازی را بدون مردن به پایان برسانید | ۵۰ |
در ادامه لیست اچیومنتهای مخفی بازی قرار گرفته است. همانطور که انتظار میرفت، این فهرست برخی از جزئیات داستان این عنوان را فاش میکند. پس اگر نمیخواهید داستان بازی برایتان اسپویل شود، از خواندن ادامهی توضیحات خودداری کنید.
نام | توضیحات | امتیاز |
Close Call | در برابر Howl از خود دفاع کنید | ۲۰ |
Take the Bug by the Horn | Horn Beetle را شکست دهید | ۶۰ |
Laser Brain | Willow Stone را شکست دهید | ۱۵ |
Home Sweet Home | به منطقهی Wellspring Glades برسید | ۳۰ |
Let the Waters Flow | Watermill را پاکسازی کنید | ۷۵ |
Icy Escape | از دست بهمن فرار کنید | ۱۵ |
Dark Triumph | در برابر Mora از خود دفاع کنید | ۱۵ |
Guardian’s Rest | در برابر Kwolok از خود دفاع کنید | ۲۰ |
Quick Sand | از خرابهها فرار کنید | ۱۵ |
Stone Cold | Shriek را شکست دهید | ۲۰ |
Untouchable | Mora را بدون آسیب دیدن شکست دهید | ۲۰ |
Timely Demise | Kwolok را در کمتر از ۲ دقیقه شکست دهید | ۲۰ |
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
نظرات
تنها بازی مستقلی که عاشقشم و بی صبرانه منتظرشم.دیگه چیزی به انتشارش نمونده و ۵ روز دیگه منتشر میشه.نسخه اولش که شاهکار به تمام معنا بود و بعید میدونم که کسی باشه که نسخه اولشو بازی نکرده باشه.خیلی منتظرشم…
:heart: moon :heart:
مستقل نیست البته.
نسخه اول بازی مستقل بود
لازم به ذکره که یه چیزیو بگم
این بازی عملا ایندی محسوب میشه ولی مجله وایر بود یا گیم اینفورمر که به این بازی لقب ایندی تریپل ای داده بود
پنج روزه دیگه مونده تا دیداردوباره منو عشقم
هر روز که میگذره یه تار موم سفید میشه
پس کی منتشر میشی :inlove:
در موردبازی نکاتی هست با سرچ تو سایتای ایرانی به دست اوردم و باید خدمتتون عرض کنم
.
.
کلیت بازی که خب مشخصا مثل نسخه قبل هست ولی تو همین مدت کوتاه کلی محیط متنوع و متفاوت دیدم.
گرافیک و موسیقی و همین طور انیمیشن ها جدا رو دست نداره، حالا نمیشه از نظر انیمیشن بازی ۲D رو بازی های ۳D مقایسه کرد ولی کیفیت کار خیلی بالاست. گرافیک هنری و موسیقی هم امسال و با وجود این همه بازی خفن که عرضه میشه خیلی راحت میتونه بهترین گرافیک هنری و موسیقی سال بشه.
سیستم مبارزه به صورت کامل عوض شده، نسخه قبل صرفا یه دکمه واسه حمله وجود داشت که اونم یه نوع حمله اتوماتیک بود. اینجا نوع مبارزه به صورت آزاد شده، یعنی سلاح های مختلف که من ۴ تا سلاح متفاوت دیدم. یکی سلاح شبیه به نسخه قبل (همون نور سخنگو) که به شکل اتوماتیک حمله می کنه (یعنی کافی دکمه رو بزنی و خودش به نزدیک ترین دشمن حمله می کنه)، یه شمشیر که مثل بازی های اکشن باید تو فاصله کم به دشمن باهاش ضربه زد، یه مشعل که مثل شمشیر هست ولی برای دشمن های متفاوتی به کار میره، یه تیرکمان که خب مشخصه دیگه کارش چیه و به نظر میاد کاربرد زیادی هم تو بازی داره چرا که یه سری بخش های پلتفرمر هم ازش استفاده میشه. شاید من اشتباه کنم ولی تو منوی سلاح انگار جای ۱۲ اسلحه داشت!!! البته خب مطمئن نیستم ولی چیزی که مشخصه هر لحظه میشه ۳ تا سلاح مختلف رو فعال کرد که با دکمه های X و Y و B ازشون استفاده میشه. در کل بخش مبارزات به صورت کامل عوض شده و خیلی گسترده تر از قبل شده، استفاده از شمشیر و همین طور تیرکمان هم خیلی جذاب و لذت بخش به نظر میاد 😀
تنوع دشمنان خیلی زیاد بود و هفت یا هشت تا دشمن متفاوت دیدم که فقط یکیشون تو نسخه قبل حضور داشت.
به نظر میاد تمرکز بیشتری روی روایت داستان شده و کات سین های بیشتری رو شاهد هستیم. از اون طرف NPC های زیادی به بازی اضافه شدن که تو بخش روایت نقش دارن و به نظرم به زنده و پویا بودن دنیای بازی هم کمک میکنن. یه قورباغه خسته عظیم الجثه که تو اولین تریلر وجود داشت هم حضور داره، خیلی غمگین بود دلم براش سوخت! 😀
سیستم سیو رو متوجه نشدم به چه شکل درآوردن چون گفتن که مثل نسخه قبل نیست.
یه باس فایت با یه حشره عظیم وجود داشت که جالب به نظر می رسید.
اون بچه جغد هم قابل بازی هست و Ori سوارش میشه، البته نگاه نکردم ببینم چه قابلیت هایی داره.
عناصر بخش پلتفرمر بیشتر و متنوع تر شدن و همون طور که گفتم، تیرکمان نقش مهمی تو این بخش داره.
یه مرحله فرار هم وجود داشت که دقیقا همون مشکل نسخه قبلی رو اینجا هم داریم گویا 😐 مراحل فرار نسخه قبل اگه دفعات اول رد میشدن به یه تجربه خفن و بی نظیر تبدیل میشدن ولی اگه به هر دلیلی گیر می کردیم، تکرار مداومش خیلی اعصاب خردکن بود چون چک پوینت هم نداشت و باید کلش رو یه دفعه رد می کردیم و با توجه به اینکه بعضی جاهای هر مرحله دقیقا تست آزمون و خطا بود، به نظر من یه ایراد تو طراحی مرحله به حساب می اومد. اینجا هم چیزی که من دیدم دقیقا همون بود چون طرف یه دور مرد و دقیقا برگشت از اول مرحله!
سیستم ارتقا رو هم نگاه نکردم ولی گفته شده متفاوت از نسخه قبل کار شده و خیلی هم کاربردی هست این بخش.
این مطلب صرفا در مورد چیزهایی بود که تو این ۱۵ دقیقه دیدم و قطعا خیلی نکات دیگه ای وجود داره که یا متوجه نشدم و یا تو این دقایق وجود نداشتن یا اونی که بازی می کرد، استفاده نکرده.
این بازی سال ۲۰۱۷ معرفی شد و قرار بود سال ۲۰۱۸ عرضه بشه ولی الان داره سال ۲۰۲۰ عرضه میشه. با دیدن این ویدئو میشه فهمید چرا ساخت بازی ۵ سال طول کشیده چون تو همین مدت کوتاهی که من دیدم، تغییرات اساسی تو بازی وجود داشت و به نظر میاد هم از نظر ابعاد (گویا گفتن ۳ برابر بزرگ تر شده)، و هم از نظر مکانیزم های گیم پلی و هم روایت داستان، با یه عنوان عظیم و بزرگ طرف هستیم. امیدوارم نوع طراحی مراحل جوری باشه که بزرگ شدن بازی به لذت بخش بودن تجربه اش ضربه نزنه، این چیزی که من دیدم اگه تو روند تکرار گیر نیفته (مثل نسخه قبل که تا انتها جذاب بود)، یه بازی خیلی خفن میشه (یعنی خیلی خفن تر از نسخه قبل :D) و راحت میتونه یکی از بهترین بازی های سال بشه، حیف که تو سال خیلی سختی افتاده، مثل نسخه قبل 😀 کاش همین ۲۰۱۹ می اومد و بیست، سی تا جایزه می برد
کاش این روهم میگفتی که حجم بازی فقط ۱۰ گیگابایت هستش و این یعنی فقط ۳ گیگ بیشتر از نسخه ی قبلی اما با جهانی ۳برابر بزرگتر :yes:
اینطور که معلومه حسابی وقت میگیره ولی برای یه عنوان بسیار زیبا و چشم نواز مثل این بسیار سرگرم کننده خواهد بود
اما اچیومنت ایمورتال خیلی سخته بستگی داره بازی چقدر طولانی باشه و دشمنا و …
ori بازی ایه که اگه هزار بار هم بازیش کنی باز هم برای هزار و یکمین بار باید بازیش کنی. بازی یعنی این، این یعنی بازی
اگه دقت کرده باشین یکی از شخصیت های فیلم هابیت هم اسمش ori هست
بازی هایی مثل ori،بازی نیستن،تابلوی نقاشی آن.
امیدوارم مثل نسخه اول موفق بشه.
به شخصه از تماشای اون لذت میبرم