نتیجه‌ی یک بازی رسمی FIFA 20 توسط سنگ کاغذ قیچی مشخص شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، مجموعه‌ی FIFA همیشه جزو پر فروش‌ترین عناوین شرکت الترونیک آرتس (Electronic Arts) بوده و FIFA 20 نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما با این حال، وضعیت بخش آنلاین این بازی مشکلات خاص خودش را داشته است. حال به تازگی گزارش شده که به دلیل مشکلات مربوط به سرور‌ها، نتیجه‌ی یکی از بازی‌های رسمی توسط سنگ کاغذ قیچی مشخص شده است.

وضعیت به قدری وخیم است که آقای Donovon «Tekkz» Hunt، یکی از بهترین بازیکنان FIFA در جهان، می‌گوید هیج کس «از تجربه‌ی آن لذت نمی‌برد». اما اخیراً اتفاقات عجیبی رخ داده‌اند که مشکلات بخش آنلاین FIFA 20 را بیشتر از همیشه در معرض دید قرار می‌دهند. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، از آن‌جایی که مشکلات سرور باعث شد تا دو بازیکن حرفه‌ای نتوانند با هم بازی کنند، نتیجه‌ی این مسابقه‌ی رسمی به وسلیه‌ی سنگ کاغذ قیچی مشخص شد. یکی از بازیکنان در توئیت خود اعلام کرد:

باورم نمی‌شود!! ما مجبور شدیم سنگ کاغذ قیچی بازی کنیم برای این‌که نتوانستیم همدیگر را در یک بازی کامل رده‌بندی رسمی دعوت کنیم.

الکترونیک آرتس بیانیه‌ای را در مورد این موضوع منتشر کرده است که می‌توانید آن را در ادامه مشاهده کنید:

در طی مسابقات رده‌بندی قهرمانی FUT، پس از این‌که دو شرکت کننده نتوانستند به بازی خود مصتل شوند، آن‌ها تصمیم گرفتند با «سنگ کاغذ قیچی» برنده‌ی مسابقه را مشخص کنند.

برای شفاف سازی بیشتر باید اعلام کنیم که اگر در طی یک مسابقه‌ی رده‌بندی برای جام قهرمانی، بازیکنان نتوانند دو بار پشت سر هم به بازی متصل شوند، هر دو نفر بازنده اعلام خواهند شد. این راهکار برای جلوگیری از تبدیل شدن مشکلات اتصال به نوعی برتری در بازی رقابتی طراحی شده است. باید اشاره کنیم که «سنگ کاغذ قیچی» هیچکدام از بازیکنان را از رقابت حذف نکرد؛ هر دو نفر در مسابقات بعدی شرکت کردند ولی به مرحله‌ی بعدی مسابقات قهرمانی نرسیدند.

ما در حال بررسی و درک این موقعیت منحصر به فرد هستیم و قصد داریم تا از رخ دادن دوباره‌ی این اتفاق جلوگیری کنیم؛ مخصوصاً به خاطر این‌که هر دو شرکت کننده با اتصال بدون مشکل در مسابقات بعدی رقابت کردند.

البته این تنها مشکل چند روز اخیر نبود. ظاهراً مشکلات سرور‌های بازی در طی رویداد «Weekend League» نیز برای بازی‌بازان دردسر درست کردند؛ تا جایی که شرکت الکترونیک آرتس مجبور شد این رویداد را به مدت ۲۴ ساعت تمدید کند. یک بازیکن حرفه‌ای دیگر در توئیت خود اعلام کرد:

۳ ساعت است که تلاش می‌کنم وارد سرور‌های  الکترونیک آرتس شوم.

پس از این‌که او این موضوع را با بخش پشتیبانی در میان گذاشت، کارمند الکترونیک آرتس از او خواست تا «لطفاً به تلاش کردن ادامه دهد.»

شاید جالب باشد بدانید که مشکلات تا حدی وخیم بودند که شرکت ویرجین مدیا (Virgin Media)، یکی از بزرگ‌ترین ارائه دهندگان اینترنت در بریتانیا، مستقیماً الکترونیک آرتس و تیم ورزشی این شرکت را مخاطب خودش قرار داد:

امکان دارد از طریق پیام خصوصی با ما تماس بگیرید تا در مورد مشکلاتی که برروی برخی از حالت‌های بازی تاثیر گذاشته‌اند، صحبت کنیم؟ ممنون!

از آن‌جایی که الکترونیک آرتس هر سال میلیون‌ها دلار از طریق FIFA کسب می‌کند، بازی‌بازان انتظار دارند که تجربه‌ی بدون مشکلی را در این بازی داشته باشند. البته باید در نظر داشته باشید که تمام موارد گفته شده توسط بازیکنان حرفه‌ای FIFA 20 گزارش شده‌اند. حال سوالی که مطرح می‌شود این است؛ آیا بازی‌بازان معمولی نیز به این موارد اهمیت زیادی می‌دهند یا این‌که مشکل خاصی را مشاهده نمی‌کنند.

بازی FIFA 20 هم‌اکنون برروی کنسول‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از این عنوان، شما می‌توانید نقد و بررسی آن را از این نشانی مطالعه کنید.

نظر شما چیست؟ آیا شما هم با مشکلات مشابهی مواجه شده‌اید؟

0
0
برچسب‌ها: ، ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید