فیل اسپنسر: جایگاه فعلی اکسباکس در ژاپن قابل قبول نیست
همانطور که میدانید، کنسول اکسباکس وان عملکرد به شدت ضعیفی را در کشور ژاپن داشته و مدیر بخش اکسباکس نیز از این موضوع راضی نیست. آقای فیل اسپنسر (Phil Spenser) در طی مصاحبهای جدید اعلام کرد که آنها در نسل بعد بیشتر تلاش خواهند کرد.
اگر برخی از گزارشهای فروش سخت افزار و نرم افزار بازیهای ویدئویی در ژاپن را مطالعه کرده باشید، حتماً میدانید که کنسولهای خانوادهی اکسباکس معمولاً عملکرد بسیار ضعیفی را در این کشور داشتهاند. به گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، تنها ۰/۳ درصد فروش جهانی کنسول اکسباکس وان متعلق به ژاپن است. همچنین طبق گزارش سالانهی فامیتسو برای سال ۲۰۱۸، کنسول نسل هشتم مایکروسافت در طول سال ۲۰۱۸ تنها موفق به فروش ۱۵/۳۳۹ دستگاه شده بود. این در حالی است که سونی و نینتندو توانستند به ترتیب ۱/۷ و ۳/۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ به فروش برسانند.
در طی مصاحبه با Gamertag Radio، آقای فیل اسپنسر اعلام کرد که هنوز هم منطقهی ژاپن را در نظر دارد و میخواهد اکسباکس بیشتر از چیزی که در حال حاضر است، باشد. اسپنسر میگوید که بازار ژاپن به خاطر جامعهی خلاق خود و مخاطبین بازیها اهمیت زیادی دارد:
بازار اکسباکس در ژاپن برای ما اهمیت دارد. واضح است که سونی و نینتندو هر دو شرکتهای قدرتمند ژاپنی هستند که عالی عمل کردهاند. من فکر نمیکنم به این زودی در ژاپن به پیروزی برسیم، اما جایگاه فعلی پلتفرم در ژاپن برای من قابل قبول نیست.
اسپنسر اضافه کرد:
ما در نسل بعد تلاش بیشتری میکنیم و برخلاف دفعهی قبل، اینبار ۱۰ ماه برای عرضه در ژاپن صبر نخواهیم کرد. ما میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که سرویسهای ما مانند گیم پس، xCloud و غیره قابل دسترس باشند تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.
البته مدیرعامل بخش اکسباکس هنوز هم در نظر دارد یک توسعه دهندهی ژاپنی را به استودیوهای بازی اکسباکس اضافه کند:
فکر میکنم چیزی که میخواهید بدانید این است که آیا ما میتوانیم محتویاتی فرست پارتی داشته باشیم که در آنجا ساخته شده باشد. من فقط میگویم فکر میکنم که میتوانیم این کار را انجام بدهیم.
من نمیخواهم چیزی اعلام کنم، اما بازار ژاپن به خاصر جامعهی بازیباز و خلاق خود اهمیت زیادی دارد.
من میخواهم اکسباکس بیشتر از چیزی که در حال حاضر است، باشد و این یعنی برای تحقق این موضوع، به زمان و کار زیادی نیاز است.
اسپنسر هنوز هم از شرایط فعلی معرفی نشدن نسخهی اکسباکس وان برخی از بازیهای ترد پارتی ژاپنی راضی نیست و حس میکند که در مقایسه با پنج سال قبل، این پلتفرم حالا در شرایط بهتری قرار دارد. وی به تعداد بازیهای ترد پارتی ژاپنی منتشر شده برروی اکسباکس وان و همچنین حضور عناوین بزرگی مثل Elden Ring و Phantasy Star Online 2 در کنفرانس E3 2019 مایکروسافت اشاره کرد. اما همانطور که انتظار میرفت، فروش پائین کنسول مانع اصلی دریافت اکثر عناوین ژاپنی است.
زمانی که من به آنجا سفر میکنم، اولین بازخوردی که مدیرهای استودیو به من منتقل میکنند این است… «اعضای استودیو عاشق کار با شما هستند. آنها فقط میگویند ای کاش اکسباکسهای بیشتری در فروشگاههای اطراف میدیدیم.
حال با نزدیک شدن به زمان عرضهی کنسول اکسباکس سری اکس، مایکروسافت باز هم میتواند برای ورود به بازار ژاپن تلاش کند، اما آیا این کار نتیجهای در بر خواهد داشت؟ نظر شما چیست؟ مایکروسافت چگونه میتواند مخاطبین ژاپنی را به سمت کنسول خود جذب کند؟
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
:laugh:
بخند تا دنیا بروت بخنده :rotfl:
واقعا از این حرفای اسپنسر خوشم اومد نشون میده بهتر از مدیرای قبلیه و فهمیده قضیه چیه
در ضمن خیلی ریز اشاره کرد که تو ژاپن که بوده یه کارایی کرده ( استدیو یا استدیو هایی خریده )
خیلی الان به مخش فشار آوردمیخواد ژاپنم دون بپاشه :rotfl:
ژاپنی ها مردمانی مهین پرست و متعصبی هستند و راضی کردنشان به خرید یک جنس خارجی بسیار دشواره اما اگر مایکروسافت ترتیب یکسری تبلیغات منحصربفرد رو با هنر های ژاپنی در ژاپن ببینه قطعا میتونه تأثیر بسیاری در روند فروش اکس باکس داشته باشه، مثلن میتوانند از سلبریتی های ژاپنی داخل تبلیغات استفاده کنند و یا از انیمه و بیلبورد های تبلیغاتی در سرتاسر شهر های پر جمعیت ژاپن استفاده کنند… البته اجرای چنین تبلیغاتی به بودجه بسیار عظیمی احتیاج داره.
در اینجا میخواهم یادی کنم از یکی از سخنان آدولف هیتلر که میگوید: به وسیله تبلیغات میتوان جهنم را بهشت و بهشت را جهنم به تصویر کشید
دقیقا ، خاک تو سر احمقایی که با رسانه جوگیر میشن 😀
خدایا اسپنسر رو از ما نگیر بخندیم.مرد حسابی تو خود آمریکا هم شما جایگاهت دوم یا سوم هستش بعد ژاپن رو چسبیدی :rotfl:
بنازم به مدریتت به مشتری مداریت به احترام گذاشتنت به ساده بودنت و با شخصیت بودنت به صادق بودنت مرسی که هستی مرد دوست داشتنی سبز :heart:
فیل اسپنسر :star:
مرسی کلاهبردار :laugh:
e3 امسال که از لحاظ بازی انحصاری خیالمون راحت کردی مرد سبز پر تلاش به امید خدا یه استودیو ژاپنی خریدش رسما اعلام کنی و همچنین خرید یه استودی دیگه که خدا کنه یا اسوبو باشه که رابطش با ماکرو عالیه و الانم داره انحصاری میسازه یا بلوبر تیم یا هرکدوم استودیو لهستانی که فک کنم قطعیه..بدجوری منتظر e3 امسالم دسپخت رمدی ببینم تریلر انحصاری استودیو دونات ببینم فبیل ببینم و ۹۰ درصد هم بازی ۱۲ دقیقه انحصاریه…کی میرسه این e3 :inlove:
قابل قبول نیست = شرم آور است
حداقل اینش خوبه که میدونه و قبول داره که توی ژاپن وضع خوب نیست و فعلا به پیروزی نمیرسن . همین قول برنامه ریزی برای عملکرد بهتر توی ژاپن برای ایکس باکس رو میده . به شخصه قبول دارم ژاپنی ها سلیقه ی به شدت خاصی توی دنیای گیم دارن و چون سلیقه ی خودم هم به همون سمت میل میکنه درکشون میکنم
پلی استیشن هم تو ژاپن خیلی موفق نبوده چه برسه ایکس باکس اون چن میلیون پلی استیشن فروخته شده تو ژاپن هم بخاطر کوجیما و میازاکی بود بیشتر
با نظرت خیلی موافقم چون اگه دقت کنید سونی توی این نسل بیشتر به سمت محتوای غربی رفته و خیلی از محتویات شرقی خودش رو از دست داده از سری متال گیر بگیر تا فاینال فانتزی . به نظرم الان بازار ژاپن دست نینتندو هست و کسی نمیتونه باهاش رقابت کنه و البته بازار PC هم که مثل همیشه داغه توی هر کشوری . سونی اگه مثل نسل ۶ و اوایل نسل ۷ بتونه برگرده به محتویات شرقی خودش میتونه تو بازار ژاپن دوباره سلطنت کنه ولی نباید از اون طرف بازار غرب محتویات غربی ش رو از دست بده . روی کاغذ خیلی راحته ولی به پول و برنامه ریزی و البته زمان زیادی نیاز داره . امیدوارم هر کدوم موفق باشن تو بازار این کشور چون به شخصه سلیقه ام بسیار نزدیک به بازی های سبک شرقی عه و خیلی خوش حال میشم محتویات این سبک زیاد بشه