مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا
مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا
مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا
مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا
مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا

مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است

امیرحسین نصرتی
۰۹:۱۵ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا

کم‌تر کسی است که این روزها نام استودیوی پلاتینیوم‌گیمز (PlatinumGames) را نشنیده باشد؛ مجموعه‌ای متشکل از توسعه‌دهندگانی خلاق که در سال ۲۰۰۷ توسط دو تن از تاثیرگذارترین اشخاص دنیای بازی‌های ویدئویی یعنی شینجی میکامی (Shinji Mikami) و هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) بنیان‌گذاری شد و توانست هواداران زیادی در سراسر دنیا به‌دست آورد.

این استودیو طی حدود ۱۳ سال فعالیت خود موفق شد عناوین بزرگ و مشهوری چون Bayonetta، Vanquish, The Wonderful 101 و در سال گذشته نیز بازی Astra Chain را تولید کند. اگرچه می‌دانیم پلاتینیوم‌گیمز در حال حاضر با شرکت چینی تنسنت (Tencent) هم‌کاری می‌کند و قصد دارد عناوینش را برروی پلتفرم‌های گوناگونی منتشر کند اما گفته می‌شود برای مدتی در فهرست خرید شرکت مایکروسافت قرار داشته است.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط برد سمس (Brad Sams)، یکی از منابع داخلی مایکروسافت، غول بزرگ ردموندی که از دو سالِ پیش استودیوهای کوچک و بزرگِ صنعت بازی‌ها را به مالکیت خود درآورده، برای مدتی پلاتینیوم‌گیمز را نیز جهت پیوستن به تیم اکس‌باکس مورد ارزیابی قرار داده است:

اطمینان دارم سال گذشته مایکروسافت به‌دنبال خرید آن‌ها بود اما حدس می‌زنم یا قرار داد منتفی شد و یا آن‌ها (پلاتینیوم‌گیمز) تصمیم گرفت راه دیگری در پیش بگیرد.

هم‌اکنون می‌دانیم نام تجاری اکس‌باکس به هیچ‌وجه در کشور ژاپن محبوب نیست و فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس این پلتفرم، علاقه دارد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری برروی بازارهای آسیایی داشته باشد اما با این حال پیوستن پلاتینیوم‌گیمز به مایکروسافت کمی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. به‌خاطر بیاورید آخرین هم‌کاری این دو به زمانی بازمی‌گردد که این استودیو به رهبری هیدکی کامیا مشغول ساخت بازی Scalebound به‌صورت انحصاری برای اکس‌باکس وان بود اما پس از سالها انتظار، تلاش و توسعه، مراحل ساخت آن کاملاً متوقف شد. بنابراین تعجبی ندارد اگر پلاتینیوم‌گیمز آزادی عمل در توسعه‌ی عناوین مختلف برای پلتفرم‌های گوناگون را به تولید بازی‌های انحصاری و تحت‌نظر و مالکیت مایکروسافت ترجیح دهد.

به‌هر صورت  این استودیو در حال حاضر مشغول کار برروی بازی Bayonetta 3 است و آن‌طور که گفته می‌شود برنامه‌ی ساخت دنباله‌ی  The Wonderful 101 را نیز در سر دارد. باتوجه به این‌که هر دو بازی یاد شده در انحصار پلتفرم‌های شرکت نینتندو قرار دارند، به‌نظر نمی‌رسد تا مدت‌ها شاهد تصاحب پلاتینیوم‌گیمز توسط مایکروسافت باشیم.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا
مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا
مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا
مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا
مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا
مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا
مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مایکروسافت سال گذشته قصد تصاحب استودیوی پلاتینیوم‌گیمز را داشته است - گیمفا