چرا Metal Gear Rising: Revengeance یک بازی شگفتانگیز است؟
Metal Gear Rising: Revengeance شاید از سری اصلی Metal Gear Solid نباشد و شاید توسط Kojima Productions توسعه نیافته باشد، اما در هر صورت جایگاه ویژهای در قلب طرفداران Metal Gear یا کسانی که آن را تجربه کردهاند دارد. بازی هک اند اسلش محبوب Platinum Games مدتی پیش دهمین سالگرد خود را جشن گرفت و با وجود اینکه معلوم نیست آیا شاهد بازگشت آن به مرکز توجهات به هر صورت خواهیم بود یا خیر، در هر صورت تصمیم گرفتهایم ۱۰ دلیل که چرا این بازی همچنان شگفتانگیز را مطرح کنیم.
شادمان و مضحک
اغراقآمیز خواندن فرنچایز Metal Gear حق مطلب را ادا نمیکند. Metal Gear Rising: Revengeance هم از این قائده مستثنی نیست و به منحصر به فرد بودن و دیوانگی خود افتخار میکند. در این بازی مضحک و عجیب و غریب بودن هدف سازندگان بوده و این بازی سعی داشته تا خود را از سایر آثار فرنچایز Metal Gear جدا کند. از داستان گرفته تا شخصیتها و دیالوگ و اکشن پر زرق و برق، Metal Gear Rising سبک و سیاقی دارد که مشابه آن را در اثر دیگری ندیدهایم. این بازی ابسورد بودن خود را به طرز بسیار منحصر به فردی فریاد میزند.
مبارزات فوقالعاده
تعجببرانگیز نیست اگر بگوییم مبارزات بازی Metal Gear Rising هایلایت اصلی آن بودند. چرا که در تمام بازیهای Platinum Games این مبارزات و اکشن بازی است که در مرکز توجه قرار میگیرند. این استودیو توانسته به درجهای از استادی در طراحی سیستمهای اکشن برسد که در صنعت بازیهای ویدیویی بسیار کمنظیر است. با این حال، حتی در مقایسه با سایر آثار عالی PlatinumGames، میتوان گفت که Metal Gear Rising بیهمتا است. هر سکانس اکشن در بازی مثالی برای مکانیکهای بینقص آن هستند. همه چیز دست به دست هم میدهند تا شاهد یکی از رضایتبخشترین سیستمهای مبارزه در تاریخ بازیهای اکشن باشیم.
جاخالی
مکانیکهای جاخالی یا Parry در بازیهای اکشن همیشه به مذاق طرفداران این ژانر خوش آمده است (حداقل وقتی به درستی از آنها استفاده شده باشد). پیدا کردن عنوانی که مکانیکهای Parry را بهتر از Metal Gear Rising پیادهسازی کرده باشد کار بسیار دشواری است. چیزی که باعث میشود سیستم Parry در این بازی یک سر و گردن بالاتر از سایر بازیها باشد، احساس رضایتی است که Parry کردن به شما میدهد. بخشی از این مهم به خاطر چالش برانگیز بودن Parry کردن در این بازی است. حتی در درجه سختی استاندارد هم انجام هر Parry به تمرین زیادی نیاز دارد. اما وقتی قلق آن را پیدا کنید، هیچ چیزی به اندازه برگرداندن حملات دشمنان به سمت خودشان لذتبخش نیست.
Blade Mode
یکی دیگر از ویژگیهای منحصر به فرد Metal Gear Rising که آن را از همتاهایش جدا میکند، Blade Mode است. این مورد حتی مدتها قبل از عرضه بازی به عنوان یکی از جذابیتهای اصلی آن تبلیغ شده بود. با وجود اینکه در ابتدا طرفداران پیرامون این سیستم و نحوه پیادهسازی آن در گیمپلی نگرانیهایی داشتند، PlatinumGames توانست این کار را با موفقیت انجام دهد. این سیستم به بازیکنان اجازه میدهد تا زمان را کند کرده و دشمنان را با طوفانی از ضربات سریع مورد حمله قرار دهند. شما میتوانید جهت هر ضربه را به صورت خیلی دقیق کنترل کرده و پس از بازگشت زمان به حالت عادی شاهد ریز ریز شدن دشمنان باشید.
باس فایتهای معرکه
هم Metal Gear به عنوان یک فرنچایز و هم PlatinumGames به عنوان یک توسعهدهنده ید طولایی در ارائه باس فایتهای به یاد ماندنی دارند. پس تعجبی ندارد که یک بازی Metal Gear که توسط PlatinumGames توسعه یافته شامل چنین مبارزاتی باشد. طبعا با توجه به ذات بازی، باس فایتها در Revengeance تفاوت زیادی با سایر باس فایتهای سری Metal Gear دارند، اما همچنان شاهد برخی از بهترین باسهای تاریخ این سری هستیم. حماسی، پر انرژی، چالش برانگیز و از نظر مکانیکی منطقی. این باسها همه چیز را برای تبدیل شدن به هایلایتهایی ماندگار از این تجربه را دارند.
شخصیتهای عالی
Metal Gear Rising شاید توسط کوجیما نوشته نشده باشد، اما در هر صورت بازی شامل طیف معرکهای از شخصیتهای متفاوت میشود. امثال Jetstream Sam و Sundowner در تمام صحنههایی که در آنها حاضر بودند درخشیدند و خیلی زود به شما نشان دادند که بزرگترین و بهترین شخصیتهای این بازی چگونه خود را در ذهن شما حک میکنند. البته دو شخصیت در این بازی حضور دارند که شایسته تجلیل ویژه هستند.
Senator Armstrong
خیلی ساده میتوان فراموش کرد که از نظر مدت زمان، آنتاگونیست اصلی بازی یعنی Senator Armstrong نقش چندانی در طول Metal Gear Rising ندارد. با این حال، شکی نیست که این شخصیت تاثیر خود را در همان مدت کوتاه روی بازیکن میگذارد و با یکی از بهترین شرورهای دهه اخیر در بازیهای ویدیویی طرف هستیم. به صورت پایهای باید گفت که تهدید Senator Armstrong برای Raiden یک تهدید جدی بوده و باس فایت نهایی بازی با او هم سند این ادعا است. از نظر روایی هم او میتواند ماندگارترین شخصیت در طول بازی باشد و چند عدد از بهترین میمهای اینترنت در سالهای اخیر هم از آن اوست.
Raiden
مسیری که Raiden در طول فرنچایز Metal Gear طی کرده بدون شک جذابیت خاصی دارد. او کار خود را در Metal Gear Solid 2 به عنوان یک بچه ضعیف آغاز کرد، اما در Metal Gear Solid 4 شاهد بازگشت Raiden در قالب یک سایبورگ قدرتمند و تراژیک بودیم. Metal Gear Rising هم او را به یک قهرمان اکشن عالی تبدیل کرد. البته Raiden همتراز با Solid Snake نیست، اما در هر صورت با شخصیتی دوستداشتنی طرف هستیم که به اندازه کافی بازیکن را درگیر میکند.
موسیقی متن عالی
«کوبنده» بهترین کلمه برای توصیف موسیقی متن بازی Metal Gear Rising است. این موسیقی متن به خوبی با لحن بازی همخوانی دارد و پرانرژی و محرک ظاهر میشود. خود بازی در مورد اکشن اغراقآمیز و خشونتی بسیار عجیب و غریب با توجه به شرایط است. هیچ چیزی بهتر از موسیقی متن بازی هم این جوانب از حال و هوای بازی را به رخ نمیکشد. موسیقی متن Metal Gear Rising شما را پر از آدرنالین کرده و یک قطعه عالی پس از دیگری را به گوشهای شما میرساند.
بستههای الحاقی
حتی اگر صرفا محتوای اصلی و پایه Metal Gear Rising: Revengeance را تجربه کنید، با یک بازی اکشن عالی سر و کار خواهید داشت. با این حال، اگر پس از پایان بازی به دنبال محتوای بیشتری هستید، محتویات اضافه زیادی برای این بازی عرضه شدهاند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. PlatinumGames پس از عرضه بازی چندین بسته الحاقی را برای آن منتشر کرد که در مجموع زمان قابل توجهای گیمپلی را در خود دارند. این بستههای الحاقی قطعا ارزش وقت و پول شما را هم خواهند داشت.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
نظرات
فقط اون قسمت که فلش و برعکس میزنه دوباره امتحان میکنه۰:))
این بازی زمانی معرفی شد چند سال طول کشید تا عرضه بشه , من خیلی منتظرش بودم تا بیاد کم کم ناامیدم کرده بود چرا انقدر طول کشید , همش سایته gamespot رو چک میکردم خبری ازش بیاد , روزی هم اومد رفتم انقلاب بازیشو گرفتم الان میبینم از زمانه عرضه بازی ده سال گذشته , باورم نمیشه چقدر سریع گذشت چقدر پیر شدیم , دلم اون دورانو میخواد
یادمه اول یا دوم دبیرستان بازیش کردم. متاسفانه اونموقع جهان بینی الان رو نداشتم و نفهمیدم چه بازی فوق العاده ای بود. امیدوارم یه روز ریمک بشه.
من این بازی رو تموم کردم و فوقالعاده لذت بردم
یکی از بهترین آثار هک اند اسلش در نسل هفتم…
از بازیایی که همیشه حسرت میخورم چرا هیچ وقت نسخهی دومش کلید نخورد 💔
اصلاً و ابداً و به هیچ وجه Metal Gear Rising: Revengeance بازی شگفت انگیزی نیست. همه چیز این بازی منسوخ وسرشار از چخان و فقط نام بزرگ metal gear را یدک می کشد.
حتماً طرفدارانش شروع گیمری شون در تخفیفات با خرید این بازی بوده و بازی دیگری تجربه نکرده اید. منتظر تخفیفات بعدی باشید….
🤨
تخفیف هارهارهار. مرد حسابی ۸۰ درصد مملکت کرکی میزنن
کینگ جان من دوره گیمریم و خیلی های دیگه با هواپیما اتاری بوده , میشه لطف کنی بگی شما چه بازی هایی تجربه کردی به ما هم معرفی کنی ازش بهره ببریم
ببینید من دیدگاهم به دنیای بازی ساده بگم آنقدر دوستانه ست که هربازی دوست دارم تجربه کنم یعنی ندیده بد بازی نمیگم
این به اصطلاح متال گر هم همینطور ، خداشاهده دو دفعه با تمام علاقه سعی کردم بازیش کنم اما آنقدر گیم پلی غیر جذاب و ضعیف داشت و در کنار اون دنیا و کارگردانی چخانی که نه جذاب بود و از ارزش ها و سبک کارگردانی metal gear هم بدور بود. نشان داد این بازی نه metal gear است نه در سبک خود جذاب
و هک اند اسلش شاهکار میخواین god of war 3 – darksiders 1 – inferno dante تجربه فرمایید که از بازی های تقریباً هم دوره این بازی ست (وقدیمی تر) تا تفاوت احساس کنید.
ضمناً بحث تخفیفات گفتم چون میدونم افرادی و بیشتر اهل رسانه آنقدر دنیای فانتزی بخودشون غالب کردن که فقط باید اورجینال بخرن و بازی کرکی حکم گناه داره و از آنجا که در خرید اورجینال محدودیت مالی پیش میاد یعنی دیگه نمی تونی بروز و همه بازی ها تجربه کنی ( و دلیلی میشود بازی های مشابه تجربه نکردن و این بازی شگفت انگیز خطاب کردن) ….. و گرنه خودم تمام بازی ها کرکی میرم بجز آنلاین که نمیشه.
من ب عنوان ی طرفدار بازی های هک اند اسلش میگم این بازی جزو ۳ بازی هک اند اسلش تاریخه نمونه گیم پلیش حتی الانم نیومده
چقد این حرفات اشناس
قبلا دقیقا همین دیالوگ ها رو برای یه بازی دیگه گفته بودی یادمه
فک کنم از پیجای فیک براد اسموک هستی
❤️عالی
نسل هفتم دوره طلایی بازی با خلاقیت بود
حیف ادامه دار نشدن
من عاشق این بازی بودم از هر ثانیه ش لذت میبردم🥹
محشر بود مخصوصا از اواسط بازی که قابلیت ریج اضافه میشد . یاد صدای پرابهتش بخیر یاد صدای شخصیت ونکوییش میفتادم
خدایی حیف نیست به همچین شاهکاری انقدر بهش کم توجهی بشه؟
بهترین بازی هک اند اسلش گرافیکش واقعا عالی بود و هست و مخصوصا سیستم قطع عضو یا دوربین بازی
شخصیت raiden واقعا عالیه
واقعا از شخصیت های نترس و خونسرد این مدلی خوشم میاد. کاراکتر هایی که ایقدر تو کارشون خوبن و به خودشون اعتماد دارن که ذره ای ترس و تردید توشون نمیبینی حالا فرق نداره جلوشون یه سگ مکانیکی ۵۰ برابر سایز خودشون باشه یا یکی که تو مبارزه قبلی باهاش زده چشتو کور کرده دستتم قطع کرده !!
raiden و dante و nero و Geralt of Rivia و ..
اولا که داستان پردازی و گیمپلی متال کیر هیچ ارتباطی با این بازی نداره و دوما در حد این تعاریفی که کردین از این بازی نبوده و خیلی چیزهای دیگه که برای من در حد ۵ دقیقه و بعد پاک کردن گیم بود
متال … چی داداش؟
متال دک
nanomachines son 💪🏻💪🏻
این بازی خیلی خوب و آندرریتده لامصب ، واقعا دوست دارم نسخه دومش ساخته بشه 🥲
And it will come like a flood of pain pouring down on me
And it will not let up until the end is here
And it will come through the darkest day, in my final hour
And it will never rest until the clouds are clear
Until it finds my dreams have disappeared
قصد تعریف از ایکس باکس ندارم ولی خوبی این کنسول هست بازی های نسل هفتم رو راحت اجرا میکنه و همیشه یا اینها رو به قیمت پایین گیر آورد , خیلی گیمرا این بازی ها رو تجربه نکردن
میمهای اینترنت در سالهای اخیر هم از آن اوست.
این میم رو من داشتم اویل۸ کی مرحله گیر کرده بودم که لیدی دی اویل۸ فکر کنم توی یک کاتسینش بود با اون که از زاویه بالا نشون می داد وقتی به لیدی دی رسید نمی دونم ذهن مریض اون گیمر به چی گیر داده بود که این کاراکتر سناتور رو آورد.
چرا Metal Gear Rising: Revengeance یک بازی شگفتانگیز است؟ چون شگفت انگیز است
Mr. From the the street
یا
Streety
Nanomachines,son
آنالوگ دستم سر این بازی شکست آنقدر که این بازی فوق العاده بود
بازی خفنی بود. سه بار تموم کردم. هنوزم دوسش دارم ولی خنده دار هم بود!!!
فقط اول بازی: اونجا که موشکها رو قاچ میکنه مث خربزه!
خار فانتزیه لامصب!!!
و اینه چرا دکتر رو با k نوشته بودن؟!
Doktor خخخخ
Standing here i relise…
بازیش واقعا دوست داشتنی و چالش برانگیزه🤝🏻
تا قسمت ازمایشگاه رفتم اونجا که تو مه رفت اون باس قطعات بدنش جدا میشه برای دومین بار اومد ولی بازی بی نطیری هست چالشی مخصوصا رو هارد البته نرمال هم این بازی با بقیه بازی ها رو نرمال اسون هستن ولی این بازی استثنا رو نرمال هم چالشی هست تقریباً انمی ها باس های متنوع ووو سیستم مبارزات متنوع اکشن اسلایدی که معرکه هست