Codemasters:ساخت بازی برای PS4 راحت تر از PS3 خواهد بود

۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۱

به تازگی شرکت توسعه دهنده ی بازی GRID 2 خالق سری بازی های ریسینگ,که در این نسل از کنسول های خانگی و رایانه های شخصی تجربیات زیادی در مورد ساخت بازی های ریسینگ و رالی برای پلتفرم های گوناگون کسب کرده است, در طی اظهار نظرات عجیب و جالب مدیر اجرایی این شرکت بزرگ, با صراحت اعلام کرد که ساخت بازی برای کنسول خانگی PS4 به مراتب آسان تر از ساخت یک بازی برای کنسول خانگی PS3 می باشد.

به تازگی آقای “کلایو مودی” تهیه کننده و مدیراجرایی برنامه های شرکت کدمسترز, به تازگی در طی مصاحبه ای که با مجله ی EDGE داشته است به آسان بودن ساخت یک بازی با بهره گیری از ویژگی های منحصر به فرد برای کنسول خانگی PS4 اشاره داشته است که در این مصاحبه نیز ذکر شده که وی در طول سخنانش به سخت بودن ساختن یک بازی برای کنسول خانگی PS3 اشاره کرده است.

آقای “کلایو مودی” در این مصاحبه اش در مورد تفاوت برنامه نویسی در هر دو کنسول اعلام کرد:

می بایست واقع گرایانه تفکر کرد,ساخت عناوین مختلف برای کنسول خانگی PS4 یک امری کاملا آسان و بدون هیچ گونه دردسر و مشکلات خاصی می باشد و تفاوت های بسیار زیادی در ساخت یک بازی به صورت مشترک برای دو کنسول خانگی نسل بعد و نسل فعلی شرکت سونی وجود دارد.معماری کنسول PS4 به گونه ای می باشد که به راحتی میتوان با آنان کار کرد ولی در طرف مقابل کنسول PS3 به شیوه ی نامناسبی طراحی و دارای یک معماری بسیار سخت و دشوار و پیچیده است.

آقای مودی در ادامه ی سخنانش گفت:

این همان چیزی است که در زمان ما و بسیاری از کمپانی ها و استودیوهای سازنده ی برخی از عناوین مهم مبنی بر ساخت یک بازی با مشکلات فراوانی مواجه شده بودیم که در این نسل, بسیاری از شرکت ها فشارهای زیادی را در خصوص این زمینه متحمل شده اند تا بتوانند از نهایت قدرت کنسول PS3 بهره مند شوند.ما فکر میکنیم که دست یافتن به معماری های PS4 در قیاس با معماری های PS3, برای ساخت یک بازی ارشمند بسیار راحت تر است.

در اخرین موضوعی که آقای  “کلایو مودی” به آن اشاره داشت,عرضه ی بازی GRID 2 برای کنسول های خانگی نسل فعلی می باشد که طبقه این سخن اعلام شده و مطابق شایعات منتشر شده هیچ خبری از بازی GRID 2 بر روی کنسول های خانگی نسل بعد از جمله PS4 نخواهد بود.

سرانجام بازی GRID 2 در تاریخ ۲۸ می در اروپا و در تاریخ ۳۱ می در امریکا برای پلتفرم های PC,PS3,X360 عرضه می گردد.

0
0
برچسب‌ها: ، ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • آره دیگهه رو ps4 محدودیت گرافیکی خیلی کمتر از ps3 هستش…

    0
    0
    • سهیل جان اشتباه تصور میکنی,اتفاقا محدودیت گرافیکی تو PS4 گسترده تر از PS3 هست و توی این مصاحبه ذکر شده از لحاظ معماری و برنامه نویسی…ولی واقعا باز هم ساخت یک بازی برای PS3 انصافا سخت و دشوار است.
      ******
      این نصفه شبی چه قدر خبر اومده…
      انشاا.. فردا صبح زود بترکونیم…دی:

      0
      0
      • ... گفت:

        خوب دقیقا همین برنامه نویسی مهم ترین چیز هست …گرافیک سیخی چنده ؟! مثلا تو بازی های ملتی پلتفرم اگه نگاه کنی تو این نسل ایکس باکس تا حدودی بهتر بود مخصوصا نورپردازی و لوول

        0
        0
      • نه مبین منظور من اینه اونا قبلا یه بازی با یک گرافیک بالا میخواستن بدنواسه ps3 محدودیت داشتن مثلا به طور مثال میزنم مثلا2گیگ بازی میدادن گرافیکش بالا ولی باید طوری میساختنش مثلا رو 2 گیگ بیاد ولی الا ps4 خیلی قوی تره از ps3 بهتر میتونن گرافیکو بسازن چون گرافیک ps4 مثلا میگم 2 گیگ نیس بالاتره… منظ.رم این بود.. اون برنامه نویسیشو هم آره سخت تز بود..!!

        0
        0
  • sina hosseini گفت:

    shoma ha sabr konin Xbox 720 biad bad bebinin kodoom shekast mikhoreh bandegane khoda

    0
    0
  • sina hosseini گفت:

    are arash jan nemoonash hamin crysis graficesh ro xbox behtar az ps3 bood

    0
    0
    • بله سینا جان…
      نمونه های بسیار زیادی وجود داره که با وجود اینکه کنسول خانگی پلی استیشن از بلو_ری پشتیبانی میکنه ولی در نسخه ی کنسولی ایکس باکس 360 بهتر و واضح تر عمل کرده است.!!!
      نمونه هایی مثل:{کرایسیس,فضای مرده,هیتمن “هیتمن امرزش”و…}

      0
      0
      • amir nakhaee گفت:

        مبین جان شما که میگی کیفیت بهتری نداره اصلا به متای بازی ها توی هر دو کنسول نگاه کردی همین تامب رایدر کرایسیس هیتمن و امرزش mgs r و دویل می کرایباهم دیگه هیچ فرقی ندارنو دوتا تفاوت کوچیک دارن 1 اینه که نورپردازی xbox یه کم بهتره و ps3 هم جزییات رو بهتر نشون میده شما برو توی فروم و مقایسه تصویری همین کرایسیس رو ببین Yes

        0
        0
        • خواهر و یا برادر گلم,خودت داری میگی نورپردازی!!!
          خب همین نورپردازی هم باعث میشه تا متای یک بازی در اون نسخه افزایش پیدا کنه.شما اگه بازی “فضای مرده 3″رو تجربه داشته باشی متوجه میشی که چه تفاوت های زیادی بین دو نسخه PS3 با X360 نه تنها از لحاظ نورپردازی بلکه یک مقداری هم از لحاظ گرافیک وجود داره.!!!ولی برام جای سوال داره که انقدر سونی ادعا میکنه از بلو_ری در کنسول خانگی PS3 استفاده کرده پس چرا متای بازی ها در مقایسه با نسخه های کنسولی پایین تره؟!!!
          بازی “دد اسپیس 3” در ایکس باکس=78***در پلی استیشن 3=76
          بازی “توم ریدر” در ایکس باکس=86*** در پلی استیشن 3=88
          بازی “کرایسیس 3” در ایکس باکس=79*** در پلی استیشن 3=81
          بازی “متال رایزینگ” در ایکس باکس =83*** در پلی استیشن 3=79
          بازی “دویل مک ک..” در ایکس باکس=86*** در پلی استیشن 3=85
          دیگه چی بگم؟
          راستی شما اگه دقت داشته باشی بازی متال گیر رایزینگ که توسط کوجیما ساخته شده در کنسول خانگی مایروسافت عمل کرد بهتری داشته با وجود اینکه کوجیما برای پلی استیشن بازی های انحصاری فراوان و فوق العاده ای ساخته…

          0
          0
  • M.R.A گفت:

    تازگي ها همه جاحرف ازPS4هست.

    0
    0
  • mehdi etzio گفت:

    PS3 از لحاظ سخت افزاری بسیار قوی تر از ایگس باکسه مبین جان فن بازی در نمی آرم ولی این انحصاری هایی که میآد توی گرافیک هم مهم هستش که توی انحصاری های سونی به مراتب خیلی بهتر از ایکس باکس هستش نمونش TLOU یا آنچارتد Drool هستش اما در بازی های ملتی پلتفرم میبنیم که فقط کنتراست بهتری در نسخه ایکس باکس وجود داره که بر میرده به همون برنامه نویسی راحت تر ایکس باکس ولی دستگاه PS3 قوی هستش ولی پیچیده تره که همینطور آقای مودی اشاره کردند ولی توی نسل بعدی PS4 حرف ها خیلی زیادی خواهد داشت ومطمئن باشید دوباره ترازوی انحصاری ها به سوی سونی سنگینی خواهد کرد Kiss Shy

    در مورد بازی FRIDE 2 هم گرافیکش نسبت به نسل فعلی خیلی زیبا بود وانشالله برای نسل بعدی DIRT 4 رو بسازند Silly Laugh
    منتظر گرید هستم Kiss Snicker

    0
    0
  • AMIR-GAMER گفت:

    مرد میخواست براPS3بازی بزنه.به خاطر سخت افزارشم وضوح تصویر و بافتای بهتری هم نسب به360داره

    0
    0