انیماتور The Last of Us با انتشار ویدئویی نمونهای از پیشرفت گرافیکی کنسولهای نسل بعد را بهتصویر کشید
نسل بعدی و پیشرفت چندبرابری سختافزار و فناوری کنسولها نسبت به نسل فعلی تا چه حد برروی جلوههای بصری بازیهای ویدئویی تاثیرگذار خواهد بود؟ آمادهی دیدن یک چشمه از آن باشید!
درحالی که این روزها جامعهی بازیهای ویدئویی برای نسل نهم و تجربهی جدیدترین دستآوردهای این صنعت هیجانزده هستند، بهلطف ویژگیهای اضافه شده در موتور بازیسازی آنریل انجین ۴ (Unreal Engine 4) مربوط به سختافزار کنسولهای اکسباکس سری اکس و پلیاستیشن ۵، میتوانیم نمونهای از آنچه تا کمتر از یک سال دیگر تجربه خواهیم کرد را مشاهده کنیم.
برای تماشای چنین نمونهای، چه کسی بهتر از جاناتان کوپر (Jonathan Cooper)، انیماتور عناوینی چون The Last of Us و Assassin’s Creed، میتواند صلاحیت کافی و لازم را داشته باشد؟ وی بهتازگی با انتشار ویدئویی در حساب شخصی خود در توییتر، چشمهای کوچک از توانایی فنی کنسولهای نسل بعد را با بازیبازان بهاشتراک گذاشته است. در ادامه شما را به تماشای این ویدئو که با برچسب “همه در حال صحبت کردن دربارهی رهگیری پرتو هستند اما من میخواهم نسل بعدی با این فیزیک فوقالعادهی موها دیوانهام کند” از سوی کوپر مزین شده است، دعوت میکنیم:
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، فیزیک موها بهشدت واقعی بهنظر میرسند و زمانی که مدلِ پیادهسازی شده در ویدئوی فوق به اطراف حرکت میکند، وضعیت آنها به طبیعیترین شکل ممکن تغییر مییابد. اگر به عقب برگشته و روند تکامل موها از بازی Super Mario Bros که چهرهی ماریو بهدلیل ضعف سختافزاری به سبیل آراسته شد و سپس به انیمیشن پیکسلی موهای شخصیت Blaze Fielding در Street of Rage رسیدیم و کمی بعدتر مثلثهای بیکیفیت لارا کرافت (Lara Croft) در اولین Tomb Raider را تحسین کردیم و حتی مدتها بعد از آن شاهد هیجانزده شدن سازندگان از فناوری پردازش ریشهای کریتوس در God of War 2018 بودیم را تا این ویدئوی جدید مرور کنیم، بهخوبی متوجهی پیشرفت صنعت بازیهای ویدئویی در چند دههی اخیر و دنیایی که بسیاری از ما به همراه آن بزرگ شدهایم، خواهیم شد.
کنسولهای نسل نهم پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
😯
این بازی سازی رو خیلی سخت تر میکنه و در نتیجه هزینه ساخت بالا میره و هزینه بازی هام افزایش پیدا میکنه
ولی خدایی اولین بار که فکم افتاده بود بابت فیزیک مو یادمه تو رزیدنت اویل ۴ بود که موهای لیان کندی همزمان با پشمای ما تکون میخورد
عجب دورانی بود
خخخخخخخخخخخخخخخ عالی بود
رزیدنت۴ نیاز به دوران نداره…همیشه میشه بازیش کرد…بازی رو دستش نیومده و نمیادi love evil4
بازی ساز هایی که دارن رو نسل جدیر کار میکنن گفتن کار رو برامون راحت تر میکنه و سریع تر میتونیم کار رو پیش ببریم بعد استاد چه طور شما متوجه شدید بازی شلزی رو سخت تر میکنه؟؟؟؟
,بازیهای جدید دیگه دارن خیلی پیشرفت گرافیکی داشتن.
به عنوان یک تری دی کار سابق باید بگم این مویی که من دیدم واقعا شاهکار کردن چون پردازش و رندر مو به شدت زمانگیر هستش اون هم با فیزیک و این کیفیت . این نسل هم لست و هرایزن زیرو دان هم در مو عالی عمل کردن
موهای لارا کرافت و ایلوی از بهترین های این نسل بودن.
توی این زمینه بازی رو دست آنچارتد ۴ ندیدم هر چند بقیه واقعا عالی بودن و طبیعی پردازش شده بودن (موهاشون)
دوستان عزیز شرمنده بابت مشکل به وجود آمده، لینکا یکم درهم بودن مشکل به وجود اومد. اشتباه تماماً از بنده بود، از تک تک دوستان معذرت میخوام و تشکر میکنم که مشکل رو گزارش دادید
عیب نداره اقا امیر پیش میاد
عجب فیزیکی عجب گرافیکی عجب نورپردازیی :inlove:
قبلا فیزیک مو، در بازی تامب رایدر ۲۰۱۳ ب زیبایی هر چ تمام تر ب نمایش گذاشته شد (البته آپشنش مخصوص کارت گرافیک های انویدیا بود)
مثلث لارا :rotfl: :rotfl: :rotfl:
عین واقعیته
چه شود
این الان فیلمه یا بازی؟! 😯 :yes: