«جلوههای بصری» مهمترین رکن برای بازیبازان در نسل آینده خواهد بود
بزرگترین انتظار شما از کنسولهای نسل بعد چه خواهد بود؟ به نظر میرسد که طی نظرسنجی که در کشورهای اروپایی انجام شده، بالاترین گرافیک ممکن و جلوههای بصری فوقالعاده، مهمترین رکن برای افرادی است که قصد کوچ به نسل بعد را دارند.
یک نظرسنجی عظیم در کشورهای مختلف اعم از بریتانیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا انجام شده و در آن از بیش از هشت هزار بازیباز در محدودهی سنی ۱۱ تا ۶۰ سال سوال پرسیده شده است. در این نظرسنجی، مهمترین رکن برای آنان در نسل بعد پرسیده شده و به نظر میرسد که «گرافیک و جلوههای بصری» با اختلاف زیادی نسبت به دیگر ارکان، پیشروی این نظرسنجی هستند. اگر تمامی بازیبازان را در نظر بگیریم، عدد حاصله به چیزی حدود ۶۸ درصد شرکتکنندگان میرسد ولی اگر تنها به دارندگان کنسولها دقت کنیم، عددی نزدیک به ۷۸ درصد آنان، گرافیک بالا را مهمترین رکن میدانند.
رتبهی بعدی که تنها کمی قابلیت رقابت با گرافیک را دارد، کوتاهتر بودن زمان بارگذاری برای بازیهای دیجیتالی است. این مورد نیز ۶۳ درصد از تمام بازیبازان و ۷۱ درصد از کاربران کنسولها را به خود اختصاص داده است. برخلاف تاکید سازندگان برروی رزولوشن ۸K، بازیبازان چندان اهمیتی به این موضوع ندادهاند. اگر در میان تمامی بازیبازان بخواهیم عددی را ارائه دهیم، نهایتا به درصد ۴۹ میرسیم که البته از درصد مخصوص به بسیاری از ارکان دیگر نظیر قابلیت «Backwards Compatibility» و توانایی اجرای بازیهای فیزیکی، کمتر بوده و هر کدام به ترتیب ۵۹ و ۵۸ درصد از کاربران کنسولها را به خود اختصاص دادهاند.
پس از تمام این موارد، نوبت به قابلیت استریم کردن میرسد که ۴۴ درصد از بازیبازان و ۵۱ درصد از کاربران کنسولها را به خود اختصاص داده است. در نهایت و در پایینترین رتبه نیز نوبت به واقعیت مجازی میرسد. این قابلیت که به نظر میرسد آیندهای بسیار درخشان داشته باشد، فغلا نتوانسته آن طور که انتظار داشتیم محبوب شود و در نظر سنجی اخیر نیز تنها ۳۸ درصد از افراد آن را مهم شمردهاند.
نظر شما چیست؟ آیا گرافیک بالا مهمترین رکن کنسولها خواهد بود یا رزولوشن و دیگر موارد؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
متاسفانه، در نتیجه داستان بازی بی اهمیت میشه…
داستانِ بازی ؟ یا در نتیجه ی داستان، بازی بی اهمیت میشه !؟
چون تو همین نسل ۸ که کلی گرافیک پیشرفت کرد بازی های داستان محور عالی دیدیم که اتفاقا جز گرافیکی ترین بازی ها بودن !!! به نظرم بیش تر از اینکه شرکت های بازی سازی رو سرزنش کنیم باید گیمر ها رو سرزنش کنیم که اهمیتی به داستان نمیدن !!! بازار پر شده از آنلاین های بی داستان !! با میلیون ها هزار کاربر!!!
چه ربطی داره.
یعنی فقط وقتشون رو بذارن رو داستان این ها رو ول کن.
نه گرافیک
نه گیمپلی
نه موسیقی
نه کات سین
داستان یکی از ستون های یک بازی خوب است.
نه اشتباه گفتی رو داستان تاثیری نداره
گیمپلی هست که بیش تر از همه ضربه میخوره
بقیه رو نمیدونم ولی برای من شخصا اول از همه گیم پلی و بعد از اون داستان و موسیقی قرار داره و در درجه بعدی بهینه بودن و بعد از اون مواردی مثل جلوه های بصری و گرافیک و…
همون دوتای اولی که گفتم به نظرم از همه مهم تره یه بازی بدون گیم پلی و داستان اصلا برام غیر قابل تحمله ولی یه بازی بدون گرافیک خفن یا همین جلوه های بصری اگر گیم پلی و داستان مناسب داشته باشه راحت میشه با اون موارد دیگه کنار اومد :yes: :yes:
لطفا هر طور که شده گزینه ویرایش رو دوباره قرار بدید خیلی آزار دهندس من الان میخواستم کامنتم در قالب یه نظر عادی ثبت بشه ولی در کامنت یک نفر ریپلای شده و منم نمیتونم تغییرش بدم و خیلی مشکلات دیگه، با تشکر :rose: :heart:
اینطور که شما میگید نیست
اینطور که شما میگید نیست که مثلا بخوان تمام وقتشون رو بزارن رو گرافیک و بقیه چیزا رو ول کنن
اولا جلوه های بصری بالا که گفتن مهم ترین رکن برای بازیبازان بوده در نسل بعدی
سازنده ها که اینو نگفتن ولی براشون خیلی مهمه اما این باعث نمیشه همچین کاری بکنن
بعدشم باید دید تمام وعده هاشون عملی میشه یا خیر
درسته حرف شما . اصلا تفاوت نسل قبلی با نسل جدید فقط همین تفاوت بصری باید باشه غیر از این هم انتظار نمیره . اخه این چه نظر سنجی هست ؟
در کل حساب کنیم قطعا بازی های انحصاری مهمترین رکن هست.
در مورد مشخصات خوده کنسول خب معلومه دیگه قدرتش.
بازی های انحصاری نه, بازی های خوب, من به شخصه دوست دارم بازی های خوب رو همه انجام بدن برعکس خیلیا
اکثر جامعه ی کنسولی با تو هم عقیده نیستن. فروش بالای PS4 و Switch ثابت کرده انحصاری ها بیشترین تاثیر رو دارن.
انحصاری مشکلی نداره در دسترس همه نبودن بازی خوب نیست !
کاش فضایی مثل ویندوز بود ! همه هستن به همه میتونی به راحتی دسترسی داشته باشی همه با خدمات و انحصاریا و … سعی میکنن ملت رو بکشونن سمت خودشون ! نیاز به هزینه اضافه هم نیست !
مهم ترین رکن انحصاری
.
.
فکر کردی همه مثل شمان
گرافیک و جلوههای بصری تاثیر زیادی بر روی لذت تجربه یک عنوان دارند اما تمامی این لذت ها باید در کنار یک داستان و گیم پلی خوب شکل بگیره وگرنه هرچ ارزشی نخواهد داشت
هرچ – – – > تصحیح – – – > هیچ
کاملا حرفاتون صحیحه. برای بنده اول گرافیک.بعدگیم پلی.بعد داستان. ولی دروغ چرا تو بازی ها بیشتر با گرافیکشون لذت میبرم
بزرگترین چیزی که یک گیمر واقعی از نسل بعد میخواد رزولوشن و فریم نیست
اولیش بکوارد هست که با داشتن یک کنسول ps5، پنج نسل بی نظیر از سونی توی خونه ات باشه
جدا از اون سونی این نسل که گذشت ولی انصافا بعد یک دانلود منیجر واسه کنسولت طراحی کن
نصفه شب پا میشی یک دانلود میگذاری بعد میگیری میخوابی
صبحش که میای چک بکنی میبینی ۵ دقیقه بعد از رفتنت ارور داده 😐 🙁
واقعا هم این داستان دانلود خیلی اعصاب آدمو خورد میکنه انگار سیستم ارور و قطع دانلود هوشمنده تا خیالت راحت میشه که داره دانلود میکنه و نمایشگر رو خاموش میکنی و میخوابی دقیقا ۲ تا ۵ دقیقه بعد دانلود با قطعی و ارور مواجه میشه.به نظر منم اول بکوارد بعدش حل شدن ضعیفی سخت افزار کنسول ها که دیگه شاهد مشکلاتی مثل افت فریم و دیر لود شدن تکسچر ها نباشیم و البته داستان و گیم پلی خوب.وگرنه همه میدونن در هنگام ورود به نسل ۹ شاهد بالا رفتن کیفیت گرافیک و جلوه های بصری خواهیم بود.
تو خوبه از نصف شب میزاری روشن شه تا صبح ، من میترسم از سه ساعت به بالا روشن باشه ، داغون بشه 😀
:rotfl: :rotfl: اخ حرف دلو زدی نالوتی تابیدارم مثل برق میره هم میخوابم درجا قطع میشه
فاتحمون خوندست. منتظر یه مشت بازی کپی پیست از همین نسل با همین گیمپلیهای خالی از خلاقیت با گرافیک بالاتر و باگهای خیلی بیشتر هستیم.
یه میمی هست یارو میپره رو مبل میگه پارکور الان قضیه دقیقا اونه! فکر کن بازیه نه داستان داره نه گیم پلی نه هیچی بعد گرافیکش خوبه بهش بگن گیم! شخصا که آخرین چیز مهم برام گرافیکه و کاملا با کسایی که فکر میکنن یه بازی به خاطر گرافیکش ارزشش میاد پایین مخالفم (بجز اون بازی هایی که واقعا گرافیکشون افتضاحه و نمیشه تحمل کرد و یسری بازی های بیش از حد قدیمی).
آخرین چیزی که توی انتخاب نکردن منطقی یه بازی تأثیر داره گرافیکه و تنها چیزی هم که توی انتخاب اولیه ی یه بازی نقش داره بازهم گرافیکه.
اما یادمون نره که گرافیک پرست بودن خودش یه توهین محسوب میشه به سازنده هایی که بودجه ی محدود داشتن یا سبک طراحیشون مثلا مثلا مثلا پیکسلیه یا دو بعدی یا هشت بیتی و یا سل شید (که نصف شاهکارهای نینتندو رو شامل میشه و همین دوستان میگن چون گرافیکش کارتونیه (حتی نمیگن سل شید) پس بازی بچه هاست).
میدونم قضیه راجع به ملاک های انتخاب کنسول نسل بعده اما اینو گفتم که نسل بعد شاهد باشید باز هم چهارتا کمپانی به خاطر فروش بازی های تکراری با گرافیک بهتر عرضه میکنن و همین اروپایی های عزیز که اکثرا هم در حال حاضر فورتنایت بازی میکنن و دیوارای خونشون رو هم با دیسک جی تی ای وی میسازن هم میرن میخرن پرفروششون هم میکنن!
نمیدونم یا نسل ما فسیل شده یا نسل های جدید گیمر نیستن اصلا … درسته گرافیک خیلی مهمه اما مهمترین رکن از نظر من فقط و فقط گیم پلی هست … خیلی ساده هست بازیه کامپیوتری باید گیم پلی جذاب داشته باشه تماااام. واقعا امیدوارم نوابغ بازی سازی در جهان بتونن با توجه به قدرت سخت افزاریه کنسول های نسل جدید گیم پلی رو متحول کنن . به عنوان یه گیمر قدیمی باید بگم که کلا گیم زده شدم چون هیچ چیز جدید نیست تو این صنعت , امیدوارم که اینطور جلو نره ….
ایول داری
کاری که بازیساز های قدیمی با چند مگابایت انجام میدادن بازیساز های الآن با چند گیگ نمیتونن
” هشت هزار بازیباز در محدودهی سنی ۱۱ تا ۶۰ سال” فرق کشور جهان اول و صد
********
” ۷۸ درصد آنان، گرافیک بالا را مهمترین رکن میدانند” جوجه گیمر هستند که از این نسل یا نسل قبل گیمر شدن.خدا وکیلی بازی شول نایت با گرافیک پیسکلیش بیشتر از خیلی از بازی های گرافیک بالای این نسل به من حال داد
********
“برخلاف تاکید سازندگان برروی رزولوشن ۸K، بازیبازان چندان اهمیتی به این موضوع ندادهاند” قابل توجه فیل اسپنسر و شعار ۸کی و شبکه پویا
*********
Backwards Compatibility قابلیت خوبی هستش ولی نباشه هم مهم نیست چون کسی که میگه گرافیک برای من مهم هستش پس بازی های نسل حاضر رو میپسنده نه بازی های کم گرافیک نسل قبل رو
*********
قابلیت استریم کردن میرسد که ۴۴ درصد از بازیبازان
باز هم قابل توجه اسپنسر که اولش میخواست نسل ۹ با استریم به بازار بیاد بعد گفت غلط کردم زوده
وقتی میگم داستان و گیم و موسیقی و شخصیت پردازی و صداگذاری و ارزش تکرار و هیجان بالا داره نادیده گرفته میشه و همه چی میشه رزولیشن و فریم میگید ن
یه زمانی گاداف وار یک و دو و سه ساخته شد خدای هیجان و ابهت صنعت گیم و تکون داد از اسم کریتوس لرزش به تن میافتاد
یه زمانی رزیدنت اویل چار اومد صدهابازی ازش الهام گرفتن
کرش تیم ریسینگ
انچارتد
لست
اینا در کنار گرافیک بی نظیر تو هر نسل بقیه چیزارو هم داشتن ولی کم کم داریم وارد نسل گرافیک پرستی میشیم :no:
البته گرافیک مهمه واقعا خودم اکه بگم گرافیک پرست نیستم دروغ گفتم ولی بارها گفتم بازی باید همه چی تموم باشه تا شاهکار بشه و تو ذهن طرفداراش تا ابد بمونه :yes:
صد بار کل بچه های سایت درخاست کردن گزینه ی ویرایش رو برگردونید و گیمفا نادیده گرفته
گیم=گیم پلی
به نفع خودشونه خب
دقیقا چیزی که من اهمیتی نمیدم! دیگه واقعیتی که داریم به آخرا و نهایت کیفیت بصری میرسیم خیلی واضحه که اختلاف بین نسل ها مدام کمتر و کمتر میشه ( مثلا چه میدونم اختلاف بین ps2 و ps3 خیلی خیلی بیشتر از ps3 و ۴ ه بود و قطعا اختلاف نسل بعد با این نسل کمتر هم میشه) در نتیجه چیزی که ارجحیت پیدا میکنه اینه که تجربه ها صرفا لذت بخش باشن و بین بخش ها هماهنگی باشه صداگذاری های با کیفیت و موسیقی ها در بهترین زمان و مکان باید باشن و خب داستان ها هم که از همه مهم تر میشن خصوصا که ایده ها داره همه به طرف کلیشه ای شدن و تکراری شدن میره وجود یه روایت خوب خیلی ارجحیت داره بهخط داستانی داستان تر و تازه
نه اینطوریام نیست
بازی اگه داستان و گیمپلی دلچسب داشته باشه گرافیکش زیاد تو چشم نمیزنه
الان شما آنچارتد ۱ رو در نظر بگیر یا حتی GTA San Andreas هنوز که هنوزه جذاب و دوست داشتنین :inlove: :inlove: :inlove:
ببخشید اینو میپرسم……
گیم پلی و داستان چی میشه اونوقت…..من اصلا حاضر نیستم بازی گرافیکش عالی باشه اما داستان و گیم پلی نداشته باشه ، بازی کنم….. واقعا تنها چیزی که ویدیو گیمو از بقیه مدیاهای سرگرمی جدا میکنه مثل سینما و …. وجود گیم پلی و داستان نه گرافیک وگرنه انیمیشناهم گرافیک بالاتری دارن
واقعا از این نتایج تعجب کردم….
واقعاچرا…یعنی گرافیک از گیمپلی و داستانمهمتره؟من درک نمیکنم.گرافیک بازیها برا من یکی هیچ اهمیتی نداره.یک نمونش بازیcelesteهست که محیط بازی کاملا شطرنجی ولی یک گیمپلی عالی و چالش بر انگیز داره.مهمترین رکن در بازیها گیمپلی هست و بس.این گیمپلی خوب یک اثره که اون رو موندگار میکنه نه گرافیک.
امیدوارم دوباره دوربین ثابت برگرده به دنیای گیم مثل اویل ۱۲۳
۶۰ سال لابد بابا بزرگ گیمر به خودم امیدوار شدم به خودم گفتم این نسل ۹ دیگه رو پلی کنیم نسل بعد باز نشسته کنم خودمو از دنیای گیم اما الان با خوندن این مقاله نظرم عوض شد تا PS 9 میرم البته اگر تا اون موقع تکنولوژی استریم جای کنسول ها رو نگیره که نمیگیره انشاءا… به نظرم باید استودیو های بازی سازی به غیر از گرافیک و جلوه های بصری بالا برای عنوانشون در کنارش گیم پلی فوق العاده و یک داستان عالی رو در اولوییت و مد نظر قرار بدن
دوستان توجه نکردین خوب اگه نسل بعد گرافیک پیشرفت نکنه میشه گفت هیچ فرقی با نسل فعلی نداره
این یکی از بزرگترین خصوصیات برای تغییر نسل هست
گیم پلی و داستان از تغییر نسل خیلی متاثر نیست چون همین حالا تو نسل ۸ هم هستن اما چیزی که تو این نسل نیست گرافیک بیشتر کاملآ طبیعی که چیزی که ندارن رو رای بدن
گیم پلی و داستان رو میشه تو نسل اینده با گرافیک بیشتر هم اعمال کرد
ولی تو این نسل گیم پلی و داستان دارن اما گرافیک بیشتر ندارن
به شخصه گرافیک بیشتر تو اولویتهام نیست ولی اگه قرار باشه سخت افزار جدید بگیرم دوست دارم گرافیک بیشتری بتونه اجرا کنه
بهبودهای سخت افزاری به خصوص در بخش فن دستگاه طوری که نه زیاد صدا بده و نه اینکه مجبور باشی از یک فن جانبی استفاده کنی.
بی برو برگرد پشتیبانی از بازی های PS4 _ عملکرد روان درگاه بلو ری _ باتری بادوام تر کنترلر _ انحصاری ( داستان ، گرافیک ، گیم پلی ، موسیقی )
اونقدر این گرافیکو بردین بالا که مجبورین برای توسعه ی هر بازی بین ۳ تا ۷ سال وقت بذارین و در نتیجه کل نسل راکستار یه بازی بده
ناتی داگ دنباله ی لستو با ۷ سال فاصله بده
و…
ازون طرف فرام سافتور گفت گور بابای گرافیک و همین نسل ۳ تا شاهکار داد بیرون با سه تا دی ال سی عالی تازه شاهکار چهارمیم در راهه D:
فزام سافت همچین گور بابای گرافیک هم نگفته . بلاد سولز ۳ سکیرو گرافیکشون پایینه ؟؟
با توجه به سیستم قدرتمندی که کنسول های نسل بعدی دارن طبیعتا خواسته اکثرشون جلوه های بصری بالا هستش
گرافیک خیلی مهمه چون اوله بازی چیزی که میبینی محیطه بازیه که جذب میکنه
این حرف و کلا نظر سنجی اصلا بی معنی هست . خوب این کاملا بدیهی و واضح هست که تنها تفاوت نسل جدید با قبلی باید بهبود سطح گرافیک و کوتاهی لودینگ و موارد فنی باشه . ماجرای گیم پلی یا داستان و غیره مربوط به ساخت بازی میشه و اصلا ربطی به نسل جدید و قدیم نداره .