بررسی بازی های نسل بعد مایکروسافت - گیمفا
بررسی بازی های نسل بعد مایکروسافت - گیمفا
بررسی بازی های نسل بعد مایکروسافت - گیمفا
بررسی بازی های نسل بعد مایکروسافت - گیمفا

بررسی بازی های نسل بعد مایکروسافت

شایان فارسی
۱۵:۴۰ ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
بررسی بازی های نسل بعد مایکروسافت - گیمفا

مایکروسافت صاحب چندین استدیو بازی سازی است و همه ی آن ها در حال کار بر روی بازی های نسل بعد این شرکت هستند. تعدادی از پروژه های نسل بعد واضح هستند ولی  تعدادی هم در سکوت کامل مشغول کار بر روی نسل بعد هستند. ما در این مقاله شواهد،شایعات و هر چیزی را که مربوط به بازی های نسل بعد استدیو های مایکروسافت است را در کنار هم گذاشته ایم تا حدس بزنیم آن ها مشعول ساخت چه بازی هایی هستنداین صفخه را بوکمارک کنید و بعد از E3 به آن برگردید تا ببینید چه تعداد از بازی های نسل بعد مایکروسافت را درست گفته ایم .

۱-   HALO 5    احتمال به وقوع پیوستن: ۹۹%   STUDIO: ۳۴۳ Industries

این مورد یکی از قطعی ترین عضو های این لیست است. استدیو ۳۴۳ به طور خاص فقط برای ساخت Halo تاسیس شده است. Halo 4  شروع کننده ای یک سه گانه جدید با نام the Reclaimer بود پس قطعا این سه گانه برای تکمیل شدن به ۲شماره دیگر نیاز دارد. همچنین موفقت خیره کننده Halo 4 که تمام رکوردهای مربوط به یک بازی انحصاری را جا به جا کرد تضمین کننده ساخت شماره بعد است. ساخت Halo 5 به نظر قطعی میرسد و تنها سوال اینجاست که بازی کی برای نسل بعد مایکروسافت عرضه خواهد شد. ۲۰۱۴؟ ۲۰۱۵؟ به نظر میرسد در E3 به جواب این سوال برسیم

halo 4 wallpaper widescreen 618x386

۲- Fable: The Free-to-Play MMO  احتمال به وقوع پیوستن: ۹۵%       STUDIO: Lionhead Studios

مثل تمامی استدیو های مایکروسافت استدیو Lionhead هم به دنبال ساخت یک بخش چند نفره قدرتمند بر روی نسل بعد است. فرنچایز Fable در طول یک دهه دنیای Albion را خلق کرد و حالا به دنبال این است که توجهات را به این دنیا و ساکنانش جلب کند.

Lionhead تعداد زیادی متخصاصان بخش آنلاین و MMO را استخدام کرده است که نشان دهنده این است که در حال کار بر روی یک MMO هستند. همچنین نکته ی خوب در خصوص این بازی این است که تمامی کالا ها و چیزهایی که در بازی برای قوی تر شدن بازیکن به فروش میرسد در چرخه ی اقتصادی خود بازی صورت میگیرد. در حال حاضر تعداد زیادی از بازی سازان به سمت ساخت MMO میروند تا رویا ها و بلند پروازی های خود را عملی سازند.

همچنین نکته بسیار حائز اهمیت در خصوص این بازی ساخته شدنش با موتور  Unreal Engine 4 است.

fable the journey

Fable: The Journey

۳-   Forza 5       احتمال به وقوع پیوستن:۹۰%                 STUDIO: Turn 10

نه تنها استدیو Turn 10 مشغول کار بر روی فورتزا ۵ است بلکه تلاش میکند تا آن را برای لانچ ایکس باکس ۷۲۰ آماده کند.شاید از خود بپرسید که چگونه بعد از زمان کوتاهی که از عرضه ی آخرین شماره ی این بازی میگذرد میتوانند این بازی را آماده کنند اما مسئله دقیقا اینجاست که آیا شما فکر میکنید Turn 10 در مراحل ساخت فورتزا هورایزن نقش زیادی داشته است؟ حقیقتا خیر! در واقع آن ها تماما مراحل ساخت “هورایزن” را به Playground Games واگذار کردند و خود بدون سر و صدا و دقیقا بعد از عرضه ی شماره ی ۴ بازی در پاییز ۲۰۱۱ مشغول ساخت شماره ی ۵ آن شدند. احتمالا فورتزا ۵ در پاییز ۲۰۱۳ برای نسل بعدی مایکروسافت عرضه خواهد شد و همچنین احتمال عرضه ی آن بر روی X360 هم وجود دارد

forza horizon xbox 360 screenshots 2

۴-   Kinect Sports Season 3 و یک IP جدید / احتمال به وقوع پیوستن:۸۰% (Kinect Sports) و IP جدید ۵۰%/  STUDIO: Rare

استدیو Rare بخش بزرگی از لانچ X360 را با Kameoو Perfect Dark Zero تشکیل دادند همچنین آن ها وظیفه طراحی آواتار های X360 هم بر عهده داشتند. اما آن ها الان مشغول چه کاری هستند؟

ما انتظار داریم آن ها در حال کار بر روی شماره ی سوم ورزش های کینکتی باشند که در آن سیستم نشانی گیری ای خاص معرفی و همچنین قابلیت های مختلف بهبود یافته باشد.

همچنین به نظر میرسد تیم دیگری از Rare در حال کار بر روی بازی جدیدی بر روی Xbox 720 هستند که آن نه Kameo 2 است نه شماره ی دیگری از  Perfect Dark Zero و احتمال زیاد قصد معرفی یک ip جدید را دارند و شاید هم بلاخره شماره ی جدیدی از Killer Instinct را بسازند.

kinect sports

۵-  یک شوتر اول شخص AAA / درصد به وقوع پیوستن: نامشخص  /STUDIO: Black Tusk

شاید بزرگترین سورپرایز مایکروسافت برای کنسول نسل بعدش از همین استدیو Black Tusk باشد.چندسال پیش مایکروسافت بی سر و صدا استدیویی را در ونکوور کانادا تاسیس نمود و نام آن را Black Tusk گذاشت. یکی از لیست فعالیت های لو رفته از این کمپانی نشان میدهد که آن ها مشغول کار بر روی یک شوتر اول شخص کنسولی هستند.

جالب توجه اینجاست که اعضای این استدیو بسیار با استعداد هستند و مایکروسافت این توانایی را داشته است که جمعی از با استعداد ترین بازی سازان را که پیش از این در استدیو های رادیکال(سری پروتوتایپ) ، Propaganda( بازی Turok) و Rockstar Vancouver( بازی Bully)) را در کنار هم قرار دهد . باید دید آیا این جمع میتوانند یک بازی بزرگ را برای نسل بعد به مایکروسافت هدیه دهند یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی بازی های نسل بعد مایکروسافت - گیمفا
بررسی بازی های نسل بعد مایکروسافت - گیمفا
بررسی بازی های نسل بعد مایکروسافت - گیمفا
بررسی بازی های نسل بعد مایکروسافت - گیمفا
بررسی بازی های نسل بعد مایکروسافت - گیمفا
بررسی بازی های نسل بعد مایکروسافت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ... گفت:

    هنوز هیچی نشده همه دارن به فکر تهیه آنریل انجین ۴ می افتن (انجینی که همیشه بهترین سابقه رو بین انجین ها داشته لوول) …کرای انجین نفرین شدست با اون قیمتی که کرایتک براش گذاشته کسی نگاشم نمی کنه …مگه اینکه شرکت های گردن کلفت بخرنش هر چه قدر هم که کرایتک قدرتشو بالا ببره و به تقلید از اپیک نسخه رایگان ازش بده و غیره…:لوول:…آنریل انجین بهترین بوده و هست و خواهد بود…:لوول:.

  • mehdi etzio گفت:

    عالی بود شایان عزیز ولی هیچی به انحصاری های سونی نمیرسه :-* :shy:
    راستی ارش فقط انجین نسل بعدی Luminouse :-* :laugh:

    • ... گفت:

      مهدی با اعصاب من بازی نکن :mean: رندر آنریل انجین خیلی قوی هست و مطمن باش تا چند سال آینده بازم مثل نسخه سوم انجین کلی استدیو به سمت این انجین میان ..تا همین الان خیلی از استدیو ها لایسنس این انجین رو گرفتن (با توجه به مدت کوتاه رونماییش ) :yes: درود …

      • mehdi etzio گفت:

        ارش یکم اعصاب داشته باش باباجون :inlove: 😀 میخواستم این کارو بکنم یکم بهنظر دیگرون اهمیتی بابا هر کی یه حرفی میگه سریع با جفت پا میری تو دهنش :-Dبابا اونهم نظر خودشو داره :-* ;-)ناراحت نشی ها فقط خواستم دوستمی بگم 😉

        پس بهت پیشنهاد میکنم بری اون تریلری که برای نسل بعدی بود وIN GAME هم بود از سری فاینال فانتزی بود که بسیار طبیعی بود ورندرش خارق العاده بود، یک نگاهی بهش بنداز بعد دموی انریل انجین ۴ رو بیخیال میشی لولول 😀

        • ... گفت:

          جاااااااااااااااان :reallypissed: :reallypissed: مهدی نوکرتم هستم ولی آنریل انجین بهترینه گیر نده بهش …هیچ انجینی تا حالا نورپردازی انریل انجین ۴ رو نداشته …رندر بافت ها توی اون غوله خیلی طبیعی تر از انجین اسکورانیکس بود …پارتیکل عشق من .:لول:. دور اون پتک غوله آتیش و ذرات مذاب رو نگاه کنی می فهمی فوق العاده هست …لومینیوس نمایشش جوری بود که ادما رو جو گیر کنه آنریل انجین کوتاه بود مفهومی …آنریل انجین بهترینه :inlove:

          • mojtaba23h گفت:

            داداش آرش آره قبول دارم آنریل انجین محبوب ترین انجینه, قیمتش خوبه نسبت به

            کارایش ولی من واقعا ناتی داگ تو انجین خیلی قبول دارم تو last of us اصلا نور

            پردازی و سایه زنیاش شاهکاره منتظر بازی بعدیشم که واسه ps4 رونمایی کنه

            حتما سکته میکنم .

            .انجین panta rhei capcom فک نکنم چیزی از unreal 4 کم داشته باشه

            • ... گفت:

              انریل انجین هنوز نمایش درستی نداشته و نمایشش همونطور که گفتم مفهومی بود .:لول:. ناتی داگ انجین هم برای ps3 یکی از بهترین ها هست ولی برای ps3 و هنر ناتی داگ هم روش …ولی به طور کلی انریل انجیم محبوب ترین انجین به حساب میاد و قیمتش هم خیلی زیاده ولی نسبت به کارایش مناسب هست …نه مثل کرای انجیم که آخرشم رو دست خود کرایتک باد می کنه و فقط به درد خودش می خوره…در حالی که کرایتک مانور زیادی برا فروشش داد ولی هیچی نشد آنریل انجین خیلی بیشتر از اون چیزی هست که فکر می کنید .درود …

    • متشکر مهدی جان. اما در خصوص موتور پایه قطعا نقش آنریل انجین توی این نسل خیلی بیشتر از سایر موتورهای پایه بوده و انعطاف پذیری فوق العادش باعث شده هنوزم بشه خروجی بهتری ازش گرفت و درکل تا خروجی نهایی موتورهای پایه نسل بعد مثل آنریل انجین و لومینوس و… رو ندیدیم واقعا قضاوت عادلانه داشتن راجع به اونا غیر ممکنه.

      • mehdi etzio گفت:

        شایان جونم ممنون نظر لطفته ولی انصافا اون تریلر real time اسکوئر انیکس رو دیدی مو به بدن آدم سیخ میشد از کیفیت بافت های عالی وبه جدئت بگم طبیعیش یا صورت هاش یا موهای طبیعی وهمینطور جلوه های بصری بی نظیر :drool: :laugh:
        ولی شایان عزیز این احتمال وجود داره که اسکوئر انیسک بخواد نسل بعدی رو با این انجین درت کنه برای بازیهاش :snicker:قدرت آنریل انجین خوب بود ولی انصافا من نگاه میکنم به تریلرهاش به پای لومینوس نمیرسه :lashes:

  • navida90 گفت:

    سبک بازی میتونه رو انتخاب انجین کمک کنه . اما تا الان CRYENGIN 3 از همه بهتر خودشو نشون داده تو CRYSIS 3
    Luminous به نظر عالی میاد.اما تا نبینیم یه بازی نمیشه قضاوت کنیم

  • ... گفت:

    دوستانی که می گن انریل انجین ۳ تو نسل قبل قدرتش کم بوده یا خول نبوده این تریلر ها رو ببینن تا بفهمن که کم کاری تو بعضی از بازی ها از خود سازنده ها بوده نه انجین :

    SD :

    http://ll.lo.download.gamespot.com/d4/gsc/2011/03/169_Unreal_Engine_3_Samaritan_Tech_Demo_mul_030911.ipod.mp4?e=1300172801&h=bcf2da5943ba03835edf99d04c21ffc7&file=169_Unreal_Engine_3_Samaritan_Tech_Demo_mul_030911.ipod.mp4

    HD

    http://ll.lo.download.gamespot.com/d4/gsc/2011/03/169_Unreal_Engine_3_Samaritan_Tech_Demo_mul_030911_2000.mp4?e=1300172801&h=8bd46e54626854f0771ee28865de64f5&file=169_Unreal_Engine_3_Samaritan_Tech_Demo_mul_030911_2000.mp4

    تریلر HD توصیه می شود لول

  • mojtaba23h گفت:

    وااای واقعا ماکرو چه بازی هایی میخواد رونمایی کنه حتما xbox 720 میخرم للوووولللل

    اگه فقط با این بازی های بیاد که جلوی سونی له میشه 🙂

  • king.amir گفت:

    به کسی برنخوره نظر شخصی ام اینکه فکر نمیکنم ماکروسافت بتونه رقیب سرسختی برای سونی باشه مخصوصا که ps3 خیلی کسانی که xbox خریده بودن رو پشیمون کرد و اشتباه قبل خودش رو که برای ps3 کرد رو تکرار نمیکنه(منظورم زمان عرضه کنسول هست)اقا شایان ممنون از بررسی 🙂

    • چرا همچین حرفی میزنید؟! توی بازی های ریسینگ که فورتزا مچ بازی بزرگی مثل GT رو خوابونده و یکه تازه دیگه drive club که این حرفارو نداره توی fps هم که هیلو از لحاظ فروش.متا. جوایز و هرچیزی که فکرشو بکنی توانایی بلعیدن کیلزون رو داره دیگه .فعلا سونی همچین بازی های بزرگ انحصاری هم واسه لانچش معرفی نکرده

      • 1001sama گفت:

        فورزا مچ GT رو خوابوند ؟ شما فروش آخرین شماره GT دیدید یا نه

        • فروش فقط یک بخش قضیه اس که فورتزا علاوه بر اینکه فروشش خوب بوده متاش هم بالاتر از GT بوده و ۲بار توی این نسل به عنوان بهترین ریسینگ سال انتخاب شده.
          در جواب اون آقایی هم که میگه کیلزون ۱پله بالاتر از هیلو ئه فقط ۱مورد رو برام مثال بزنه که کیلزون بهتر باشه. توی فروش که هیلو توی تمام انحصاری و حتی به طور کلی یکی از پرفروش ترین IPهای تاریخه. توی جوایز که اصلا LOL 😀 توی متا هم که نه تنها خیلی بهتر از کیلزونه بلکه شماره اولش با متای ۹۷ بهترین FPS تاریخ از لحاظ متائه
          در ضمن دوست عزیز من ناراحت نشدم داریم دوستانه بحث میکنیم ناراحتی نداره که!

          • 1001sama گفت:

            بازی halo شاهکار است شکی نیست در مورد بازی GT و اینکه فروش یک بخش قضیه است درست اما قسمت اصلی دوست عزیز شما فکر می کنید اگر همچین بازی هایی دارای فروش خوبی نباشند اجازه ساخت برای شماره های بعد خود را پیدا نمی کنند در ضمن در مورد متا بازی ها در مورد اینکه متای یک بازی را می توان به عنوان یک سنجش در نظر گرفت شکی نیست اما نمی توان با متای یک بازی در مورد کلیت یک بازی نظر داد نمونه آن هم بازی HALO4 این شماره بازی در بین تمامی شماره های اصلی این بازی متای کمتری دارد اما با این حال باز با یک بازی عالی روبرو هستیم و به معنی کاسته شدن از کیفیت بازی نیست چون بازی های بزرگ همیشه با شماره های پیشین خود قیاس می شوند

          • king.amir گفت:

            ببین اقا شایان شما خودت بهتر از من میدونی که یک بازی انحصاری بهتر نمیتونه گیمرارو رازی کنه و ملاک برتر بودن بشه باید بگم اگه ماکروسافت halo رو داد بیرون کرد(که بازی خیلی زیبایی بود )در اونور هم سونی بازی هم سطح با اون داده بیرون اما مشکل اصلی اونجاست که ماکروسافت چه انحصاری هایی رو برای رقابت با بازی هایی مثل god,unc,the last,heavy,demon,metal,the gu,twisted,twisted,bey.داده بیرون!!!!

  • king.amir گفت:

    اقا شایان عزیز من فقط نظر شخصی ام رو گفتم به نظرم ماکروسافت نتونسته بازی هایی نزدیک به heavy rain,metal,god of war,uncharted,the last of us,beyond,twisted metal,killzone,demons souls…بسازه و تا اونجایی که من اطلاع دارم killzone یک پله بالاتر از halo قرار گرفت البته از لحاظ فروش اطلاعی ندارم.قسمت دوم حرفم رو از خودم نمیگم بلکه واقا این اتفاق افتاده.من از باب مشکل با ماکروسافت این حرف رو نمیزنم.من خودم هر دو کنسول رو دارم ولی واقا از ps3 لذت دیگه ای بردم.عزیزم باز تکرار میکنم فقط نظره شخصی ام بود اگر ناراحت شدید معذرت میخوام. :snicker:

  • خداکنه مایکرو یکم به خودش بیادو بازیهای بیشتری بزنه.(تنها نقطه ضعفش)

بررسی بازی های نسل بعد مایکروسافت - گیمفا