مانیتور مخصوص بازی جدید ایسوس و انویدیابا نرخ تازهسازی معادل ۳۶۰ هرتز معرفی شد
اگر تا کنون فکر میکردید مانیتوری با نرخ تازهسازی (Refresh Rate) معادل ۲۴۰ هرتزی هرتز زیادی کند است، انویدیا (Nvidia) و ایسوس (Asus) صدای شما را شنیدهاند و قرار است در همکاری با یکدیگر، مانیتوری با نرخ ۳۶۰ هرتز تولید کنند.
در مراسم CES 2020 که در لاس وگاس برگزار شد، ایسوس و انویدیا دست به معرفی مانیتوری با نرخ تازهسازی ۳۶۰ هرتز زدند. این مانیتور ۲۴٫۵ اینچی از وضوح تصویر ۱۰۸۰p برخوردار است و به تکنولوژی G-Sync انویدیا مجهز شده است. این نرخ تازهسازی بالا به معنای این است که فاصلهی بین هر دو فریم تنها ۲٫۸ میلیثانیه خواهد بود. البته این در صورتی است که رایانهی شخصی شما، توان خروجی معادل ۳۶۰ هرتز را داشته باشد. با توجه به وضوح تصویر نسبتا پایین ۱۰۸۰p این امر قطعا شدنی است. البته بیشتر میتواند شاهد این اتفاق برروی بازیهای قدیمی مانند Counter-Strike: Global Offensive یا Dota 2 باشیم.
۳۶۰ هرتز شاید عدد زیادی به نظر برسد، اما دورانی وجود داشت که جامعهی بازیبازان معتقد بود هر چیزی بالای ۶۰ فریم بر ثانیه، زیادهروی است. با این حال، ۳۶۰ هرتز احتمالا تاثیر چندانی در بازیهای تکنفره نخواهد داشت، اما در مسابقات شوتر جهانی همین میلیثانیهها برد و باخت را رقم میزنند.
این مانیتور هنوز قیمت یا تاریخ عرضهی مشخصی ندارد. با این حال انویدیا و ایسوس در حال حاضر آن را در مراسم CES 2020 نمایش میدهند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
والا تو ایران همچنان گیمرها بدنبال پول برای خرید ۱۴۴ هرتزشن
خداوکیلی ظلمی به گیمر ایرانی شده که اون سرش ناپیداست
مردم ایران هر ظلمی بهشون میشه سر تعصباتشون هستش بهش عادت کن جیگر
جیگر میخوامت چون باهات میشه در رابطه با سیاست تبادل نظر کرد
جیگر ازت خوشم نمیاد چون تعصبات گیمی جلو چشماتو گرفته
سونی فن
تعصب
چقدر کلماتشون شبیه همه
مایکرو فن
بدبخت
چقدر کلماتشون شبیه همه
چیزی فراتر از ظلمه… تو اینکشور اصلن کلمه گیمر معنی نداره.به کسی بگی من گیمرم بهت میخندن از بس که ما فرهنگ داریم 😥
اگر تا کنون فکر میکردید مانیتوری با نرخ تازهسازی (Refresh Rate) معادل ۲۴۰ هرتزی هرتز زیادی کند است؟؟
آره واقعا چشمامو میزنه!!
چی میگین خدایی!
اینا دارن مانیتور ۳۶۰ هرتزی میسازن اونوقت یه سری عقب مونده معتقدن فریم ریت بالا با چشم قابل تشخیص نیست و ۳۰ فریم واسه یه بازی خیلی مناسبه و حتی ریسینگ رو روی ۳۰ فریم قفل میکنن . میترسم نسل نهم هم باز این مسخره بازیا رو داشته باشیم . فلان بازی اکشنه . این ریسینگ آرکیده و از این بهانه های چرت و پرت . اگه کنسولت ضعیفه یا بهینه سازی بلد نیستی مگه مجبوری رزولوشن فول اچ دی و فورکی بذاری . به والله فریم ریت خیلی مهمتر از رزلوشن هستش . من یادمه سال ۲۰۰۳ بود واسه گرفتن بالاترین نرخ فریم رو پی سی بازیا رو کلا میذاشتم رو رزولوشن ۴۰۰ پیکسل ولی با جزئیات بالا. مخصوصا نید فور اسپید .
موافقم فرقش رو میشه با مقایسه مثلا last of us remaster با بازی uncharted lost legacy فهمید یا مثلا metro redux با
metro exodus در ps4 میدونم واقعا چی میگی.
کیفیت ۴k ، قابلیت G-Sync و Free Synce و ۲۴۰ هرتز و … فروش خودشون رو کردن حالا نوبیت کلک تبلیغاتی جدیدشون هست، بعدیش چی هست خدا داند. درگیر این اعداد نشید بیشترشون روی کاغذ فقط قشنگن و تفاوت ایجاد میکنن و قابل مشاهده هستن در واقعیت خیر، به خصوص در شرایط کنونی مملکت که دسترسی به این موارد بسیار گران قیمت هست و اصلا ارزشش رو نداره.
کلا ۳۶۰ هرتز بنظرم زیادیه ولی حقیقتا حتی بازیهای داستانی بالای مثلا ۸۰-۹۰ فریم رو ک کسی با موس و کیبرد انجام میده خیلی روون تر و سریع تر از ۶۰ فریمه-جوری ک تفاوت فریم ۶۰ با مثلا ۹۰ راحت قابل تشخیصه.
ولی بنظرم با دسته همون ۶۰ کافیه.(خودم از دسته استفاده نمیکنم تا بدونم ولی خب منطقی تره بخاطر سرعت چرخش دوربین بین دسته بازی و موس.)