استودیوی تایفون به استودیوی سرگرمی و بازیهای استیدیا ملحق شد
ظاهراً جنگ بر سر بدست آورن استودیوهای مستقل به این زودی به پایان نخواهد رسید. شرکت گوگل امروز رسماً تائید کرد که استودیوی تایفون (Typhon) به استودیوهای سرگرمی و بازیهای استیدیا ملحق شده است.
با اینکه پلتفرم استیدیا در حال حاضر عناوین انحصاری بزرگی ندارد که بتوانند بازیبازان را به سمت پلتفرم گوگل جذب کنند، اما همانطور که میدانید، مسئولیت ساخت استودیوهای فرست پارتی این شرکت به خانم جید ریموند (Jade Raymond)، تهیه کنندهی باتجربهی شرکت یوبیسافت (Ubisoft)، واگذار شده است. حال به نظر میرسد که وی تصمیم گرفته است تا اولین عضو خانوادهی استودیوهای فرست پارتی گوگل را رسماً معرفی کند.
استودیوی تایفون یک توسعه دهندهی مستقل بوده که هماکنون در حال کار برروی بازی Journey to the Savage Planet است. این بازی اولین پروژهی تایفون محسوب میشود و قرار است در سال آینده برروی کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی (فروشگاه اپیک گیمز) منتشر شود. البته باید اعلام کنیم که در برنامهی انتشار بازی برروی کنسولها تغییری ایجاد نمیشود، اما اضافه شدن به استودیوی گوگل بدین معنی است که این عنوان در نهایت برروی استیدیا نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.
پایهگذاران تیم تایفون اعضای بسیار بااستعدادی هستند که تجربهی بالایی در ساخت بازیهای AAA داشتهاند؛ برای مثال، آقای رید اشنایدر (Reid Schneider) علاوه بر کار برروی چندین عنوان AAA، تهیه کنندهی ارشد نسخهی اول Splinter Cell و تهیه کنندهی اجرایی Batman: Arkham Knight نیز بوده است. از طرف دیگر، آقای الکس هاچرسون (Alex Hutchinson) نیز به عنوان طراح ارشد برروی بازیهای The Sims 2 و Spore کار کرده و کارگردان خلاق عناوین Assassin’s Creed III و Far Cry 4 بوده است.
طبق اطلاعات منتشر شده، اعضای تایفون به اولین استودیوی سرگرمی و بازیهای استیدیا که در شهر مونتریال افتتاح شده است، خواهند پیوست. لازم به ذکر است که این استودیو توسط آقای سباستین پاول (Sébastian Puel) مدیریت میشود.
به نظر میرسد که گوگل توسعه دهندگان باتجربهای را به تیم خود اضافه کرده است. حال باید دید که این شرکت در آینده چگونه میتواند استودیوهای فرست پارتی خود را گسترش داده و عناوین انحصاری قدرتمندی را برای پلتفرم استیدیا عرضه کند.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
نظرات
عجب وضعی شده
هر کی میاد یه استدیو واسه خودش بر میداره انگار سیب زمینی و پیازن
کوجیما پروداکشنز رو نخره صلوات 😐 😐 😐
خیلی بعیده بازی های کوجیما سود آوری چندانی ندارن هرچند من عاشق بازی ها شم ولی واقعیت همینه. اصلا یه دلیل اینکه خود سونی نخریدتش همینه
جدا از اینا من خودم خیلی بدم میاد از این خرید استدیو و انحصاری کردن آثار مولتی پلتفرم به نظرم ضعف شرکت ناشر تو خلق عناوین رو نشون میده
اشتباه میکنی متال گیرها کلی سود آوری داشتن برا کونامی
نظرت با این که مقام نمیرزه ولی یکم فکر کنی منطقی در میاد
چون کوجیما خیییلییی از استریمینگ خوشش میاد.
اعضای با استعدادی داره