واسی که واس نبود | نگاهی به طراحی شخصیت واس از ایده تا اجرا
حالا دیگر غیرگیمی ها هم واس را میشناسند.نمادی برای فارکرای ۳ شده بود. اما حالا که همه چیز تمام شد که به حق و یا ناحق کلی جایزه هم درو شد ، میخواهیم نگاهی به طرح های اولیه از این شخصیت معروف دنیای بازی بیندازیم.جالب است نکات نگفته ای را در مورد طراحی این شخصیت بدانید ، این را هم بدانید که واس از اول واس نبود!
چیزی که Ubisoft Montreal از اول روی طرح های اولیه اش در ذهن داشت ، مردی قوی هیکل و ترسناک که ما باید بیشتر از زخم ها و سایزش میترسیدیم تا ظرافتهای شخصیتی اش. و البته اولی خیلی هم بیشعور و کله خر نشان میداد.
اما چه شد که واس از این شخصیت اولیه که هیچ چیز خاصی نداشت تبدیل به این شخصیت گیرای فراموش نشدنی شد؟
دن هی ، مدیر اجرایی یوبیسافت میگوید:
” ما از اول این کار را درست انجام ندادیم”
Bull ، یک غول به تمام معنا.شبیه کودن ها و البته با یک چشم کور.حلقه ای به بینی ،یک فک کشیده و خالکوبی های قبیله ای روی بدنش. کلی صفات منحصر بفرد برای یک آدم بد ؟ البته. خسته کننده هم هست؟ صد در صد. حیوان طاس وحشی!
در دهه ی گذشته تقریبا در تمامی بازیهای اکشن یک کلیشه ی ثابت تکرار شده بود و این هم یکی دیگر از همان کلیشه های ثابت آدم بدهای قصه.
” Bull یک سگ بلند ۳۰۰ پوندی بود!” این نظر طراح مراحل بازی ،مارک تامسون در مورد واس اولیه است.
مثل اینکه قرار بود شخصیت اصلی فارکرای سوم همین غول بی شاخ و دم باشد ، تا اینکه مایکل ماندو به پروژه فارکرای پیوست.
مایکل ماندو ، کسی که به یوبیسافت پیوسته بود تا از بدن ، صورت و صدایش در طراحی ضدقهرمان بازی استفاده شود ، نظر کلی سازندگان را در مورد طراحی شخصیت واس عوض کرد.
” ماندو فیزیکی به کل متفاوت داشت ” تامسون میگوید.
Bull یک خصیصه ی خیلی منحصربفرد داشت و آن هم فیزیکش بود که حالا نمیشد در آن از مایکل ماندو کمک گرفت پس این طرح رد شد و طراحی بدمن فارکرای ۳ دوباره از سر گرفته شد.
حالا با در نظر گرفتن ماندو ، طراحان یوبیسافت شروع کردند به طراحی دوباره ی شخصیت و آدمی تازه را متولد کردند. اینجا بود که Pyro متولد شد.” یک شخصیت سریع ، منفجر کننده (از نظر ادواتی که در اختیار داشته) و خشمناک“. مثل شخصیت قبلی ، Pyro نیز بر اساس مهارتهای فیزیکی بنا شده بود و این دفعه خیلی هم شخصیت اغراق آمیزی بود. نصف صورت و پوست بدن او کاملا سوخته بود و چیزی شبیه همان Two-Face داستان بتمن .استفاده از رنگ قرمز در طراحی این شخصیت نیز خودنمایی میکرد. لباس قرمز ، باندهای قرمز به دست ، موهای قرمز و زخم ها نیز به قرمز نزدیک تر بودند.وقتی یوبیسافت رسما ماندو را بعنوان صداپیشه اصلی معرفی کرد ، تغییرات بیشتری در ظاهر pyro بوجود آمد و واس ، همانطور که میشناسیمش ، خلق شد.
تامپسون میگوید : شخصیت ها در یک لحضه خلق میشوند و در وهله ی اول خیلی جالب بنظر میرسد.مثل یک جرقه در مغزتان و مثل اینکه با خود بگویید ” آره ، این شگفت انگیز میشه”.
تامپسون ادامه میدهد:
به متنتان نگاهی می اندازید و میگویید ، خب اینکه عالی است اما هیچ احساسی ندارد ، چیزی ندارد که بین مردم صدا کند و بازتابی داشته باشد، تا اینکه فردی مثل مایکل ماندو طرفتان می آید و با خودتان میگویید ” آره ، این اصل جنسه! همونی که میخواستم” و حالا آن احساس در میآید.
ارزشی که برای این شخصیت ساخته شد از عملکرد هوشمندانه سرچشمه گرفت.اینکه به به رفتار بیشتر از فیزیک توجه شد و آن رفتار و درنده خویی واس به خوبی در عملش مشخص شود.اینکه یک خلق و خوی وحشی بوجود بیاید.
هی میگوید:
“ما میدانستیم که میخواستیم واس چه طوری باشد. میفهمیدیم که چه احساسی را باید برانگیزد. میفهمیدیم که از نظر فیزیکی چطور باید باشد و… جذاب باشد! اینکه نگاه کردن به ش سخت باشد.مثل خورشید ، چشمگیر ، اما نمیتوان به آن چشم دوخت”
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
واقعا عالی…بعضی جاها شخصیت جوکر رو یادم میاورد که شخصیت محبوب منه
طرح اولی خیلی بیخود بوده خوب شد نذاشتنش ولی این آخریه خیلی خوب بود دیوانگی از چهرش معلوم بود
ممنون برای خبر
:yes: :yes: :yes: عالی بود مقالت ولی من از فارکرای یه شکایت دارم :
چرا واسو کشتین ؟؟؟ مگه به خاطر اون بازیتون اینهمه فروش نکرد ؟؟؟ اگه قرار بود کسی بمیره اون شخصیت زمخت ، شخصیت اول بازی بود :reallypissed:
به نظر من که هیشکی نمرده
https://forum.gamefa.com/polls.php?action=showresults&pid=208
زمخت لووول …بازی خوبی بود ولی من دیگه یک مدتی هست از بازی های تکراری خسته شدم و این بازی هم تو همین زمان عرضه شد و اصلا از بازیش خوشم نیومد و البته تا اخراش رفتم لووول ….بیشتر با ماشین این ور و اونور می رفتم در کل خیلی بازی خسته کننده ای بود برام… در این زمان فقط شاهکار های bethesda ارزش بازی داره واسه من (نظر شخصی :idk: ) بقیه بازی ها ۹۰ درصدشون شده بازی های تکراری با تغییر تو محیط و گرافیک… البته هیتمن و دارک سولز هم از نظرم عالی بودن …درود 🙂
منم
خیلی مرسی نمی دونستم اول اونجوری بود. کلا با واس حال کردم شخصیت عالی،متعالی،بد دهن و خیلی خفن کلا یه آدم خیلی خفن که عاشقش شدم
تعریف واس از insanity واقعا من رو تحت تاثیر قرار داد و منو به فکر فرو برد
من کلا تو این بازی طرفدار واس و شخصیت های منفی بودم تا مثبت ها
واس جاودانه شد . کاش توی سری بعدی یه جوری برگرده یا یکی رو بزارن جاش که بازی صدمه نبینه ضد قهرمان به اون خوبی دیگه راحت پیدا نمیشه
سپاس برای خبر
من همین شخصیتی که الان داره رو می پسندم جوون و دیوانه :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
خیلی باحاله :yes: :yes: :yes: :snicker: :snicker: :snicker: :snicker:
این شخصیت خیلی جالب بود حسابی هم اهل سرویس بود 😀 اولین باریه که از یه شخصیت منفی تو بازی خوشم اومد :cute:
دمت داش قاسم..خوشم میاد با این همه مشغله، چنین ایده هایی میاد توذهنت..خسته نباشی!
درباره ی واس هم که خودت ارادت منو میدونی.!
واس بهترین شخصیت منفی بود که دیدم.امیدوارم تو نسخه های بعدی باشه(آخرش هم نفهمیدیم مرد یا نه 😐 )
ممنون بابت مطلب قاسم نجاری عزیز :yes:
ولی من متاسفانه فعلن بازیش نکردم ولی بعد بتمن میرم سراغش حتما میرم تا واس مونتنگرو رو ببینمش :drool: :-* :laugh:
ممنون قوسم عزیز خیلی عالی بود مقالت حرف نداشت :-* :yes:
سلام دوستان … کی میگه واس مرد؟ یوبیسافت که میخواست داستان مزخرفه FarCry 3 رو توجیه کنه شنیدین چی گفت؟ برگشته میگه زمانی که Vass یه لحظه بیرون اومد به جیسون گفت سورپرایزو یه یه خنجر تو بدن جیسون فرو میکنه همون موقع جیسون میمیره و بقیه بازی توهمات مرگ جیسون بوده … یعنی بعد از اون اتفاق دیگه جیسون مرده بوده پس ما عملا توهمات مرگ یه انسان ( مسیحی ها اینطور عقاید دارن که وقتی میمیری با توهماتت یه مدت زندگی میکنی) داشتیم بازی میکردیم … داستان مزخرف تر از این دیده بودید؟ ندیده بودید ؟ اشکال نداره داستان FarCry 3 هست… حالم به هم میخوره چطور یه بازی باحالی مثل FarCry رو اینطوری با این داستان به گند کشیدن :no:
عالی بود !! :yes:
شخصیت منفی ولی محبوب وخاص