واسی که واس نبود | نگاهی به طراحی شخصیت واس از ایده تا اجرا - گیمفا
واسی که واس نبود | نگاهی به طراحی شخصیت واس از ایده تا اجرا - گیمفا
واسی که واس نبود | نگاهی به طراحی شخصیت واس از ایده تا اجرا - گیمفا
واسی که واس نبود | نگاهی به طراحی شخصیت واس از ایده تا اجرا - گیمفا

واسی که واس نبود | نگاهی به طراحی شخصیت واس از ایده تا اجرا

قاسم نجاری
۲۰:۲۰ ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
واسی که واس نبود | نگاهی به طراحی شخصیت واس از ایده تا اجرا - گیمفا

حالا دیگر غیرگیمی ها هم واس را میشناسند.نمادی برای فارکرای ۳ شده بود. اما حالا که همه چیز تمام شد که به حق و یا ناحق کلی جایزه هم درو شد ، میخواهیم نگاهی به طرح های اولیه از این شخصیت معروف دنیای بازی بیندازیم.جالب است نکات نگفته ای را در مورد طراحی این شخصیت بدانید ، این را هم بدانید که واس از اول واس نبود!

چیزی که Ubisoft Montreal از اول روی طرح های اولیه اش در ذهن داشت ، مردی قوی هیکل و ترسناک که ما باید بیشتر از زخم ها و سایزش میترسیدیم تا ظرافتهای شخصیتی اش. و البته اولی خیلی هم بیشعور و کله خر نشان میداد.
اما چه شد که واس از این شخصیت اولیه که هیچ چیز خاصی نداشت تبدیل به این شخصیت گیرای فراموش نشدنی شد؟
دن هی ، مدیر اجرایی یوبیسافت میگوید:

” ما از اول این کار را درست انجام ندادیم”

bullbodyignjpg 48a87f 610w

Bull ، قرار بود جای واس باشد اما خوشبختانه نشد

Bull ، یک غول به تمام معنا.شبیه کودن ها و البته با یک چشم کور.حلقه ای به بینی ،یک فک کشیده و خالکوبی های قبیله ای روی بدنش. کلی صفات منحصر بفرد برای یک آدم بد ؟ البته. خسته کننده هم هست؟ صد در صد. حیوان طاس وحشی!

bullheadign 300x372

فقط بر روی توانایی های فیزیکی Bull تکیه شده بود

در دهه ی گذشته تقریبا در تمامی بازیهای اکشن یک کلیشه ی ثابت تکرار شده بود و این هم یکی دیگر از همان کلیشه های ثابت آدم بدهای قصه.
” Bull یک سگ بلند ۳۰۰ پوندی بود!” این نظر طراح مراحل بازی ،‌مارک تامسون در مورد واس اولیه است.

مثل اینکه قرار بود شخصیت اصلی فارکرای سوم همین غول بی شاخ و دم باشد ،‌ تا اینکه مایکل ماندو به پروژه فارکرای پیوست.

michael mando vaas

مایکل ماندو ، واس را مدیون او هستیم.

مایکل ماندو ، کسی که به یوبیسافت پیوسته بود تا از بدن ، صورت و صدایش در طراحی ضدقهرمان بازی استفاده شود ، نظر کلی سازندگان را در مورد طراحی شخصیت واس عوض کرد.

” ماندو فیزیکی به کل متفاوت داشت ” تامسون میگوید.
Bull یک خصیصه ی خیلی منحصربفرد داشت و آن هم فیزیکش بود که حالا نمیشد در آن از مایکل ماندو کمک گرفت پس این طرح رد شد و طراحی بدمن فارکرای ۳ دوباره از سر گرفته شد.

 

vaasartignjpg 843e564545 610w

Pyro ، به واس نزدیک میشویم!

حالا با در نظر گرفتن ماندو ، طراحان یوبیسافت شروع کردند به طراحی دوباره ی شخصیت و آدمی تازه را متولد کردند. اینجا بود که Pyro متولد شد.” یک شخصیت سریع ، منفجر کننده (از نظر ادواتی که در اختیار داشته) و خشمناک“. مثل شخصیت قبلی ، Pyro نیز بر اساس مهارتهای فیزیکی بنا شده بود و این دفعه خیلی هم شخصیت اغراق آمیزی بود. نصف صورت و پوست بدن او کاملا سوخته بود و چیزی شبیه همان Two-Face داستان بتمن .استفاده از رنگ قرمز در طراحی این شخصیت نیز خودنمایی میکرد. لباس قرمز ، باندهای قرمز به دست ، موهای قرمز و زخم ها نیز به قرمز نزدیک تر بودند.وقتی یوبیسافت رسما ماندو را بعنوان صداپیشه اصلی معرفی کرد ، تغییرات بیشتری در ظاهر pyro بوجود آمد و واس ، همانطور که میشناسیمش ، خلق شد.

vaasartignjpg 843e55 610w

و بالاخره ، طرح نهایی واس مونتنگرو

تامپسون میگوید : شخصیت ها در یک لحضه خلق میشوند و در وهله ی اول خیلی جالب بنظر میرسد.مثل یک جرقه در مغزتان و مثل اینکه با خود بگویید ” آره ، این شگفت انگیز میشه”.
تامپسون ادامه میدهد:

به متنتان نگاهی می اندازید و میگویید ، خب اینکه عالی است اما هیچ احساسی ندارد ، چیزی ندارد که بین مردم صدا کند و بازتابی داشته باشد، تا اینکه فردی مثل مایکل ماندو طرفتان می آید و با خودتان میگویید ” آره ، این اصل جنسه! همونی که میخواستم” و حالا آن احساس در میآید.

ارزشی که برای این شخصیت ساخته شد از عملکرد هوشمندانه سرچشمه گرفت.اینکه به به رفتار بیشتر از فیزیک توجه شد و آن رفتار و درنده خویی واس به خوبی در عملش مشخص شود.اینکه یک خلق و خوی وحشی بوجود بیاید.

هی میگوید:

“ما میدانستیم که میخواستیم واس چه طوری باشد. میفهمیدیم که چه احساسی را باید برانگیزد. میفهمیدیم که از نظر فیزیکی چطور باید باشد و… جذاب باشد! اینکه نگاه کردن به ش سخت باشد.مثل خورشید ، چشمگیر ، اما نمیتوان به آن چشم دوخت”

Moon

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

واسی که واس نبود | نگاهی به طراحی شخصیت واس از ایده تا اجرا - گیمفا
واسی که واس نبود | نگاهی به طراحی شخصیت واس از ایده تا اجرا - گیمفا
واسی که واس نبود | نگاهی به طراحی شخصیت واس از ایده تا اجرا - گیمفا
واسی که واس نبود | نگاهی به طراحی شخصیت واس از ایده تا اجرا - گیمفا
واسی که واس نبود | نگاهی به طراحی شخصیت واس از ایده تا اجرا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

واسی که واس نبود | نگاهی به طراحی شخصیت واس از ایده تا اجرا - گیمفا