کوجیما انتظار واکنشهای منفی به Death Stranding را داشته است
Death Stranding در دنیای بازیهای AAA بسیار «امن» یک بازی بسیار جسورانه است. عنوانی که زادهی ایدههای خلاقانههای یک مرد، یعنی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، است. از طرفی یک نکته که همه ما میتوانیم در مورد این اثر بپذیرم سلیقهای بودن لذت بردن یا نبردن بازیبازها از این عنوان بسیاری پیچیده و متفاوت است. مسئلهای که حتی خود آقای کوجیما نیز آن را باور دارد.
کوجیما در طی مصاحبهای با پلیاستیشن اکسس (Playstation Access) گفته است که او به دنبال این بوده تا در هر اثر خود کارهای تازهای را انجام دهد و به منظور این حجم بالا از آزمایشهای مختلف، او انتظار دارد که افراد زیادی از این کار وی استقبال نکنند. از طرفی آقای کوجیما امیدوار است تا در طی سالهای آینده، بازیبازهای بیشتری از ساختههای جدید و آزمایشی او، خوششان بیاید.
در زمینهی احساس فعلی خودم دربارهی زمان حال که بازیبازها مشغول تجربهی بازی Death Stranding هستند، من باور دارم که این بازی با بازخوردهای منفی و مثبتی روبهرو خواهد شد. این مسئله چه در دنیای سینما و چه دنیای بازیهای ویدیوی زمانی رخ میدهد که شما به دنبال خلق چیز جدیدی باشید. زمانی که افراد برای اولین بار با چیزی مواجه میشوند که تا به حال آن را تجربه نکردهاند، این مسئله میتواند برای آنها چالش برانگیز باشد. دقیقا همانند زمانی که من یک بازی مخفیکارانه را خلق کردم.
ولی با توجه به پشتیبانیهایی که از هواداران این بازی دریافت کردهام، من امیدوارم که در طی ۵ و یا حتی ۱۰ سال آینده بازیبازها به Death Stranding به عنوان یک استاندارد جدید نگاه کرده و بهدنبال خلق چیز جدیدی باشند.
بازی Death Stranding در حال حاضر برای پلیاستیشن ۴ و در تاریخ نامشخصی از تابستان ۲۰۲۰ برای رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. شما همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتری نسبت به این بازی به مطالعهی نقدها و نمرات سایتهای بینالمللی به بازی Death Stranding بپردازید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
کی انتظار نداشت؟؟!
((این مسئله چه در دنیای سینما و چه دنیای بازیهای ویدیوی زمانی رخ میدهد که شما به دنبال خلق چیز جدیدی باشید))
((زمانی که افراد برای اولین بار با چیزی مواجه میشوند که تا به حال آن را تجربه نکردهاند، این مسئله میتواند برای آنها چالش برانگیز باشد.))
کوجیما واقعا کارش عالیه ولی به هر دلیلی یا نمیخواد و یا نمیتونه با مخاطب های عامه ارتباط برقرار کنه!
به نظرم تجریه بازی متال گیر کافی بود و باید یه بازی رو با داستان و گیم پلی عادی تر انتخاب میکرد…
بازم میگم حیف که این داستان و گرافیک و موسیقی و صداگذاری رو با این گیم پلی خیلی خیلی مضخرف نابود کرد… واقعا میگم میتونست شاهکار نسل هشت بشه… خاص بودن و کارهای خاص هم حدی داره… نابغه کریستوفر نولانه که داستان و عمق کارهای سینماییش که خیلی وحشتناکه رو به ساده ترین روش به مخاطب هاش انتقال میده…نابغه شینجی میکامیه…
کوجیما خوشش میاد نقش نابغه رو بازی کنه و حس خاص بودن و خودشیفتگی داره…!
یچیزی رو بذار راحت واست بگم
دیروز یه چند ساعتی پیش رفیقم بازیش کردیم و این بازی اصلا مناسب حال الان گیمرها نیست
تو دورانی که بکش برو جلو و بتل رویالهای چون فوردنایت دارن جولان میدن و ارتش :rainbow: و سربازبچه واسه خودشون درست کردن یه بازی که یه داستان خاص داره و محیط بزرگ و واقعا جذاب داره اما بلحاظ گیم پلی واسه خیلیها حوصله سر بره اصلا شانسی واسه موفقیت نداره
دنیای گیم رو ۲ دسته گرفتن و دارن خفش میکنن
اول بچه های پولدار که عاشق لوت باکسن و چیزی بجز پی تو وین بازی نمیکنن
دوم مشتی دیوانه که توان درک کردن هنر گیم رو ندارن و مدام میگن صنعت صنعت
کوجیما بازی خیلی زیبائی ساخته اما این بازی برای وقتیه که گیمرها از شوتر خسته بشن و برن دنبال یه ماجراجویی بزرگ نه وقتی که اپیک با ریشه های سرطانیش ریشه دوئونده و هر سال یه کالاف داریم و چندین شوتر انلاین
ملت میخوان با دوستاشون بازی کنن نمیخوان تنهائی ماجراجویی کنن
این بازی مال گیمرهای تک و تنهاست که میگن تنهائی و رعنایی
حرفت زیادی تنده و مسخره ست!دلیل نمیشه چون خیلیا با این بازی حال نکردن یا خوششون نیومده,دیونه یا بچه پولدار باشن که کالاف و فورتنایت بازی میکنن یا بکش برو جلو:/همین الان ده بیست سبک مختلف داریم تو “صنعت”گیم و هرکی هرچی دوس داره بازی میکنه!با تفاسیر شما الان همون گاد اف وار و … بکش برو جلوعه دیگه!من دث استرندیگ رو حدود پنج ساعت اول گیمشو دیدم,۸۰ درصدش کات سینه,خب بله داستان شاید جالب باشه ولی گیم پلی چندان جذابی نداره
شما نمیتونی که بگی چون من با این بازی حال کردم بقیه هیچی حالیشون نیس و درکی ندارن:/
از آن نترس که هیاهو داره از آن بترس که ساکته 😀
یعنی از لست ۲ و سایبر پانک باید ترسید جدیدا خیلی ساکتن
دقیقا مشکل خیلی از ما ها همین هست که اگه از یه چیزی خوشمون بیاد و یکی بدش بیاد باید یه جوری نشون بدیم فقط ما میفهمیم و بقیه هیچی حالیشون نیست، من خودم اصلا از بازی خوشم نیومد ولی هیچ وقت به خودم اجازه نمیدم به هرکی بازیش میکنه توهین کنم، نمیدونم چرا هر چی هم میشه میان ما رو به fartnite میبندن به خدا ما هم از اون بازی خوشمون نمیاد. اینم بگم شمایی که فن بازی هستی (منظورم اون کسایی که از این بازی تعریف میکنن نه شمایی که reply کردم) چشمهاتون رو روی نقد های منفی بازی میبندین. خود اونایی هم که به بازی ۱۰/۱۰ دادن میگن گیمپلی خسته کننده ای داره. پس یه بازی شاهکار نمیتونه باشه. بازی شاهکار میشه witcher 3 یا امثال اون که تو هیچ زمینه ای کمبود نداشتن. لطفا همینجوری لقب شاهکار و استاد رو خیرات نکنید.
احسنت. لقب استاد حرمت داره نه الکی بیای بگی استاد
برادر persian stalker میدونم منظورت چیه… ولی کوجیما هم دیگه از اون طرف دیوار افتاده… گیمر واقعی هم هیچوقت فورتنایت و پابجی بازی نمیکنه… من خودم به جز بتل و کالاف مولتی هیچ بازی خوشم نمیاد… ولی قبول داشته باش کوجیما یه کمی خورده شیشه داره!
و باز هم میگم که گرافیک… صداگذاری… موسیقی و داستان بازی حرف نداره ولی کاش گیم پلی اش جذاب تر بووود.
ولی همین که جرات داشته یه آی پی جدید و امتحان نشده خلق کنه خودش جای تحسین داره.
خدا وکیلی کوجی عجب رویی داری بخدا عوض اینکه بره خودش یه جا گم گور کنه با این چرندی که ساخته تازه میگه من یه اثر جدید خلق کردم که شماها ده سال دیگه میفهمین دیوانس بخدا با تشکر
کوجیما رو ولش کن فعلا پول جلو چشماشو گرفته
همچین از بازیش تعریف میکنه انگار سبک بتل رویاله ابداع کرده
اینکه ده نفر تو یه نقشه همدیگه رو بکشن تا یکی زنده بمونه سبکه؟
پول جلو چشماشو گرفته؟
پلی گراند گیمز واست مفتی بازی میسازه؟ عاشق چشم و ابروته؟
وات بتل رویال برا بچه هاست سبک کجابوده
و تو بزرگترین دستاورد زندگیت اینه که پشت کامپیوترت بشینی بهش گیر بدی
اقا من به جای اون کمرم شکست خیلی خوب گفتی 😉 من هر چی بیشتر از این بازی میبینم بیشتر جلبش میشم و حالا نمیدونم اسکلم یا نه ولی از بردن محموله هاشم لذت میبرم وقتی موسیقی های حماسی تو حال و هوای گشت زنی توی دنیای وسیعش پخش میشه به ادم حس خیلی متفاوتی میده و واقعا سبک جدیدیه که امیدوارم به جای اینکه هدف اصلیمون تو بازیا کشتن برای اول شدن باشه کمک کردن به همدیگه برای رسیدن هدفمون باشه و واقعا تو دنیای بازی غرق بشیم. کوجیما هنوزم از نظر من یکی از بهترینا شایدم بهترین کارگردان بازی باشه
Mo1234 اثرات کشیدن شیشه کوجی رو توهمی کرده
بنده طبق تجربم از بازی تا اپیزود ۳، بهتون اطمینان میدم اگر از گیمپلیهای سنگین و افتاده و کند خوشتون میاد، یک دل نه صد دل عاشق بازی میشید مثل من. اگر دنبال تجربههای خیلی سریعتر و کلاسیکتر مثل دووم و کالاف هستید دور تجربه بازی رو خط بکشید چون خستتون خواهد کرد.
برای سلیقهی من بازی ۱۰۰ از ۱۰ هست ولی برای سلیقههای سرعتی پسند بازی بیشتر از ۶ نمیگیره اونم به خاطر موسیقی و داستان وحشتناک معرکهی بازیه.
داداش راجب اینکه که چه سلیقه ای میتونه ارتباط بگیره و کی نمیتونه…زیاد صحبت شده
داداش اگه میتونی..از بازی بگو..در مورد گیم پلی موسیقی گرافیک (جز داستان)
از تجربت بگو
ممنون میشم
داستان بازی واقعا به شکل استادانهای نوشته شده. لور بازی شدیدا قویه(lore). قدم به قدم هم با پیشروی داستان بازی ماهیتش روشن و روشنتر میشه و نقاط گنگی که توی تریلرای بازی دیدیم روشن میشن.
دفع ادرار و مدفوع و حتی حمام کردن دقیقا جزیی از گیمپلی بازی هستن چون با استفاده از مواد به دست اومده ازشون سه نوع نارنجک ساخته میشن که میشه باهاشون bt ها رو از خودمون دور کنیم و مسیر امنتری بسازیم. به مسخرهبازیهای نورمن ریدس داخل آینه، و یه سری اداهایی که کوجیما براش داخل اتاق خصوصی سم طراحی کرده، تقریبا تمام موارد موجود داخل بازی کاملا در خدمت بازی هستن و بیهوده قرار نگرفتن. گیمپلی به قدری بالانسه که در هر صورت مجبور خواهید شد از اکثر وسایل و تجهیزاتی که داخل بازی هست استفاده کنید. چیزی وجود نداره که بگیم بیهودست واقعا. و اینکه ببینید بازی بهتون پیام داده که از پل، طناب، نردبون یا هر چیزی که داخل بازی گذاشتید ملت دارن استفاده میکنن واقعا شیرینه. بازی تقریبا هیچگونه باگی نداره. اتصال به سرورهاش هم شدیدا راحت و بدون دنگ و فنگه. موسیقی بازی به بهترین شکل ممکن انتخاب و چینش شده و در تاثیرگذارترین حالت خودش قرار داره. چه موسیقیهای لایسنس شده، چه اونایی که موسیقی اصلی خود بازی هستن. از اپیزود ۲ که به وسیله نقلیه دسترسی پیدا کنید هم بازی به شدت بهتر و بهتر میشه.
گرافیک هم توصیف نمیخواد وضعیتش مشخصه.
بیچاره سونی چقدر به کادگردانا و بازیسازها و شخصیت های معروف پول داد تا از این بازی تعریف کنند
چه قدر رو تبلیغات ها هزینه کرد
چه قدر پول بازیگر داد
آخرشم ۸۳ گرفت که البته برای سبک های جدید طبیعیه
خدا کنه خوب فروش کنه وگرنه خیلی بد میشه
میدونین جالبیه قضیه کجاس که یه عده فکر میکنن سونی بخاطر حمایت از ایده های نو و خلاقانه این همه هزینه کرده
و جالب تر از اینم ، اینکه همین چند وقت پیش بیگفتن این بازی اگه هیچیم نفروشه برا سونی اهمیتی نداره
و همون چیز شعرای همیشگی
به اینا فقط باید گفت :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
خوش باشین و بخندین
زندگی مثله استندآپ کمدی میمونه ________joker
اکانت جدید مبارک poop برقی
تو لیاقتت همینه که بری تو بازی ۱۰ نفرو بکشی ببازی و repeat :shutmouth:
حداقل اول بازیش کن بعد درموردش اظهار نظر کن متاشم ۸۵ شده و گیم اسپات بهش ۹ داده آی جی انم دیگه همه قبول دارن داره چرت و پرت نمره میده(تو فقط فرض کن به nfs heat داد ۸ بعد به death stranding داد ۶٫۸ درسته مقایسشون درست نیست ولی خلاصه اهل دلاش میفهمن درست نیست این موضوع)
:yes:
طرز فکر رو به جلو و خلاقانهی کوجیما قابل تحسینه و حاصلش از نظر من همیشه شاهکار بوده و هست
اره پیاده روی و کولبری چیزی هست که هیچ کس تا الان نفهمیده! برو بابا خودت را ترول کن
من تا چپتر ۳ بازی کردم، شمایی که اصن توان تجربشو نداری بهتره نظر ندی
طی این ۳ چپتر بر خلاف چیزی که گفته شده با یه گیمپلی خاص و فوقالعاده زیبا مواجه شدم به علاوه داستان و موسیقی فرا شاهکار
خیلی جالبه که بازی تا اینجا با کمترین درگیری با “دشمن” تا این حد جذاب بوده که وقتی از پای بازی پا میشم یه کششی در وجودم هی میخواد بازم بازی کنه، حیف که کار و زندگی هست وگرنه ازش دست نمیکشیدم
فقط میتونم بگم که افرادی که از مضامین فلسفی خوششون میاد و از بازیای چالش برانگیز در سبک مثل پرتال خوششون میاد از تجربهی این بازی دریغ نکنن
صحیح
واقعا این آدم خیلی از خود راضیه … خودش رو خالق هم خطاب میکنه.
من برای دنیای گیم متاسفم که ایشون رو به خود دیده.
جناب آقای کوجیما تو فقط مدیون شرکت سونی هستی و تمام
اگر بازیهات کیفیت ساخت بالا (گرافیک . صداگذاری..) امکانات سونی نداشت .
ایده هات بدرد خودت میخورد.
هنوز یادمه متال گر ۲ … از کجا یک دفعه ( ریدن تراجنسی) به مغز خرابت خطور کرد و راحت جایگزین اسنیک کردی
تو کلا کارت همینه death stranding کار اولت نیست.
آدمی که رو بازیهاش فقط اسم خودشو میزنه و بقیه استدیوی به اون بزرگی رو پشم هم حساب نمیکنه معلومه از خود راضیه
:yes: احسنت
ندیدم تا حالا یه کارگردان حتی سینمایی بیاد بگه فیلمه منو اون صدابردار و تدوین گر ساخته!
یکی از نو آوری های بازی فیزیک و قابل باور بودن شخصیت ها و محیط هست.
این که از نو یک دنیای جهان باز رو بسازی که قواعد اولیه و پایه رو بتونی توش به صورت کاملا واقعی باز سازی کنی..
شاید تو جی تی ای و اساسین هم بشه راه رفت، اما حس واقعی گرایانه رو القا نمیکنه..
کاری که راک استار با اسب سواری تو رد دد نشون همه داد این بار کوجیما کامل تر و دقیق تر رو روی دث استراندینگ پیاده سازی کرده..
برای من همین که بشه تو دنیایی که کوجیما خلق کرده راه برم لذت بخش ترین کار دنیاس، هرچند استاد برای طرف داران کم حوصله هم ارزش زیادی قائل هست به شرطی که تا نیمه های بازی جلو بره تا سرعت بازی و اکشن اون هم به مراتب بالاتر خواهد رفت..
همین که وجودشو داره یه آی پی جدید بسازه با تمام بازی های الان فرق کنه باید صنعت گیم بهش افتخار کنه.
همین ۲دستگی بین منتقدا حرفشو کامل میکنه در مورد باز خوردهای مثبت منفی.
حرف آخر اینکه صنعت گیم مدیون پلی استیشن ، با تمام وجود افتخار میکنم که این همه سال با پلی استیشن و بازیاش هم بازی کردم هم زندگی
only playstation :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
کوجیما توی یه مصاحبه دیگه گفته زمانی که مخفی کاریو خلق کردم واکنش ها خیلی منفی تر از دث استرندینگ بود….
این حرف خیلی تکراری هست اما واقعا برای کوجیما یه بازیه اکشن ادونچر یا مخفی کاری ، ساختنش کاری داشت؟
کوجیما ته دیگ مخفی کاری یا اکشنو که خالقش بودو در آورد و رفت سراغ یه کار نو….الحق که نباید از سونی هم غافل شد که به کوجیما و ایدش فرصت داد…
اونایی که ترول میکنن…باید ترول کنن….(کاری به هیترای خود کوجیما ندارم)
هر کسی کالاف میزنه….
اما…
هر کسی آثار استاد میازاکیو نمیتونه پلی کنه
هر کسی آثار دیوید کیج یا سم لیک یا کن لوینو نمیتونه پلی بده…
هر کسی نمیتونه دث استرندینگو پلی بده یا بهتر بگم….درک کنه…
تا گیم هست…افرادی که ترول میکنن هستن
اخه این پیاده روی شبیه ساز کجاش سبکه؟!فکر نمیکنی داری به گیمرها و صنعت توهین میکنی؟!اخه چه سبکی!بیا زد زیر حرفش!
https://www.resetera.com/threads/im-not-trying-to-create-a-new-genre-with-death-stranding-says-hideo-kojima.151906/
خوشحال میششم یه بازی مثل دث استرندینگ معرفی کنی!
خوبه خودتم میدونسی بازی میسازی ک فقد خودت درکش میکنی
اونایم ک تعریفو تمجید میکنن به خاطر اینکه ۳ سال این بازیو شاهکار خطاب میکردن و میگفتن انقلابیه تو صنعت بازی ویدویی
این بازی چیزی نیست جز شبیه ساز پیاده روی!
کاملا درسته
بابا خدا وکیلی نمیدونم چه کاریزمایی داره بین مخاطبای ایرانی این کوجیما که همه انقدر ازش تعریف میکنن(گناه بیشتر این افراد نه همشون رو هم میشورم که تا الان شاید یک ساعتم یکی از گیمای کوجیما رو پلی نداده باشن مگر mgs5)!
قبلا هم گفتم الانم میگم متاسفانه شاهکارهایی مثل سایلنت هیل و mgs4 که نه فقط حاصل دسترنج خود کوجیما بلکه کلی سازنده دیگه و پشتیبانی سونی و.. بودن باعث شده به خودش غره بشه و خودشو خالق سبک جدید بدونه!!
من خودم زمانی از تعجب شاخ درآوردم که تو توضیح گیم که اسم خودش روشه تو استیم نوشته: From the legendary game director hideo kojima!! انقدر تواضع هم خوب نیست واقعا!!
تو کامیونیتای معروف اونور مثل بخش گیمینگ یوتیوب یا ردیت و.. همه فقط از فیزیک و گرافیک بازی گفت که مستقیما ماحصل کار کوجیما نیست بلکه n نفری که تولید بازی نقش داشتن توش دخیل بودن اما روایت داستان و کارگردانی صحنه های اکشن رو ضعیف و مهمتر از همه گیمپلی رو خیلی یکنواخت دونستن
این سیر نزولی کوجیما از همون mgs5 که واقعا یه بازی چند قطبی بود ولی متای فوق العاده گرفت شروع شد و فعلا هم ادامه داره و نمیدونم کی میخواد به خودش برگرده و شاهکاری واقعا انقلابی با سبک جدید مثل نسخه اول mgs تحویلمون بده
دقیقا! کوجیما بسیار از خودراضیه و از اون ور، یه عده کلا فراموش میکنن بازیها رو یه تیم از افراد میسازن، نه یه نفر که همهجای بازیاش اسمش رو زده.
آخه عقل کل مگه سبک جدید ساختن الکیه که منتظری چه کوجیما چه هر کی دیگه واست پیاده کنه؟
آخه عقل کل تو وقتی اسم اینتراتلار یا اینسپشن رو میارن یاده کریستوفر نولان میوفتی یا دست اندر کاران مسه صدابردار یا فیلمبردار؟
آخه عقل کل کوجیما فقط بین ایرانیا کاریزما داره؟ تو حتی ۱۰۰ کیلومتر اونورترتو نمیبینی.دو ملیون فالوور داره تو توییتر همه ایرانی ان؟ ۸۰۰ هزار نفر فالور تو اینستا داره همه ایرانی ان؟
آخه عقل کل همه از فیزیک و گرافیک گفتن؟ تو یعنی هیییچ نشنیدی راجع به داستان و موسیقی قدرتمندش؟
بازی چند قطبی یعنی چی؟ تو عقل کلی جواب بده
توی همون نسخه ۵ متال گیر که اومد گیم پلی رو بسیار بسیار گسترده کرد مگه شماها دردتون گیم پلی نیست.پس چی میگید سیر نزولی؟
اون شاهکاری واقعا انقلابی جمله آخرت هم الکی نوشتی خواستی اعتبار بدی به کل کامنتت
دوست عزیز من نظر شخصیمو گفتم و چیزی که خوندم و دیدم رو هم بیان کردم هیچ ادعای عقل کلی هم نکردم
سبک جدید هم ادعای خود شخص کوجیما بوده میتونی بری اخبار دث رو پیش از عرضه بخونی میبینی خودش گفته این بازی یه سبک جدید داره ولی این سبک جدید کجا و مخفی کاری mgs کجا!
منظورم از چند قطبی هم این بود که تکلیف بازی با خودش معلوم نبود که میخواست اپن ورلد باشه مخفی کاری باشه اکشن باشه و.. البته این از نظر خیلیا خودش یه نکته قوت بود که بازی انواع روش هارو برای سیر داستان ارائه میده اما به نظر منی که از همون نسخه های دو بعدی قبل از متال گیر سالید هم پلی میدام متال رو نیازی به اون کار نبود
اگه شما طرفدار کوجیمایی چرا وقتی به mgs و mgs 4 میگم شاهکار انقلابی ناراحت میشی
اگه طرفدار سونی بگو تکلیفمو بدونم
شما احترام خودتو نگه دار و مثل بچه ها تو یه کامنت یه جمله(آخه عقل کل) رو ده بار تکرار نکن نمیخواد به این فکر کنی من چجوری کامنتمو نوشتم تا بهش اعتبار بدم
به هر چیزی حاضرم قسم بخورم خود شما فقط فانتوم پینو بازی کردی که داری اینجور نظر میدی وگرنه غیر ممکنه که یه طرفدار سری متال گیر اینطور از فانتوم پین دفاع کنه
بحث دث هم که بحث سلیقست شمایی که به سلیقت میسازه بازیش کن لذت ببر منم که سلیقم از پروفم مشخصه به چی میخوره
حس میکنم بازی بـــسیار لذت بخشی میشه :rose: :heart: :yes: منتظرم :clock:
بابا میکامی خیلی از این بزرگتر هست و قطعا هم بازیساز بهتریه هم تاثیرگذارتر!هیچ وقت انقدر از خودش تعریف نمیکنه!
بروس استرلی بهش گفت خدای صنعت بازی هیچی نگفت!اگه این بود……………………………..
نام:شینجی میکامی
خروج از کپکام :۱۵ سال
پدر سبک ترس با متای زیر ۸۰
آخرین بازی بدرد بخور اویل ۴
نام:اویل۴
تاریخ انتشار ۲۰۰۴
نسل ۶
نام :کپکام
اخرین بازی بدرد بخور :اویل ریمیک ۲ دویل مای کرای ۵ تاریخ انتشار ۲۰۱۹
نام :کوجیما
آخرین بازی بدرد بخور:فانتوم پین ۹۳ دث استرندین ۸۴اخرین نسل بازیای ویدیویی نه ۲۰ سال پیش
نام کونامی:آخرین بازی بدردبخور فانتوم پین
میبینی کپکام بدو میکامی هم شاهکار میسازه ولی کونامی بدون کوجیما متال گیر سوروایو میسازه با متای ۶۰
مدیریت سایتم جالبه نظرات این دوستمون و الکترو پاپ تایید میشه ولی نظر من… نه خیلی نوبره دیگه
لازم نیست برای بزرگ نشان دادن میکامی کوجیما رو بکوبید یا بالعکس هر دو اینها از اسطوره های بازیسازها هستند.اونهایی هم که میگن میکامی بعد RE4 بازی شاهکار نساخته چشم های متعصبشون رو بشورند بعد برند دو بازی شاهکار Vanquish و The Evil Within رو بازی کنند
میکامی یکی از با صفاترین و بی ادعا ترین بازی سازان تاریخه خیلی دلم میخواد یک روز ملاقاتش کنم دلیل بیرون رفتنش از کپکام این بود که کپکام میخواست رزیدنت رو به بازی اکشن و زامبی کشی تبدیل کنه که البته اینکارو کرد ولی بدون حضور میکامی.خود میکامی گفته میخواستم RE4 رو ترسناکتر بسازم با محدودیت های اسلحه بیشتر و معماهای پیچیده تر ولی کپکام نذاشتش چون اون موقع ریمیک نسخه اول رزیدنت که انحصاری برای کنسول گیم کیوب منتشر شده بود (که از نظر بعضی منتقدین بهترین رزیدنت اویل تاریخه) اندازه انتظار کپکام نفروخت و کپکام میکامی رو مجبور کرد شماره چهارم رو اکشن تر کنه و وقتی چهار اونجوری فروخت و با دوربین روی شانه انقلابی به راه اندخت کپکام فکر کرد بازی چون اکشن تر شده بازی بهتری شده پس پنج رو اکشن تر کرد و گند زد به مجموعه و در آخر هم زباله RE6 رو ساخت و این نسل حسابی فهمید خریت کرده و با ریمیک نسخه دو برگشت به ریشه ها و دوباره با اعلام ساخت یک رزیدنت مولتی پلیر آنلاین به همه ثابت کرد آدم بشو نیست
دوستان هرکسی نمیتونه درباره بازی که هیدئو کوجیما که بیشتر از سن بعضیا که صرفا جهت عقده گشایی نظر میدن تجربه بازی سازی داره اظهار نظر کنه
دوستان اگر میخواهید یه نقد درست از بازی ببینید بهتون کانال یوتیوب gameranx رو پیشنهاد میدم. حداقل برای من بهترین منتقد بازیه و معیار انتخاب خیلی از بازیا. حتما یه سر به کانالش بزنید
دوستان شما فیلم (ورتیگو)سرگیجه آلفرد هیچکاک رو دیدید ؟این فیلم وقتی اکران شد ، استقبال چندانی نشد ، بعداز ۱۰ سال یک دفعه با استقبال سنگینی از سوی منتقدان و تماشاگران روبرو شد ، حالا کوجیما هم همین نظر رو داره ، میگه اثرهای قبلی من هم تقریبا به همین صورت و در طول زمان صورت گرفته
سرگیجه فوق العادس و قطعا جز ۵ فیلم برتر تاریخه خیلی کامنتت جالب بود حتی یاد فیلم بلید رانر افتادم که وقتی اومد همه کوبیدنش الان منبع بازیا و فیلمای سایپرپانکی عصر جدیده
ایشالا بقیه دستانم مث این دوستمون کامنت مفید بزارن فارغ از هر پلتفرم یا بازیی که دوس دارن چون همه ما گیمریمم نه دشمن
دوست عزیز ، ممنون از محبت تون ، من یک گیمر ۴۳ ساله هستم ، باوجود این که ۲ فرزند دارم ولی از گیم نمی تونم جدا بشم ، از ۶سالگی بازی کردم ، شاید دستگاهی که تو بچه گی باهاش سرگرم بودم خیلی ها ندیدن ، الان هم با دیدن یک دمو و گیم پلی کوتاه از یک بازی سریع می فهمم ، اون بازی درچه حد و اندازه ای هستش ، به همین خاطر هم برای هربازی نمی تونم وقت بزارم ، یا برای یک بازی که ازش اطلاعی ندارم هزینه زیادی پرداخت کنم ، گیمرهای جوون هم نسبت به سلیقه شون باید بازی تهیه کنند
الان خیلی از این کسایی که نظر دادن متال گیر ۱ چون در زمانش نبودن والان از لحاظ گرافیکی نمیتونن ارتباط برقرار کنن بازی نکردن چه برسه شاهکارهای ۲ ۳ ۴ و نظرشون درباره کوجیما زیاد قابل اعتنا نیست فیلمی که معرفی کردی میبینم دوست گرامی
از اتمسفرش خوشم اومده حس جالبی داره لاقل به خاطر اتمسفرش هم که شده باید تهیش کنم….
همه انتظار داشتیم ولی بیشتر میگفتیم متای بالای ۹۰ میگیره