نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا
نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا
نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا
نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا
نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا

نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد

نیما شعبانی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا

بالاخره پس از گذشت دو روز از عرضه‌ی Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی، شاهد انتشار نتایج بنچمارک‌های این اثر هستیم تا هرچه بیشتر شما را با نحوه‌ی عملکرد این اثر برروی کارت‌های گرافیک مختلف آشنا کند.

زمانی که Red Dead Redemption 2 برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس‌ وان عرضه شد، بسیاری از بازی‌‍‌بازان پلتفرم رایانه‌ی شخصی از تصمیم راک‌استار نسبت به عدم عرضه‌ی این اثر برروی این پلتفرم محبوب و قدرتمند، ابراز ناراحتی کردند. موضوع زمانی برای این دسته از بازی‌بازان نا‌امید کننده‌تر می‌شد که فکر می‌کردند به دلیل اینکه نسخه‌‍‌های قبلی این اثر هرگز برروی پلتفرم رایانه‌ی شخصی عرضه نگشته‌اند، پس Red Dead Redemption 2 نیز برای این پلتفرم عرضه نمی‌گردد.

به هر حال شاهد حرکتی مشابه‌ی بازی Grand Theft Auto V بودیم. متاسفانه این اثر در زمان مناسب و در همان ابتدا برای رایانه‌ی شخصی عرضه نشد و با تاخیری یک ساله در اختیار بازی‌بازان پلتفرم رایانه‌ی شخصی قرار گرفت. اما حال این اثر در دسترس پلتفرم رایانه‌ی شخصی قرار گرفته و نتایج مربوط به بنچمارک‌های کارت‌ گرافیک آن نیز منتشر گشته‌اند شما را هرچه بیشتر با نحوه‌ی عملکرد این اثر آشنا می‌کنند.

نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی Red Dead Redemption 2 در موارد گرافیکی مانند نمایش درختان و گیاهان و البته طراحی حیوانات و نمایش موهای رو بدن آن‌ها، نسبت به نسخه‌ی کنسولی، بهبود بسیار زیادی را تجربه کرده است. همچنین شاهد Global Illumination و  Ambient Occlusion‌های بسیار با کیفیت‌تر در کنار بهینه‌سازی نورپردازی در شب و روز هستیم. همچنین محدودی دید و پردازش جهان Red Dead Redemption 2 در نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی نسبت به نسخه‌ی کنسولی، گسترش بسیار زیادی پیدا کرده. البته ناگفته نماند که نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی از قابلیت‌های HDR، پشتیبانی از چند مانیتور به صورت همزمان و یا پشتیبانی از یک مانیتور واید و البته بدون هیچگونه محدودیت خودکار نرخ فریمی بهره می‌برد.

در ابتدا باید بگوییم که این تست برروی تنظیمات گرافیکی با درجه‌ی Ultra و به صورت کلی با نهایت تنظمیات موجود گرافیکی در کنار استفاده از دایرکت‌اکس ۱۲ صورت پذیرفته است. البته متاسفانه تست کنندگان اطلاعاتی از نوع و میزان رم مورد استفاده و همچنین مارک و نوع پردازنده‌ی مرکزی منتشر نکرده‌اند و تنها اعلام کرده‌اند که تست‌ها برروی یک پردازنده‌ی مرکزی ارتقاء یافته و اوورکلاک شده تست شده است.

این تست در سه بخش با رزولوشن‌های ۱۰۸۰ و ۱۲۰۰، ۲K و البته ۴K صورت پذیرفته است. در واقع نتایج در رزولوشن واید (Wide) یا ۱۲۰۰P با رزولوشن ۱۰۸۰P یکی است. همچنین بر اساس اطلاعات به اشتارک گذاشته شده، بازی در رزولوشن ۴K، برروی یک تلویزیون ۴K و نه یک مانیتور، تست شده است.

نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا

در جدول بالا شاهد میانگین نرخ فریم این بازی در رزولوشن ۱۰۸۰P هستیم که البته با توجه به تنظیمات بسیار بالای گرافیکی، می‌توان گفت که شاهد نتیجه‌ی قابل پیش‌بینی بوده‌ایم.

نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا

در جدول دوم نیز شاهد میانگین نرخ فریم این اثر در رزولوشن ۲K هستیم که البته حداقل در کارت‌های گرافیک میان‌رده، شاهد تغییر زیادی نسبت نسبت به رزولوشن ۱۰۸۰ نیستیم. البته قضیه در کارت‌های گرافیک بالارده کاملا فرق دارد و شاهد کاهش میانگین نرخ فریم تا ۱۰ الی ۲۰ درصدی هستیم.

نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا

در آخرین جدول نیز شاهد جزئیات مربوط به رزولوشن ۴K هستیم که عملا کارت‌های گرافیک را به زانو در آورده و کارت‌های میان‌رده به هیچ وجه حرفی برای گفتن ندارند و کارت‌های بالا‌رده نیز البته وضعیت بهتری را تجربه نمی‌کنند. در واقع به نظر می‌رسد که دیگر نباید برای تست سیستم‌های خود، بازی Metro Exodus را معیار قرار دهیم و باید به سراغ Red Dead Redemption 2 برویم.

متاسفانه بر اساس تست‌های انجام شده، دیگر پی بردیم که با اثر بهینه‌ای از نظر سخت‌افزار نسبت به Grand Theft Auto V نیستیم و به نظر می‌رسد که به سال ۲۰۰۹ و به دوران عرضه‌ی Grand Theft Auto IV بازگشته‌ایم. در آن زمان نیز کارت‌های گرافیک متعارف بازار، در اجرای بهینه‌ی این اثر درمانده بودند.

البته امیدواریم تا این مشکل اساسی Red Dead Redemption 2 پس از عرضه‌ی به‌روزرسان جدیدتری، رفع گردد. عصر روز گذشته بود که به‌روزرسانی برای این بازی عرضه گشت و مرهمی بر زخم‌های آن نشد. البته عرضه‌ی یک بهینه‌ساز برای لانچر شرکت راک‌استار (Rockstar)، ساعاتی پس از انتشار به‌روزرسان خود بازی، توانست کمی از مشکلات اساسی Red Dead Redemption 2 را رفع کند.

بازی Red Dead Redemption 2 هم‌اکنون در دسترس کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان و همچنین پلتفرم رایانه‌ی شخصی قرار دارد.

 

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا
نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا
نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا
نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا
نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا
نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا
نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sina5124 گفت:

    امیدوارم زود تر درستش کنن
    من که تا تابستون نمیتونم تجربش کنم چون هاردم تا خرخره پر شده و باید سیستممو ارتقا اساسی بدم
    پ.ن:
    جو دالتون اینقدر از سودجویی حرف میزنی یه توضیحی هم درباره PS Plus بده
    اصلا تو رو چه به سیستم

    • DaltonBros گفت:

      من همیشه واقعیت ها رو میگم… PS Plus هم سودجوییه! کسی که شصت دلار واسه بازیش میده هیچ دلیلی نداره که بخش آنلاینش قفل باشه!حتی این نسل سونی هم آنچنان عناوین انحصاریش زیاد نبود ولی باز هم قابل قبول بود!
      اما واقعا PC گیمرا در مقابل یه سیستم که اگه متوسط قیمتش رو از ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار بگیریم هیچی به جز بازیای آنلاین رقابتی تحویل نمیگیرن…پورت بازی ها و بهینه سازیا افتضاحه… چون واقعا نمیخوان از تمام توان سیستم استفاده کنن! چرا باید یه سیستم که ۱۶ گیگ رم جداگانه و ۸GB ویدیو رم پرسرعت GDDR6 و یه CPU شونزده رشته ای و SSD پرسرعت داشته باشه تو همه بازیا کاراییش اینقدر کم باشه؟؟؟ جوابش اینه که گیمرا مجبور باشن هر دو سه سال یه بار حداقل یک یا چند قطعه از سیستم شون رو ارتقا بدن!…
      بازی انحصاری نداره چون هیچ شرکتی به طور مستقیم مالک همه قطعات و حتی سیستم عاملش نیست… یه خورده ای مایکرو جدیدا داره رو ویندوز و پشتیبانیش کار میکنه!
      خیلی از بازیاش کرک میشه و استودیوها هزینه زیاد واسه پورت بازیاشون نمیکنن!
      اینم که وضعیت غولای گرافیکیه که خیلی هاشون از نسل بعدی کنسول ها هم قویترن ولی زیر بار یه بازی معمولی کم آودن چون که شرکتای سخت افزاری اینو میخوان!
      RTX 2080TI اگه یه بازی مثه گاد آو وار رو با اون بهینه سازیش فقط و فقط واسه این کارت بهینه کنن، گاد آو وار رو حداقل ۴K و ۱۲۰ فریم باید اجرا کنه ولی بازم میگم که نمیخوان!!!

      • reza_tport گفت:

        تو بهینه سازی رو چی میدونی ؟

      • notagamer گفت:

        دوست عزیز اشتباه نکنید.بحث بهینه بودن تاثیر زیادی تو بازی ها نداره و بیشتر برای گول زدن گیمرهاست! دلیل اینکه بازی روی کنسول با سخت افزار پایین تر راحت اجرا میشه مربوط میشه به گرافیک پایین بازی و البته درصد کمی بهینه بودن بازی.
        تو کنسول ها از حقه های تصویری زیادی استفاده میشه تا کمبود های گرافیکی بازی رو پوشش بدن که البته بیشترشون فقط تو مقایسه کنار هم تفاوتشون قابل تشخیصه
        مثلا draw distance تو بازی های pc معمولا خیلی بیشتر از بازی های کنسولیه و این درحالیه که یکی از سنگین ترین اپشن های گرافیکه
        یا مثلا رزولوشن بازی که روی pc با رزولوشن واقعی اجرا میشن(البته روی pc میشه رزولوشن رندر رو بیشتر از رزولوشن خروجی کرد) ولی رو کنسولها در اصل بازی با رزولوشن کمتر رندر میشه و با رزولوشن خروجی منطبق میشه(مثلا بازی شما داره با رزولوشن ۱۰۸۰ اجرا میشه ولی در اصل با رزولوشن ۷۲۰ یا ۹۰۰ رندر شده!!)
        اپدیت ها هم بیشتر برای کاهش گرافیک بازیه تا بهینه سازی!(مثلا کاهش draw distance بازی )

  • Arash Pc گفت:

    بهینه سازی فاجعه
    ولی راک استار کارش درسته بااپدیت حلش میکنه

  • TERIXA گفت:

    ظاهرا که کارتهای AMD برای این بازی عملکرد بهتری دارن. rx580 از لحاظ قدرت مشابه ۱۰۶۰ ولی عملکردش بهتره.
    خیلی جالبه به بهونه بهینه سازی یک سال باز رو به تعویق بندازی و بگی نمیخوایم بشه مثل GTA IV ولی دقیقا همونجوری بشه.

  • Mgs4 گفت:

    امیدوارم راکستار با یه بروزرسان مشکلات بازی رو برطرف کنه
    در حال حاضر بازی شدیدن سنگینه

  • اینقدری که ما از راک استار و بهینه کردناش تعریف کردیم کاملا برعکسش شد gta v کجا این کجا

  • ALFAR3D گفت:

    من قبلا گفتم سیستم درخواستیش زیادی پایینه gta v هم همینجوریه اونم با گرافیک سیستم درخواستیش نمیتونین با حداکثر گرافیک بالای ۳۰ فریم برید.جدا از اینا gta v هم مشکلات زیادی داشت موقع عرضه اونم رفع شد ولی خب اگر درخواستی رو بتونه حداقل بالای ۳۰ فریم بده راضی هستیم….

  • Alireza-spv گفت:

    با توجه به مشکلات فنی ک ازش دیدم و حتی خود راک استار گفته مشکلاتشو بگید پول بتون میدم معلومه که اصلا و ابدا بهینه نشده
    اگه همون نسخه کنسولی رو پورتش میکرد ۱۵۰ فریم رو ۲۰۸۰ti میداد
    بازی گرافیک داریه ولی نه دیگه اینقد ک رو هیچ گرافیکی نتیجه مطلوب نده
    این ینی بهینش نکردن

  • متاسفانه دوباره یه مشکل دیگه بزرگ دیگه….
    اگه با عرضه نسخه کنسولی این اتفاق میوفتاد خیلی قابل هضمتر بود تا الان که یک سال از عرضه بازی گذشته…هنوز نسخه پورت شده پر از مشکله…
    امیدوارم همه بچه های پی سی فن توی همین هفته مشکلشون حل بشه توسط راکستار

  • ALIREZAICE گفت:

    ۲۰۷۰ اولترا ۵۴ فریم
    خیلی ممنون rs واقعا با این بهینه سازی شرمندمون کردی رفت الکی هم نگید گرافیک بازی بالاس بازی مشکل داره خیلی هم اساسی خود rs هم میدونه ولی لینکه کاری کنه یا نه معلوم نی فعلا فقط پول براشون مهمه

  • Cell گفت:

    این جدول رو دیدم چقدر سخت افزار one X خوب عمل کرده و چه بهینه سازی عالی کرده راک استار بازی در one X با رزولوشن Native 4k و ۳۰ فریم قفل شد اجرا میشه به نظر من گرافیک one X در حد گرافیک Radeon RX 5700 ,
    Geforce Rtx:2080 , Geforce titan xp هست
    نسخه Ps4Pro در مقایسه با
    Radeon RX 590 , Geforce GTX 1660 1660 ti ,Radeon R9 Fury
    نسخه PS4 در مقایسه با Geforce GTX 1060
    نسخه Xbox one S و Xbox one رزولوشن متغیر دارن برای همین فریم بالاتری نسبت به PS4 میگیرن چند فریم :yes:
    با دیدن این مقایسات گرافیکی بیشتر به سخت افزار کنسول ایمان آوردم امیدوارم موفق باشن شرکت های سازنده کنسول که باعث شدن با هزینه کم بازدهی چند برابر داشته باشیم

    • ALIREZAICE گفت:

      ۴k رو low اره خیلی خوبه اینجا بحث ultra هست نه low اکس باکسس هم میشه gtx 1060 گندش نکن مالی نی

    • m.asd گفت:

      این مقایسه کاملا اشتباهه نسخه کنسولی گرافیکی در حد مدیوم pc داره میشه با دیدن کلیپ متوجه شد ولی این بنچمارک ها در تنظیمات آلترا گرفته شده و مقایسه یه کنسول ۳۰۰ دلاری با گرافیگ ۱۰۰۰ دلاری اشتباهه

    • KaneLadyBeeg گفت:

      باشه باشه تو خوبی =)))))))))))))))))))))) سطح مقایسرو نگاه کن توروخدا ، فقط سطح مقایسرو !!!! i cant stop laugh … حتی در حدی نیستی که بخوام جوابتو بدم ، باشه باشه ! همون جعبه گیمینگ خوبه ، البته بخوای نخوای نمیتونی پی سی بگیری چون پول ددی بهت این اجازرو نمیده ، بهترین راه همینه که با اینجور کارا خودتو گول بزنی و بگی اره اره باشه باشه =))) شب و روزگار خوش

    • biosoroushock گفت:

      شما کلا داری اشتباه میزنی تو این بنچمارک بازی داره با تنظیمات ultra اجرا میشه که در کنسول یه چیزی در مدیومه نسخه pc هست تنظیمات بازی هر چند کاملا مشخصه که این پورت غیر بهینه و مشکل داره و نیاز به داره سریعا توسط راک استار رفع بشه بعد اومدی نتیجه گیری کردی که مغزم داغ کرد one x قدرتی در حد rx580 داره حتی کنسول های نسل بعد هم قرار نیست در حد rtx2080 باشن چی داری میگی برای خودت بعد ps4 هم در حد ۱۰۶۰ دونستی که اینجام اشتباه کردی چون قدرت ps4 چیزی در حد ۱۰۵۰ هستش کلا اومدی فریم ها رو نگاه کردی و دیدی هر کنسول چقدر فریم میده تو هر رزولوشن بعد نتیجه گرفتی قدرت کنسول در حد اون کارت گرافیکه

    • Pixie Meat گفت:

      گرافیک one x در حد rtx 2080؟
      خدا ایمانتو قوی تر کنه

  • GameWorld گفت:

    با تشکر بابت خبر
    اما یه نکته رو خدمت نویسنده عزیز عارض باشم اینکه مقایسه نرخ فریم هاباهم بر اساس درصد هستش نه عدد
    یعنی میگن که ۲۰ درصد کاهش عملکرد داشتی ایم یا ۱۰ درصد نه اینکه ۱۰ فریم یا شبیه این توی رزولوشن ۲K هم گفتید کارت های بالارده بیشتر تغییر داشتن نسبت به کارت های میان رده که بازم درست نیست چون همشون حول و حوش ۲۰ درصد کاهش فریم داشتن که ۲۰ درصد برای عدد های بزرگتر بیشتر هستش نسبت به عدد های کوچکتر
    پس از نظر عملکرد همشون تقریبا توی یه حول و حوش کاهش داشتند
    با تشکر

  • MrHill93 گفت:

    الان بحثا دوباره شروع میشه
    اقا تموم کنین این بحث های مسخره رو
    همه میدونیم راکستار کم کاری کرده
    هم رو نسخه PC هم رو نسخه های کنسولی
    مخصوصا رو نسخه های کنسولی با اون افتضاح کاهش گرافیک و کلی باگ
    الان چون راکستار پشت بازیه همه حاضرن کنسول و PC خودشون و بکوبونن ولی نگن راکستار کم کاری کرده چرا چون مثلا رد دد شاهکاره
    ولی اگه همین مشکلات خدایی برای یکی از بازیای یوبی سافت یا ea ( با اینکه دل خوشی ندارم ازشون ) پیش میومد همه این دو شرکت و میکوبیدن دیگه راکستار برای نسخه های PC ی سال کامل وقت داشت رو نسخه های کنسولی هم به قول خودشون ۸ سال وقت داشتن پورت خوبی ارایه کنن ولی تو کنسولا ک بازی پر از باگ بود بعدم ک کاهش گرافیک داشتن رو نسخه PC هم ک این وضع کرش کردن به وجود اومده
    نامردیه اگه بگیم کنسولا ضعیف هستن در صورتی که اینطور نیست بازیایی مث اسپایدر من و گیر اف وار و هیلو و گاد اف وار و لست آف آس پارت ۲ و گوست آف سوشیما و آنچارتد ۴ و هورایزون زیرو داون و فورزا هورایزون ثابت کردن قدرت کنسول ها هم همچین کم نیس پ مشکل از طرف راکستاره ک کم کاری کرده منتهی کسی نمیخاد باور کنه چون راکستار شاهکار سازه

  • SoLTaN گفت:

    عشقی عشق چیزی از زیباییش کم نمیشه

نتایج بنچمارک‌های Red Dead Redemption 2 برروی رایانه‌ی شخصی منتشر شد - گیمفا