مدیا مولکول قصد دارد تا به مدت ۲۰ سال از Dreams پشتیبانی کند
آخرین اثر استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule) یعنی Dreams هماکنون بدون داشتن هیچ تاریخ رسمی عرضهی نسخهی کامل، به صورت دسترسی زودهنگام در دسترس کنسول پلیاستیشن ۴ قرار دارد. شرکتهای سونی (Sony) و مدیا مولکول قول دادهاند تا اگر پس از عرضهی رسمی، طرفداران و بازیبازان از Dreams به خوبی استقبال کردند، شاهد پشتیبانی ده ساله از این بازی باشیم. حال به نظر میرسد که مدیا مولکول با توجه به این موضوع که اثری مشابه به Dreams در بازار صنعت بازیهای ویدئویی وجود ندارد و تاکنون نیز از این اثر استقبال خوبی صورت گرفته، قصد دارد تا به مدت ۲۰ سال از Dreams پشتیبانی به عمل بیاورد.
استودیوی مدیا مولکول طی مصاحبهای توضیح داد که چشمانداز آنها برای پشتیبانی از Dreams به بیست سال افزایش پیدا کرده و آنها قصد دارند تا به مدت بیست سال محتویات جدیدی را در اختیار بازیبازان و دارندگان بازی Dreams قرار دهند.
چشمانداز ما برای پشتیبانی از Dreams به بیست سال افزایش پیدا کرده است و ما قصد داریم تا در طی این سالها، به توسعهی Dreams و ارائهی محتویات جدید برای آن ادامه دهیم.
کریم اتونی (Kareem Ettouney)، یکی از بنیانگذاران مدیا مولکول و البته کارگردان هنری بازی Dreams، در ادامه افزود:
اما بیشتر مدلهای کنسول پلیاستیشن برای آثاری برای نسل خود توسعه یافتهاند و تمام قدرت و توانایی خود را سر آثار مورد نظر، در همان هفتهی اول انتشار این آثار به نمایش میگذارند. اگر Dreams یک اثر بزرگ باشد، شاید بتواند برای دو الی سه دنباله در صنعت بازیهای ویدئویی دوام بیاورد.
در واقع از توضیحات اتونی متوجه میشویم که مدیا مولکول قصد ندارد تا از نسخهی کنونی Dreams به مدت ۲۰ سال پشتیبانی کند و این پشتیبانی را در قالب چند دنباله همراه با تغییرات و بهبودهای فنی از نظر گرافیک، سیستم کنترل و البته در کنار محتویات جدیدتر که میتوان گفت ارائهی آنها در نسخهی کنونی ممکن نیست، از Dreams به عمل میاورد.
همچنین اتونی توضیح داد که دوست دارند تا نسخههایی حرفهای یا Pro versions را برای Dreams عرضه کنند که به کمک این نسخهها، بازیبازان بتوانند آثار خلاقانه و البته بسیار متفاوت را برپایهی Dreams خلق کنند.
ما در ابتدا باید مخاطبین را دریابیم و جامعهی مخاطبان Dreams را گسترش دهیم؛ اما قطعا ارائهی یک نسخهی حرفهای برای توسعهی Dream جزء یکی از رویاها و اهداف اصلیمان خواهد بود. البته عرضهی این نسخه به موارد بسیار زیادی مربوط خواهد شد.
واقعیت این است که نمیتوان به Dreams به عنوان یک بازی نگاه کرد. در واقع Dreams را میتوان به عنوان یک موتور بازیسازی معرفی کرد که به بازیبازان این امکان را میدهد تا آثار و ایدههای خود را به راحتی و تنها برروی یک کنسول بازی پیاده کنند. در واقع در حال حاضر جامعهی بازیبازان و طرفداران Dreams، در توسعهی این اثر نقش پررنگی داشتهاند و بر اساس توضیحات توسعهدهندگان این عنوان، جامعهی بازیبازان Dreams از زمانی که این بازی به صورت دسترسی زودهنگام عرضه گشته است، در به بلوغ رسید آن نقش بسیار بزرگی را سهیم بودهاند و مکانیکهای بسیار کاربردی را برای آن خلق کردهاند که شاید در ذهن توسعه دهندگان وجود نداشتند و یا توسعهی این مکانیکها دشوار بوده و استودیوی مدیا مولکول وقت کافی را برای خلق و ارائهی آنها به مخاطبین نداشته است اما قطعا در نسخهی نهایی Dreams به عنوان مکانیک اصلی در دسترس خواهند بود.
بازی Dreams هماکنون به صورت دسترسی زودهنگام در دسترس کنسول پلیاستیشن ۴ قرار دارد و نسخهی کامل این اثر طی تاریخ نامعلومی برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۵ عرضه میگردد. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با این اثر زیبا و خلاقانه به مطلب زمانی که رویاها رنگ واقعیت به خود میگیرند | اولین نگاه به بازی Dreams مراجعه فرمایید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
ماینکرفت جلوی این بازی یه شوخی به حساب میاد
بزار بیاد اول بعد سنگ پا قزوینشو به سینه بزن.
عالیه ۲۰ سال اون وقت قراره برا چند نسل پشتیبانی بشه 😉
وقتی یه بازی پرطرفدار میسازی و شب قبلش صنعتی و سنتی رو باهم میزنی ! 🙂
فکر میکنم یکم زیادیه بیست سال..چون دیدیم که کمتر از ده سال چه اتفاقایی واسه صنعت گیم افتاد که اصن کسی فکرشو نمیکرد.معلوم نیست چی بشه
عالیه این بازی .
بهترین بازی تو سبک پلت فرم میشه تا سالها…
داداش در اصل بازی نیست شبیه ساز بازی سازیه,من آرزوم بود یه روز بتونم یه بازی با سلیقه ی خودم بسازم
۲۰ سال 😯
شاید منظورشون اینه سال های زیادی ازش پشتیبانی میکنن
به هر حال اگه تا ۲۰ سال بعد به وعدشون عمل کنن اونموقع هر نفری که اینو داره خودش یه بازیساز بزرگ شده و کلی بازی تو بازار وارد شده و هر نفر چندین عنوان ساخته