حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا
حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا
حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا
حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا
حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا
حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا

حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است

حسن خانی
۲۳:۰۰ ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا

همان‌طور که مستحضر هستید سونی به تازگی پلی‌استیشن ۵ را رسما معرفی کرد و خبر از عرضه‌ی آن در تعطیلات سال نو ۲۰۲۰ میلادی داد. هنوز هیچ بازی‌ای برای پلی‌استیشن ۵ معرفی نشده است ولی سونی تایید کرده است که کیت توسعه و کنترلر پلی‌استیشن ۵ را در اختیار بازی‌سازان قرار داده است. یکی از کیت‌های توسعه نیز در اختیار استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games)، سازنده‌ی بازی Shadow of the Colossus Remake، قرار دارد.

دیروز نیز در خبری از عنوان احتمالی که این استودیو بر روی آن کار می‌کند خبر دادیم و از احتمال ساخت نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Demon’s Souls گفتیم. مارکو ثراش (Marco Thrush)، سرپرست استودیو بلوپوینت گیمز، در ادامه‌ی مصاحبه‌اش با وبسایت Wired در مورد حافظه‌ی SSD کنسول پلی‌استیشن ۵ این‌چنین هیجان زده به نظر می‌رسید:

مرا واقعا هیجان زده کرده است. دیگر مجبور نیستید که کلک‌های مصنوعی بر روی گیم‌پلی سوار کنید تا سرعت بازی‌باز را کاهش دهید. یا آن‌ها را پشت در‌های بسته موقف کنید؛ یا چیزی شبیه به این‌ها. اگر به دوران کارتریج‌ها برگردیم، (می‌بینیم) بازی‌ها به صورت آنی بارگذاری می‌شوند، به نوعی در حال عقب‌گرد به دورانی هستیم که کنسول‌ها زمانی با آن (بارگذاری آنی) عجین بودند.

این‌طور که به نظر می‌رسد بازی‌سازان بیشتری از این امکان پلی‌استیشن ۵ هیجان‌زده‌اند و اعلام خرسندی کرده‌اند.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا
حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا
حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا
حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا
حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا
حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا
حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا
حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فرشاد گفت:

    آقای مارکو ثراش عزیز آدم با حرفای شما واقعا شگفت زده میشه و انتظار واسه ps5 سخت میشه البته دوره بازی های کارتریجی واقعا دوران نابی و عجیبی بود و اون دوران از هر لحاظ عالی بود نه کسی بود ترول کنه نه متایی بود نه نقد خاصی به بازی میشد اصن نت نبود همه بازی میکردن و لذت میبردن مثل الان نبود که این تینیجر های تازه به دوران رسیده بیان فتوا بدن برن رو مخ آدم گرچه از اون دوران خاطرات خوبش یادمه اما یادم میاد آتاریم سوخت و تعمیرم نشد یه مدت بعدش میکرو اومد که خریدن برام اوج دوران گیمریم با میکرو شروع که تو هر کارتریجش حداقل ۱۰ تا بازی بود و چه لذتی داشت وقتی با بچه ها کارتریج های بازیمون رو عوض میکردیم دوباره کلی بازی جدید گیرمون میومد همه چی تا نسل ۶ و تقریبا ۷ عالی بود تا اینکه بازی های مولتی بیشتر شدن و دنیای بازی های شاهکار و داستانی رو به افول گذاشت گرچه سونی تو این مقوله پیشتازه و خداروشکر مثل بقیه دنبال پول نرفت ولی امیدوارم دوباره روزی همه شرکت ها بازی های شاهکار و اثر های هنری که در گذشته خلق میکردن رو مجدد بسازن و hc دنیای مولتی و آنلاین یکم فاصله بگیرن این روزا اگه نینتندو و سونی بازی های آفلاین و داستانی نسازن کمتر شرکتی سمت این دست از بازی ها میره

    • بابا دم شما گرم
      حرف دل ما پیرمردارو زدین
      البته من از من گیم رو از پنج سالگی و با سگا شروع کردم
      سال ۷۶

      • فرشاد گفت:

        ای آقا چی بگم دلم خونه به قول شما ما ها دیگه داریم پیر میشیم و اکثرا متاهل وبعضا دیگه بچه های خودشون دارن کم کم به سن بازی میرسن نمیدونم والا این روزا تاب و توان قدیم رو دیگه ندارم واسه گیم یعنی همچنان عاشق گیم هستم ولی دیگه بازی ها مثل قدیم خوب نیستن که آدم انتظار بکشه واسشون فقط سونی این وسط به فکر ما اولد گیمر هاست

    • Emad-Martian گفت:

      منم گیم رو با میکرو شروع کردم. البته آتاری رو پسر همسایه مون داشت بعضی وقتا بازی میکردم…
      بهترین دوران گیمر بودنم زمان PS2 بود. عاشق خدای جنگ ۱ و ۲ بودم. هیچ وقت ازش خسته نمیشدم. قسمت یک رو تا آخر میرفتم بعد قسمت دو رو شروع میکردم بعد دوباره یک و…
      بازی Forbidden Siren 2 رو هم خیلی دوست داشتم. عاشق محیط و اتمسفر دهکده ها و کوهستان و… ژاپنی بودم. بازیش خیلی سخت بود و باید برای رد کردن هر محیط فکر میکردی چون دشمناش خیلی سمج بودن باید فقط مخفی کاری میرفتی…
      یه چیز باحال در مورد بازی این بود که مثلا تو یه مرحله یه کاری انجام میدادی تو مرحله بعدی که با یه شخصیت دیگه انجام میشد تاثیر داشت. مثلا یه کمد رو هل میدادی یه کلید می افتاد پایین یه شخصیت دیگه تو یه مرحله دیگه برمیداشتش! حیف… الان ۱۰ ساله منتظر نسخه بعدی این سری بازی هستم…

    • eli_lastofus گفت:

      منم ازآتاری گیمرم فرق کنسول آتاری میکرو سگا نئو گو گیم بوی پلی ۱ و امثال اینها این بود که بازی هارو چندین بار بازی میکردی ولی خسته نمیشدی
      من از بعد پلی ۲ دیگه همچین چیزی ندیدم تا زمان پلی ۴ که مثلا بعضی بازی ها مثل لست یا بلاد بورن ارزش بیشتر از یکبار بازی کردن رو دارن به اینکه بقیه بازی ها یکبار تموم میکنم دیگه حسش نیست
      از نظر خودم در کنار سگا م میکرو پلی ۱ بهترین کنسول بود مخصوصا که تو کلوپ بازی میکردیم ساعتی ۱۰۰ بعد شد ۱۵۰ روزی ۵ ۶ ساعت بازی میکردیم بقیه اش هم پشت بقیه نگاه میکردیم راهنماییشون میکردیم
      یادمه رزیدنت اویل ۳ رو که اولین بار بازی میکردم خیلی متیرسیدم اون موقع فکر کنم ۱۲ سالم چیزی بود حدودا
      بعد ازهردی میخواستم برم تو از یکی که سنش بالاتر بود وارد بود میپرسیدم اینجا آدم نمیاد میگفت نه برو تو منم با خیال راحت میرفتم تو یکجایی بود از بازی در رو که باز میکردی ( در ها انیمیشن داشت احتمالا تو اویل ۱ که ریمستر شد دیدید ) یکدفعه تو همون انیمیشنش یک زامبی بهت حمله میکرد سکته زدم :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
      خداییش اون موقع گیم بیشتر حال میداد
      پلی ۲ هم که اومد جعبه کلاسیک اومد کسی اصلا آدم حسابش نمیکرد. بعد دیگه پلی ۳ اومد و ۳۶۰ که موفق عمل کرد
      این نسل هم که ولش کن کلا ولی دم سونی گرم که تمام نسل ها با شاهکار های داستانیش بهمون حال داده و خلق آی پی های جدید
      من نظر شخصیم درموردکنسول های سونی اینه
      پلی ۱
      پلی ۴
      پلی ۲
      پلی ۳

  • mehrdadPS گفت:

    البته ما هم برای حافظه های SSD هم هیجان زده ایم :laugh: و هم شوکه 😐 به خاظر قیمت خون پدر بعضی از این فروشنده های وطنی
    و فکر کنم یه فریم از رندر بازی های الان حجمش از چند دهتا از بازی های کارتریجی اون زمان بیشتر بودا نبودا 😀

  • یا ابالفضل PS۵ عادی گرافیک تایتان rtx رو میخوره حالا چه برسه به نسخه pro اش fc

  • Mahdi.pasban گفت:

    دوستانی که زیادی هیجان زده هستند باید یادآوری کرد هیجانات موقتی هستن
    همه باهم بگیم games are not fun anymore#

حافظه‌ی SSD پلی‌استیشن ۵ یک عقب‌گرد به سمت ریشه‌ها است - گیمفا